Справа № 520/12213/19
Провадження № 2-а/520/308/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.11.2019
Київський районний суд м.Одеси у складі головуючого судді Бескровного Я.В., при секретарі Бундєвій Я.І., розглянувши в м.Одесі в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора Управління патрульної поліції в Одеській області Департаменту патрульної поліції Лєонова Олексія Олександровича про скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ:
Момоток звернувся до суду з даним позовом, який обґрунтовує тим, що 23.05.2019р. відносно нього відповідачем складено постанову ЕАВ №1172125 про притягнення до адміністративної відповідальності, за те, що він керуючи а\м Рено Кенго на вул.Пантелеймонівська м.Одеси рухався у темну пору доби без увімкненого ближнього світла фар, чим порушив п.19.1а ПДР. Вважаючи цю постанову незаконною, просив суд її скасувати. Незгода з постановою вмотивована тим, що це порушення не є грубим.
Позивач у судове засідання не прибув просив розглядати справу у його відсутність.
Відповідач в судове засідання не явився, подав письмові пояснення у яких зазначив, що позивач не спростовує факту порушення.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України , органи державної влади та місцевого самоврядування їх посадові особи, зобов`язані діяти лише на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 62 Конституції України визначає , що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до ст.245 КУпАП , завданням провадження в справі про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до вимог ст.251 КУпАП , доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, що встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки чи відеозапису, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Як встановлено судом 23.05.2019р. відносно позивача відповідачем складено постанову ЕАВ №1172125 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.122 ч.2 КУпАП з накладенням штрафу 425 грн., за те, що він 23.05.2019р. о 22 годині 08 хвилині керуючи а\м Рено ВН0022СХ на вул.Пантелеймонівська м.Одеси керував транспортним засобом у темну пору доби без увімкненого ближнього світла фар, чим порушив п.19.1а ПДР.
Згідно п.19.1 а ПДР, у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги, а також у тунелях на транспортному засобі, що рухається, повинні бути ввімкнені такі світлові пристрої - на всіх механічних транспортних засобах - фари ближнього (дальнього) світла.
Сттею 122 ч.2 КУпАП встановлено, що порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз`їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування під час руху транспортного засобу засобами зв`язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 50 штрафних балів.
Притягнення до адміністративної відповідальності за порушення на транспорті, врегульовані главою 10 розділу ІІ КУпАП , а провадження у справах про адміністративні правопорушення проводиться у відповідності до вимог, визначених у розділі ІV КпАП України . Вимоги, стосовно дій працівників поліції при виявленні адміністративного правопорушення визначені, окрім КУпАП , у Законі України Про національну поліцію та Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі , затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.11.2015 року №1395 .
У відповідності до вимог частин другої та четвертої статті 258 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далі КУпАП ) у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції, протокол про адміністративне правопорушення не складається, а уповноваженими органами (посадовими особами) на місці вчинення правопорушення виноситься постанова у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 цього Кодексу .
Частина п`ята вищенаведеної статті також передбачає, що у випадках притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, у тому числі зафіксованих в автоматичному режимі, протокол не складається і у тому разі, коли особа оспорить допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається.
Відповідно до частини четвертої розділу першого Інструкції у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу. Пунктом п`ятим першого розділу Інструкції передбачено, що поліцейські складають протоколи виключно про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачені частинами четвертою і сьомою статті 121 , частинами третьою і четвертою статті 122 , статтями 122-2 , 122-4 , 122-5 , частинами другою і третьою статті 123 ,статтею 124 , частиною четвертою статті 127 ,статтями 127-1 , 130 , 139 , частиною четвертою статті 140 , 188-28КУпАП .
Відповідно до ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Таким чином, з врахуванням процесуальних особливостей адміністративного судочинства, доведення факту неправомірності дій позивача покладається на відповідача.
Суд вважає, оскільки позивач у позові не оспорює сам факт порушення ним п.19.1 а ПДР, тобто скоїв правопорушення, передбачене ст.122ч.2 КУпАП, то оскаржувана постанова складена законно , а покарання призначення в межах її санкції, а отже у задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 286 КАС України , суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку через Київський районний суд м .Одеси шляхом подачі апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня його проголошення .
Суддя Бескровний Я. В.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2019 |
Оприлюднено | 14.11.2019 |
Номер документу | 85609283 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський районний суд м. Одеси
Бескровний Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні