Постанова
від 18.03.2010 по справі 2-а-773-10
МАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                                                                                              Справа № 2-А-773

                                                                                                                                                                        2010 рік                                                                                                          

ПОСТАНОВА

Іменем України

       18 березня 2010 року     Лутугинський районний суд Луганської області у складі головуючого судді  Чуванової А.М., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Лутугинському районі  Луганської області про поновлення строку для звернення до суду, визнання дій УПФ неправомірними, та стягнення соціальної допомоги “Дітям війни”,-

    ВСТАНОВИВ:

У лютому 2010 року позивач ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Лутугинському районі, в якому просить про поновлення пропущеного строку для звернення до адміністративного суду, визнання дій відповідача неправомірними та зобов’язання відповідача нарахувати та виплатити йому недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу згідно зі ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року і в подальшому. В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що він має статус “дитини війни”, у зв’язку з чим, у відповідності до ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” виплачувана йому пенсія повинна підвищуватись на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Вважає положення Законів України “Про Державний бюджет України на 2006 рік”  та “Про Державний бюджет України на 2007 рік” в частині зупинення дії ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” такими, що не відповідають Конституції України і тому не можуть застосовуватись згідно рішень Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року №6-рн/2007 року та від 22.05.2008 року.

До початку судового засідання від сторін надійшли заяви про розгляд справи без їхньої участі. 01.03.2010 року постановлено ухвалу про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Від відповідача надійшли заперечення проти позову, у яких він посилається на наступне. Позивач пропустив строк звернення до адміністративного суду без поважних причин, саме тому відповідач наполягає на відмові йому в задоволенні позову. Законом України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” дія ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” була призупинена. Також, законодавчо не було врегульовано питання у цьому році фінансування виплати підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком дітям війни. Законом України “Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” прийнято рішення про виплату надбавки дітям війни з 01.01.2008 року у розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність. Тому, вимоги позивача про зобов’язання провести підвищення пенсії  вважає незаконними, просив суд відмовити у задоволенні позову.

Суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.  

Судом встановлено, що позивач має правовий статус дитини війни, що підтверджується копією пенсійного посвідчення №145878 (а.с.6) та ксерокопією паспорту (а.с.5).

Відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року № 2195-4, що набрав чинності 01 січня 2006 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.  

Статтею 71 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» дія статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинена.

Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 положення статті 71 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», визнані такими, що не відповідають Конституції України.

Таким чином, положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» стосовно того, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком були чинними лише з 9 липня 2007 року (день ухвалення рішення Конституційним Судом України) до 31 грудня 2007 року.

Статтею 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року №489-5, що набрав чинності з 1 січня 2007 року, затверджено прожитковий мінімум на одну особу, яка втратила працездатність, з 1 квітня — 387 грн., з 1 жовтня - 395 грн.

Зазначена стаття була змінена Законом України від 15 березня 2007 року №749-5 та існує в новій редакції з 28 березня 2007 року, якою прожитковий мінімум для особи, яка втратила працездатність, визначений: з 1 квітня - 406 грн., з 1 жовтня - 411 грн.

Крім цього, цією статтею передбачено, що для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з 1 жовтня 2007 р. застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом 5 частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток, що складає відповідно 410,06 грн. та 415,11 грн.

           Розглядаючи позовні вимоги про визнання дій відповідача незаконними та зобов'язання здійснити підвищення пенсії як дитині війни у 2008 році суд виходить з наступного.

       

         Законом України ?ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 28.12.2007 року внесено зміни до Закону України ?ро соціальний захист дітей війни”, зокрема, ст. 6 вказаного Закону після внесення змін передбачалося, що дітям війни до пенсії або щомісячного грошового утримання та державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

        Однак, рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення пункту 28 розділу ІІ ?несення змін до деяких законодавчих актів України” Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 28.12.2007 року щодо внесення змін до Закону України ?ро соціальний захист дітей війни” визнані такими, що не відповідають Конституції України.

          Законом України ?ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 28.12.2007 року встановлено, що прожитковий мінімум на одну особу складає: з 1 квітня 2008 року – 605 грн., з 1 липня 2008 року – 607 грн.

            Статтею 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає  за можливе зобов’язати відповідача нараховувати та виплачувати позивачу підвищення до пенсії як дитині війни у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії  за віком з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22 травня 2008 року без обмеження певною датою, оскільки Законом України «Про соціальний захист дітей війни» не передбачено строк його дії.

Частиною 2 ст.99 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав  чи інтересів.

Враховуючи похилий вік позивача  та стан його здоров’я, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання позивача  про поновлення строку звернення до адміністративного суду  за захистом порушеного права щодо виплати підвищення до пенсії, як дитині війни, відповідно до ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”.

Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

              Керуючись ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 року, рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року, ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,суд,-

                                                                                    ПОСТАНОВИВ:

            Поновити строк звернення до адміністративного суду ОСОБА_1 за захистом права на підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як дитині війни.

           Позов ОСОБА_1 задовольнити. Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Лутугинському районі щодо нарахування ОСОБА_1 підвищення до пенсії, як дитині війни, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 рік та з 22.05.2008 року відповідно до вимог статті 6 Закону України ” Про соціальний захист дітей війни”.    

             Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в Лутугинському районі Луганської області здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 підвищення до пенсії  як “дитині війни” за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007, та з 22 травня 2008 року відповідно до вимог статті 6 Закону України ” Про соціальний захист дітей війни” у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, з урахуванням фактично отриманих сум.

          Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача витрати по сплаті судового збору в сумі 3,40 гривень.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до апеляційного суду Луганської області через Лутугинський районний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви на апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги або в порядку ч.4 ст.295 ЦПК України.

            Суддя

СудМарківський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.03.2010
Оприлюднено02.04.2010
Номер документу8566101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-773-10

Постанова від 08.09.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Кулеша Л. М.

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Валківський районний суд Харківської області

Токмакова Алла Петрівна

Ухвала від 24.12.2010

Адміністративне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Постанова від 03.11.2010

Адміністративне

Першотравневий районний суд Донецької області

Трегубенко Сергій Васильович

Постанова від 13.08.2010

Адміністративне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Білера Петро Петрович

Постанова від 26.05.2010

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Зарютін Павло Вікторович

Постанова від 12.04.2010

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Кузіна Надія Петрівна

Постанова від 18.03.2010

Адміністративне

Лутугинський районний суд Луганської області

Чуванова Алла Михайлівна

Постанова від 11.03.2010

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Малінов Олександр Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні