Рішення
від 13.11.2019 по справі 640/17575/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 листопада 2019 року № 640/17575/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з додатковою відповідальеністю "Страхова компанія "Фарлонг" (04050, м.Київ, вулиця Січових Стрільців, 77, офіс 803/12) доНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг (01001, м.Київ, вулиця Б.Грінченка, 3) про скасування Розпорядження №1602 , В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг (далі по тексту - позивач) з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - відповідач), в якому просить: визнати протиправним та скасувати розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №1602 від 27 серпня 2019 року Про анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) Товариству з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг .

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив про порушення відповідачем вимог частини 11 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері здійснення господарської діяльності , адже у ході перевірки компетенція Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг була обмежена виключно перевіркою наданих 07 серпня 2019 року товариством документів на виконання розпорядження №1405 з метою визначення повноти їх виконання. Відтак, всі інші дії та висновки Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг порушують вимоги абзацу 9 частини 1 статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері здійснення господарської діяльності .

Позивач стверджував, що висновки відповідача, які стали підставою для складання акту про невиконання Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для провадження страхової діяльності 23 серпня 2019 року №1483/13-3/3, а на його підставі і розпорядження щодо анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) №1602 від 27 серпня 2019 року стосуються не перевірки виконання розпорядження №1405, а перевірки інформації, викладеної у листі Державного бюро розслідувань від 12 серпня 2019 року №01-13112 до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Крім того, представник позивача просив врахувати, що визнаний необґрунтованим та фактично скасований арешт грошових коштів згідно ухвали Печерського районного суду міста Києва від 08 серпня 2019 року по справі №757/41819/19-к не може впливати на властивості прийнятних активів Товариства, оскільки права власності на них Товариство не було позбавлене; при цьому, право Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг мирно володіти і використовувати такі активи, які не є ані речовим доказом у кримінальному провадженні, ані предметом злочину - підтверджено висновками ухвали Печерського районного суду міста Києва від 20 серпня 2019 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 вересня 2019 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

У відзиві на адміністративний позов представник відповідача зазначив, що оскільки дотримання нормативів, встановлених пунктом 34 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2016 року №913, позивачем не було дотримано на будь-яку дату до 13 серпня 2019 року, то позовні вимоги про незаконність оскаржуваного розпорядження є необґрунтованими.

Додатково представник відповідача повідомив, що анулювання ліцензії в силу норм чинного законодавства не є засобом реагування чи заходом впливу та не є адміністративно-господарською санкцією. Анулювання ліцензії відповідно до частини 1 статті 16 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності є позбавлення ліцензіата права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню шляхом прийняття органом ліцензування рішення про анулювання його ліцензії.

Також, з дати набрання чинності Законом України Про ліцензування видів господарської діяльності Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг та Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері здійснення господарської діяльності застосовуються в частині, що йому не суперечать.

При цьому, підставою для анулювання ліценції в силу приписів пункту 5 частини 2 статті 16 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності є акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для виду господарської діяльності, який складається у відповідності до вимог саме цього закону.

Представник позивача надіслав до суду відповідь на відзив, у якій зазначив, що розпорядженням №1405 було зобов`язано Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг вчинити дії в передбачений розпорядженням №1405 строк. Факт виконання виявлених порушень підтверджується відповідачем.

Також представник позивача просив врахувати, що відомості, викладені в листі Державного бюро розслідувань, отримані відповідачем 12 серпня 2019 року, тобто після належного виконання позивачем вимог розпорядження №1405. При цьому, вказані обставини не існували на час періоду, який був предметом планової перевірки відповідача, за наслідками якої і було винесене розпорядження №1405, яке позивачу необхідно було виконати у строк до 13 серпня 2019 року.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

27 серпня 2019 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг видала розпорядження №1602 Про анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) Товариству з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг .

Вказаним розпорядженням встановлено, що Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг не виконало вимог розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг від 23 липня 2019 року №1405 Про усунення порушень Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг у встановлений розпорядженням строк до 13 серпня 2019 року.

У зв`язку з наведених анульовано ліцензії Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , видані розпорядженнями Нацкомфінпослуг від 15 березня 2016 року №565 та від 31 травня 2018 року №810) на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), а саме на надання послуг у сфері страхування в частині проведення конкретних видів страхування: добровільного медичного страхування (безперервне страхування здоров`я); добровільного страхування вантажів та багажу (вантажобагажу); добровільного страхування від вогневих ризиків та ризиків стихійних явищ; добровільного страхування відповідальності перед третіми особами (крім цивільної відповідальності власників наземного транспорту, відповідальності власників повітряного транспорту, відповідальності власників водного транспорту (включаючи відповідальність перевізника); добровільного страхування майна (крім залізничного, наземного, повітряного, водного транспорту (морського внутрішнього та інших видів водного транспорту), вантажів та багажу (вантажобагажу); добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного); добровільного страхування фінансових ризиків.

Незгода позивача із вказаним розпорядженням від 27 серпня 2019 року зумовила його звернення до суду з даним адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання фінансових послуг від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ (далі - Закон №2664-ІІІ).

У відповідності до статті 21 Закону №2664-ІІІ державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. При цьому, державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється відповідно до цього Закону та інших законів України.

Згідно Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Відповідно до підпунктів 36, 39, 41 пункту 4 Положення №1070/2011 Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань: проводить у межах своїх повноважень самостійно або разом з іншими уповноваженими органами виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ; встановлює згідно із законом порядок та умови застосування заходів впливу; приймає та надсилає фінансовим установам і саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження (приписи) щодо усунення порушень законодавства про фінансові послуги, вимагає надання необхідної інформації та документів.

Таким чином, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є суб`єктом владних повноважень, та здійснює в даних правовідносинах надані їй наведеними нормативно-правовими актами повноваження.

Суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності регулює Закон України Про ліцензування видів господарської діяльності від 02 березня 2015 року №222-VIII (далі - Закон №222-VIII, в редакції станом на момент прийняття оскаржуваного розпорядження).

Вимогами статті 16 Закону №222-VIII передбачено, що анулюванням ліцензії є позбавлення ліцензіата права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про анулювання його ліцензії. Підставою для прийняття рішення про анулювання ліцензії є, зокрема, акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для виду господарської діяльності.

При цьому, акти, передбачені пунктами 5 - 9 частини другої цієї статті, мають містити детальне викладення фактів порушення законодавства, їх обґрунтування та у випадках, якщо вони стосуються невиконання ліцензіатом вимог відповідних ліцензійних умов, містити посилання на конкретні пункти цих ліцензійних умов.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, 23 серпня 2019 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт про невиконання Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для провадження страхової діяльності №1483/13-3/3.

Зазначеним актом встановлено, що на підставі направлення на здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг від 16 серпня 2019 року №187/2019-13-3, виданого Головою Нацкомфінпослуг Пашком І.В. , інспекційною групою Нацкомфінпослуг вжито заходів для проведення позапланової виїзної перевірки Товариства щодо усунення порушень ліцензійних умов, зазначених у розпорядженні Нацкомфінпослуг від 23 липня 2019 року №1405 Про усунення Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг порушень ліцензійних умов (далі - Розпорядження №1405).

Нацкомфінпослуг прийнято рішення у вигляді Розпорядження №1405 за результатами розгляду акту проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), які ліцензуються, від 19 липня 2019 року №1110/13-3/2, у якому зафіксовані порушення Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг вимог ліцензійних умов та законодавства про фінансові послуги.

Постановляючою частиною Розпорядження №1405 Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг зобов`язано у термін до 13 серпня 2019 року усунути порушення, встановлені пунктами 1, 2 та 3 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства Акта перевірки, та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення зазначених порушень з наданням підтверджуючих документів у термін до 13 серпня 2019 року.

Листом від 07 серпня 2019 №080819/1-К (вх. № 4897/СК від 09.08.2019) Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг до Нацкомфінпослуг надано інформацію та відповідні підтверджуючі документи щодо виконання вимог Розпорядження №1405, відповідно до яких станом на 02 серпня 2019 року Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг порушення, встановлені пунктами 1, 2 та 3 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства Акта, усунуло та виконало вимоги Розпорядження №1405.

Водночас, листом Державного бюро розслідувань від 12 серпня 2019 року № 01-13112 (вх. № 889/5 від 12 серпня 2019 року) до Нацкомфінпослуг надано ухвалу Печерського районного суду міста Києва у справі №757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року в кримінальному провадженні №42017000000002504, відповідно до резолютивної частини якої з 08 серпня 2019 року накладено арешт на кошти, які обліковуються на розрахункових рахунках Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , відкритих у банківських установах в частині видатку коштів, з можливістю зарахування на зазначені рахунки коштів, що надходять.

Відповідно до підпункту 8 пункту 5 розділу II Положення про обов`язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг 07 червня 2018 року №850, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 липня 2018 року за №782/32234, до суми прийнятних активів страховика не включається майно, щодо якого законом, актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або на підставі договору встановлено заборону розпоряджатися та/або користуватися (обтяження) або заборону відчуження, крім випадків, коли обмеження встановлено з метою виконання страхових зобов`язань страховика.

Викладена у листі Державного бюро розслідувань інформація та надана до Нацкомфінпослуг ухвала Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року свідчить про те, що з 08 серпня 2019 року кошти, які обліковуються на розрахункових рахунках Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , відкритих у банківських установах, не включаються до суми прийнятних активів страховика, оскільки майно, щодо якого законом, актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або на підставі договору встановлено заборону розпоряджатися та/або користуватися (обтяження) або заборону відчуження, крім випадків, коли обмеження встановлено з метою виконання страхових зобов`язань страховика.

У зв`язку з зазначеними у листі Державного бюро розслідувань обставинами, що могли мати суттєвий вплив на виконання Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг вимог Розпорядження №1405 (а саме в частині виконання фінансових нормативів, встановлених Положенням №850), розпорядженням Нацкомфінпослуг від 15 серпня 2019 року №1562 Про здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг постановлено здійснити позаплановий захід державного нагляду (контролю) Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг на предмет виконання вимог Розпорядження № 1405.

Інспекційною групою Нацкомфінпослуг 19 серпня 2019 року здійснено заходи щодо проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , зокрема вручено директору Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг Чорному М. М. вимогу щодо надання інформації та документів від 19 серпня 2019 року №1.

Під час проведення перевірки Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг листом від 20 серпня 2019 року №20/08/19 (вх. № 5124/СК від 21 серпня 2019 року) у відповідь на пункт 3 Вимоги №1 надано до Нацкомфінпослуг пояснення та копію ухвали Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 20 серпня 2019 року, відповідно до резолютивної частини якої з 20 серпня 2019 року задоволено клопотання адвоката Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг про скасування арешту майна у кримінальному провадженні №42017000000002504, зокрема скасовано арешт, накладений ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року на грошові кошти, які обліковуються на рахунках Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг .

Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг листом від 21 серпня 2019 року №21/08/19 (вх. № 5133/СК від 21 серпня 2019 року) надано уточнення щодо інформації, наданої листом від 20 серпня 2019 року № 20/08/19 (вх. №5124/СК від 21 серпня 2019 року) щодо визнання необґрунтованим та скасування арешту грошових коштів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг .

Листом від 22 серпня 2019 року №220819/1-К від 22 серпня 2019 року на виконання вимоги №1 від 22 серпня 2019 року Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг надано інформацію та відповідні підтверджуючі документи щодо дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів станом на 05 серпня 2019 року, 07 серпня 2019 року, 09 серпня 2019 року та 13 серпня 2019 року.

Відповідно до наведеної у листі та додатках до нього інформації, станом на 05 серпня 2019 року та 07 серпня 2019 року Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг дотримано нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів, тобто станом на зазначені дати Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг виконано вимоги Розпорядження №1405.

Водночас, відповідно до наведеної у листі та додатках до нього інформації, станом на 09 серпня 2019 року та 13 серпня 2019 року встановлено таке:

1. Нормативний обсяг активів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , який визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності, та достатності капіталу у порядку, встановленому пунктом 1 Розділу III Положення №850, та може бути зменшений на розмір відстрочених аквізиційних витрат в обсязі встановленому пунктом 2 Розділу III Положення №850, з урахуванням перехідного періоду для приведення страховиками своєї діяльності у відповідність до вимог Положення №850, встановленого пунктом 4 розпорядження Нацкомфінпослуг Про затвердження Положення про обов`язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика від 07 червня 2018 року №850, станом на 09 серпня 2019 року становить 340 447,9 тис. грн.

Сума прийнятних активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , що відповідають вимогам, встановленим розділом II Положення № 850, яка визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу (зокрема з урахуванням обмежень, накладених ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі №757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року), станом на 09 серпня 2019 року становить 327 813,8 тис. грн, а саме: права вимоги до перестраховиків - 39 823,4 тис. грн; інвестиції в економіку України за напрямами інвестування галузей економіки за рахунок коштів страхових резервів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 року № 1211 - 134 401,9 тис. грн; непрострочена дебіторська заборгованість за укладеними договорами страхування та/або перестрахування - 153 588,5 тис. грн.

Отже, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 09 серпня 2019 року не дотримано нормативу платоспроможності та достатності капіталу: сума прийнятних активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , є меншою за нормативний обсяг активів, який визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу, на 12 634,1 тис. грн, що становить 3,7 % від зазначеного нормативного обсягу.

Нормативний обсяг активів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , який визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу у порядку, встановленому пунктом 1 Розділу III Положення №850, та може бути зменшений на розмір відстрочених аквізиційних витрат в обсязі встановленому пунктом 2 Розділу III Положення №850, з урахуванням перехідного періоду для приведення страховиками своєї діяльності у відповідність до вимог Положення №850, встановленого пунктом 4 розпорядження Нацкомфінпослуг Про затвердження Положення про обов`язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика від 07 червня 2018 року №850, станом на 13 серпня 2019 року становить 339 775,7 тис. грн.

Сума прийнятних активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , що відповідають вимогам, встановленим розділом II Положення №850, яка визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу (зокрема з урахуванням обмежень, накладених ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року), станом на 13 серпня 2019 року становить 322 996,6 тис. грн, а саме: права вимоги до перестраховиків - 38 026,7 тис. грн; інвестиції в економіку України за напрямами інвестування галузей економіки за рахунок коштів страхових резервів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 року № 1211 - 134 401,9 тис. грн; непрострочена дебіторська заборгованість за укладеними договорами страхування та/або перестрахування - 150 568,0 тис. грн.

Отже, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 13 серпня 2019 року не дотримано нормативу платоспроможності та достатності капіталу: сума прийнятних активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , є меншою за нормативний обсяг активів, який визначається з метою дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу, на 16 779,1 тис. грн, що становить 4,9 % від зазначеного нормативного обсягу.

Таким чином, відповідно до наведеної у пунктах 1 та 2 інформації, станом на 09 серпня 2019 року та 13 серпня 2019 року Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме: пункту 3 Розділу І Положення №850 в частині обов`язковості страховика на будь- яку дату дотримуватись нормативу платоспроможності та достатності капіталу; пункту 1 Розділу III Положення №850, відповідно до якого норматив платоспроможності та достатності капіталу - сума прийнятних активів, яка на будь-яку дату має бути не меншою нормативного обсягу активів.

Нормативний обсяг активів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , що визначається як розмір страхових резервів, які розраховуються відповідно до законодавства, з метою дотримання нормативу ризиковості операцій, та може бути зменшений на розмір відстрочених аквізиційних витрат в обсязі встановленому пунктом 1 Розділу V Положення № 850, станом на 09 серпня 2019 року становить 87 341,6 тис. грн.

При цьому, з урахуванням критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика та обмежень встановлених статтею 31 Закону України Про страхування та розділами II та V Положення № 850, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг може бути розміщено кошти страхових резервів (дотримано норматив ризиковості операцій) у визначені прийнятні активи (зокрема з урахуванням обмежень, накладених ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08.08.2019), які відповідають вимогам диверсифікації у розмірі 17 556,9 тис. грн, а саме: права вимоги до перестраховиків - 8 822,7 тис. грн; інвестиції в економіку України за напрямами інвестування галузей економіки за рахунок коштів страхових резервів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 року № 1211 -8 734,2 тис. грн.

Отже, сформовані Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 09 серпня 2019 року страхові резерви розміщені визначеними категоріями прийнятних активів не у повному обсязі та не дотримано нормативу ризиковості операцій: сума прийнятних активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , є меншою за нормативний обсяг активів, який визначається з метою дотримання нормативу ризиковості операцій, на 69 784,7 тис. грн, що становить 79,9 % від зазначеного нормативного обсягу.

Нормативний обсяг активів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , що визначається як розмір страхових резервів, які розраховуються відповідно до законодавства, з метою дотримання нормативу ризиковості операцій, та може бути зменшений на розмір відстрочених аквізиційних витрат в обсязі встановленому пунктом 1 Розділу V Положення № 850, станом на 13 серпня 2019 року становить 86 669,4 тис. грн.

При цьому, з урахуванням критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика та обмежень встановлених статтею 31 Закону України Про страхування та розділами II та V Положення № 850, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг може бути розміщено кошти страхових резервів (дотримано норматив ризиковості операцій) у визначені прийнятні активи (зокрема з урахуванням обмежень, накладених ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року), які відповідають вимогам диверсифікації у розмірі 17 415,4 тис. грн, а саме: права вимоги до перестраховиків - 8 748,4 тис. грн; інвестиції в економіку України за напрямами інвестування галузей економіки за рахунок коштів страхових резервів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 року № 1211 - 8 667,0 тис. грн.

Отже, сформовані Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 13 серпня 2019 року страхові резерви розміщені визначеними категоріями прийнятних активів не у повному обсязі та не дотримано нормативу ризиковості операцій: сума прийнятних активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , є меншою за нормативний обсяг активів, який визначається з метою дотримання нормативу ризиковості операцій, на 69 254,0 тис. грн, що становить 79,9 % від зазначеного нормативного обсягу.

Таким чином, враховуючи інформацію, наведену у пунктах 3 та 4, станом на 09 серпня 2019 року та 13 серпня 2019 року Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме: статті 31 Закону України Про страхування в частині обов`язковості представлення коштів страхових резервів активами визначених категорій; пункту 3 Розділу І Положення №850 в частині обов`язковості страховика на будь-яку дату дотримуватись нормативу ризиковості операцій; пункту 1 Розділу V Положення №850, відповідно до якого норматив ризиковості операцій - сума прийнятних активів, які відповідають вимогам диверсифікації, встановленим у пунктах 2-6 Розділу V Положення № 850, яка на будь-яку дату має бути не меншою нормативного обсягу активів, що визначається як розмір страхових резервів, які розраховуються відповідно до законодавства.

Нормативний обсяг активів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , який визначається з метою дотримання нормативу якості активів у порядку, встановленому пунктом 1 Розділу VI Положення №850, станом на 09 серпня 2019 року становить 20 відсотків страхових резервів.

Величина сформованих Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг страхових резервів станом на 09 серпня 2019 року складає 87 341,6 тис. грн, при цьому, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг може бути включено до нормативу якості активів, з урахуванням пункту 2 розділу VI Положення 850, низькоризикових активів разом 0,0 тис. грн.

Отже, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 09 серпня 2019 року не дотримано нормативу якості активів: сума низькоризикових активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , є меншою за нормативний обсяг активів (у сумі 17 468,3), який визначається з метою дотримання нормативу якості активів, на 17 468,3 тис. грн.

Нормативний обсяг активів Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , який визначається з метою дотримання нормативу якості активів у порядку, встановленому пунктом 1 Розділу VI Положення №850, станом на 13 серпня 2019 року становить 20 відсотків страхових резервів.

Величина сформованих Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг страхових резервів станом на 13 серпня 2019 року складає 86 669,4 тис. грн, при цьому, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг може бути включено до нормативу якості активів, з урахуванням пункту 2 розділу VI Положення 850, низькоризикових активів разом 0,0 тис. грн.

Отже, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 13 серпня 2019 року не дотримано нормативу якості активів: сума низькоризикових активів, наявних у Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , є меншою за нормативний обсяг активів (у сумі 17 333,9), який визначається з метою дотримання нормативу якості активів, на 17 333,9 тис. грн.

Таким чином, враховуючи інформацію, наведену у пунктах 5 та 6, станом на 09 серпня 2019 року та 13 серпня 2019 року Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме: пункту 3 Розділу І Положення №850 в частині обов`язковості страховика на будь- яку дату дотримуватись нормативу якості активів; абзацу третього підпункту 2 пункту 1 Розділу VI Положення № 850, відповідно до якого для страховика, що здійснює страхування за видами страхування іншими, ніж страхування життя, якщо страховик здійснює страхування тільки за видами добровільного страхування, норматив якості активів має бути разом не менше 20 відсотків страхових резервів.

Тобто, у період з 09 серпня 2019 року по 19 серпня 2019 року Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг не виконувало вимог розпорядження про усунення порушень, враховуючи арешт грошових коштів.

Крім того, факт недотримання Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 13 серпня 2019 року з врахуванням арешту грошових коштів нормативу якості активів, підтверджено і самим позивачем в листі від 22 серпня 2019 №220819/1-к.

Враховуючи викладену вище інформацію (зокрема з урахуванням обмежень, накладених ухвалою Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року), станом до 13 серпня 2019 року Товариство не виконало вимог розпорядження Нацкомфінпослуг від 23 липня 2019 року №1405 Про усунення Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг порушень ліцензійних умов , що, відповідно до пункту 5 частини другої статті 16 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності , є підставою для прийняття органом ліцензування рішення про анулювання ліцензії .

Відповідно до вимог статті 19 Закону №222-VIII контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснюють у межах своїх повноважень органи ліцензування шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Позапланові перевірки додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов проводяться у разі наявності хоча б однієї з таких підстав: розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, видане за результатами проведення планових заходів, - з метою перевірки його виконання.

При цьому, ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень вимог ліцензійних умов, зобов`язаний в установлений у розпорядженні строк подати до органу ліцензування інформацію про усунення зазначених у такому акті порушень.

Наявними матеріалами справи підтверджується, що розпорядженням №1405 від 23 липня 2019 року зобов`язано Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг у строк до 13 серпня 2019 року усунути виявлені перевіркою порушення та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушень, встановлених пунктами 1, 2, 3 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства акта та визначених пунктом 1 постановляючої частини цього розпорядження з наданням підтверджуючих документів у термін до 13 серпня 2019 року.

Частиною 9 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері здійснення господарської діяльності визначено, що розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов`язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу).

Розпорядження може передбачати застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених законом.

Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, повинен містити такі відомості: дату складення; тип заходу (плановий чи позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); термін усунення порушень; посилання на акт, у якому були зазначені виявлені під час заходу державного нагляду (контролю) порушення; найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування та місцезнаходження суб`єкта господарювання, а також прізвище, ім`я та по батькові його керівника чи уповноваженої ним особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід; прізвище, ім`я та по батькові інших осіб, які взяли участь у здійсненні заходу.

Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень складається у двох примірниках: один примірник не пізніше п`яти робочих днів з дня складення акта надається суб`єкту господарювання чи уповноваженій ним особі для виконання, а другий примірник з підписом суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи щодо погоджених термінів усунення порушень вимог законодавства залишається в органі державного нагляду (контролю).

Тобто, розпорядженням надається термін для усунення порушень, які виявлені в ході проведення планового або позапланового заходу державного контролю (нагляду) та повідомлення про такі усунення органу, що здійснює державне регулювання фінансових ринків.

Матеріалами справи підтверджується, що предметом перевірки, за результатами якої складено розпорядження №1405 від 23 липня 2019 року був період з 01 січня 2018 року по 19 липня 2019 року.

Відтак, суд вважає безпідставним ототожнення відповідачем терміну на усунення виявлених за результатами перевірки порушень з терміном, який не був предметом перевірки.

Суд також зазначає, що предметом позапланової перевірки у разі прийняття розпорядження про усунення виявлених порушень є безпосередньо перевірка його виконання.

З наявних матеріалів справи вбачається та відповідачем не заперечується, що листом від 07 серпня 2019 року №080819/1-К Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг до Нацкомфінпослуг надало інформацію та відповідні підтверджуючі документи щодо виконання вимог Розпорядження №1405 від 23 липня 2019 року, відповідно до яких станом на 02 серпня 2019 року порушення, встановлені пунктами 1, 2 та 3 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства акта усунуто та виконано вимоги Розпорядження №1405.

Тобто, позивачем у визначений розпорядженням №1405 термін усунено виявлені порушення та повідомлено відповідача про виконання вимог розпорядження, що свідчить про безпідставність складення відповідачем акта про невиконання позивачем розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для провадження страхової діяльності.

Крім того, суд звертає увагу, що у вказаному акті про невиконання позивачем розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для провадження страхової діяльності міститься посилання на відомості, які наявні у листі Державного бюро розслідувань від 12 серпня 2019 року №01-13112, тобто не були відомі станом на момент прийняття розпорядження №1405 від 23 липня 2019 року та не могли слугувати підставою для його прийняття та, відповідно, виконання в подальшому.

При цьому, посилання на відомості, які наявні у листі Державного бюро розслідувань від 12 серпня 2019 року №01-13112 та здійснення перевірки таких відомостей при проведенні позапланової перевірки щодо виконання вимог розпорядження, в даному випадку №1405 від 23 липня 2019 року, не узгоджується з вимогами пункту 3 частини 9 статті 19 Закону №222-VIII та частини 1 статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері здійснення господарської діяльності та свідчить про їх протиправність.

При цьому, викладена у листі Державного бюро розслідувань інформація та надана до Нацкомфінпослуг ухвала Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року не може будь-яким чином впливати на факт належного виконання розпорядження Нацкомфінпослуг №1405, оскільки це розпорядження Нацкомфінпослуг було належним чином виконане страховиком ще до настання всіх фактів, які містяться у цих документів. Більш того, ці документи датовані, вже після виконання Товариством вимог Розпорядження №1405, а тому не можуть братись до уваги у питання перевірки належного виконання Товариством вимог цього Розпорядження.

Більш того, обтяження майна, зазначена у листі Державного бюро розслідувань інформація та наданій до Нацкомфінпослуг ухвалі Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/41819/19-к від 08 серпня 2019 року, не було у період, який був предметом планової перевірки Нацкомфінпослуг, за наслідками якої Нацкомфінпослуг було винесене Розпорядження № 1405, виконання якого було предметом призначеної Нацкомфінповлуг вже позапланової перевірки.

Відтак, зазначені у листі Державного бюро розслідувань обставини, не могли мати будь-якого впливу на виконання Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг вимог Розпорядження №1405 (а саме в частині виконання фінансових нормативів, встановлених Положенням № 850), оскільки вимоги Розпорядження №1405 були виконані Товариством 02 серпня 2019 року, а підтверджуючі документи надані до Нацкомфінпослуг 07 серпня 2019 року, тобто до настання обставин, зазначених у листі Державного бюро розслідувань.

Також, листом від 22 серпня 2019 року №220819/1-К на виконання вимоги №1 від 22 серпня 2019 року Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг надано інформацію та відповідні підтверджуючі документи щодо дотримання нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів станом на 05 серпня 2019 року та 07 серпня 2019 року.

Відповідно до наведеної у вказаному листі та додатках до нього інформації, Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг станом на 05 серпня 2019 року та 07 серпня 2019 року дотримано нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів, тобто станом на зазначені дати Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг виконано вимоги Розпорядженнях 1405. При цьому, виконання Товариством вимог Розпорядження станом на 07 серпня 2019 року, тобто на дату подання Товариством до Нацкомфінпослуг документів, підтверджуючих виконання вимог Розпорядження №1405 підтверджують і члени Інспекційної групи Нацкомфінпослуг у Акті про невиконання Товариством з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, встановлених для провадження страхової діяльності 23 серпня 2019 року №1483/13-3/3.

Таким чином, всі обставини які настали після належного та сумлінного виконання Товариством вимог розпорядження не можуть бути предметом перевірки виконання цього розпорядження, оскільки його виконання підтверджено в строк та у порядку, підтвердженому Нацкомфінпослуг.

Суд також враховує, що арешт грошових коштів Товариства на окремих поточних та депозитних коштах Товариства згідно ухвали Печерського районного суду міста Києва від 08 серпня 2019 року по справі №757/41819/19-к за період з 08 серпня 2019 року по 20 серпня 2019 року скасовано ухвалою Печерського районного суду міста Києва (справа №757/42543/19-к) від 20 серпня 2019 року, про що повідомлено інспекційну групу Нацкомфінпослуг 21 серпня 2019 року, тобто в ході проведення позапланової перевірки, довідкою за вих. №20/08/19 від 20 серпня 2019 року з наданням копії ухвали про скасування арешту, в зв`язку з відсутністю правових підстав для застосування арешту.

Так, слідчим суддею під час розгляду клопотання представників Товариства встановлено, що ані Товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг , ані його службові особи в кримінальному провадженні №42017000000002504 не є підозрюваними, потерпілими або його представниками. Тобто, кошти Товариства було арештовано органами державної влади безпідставно та необґрунтовано, як зазначено в повному тексті ухвали Печерського районного суду міста Києва (справа №757/42543/19-к).

Арешт майна скасовується, якщо він накладено необґрунтовано.

Суд встановив, що органом досудового розслідування не оцінено розумність та співмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також не враховано наслідки накладеного арешту для власника та не забезпечено можливості виконання останнім взятих на себе зобов`язань перед іншими суб`єктами. Протягом досудового розслідування не встановлено, що джерело походження грошових коштів які перебувають арештованими на розрахункових рахунках підприємств є предметом злочину чи отримані незаконним шляхом. Таким чином, згідно ухвали Печерського районного суду міста Києва (справа №757/42543/19-к) від 20 серпня 2019 року встановлено, що жодна особа не може бути піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню. Тобто, в судовому порядку встановлено, що ухвала Печерського районного суду міста Києва від 08 серпня 2019 року по справі №757/41819//19-к про накладання арешту на грошові кошти Товариства, є для Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг необґрунтованим процесуальним обмеженням, відповідно, судом скасовано такий необґрунтований арешт.

З урахуванням наведеного в сукупності, суд приходить до висновку про безпідставність прийняття відповідачем оскаржуваного розпорядження, оскільки позивачем своєчасно надано докази виконання вимог розпорядження №1405 від 23 липня 2019 року та, як наслідок, наявність підстав для скасування оскаржуваного розпорядження в судовому порядку.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням наведеного у сукупності, суд приходить до висновку, що при прийнятті оскаржуваного розпорядження відповідач діяв не на підставі, не в межах повноважень, не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно вимог частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідач як суб`єкт владних повноважень покладений на нього обов`язок доказування правомірності прийняття оскаржуваного розпорядження не виконав повністю.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представника позивача стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Зважаючи на вимоги статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, понесені позивачем, підлягають відшкодуванню на його користь.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №1602 від 27 серпня 2019 року Про анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) Товариству з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг .

3. Стягнути на користь Товариства з додатковою відповідальністю Страхова компанія Фарлонг (04050, місто Київ, вулиця Січових Стрільців, 77, офіс 803/12, код ЄДРПОУ 40150085) понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, місто Київ, вулиця Б. Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи: апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя А.Б. Федорчук

Дата ухвалення рішення13.11.2019
Оприлюднено14.11.2019
Номер документу85611723
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування Розпорядження №1602

Судовий реєстр по справі —640/17575/19

Постанова від 01.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 01.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Рішення від 13.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні