Рішення
від 30.10.2019 по справі 200/7438/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2019 р. Справа№200/7438/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Бабіч С.І., за участю секретаря судового засідання Некрилової О.А. та представників сторін:

позивача - не з`явився;

відповідача - не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні позов Військово - цивільної адміністрації міста Волноваха Волноваського району Донецької області до Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Військово - цивільна адміністрація міста Волноваха Волноваського району Донецької області (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області (далі - відповідач), відповідно до якого просив:

- визнати протиправною бездіяльність Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області в частині нездійснення перерахування коштів міського бюджету у сумі 174065.88 грн., які залишилися станом на 10.04.2019 року на заблокованих рахунках Волноваської міської ради, на відповідні рахунки Військово-цивільної адміністрації міста Волноваха Волноваського району Донецької області;

- зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області здійснити перерахування коштів міського бюджету у сумі 174065,88 грн., які залишилися станом на 10.04.2019 року на заблокованих рахунках Волноваської міської ради, на відповідні рахунки Військово-цивільної адміністрації міста Волноваха Волноваського району Донецької області за наступними реквізитами:

- допомога по тимчасовій непрацездатності у сумі 5037,10 грн., з рахунку Волноваської міської ради 37112088022886, МФО 820172, ОКПО 04053105 на рахунок ВЦА м. Волноваха 37119003006222, МФО 820172, ОКПО 42849315;

- надходження за послуги у сумі 10529,67 грн. з рахунку Волноваської міської ради 35424262022886, МФО 820172 ОКПО 04053105, КПКВК 0114060, на рахунок ВЦА м. Волноваха 35422219006222, МФО 820172, ОКПО 42849315, КПКВК 0214060;

- надходження за оренду майна у сумі 1960,00 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35421265022886, МФО 820172, ОКПО 04053105, КПКВК 0110150 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35425227006222, МФО 820172, ОКПО 42849315, КПКВК 0210150;

- плата за послуги з харчування в дошкільних навчальних закладах у сумі 155093,22 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35426226022886, МФО 820172, ОКПО 04053105, КПКВК 0111010 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35421210006222, МФО 820172, ОКПО 42849315, КПКВК 0211010;

- надходження від реалізації майна у сумі 841,00 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35422242022886 МФО 820172 ОКПО 04053105 КПКВК 0116030 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35426259006222 МФО 820172 ОКПО 0216030 КПКВК 0216030;

- надходження з отриманих благодійних внесків у сумі 224,00 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35429342022886, МФО 820172, ОКПО 04053105, КПКВК 0116030 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35423359006222, МФО 42849315, ОКПО 42849315, КПКВК 0216030;

- кошти за відшкодування земельного податку у сумі 380,89 грн. з рахунку Волноваської міської ради 35419062022886 МФО 820172 ОКПО 04053105 КПКВК 0114060 в доход бюджету за кодом 24060300 на рахунок 31412544005180 МФО 899998 ОКПО 37980308.

В обґрунтування позовних вимог, позивач, зокрема, зазначає, що відповідач помилково вважаючи перерахування бюджетних коштів з рахунків Волноваської міської ради (яка припинила повноваження) на рахунки позивача (уповноваженого законодавством суб`єкта з розпорядження бюджетними коштами коштів) видатками бюджетних коштів, відмовив у здійсненні перерахування коштів на рахунки позивача.

Позивач вважає, що дії відповідача перешкоджають здійсненню повноважень позивача та призводять до порушення прав членів територіальної громади, зокрема, таких значущих як право на соціальний захист та на якісну дошкільну освіту.

Відповідач проти позову заперечує, надав відзив на позов та заперечення на відповідь на відзив, відповідно до яких, серед іншого, посилається на те, що 03.01.2018 року відповідач уклав з Волноваською міською радою Договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування №7 від 03.01.2018 року та згідно якого відкрило реєс траційні рахунки.

Згідно умов цього Договору перерахування платежів або здійснення будь-яких операцій за рахунками відбувається за документами підписаними особами Волнова ської міської ради, які мають право першого та другого підпису і зазначені у картці із зразками підписів та відбитка печатки, із пред`явленням документа, що посвідчує особу.

Даний Договір уважається пролонгованим на кожний наступний календарний рік, якщо Сторони не заявлять про намір його розірвати за 30 календарних днів до за кінчення поточного календарного року. Зміна умов Договору можлива тільки за зго дою обох Сторін. Договір розривається за згодою сторін або у випадках, передбаче них законом, (п.6.2, п.6.3, п.6.5 Договору №7).

На сьогоднішній день дія цього Договір №7 не припинена, оскільки Сторони йо го не припиняли і не розривали.

Позивач не надав жодного документу, ні навів жодної норми закону, за якою Військово-цивільна адміністрація міста Волноваха є правонаступником прав та обов`язків Волноваської міської ради.

Керівник позивача наділений повноваженнями схожими з повноваженнями Волноваської міської ради, але цього недостатньо, оскі льки в жодному нормативі або документі не вказано, що керівник Військово-цивільна адміністрація міста Волноваха діє від імені Волноваської міської ради і має право першого або другого підпису.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30 вересня 2019 року закрито підготовче провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду по суті на 15 жовтня 2019 року.

Судове засідання було відкладено з 15 жовтня 2019 року до 30 жовтня 2019 року.

Сторони у призначене судове засідання не з`явились.

Відповідно до ч.1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути дану справу по суті.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на таке.

Позивач створений згідно Указу Президента України Про утворення військово-цивільної адміністрації від 17.01.2019 року № 12/2019.

Відповідно до абзацу 4 статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації (далі - Закон № 141), військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад. виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Згідно з ч.2 ст.1 Закону № 141 військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноваженнями, у межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Військово - цивільна адміністрація м. Волноваха була зареєстрована 27.02.2019 року і з цього часу здійснює повноваження Волноваської міської ради.

Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області є територіальним органом Державної казначейської служби України (Положення про УДКСУ у Волноваському районі Донецької області, затверджене наказом Державної казначейської служби Ук раїни від 21.11.2011 №128).

Основними завданнями відповідача є реалізація державної політики у сферах ка значейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.

Відповідно до наданих повноважень відповідач здійснює через систему елект ронних платежів Національного банку України розрахунково - касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операції з коштами бюджетів.

Згідно частини 7 статті 3 Закону № 141, фінансування діяльності військово-цивільних адміністрацій населених пунктів здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

Відповідно до вимог цього Закону, у день набрання чинності акта Президента України Про утворення військово-цивільної адміністрації припинилися повнова ження Волноваської міської ради (ч.1 ст.3).

Керуючись частиною 1 статті 43 Бюджетного кодексу України, позивач відкрив казначейські рахунки, які обслуговуються відповідачем.

Водночас, у зв`язку із припиненням повноважень Волноваської міської ради її особові та реєстраційні рахунки були заблоковані для зарахування всіх видів надходжень на підставі листа ВЦА м. Волноваха до УДКСУ у Волноваському районі Донецької від 09.04.2019 року №21/01/71.

Станом на 10.04.2019 року на зазначених заблокованих для надходжень рахунках Волноваської міської ради залишилися бюджетні кошти, які надійшли як надходження міського бюджету.

Вказані обставини сторонами не заперечується та не є спірними.

На підставі повноважень наданих керівнику позивача, як розпоряднику бюджетних коштів, позивач звернувся до відповідача з листом від 09.04.2019 року про перенесення залишків бюджетних коштів, які утворилися станом на 10.04.2019 року, з рахунків Волноваської міської ради на рахунки ВЦА м. Волноваха та повторно 26.04.2019 року направив Відповідачу лист №02/01/141, де із посиланням на норми законодавства, просив здійснити перерахування бюджетних коштів.

На вказаний лист від 26.04.2019 року № 02/01/141 від відповідача надійшла відповідь 21.05.2019 року, в якій відповідач, вважаючи перерахування бюджетних коштів з рахунків Волноваської міської ради (яка припинила повноваження) на рахунки позивача (уповноваженого законодавством суб`єкта з розпорядження бюджетними коштами коштів) видатками бюджетних коштів, відмовив у здійсненні перерахування коштів на рахунки позивача.

Статтею 672 Бюджетного кодексу України (далі - БК України) передбачено, що у разі припинення діяльності органів місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей їх функції в частині бюджетних повноважень здійснюються військово-цивільними адміністраціями відповідно до Закону України Про військово-цивільні адміністрації у разі їх утворення.

Згідно пункту 1 частини 3 статті 6 Закону У№ 141 керівник військово-цивільної адміністрації є розпорядником бюджетних коштів.

Окрім цього, керівник військово-цивільної адміністрації забезпечує на відповідній території додержання Конституції і законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади.

Згідно пункту 11 частини 1 статті 2 БК України бюджетні кошти (кошти бюджету) - це належні відповідно до законодавства надходження бюджет) та витрати бюджету. До бюджетів місцевого самоврядування належать бюджети територіальних громад сіл. їх об`єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об`єднаних територіальних громад (пункт 2 частини 1 статті 2 БК України).

Таким чином, бюджетні кошти, які обліковуються на заблокованих рахунках, належать не конкретно визначеній юридичній особі - Волноваській міській раді, а належать до коштів міського бюджету.

Враховуючи вищевикладене, чинне законодавство, надає позивачу повноваження на здійснення розпорядження коштами місцевого бюджету, але, на сьогоднішній день, через неперерахування відповідних коштів відповідачем, позивач позбавлений можливості включити бюджетні кошти у загальній сумі 174 065.88 грн. до програм соціально-економічного та культурного розвитку м. Волноваха, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування, тощо.

Вказана сума складається із наступних бюджетних коштів, які надійшли до місцевого бюджету:

1. Допомога по тимчасовій непрацездатності у сумі 5037,10 грн.

2. Надходження за послуги у сумі 10529,67 грн.

3. Надходження за оренду майна у сумі 1960,00 грн.

4. Плата за послуги з харчування в дошкільних навчальних закладах у сумі 155 093, 22 грн.

5. Надходження від реалізації майна у сумі 841,00 грн.

6. Надходження з отриманих благодійних внесків у сумі 224, 00 грн.

7. Кошти за відшкодування земельного податку у сумі 380., 89 грн.

Наявність зазначених бюджету коштів підтверджується виписками з рахунків Волноваської міської ради та не заперечується відповідачем.

Суд зазначає, що відповідно до абз.4 ч.1 ст. 1 Закону № 141 військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Таким чином посилання відповідача на те, що керівник позивача наділений повноваженнями схожими з повноваженнями Волноваської міської ради, але цього недостатньо, оскі льки в жодному нормативі або документі не вказано, що керівник Військово-цивільна адміністрація міста Волноваха діє від імені Волноваської міської ради і має право першого або другого підпису не приймаються, оскільки позивач, в силу вказаного закону, здійснює всі відповідні повноваження Волноваської міської ради.

Крім цього, згідно з пунктом 4 частини 3 статті 6 Закону № 141 керівник військово-цивільної адміністрації є розпорядником бюджетних коштів.

Також відповідач, в обгрунтування неперерахування коштів посилається на розділ 10 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 року № 938 (далі - Порядок № 938).

Згідно пункту 13 частини 1 статті 2 БК України видатки бюджету - це кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів передбачених відповідним бюджетом.

У пункті 10.1 Порядку № 938 зазначається, що органи Казначейства здійснюють платежі на підставі платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного бюджетного зобов`язання та бюджетного фінансового зобов`язання у межах залишків бюджетних коштів на рахунках розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів за відповідними кодами економічної класифікації видатків та класифікації кредитування.

Згідно пункту 7 частини 1 статті 2 БК України бюджетне зобов`язання - це будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому.

Отже, враховуючи відсутність факту розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій, розділ 10 Порядку № 938 не підлягає застосуванню до спірних правовідносин між сторонами, оскільки здійснення перерахування бюджетних коштів із заблокованого рахунку Волноваської міської ради на рахунок позивача не є видатками бюджету, не потребує здійснення платежів та, відповідно, не потребує оформлення платіжних доручень.

Крім цього, на сьогодні оформлення платіжних доручень від імені Волноваської міської ради взагалі є неможливим, оскільки повноваження Волноваської міської ради припинені.

Вимога позивача до відповідача щодо здійснення перерахування бюджетних коштів є фактичною реалізацією його компетенції щодо управління бюджетними коштами з метою їх використання в інтересах територіальної громади м. Волноваха, а не здійснення видатків, тому відсутні підстави для оформлення платіжних доручень згідно вимог розділу 10 Порядку № 938.

Відповідно до пункту 7 частини 5 статті 22 БК України позивач, як головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі. Отже, бездіяльність Відповідача перешкоджає позивачу забезпечувати ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів згідно наданих повноважень.

Враховуючи викладене, суд визнає позовні вимоги обгрунтованими, правомірними та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись Законом України «Про військово-цивільні адміністрації» , Бюджетним кодексом України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Військово - цивільної адміністрації міста Волноваха Волноваського району Донецької області до Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області в частині нездійснення перерахування коштів міського бюджету у сумі 174065.88 грн., які залишилися станом на 10.04.2019 року на заблокованих рахунках Волноваської міської ради, на відповідні рахунки Військово-цивільної адміністрації міста Волноваха Волноваського району Донецької області.

Зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у Волноваському районі Донецької області здійснити перерахування коштів міського бюджету у сумі 174065,88 грн., які залишилися станом на 10.04.2019 року на заблокованих рахунках Волноваської міської ради, на відповідні рахунки Військово-цивільної адміністрації міста Волноваха Волноваського району Донецької області за наступними реквізитами:

- допомога по тимчасовій непрацездатності у сумі 5037,10 грн., з рахунку Волноваської міської ради 37112088022886, МФО 820172, ОКПО 04053105 на рахунок ВЦА м. Волноваха 37119003006222, МФО 820172, ОКПО 42849315;

- надходження за послуги у сумі 10529,67 грн. з рахунку Волноваської міської ради 35424262022886, МФО 820172 ОКПО 04053105, КПКВК 0114060, на рахунок ВЦА м. Волноваха 35422219006222, МФО 820172, ОКПО 42849315, КПКВК 0214060;

- надходження за оренду майна у сумі 1960,00 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35421265022886, МФО 820172, ОКПО 04053105, КПКВК 0110150 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35425227006222, МФО 820172, ОКПО 42849315, КПКВК 0210150;

- плата за послуги з харчування в дошкільних навчальних закладах у сумі 155093,22 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35426226022886, МФО 820172, ОКПО 04053105, КПКВК 0111010 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35421210006222, МФО 820172, ОКПО 42849315, КПКВК 0211010;

- надходження від реалізації майна у сумі 841,00 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35422242022886 МФО 820172 ОКПО 04053105 КПКВК 0116030 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35426259006222 МФО 820172 ОКПО 0216030 КПКВК 0216030;

- надходження з отриманих благодійних внесків у сумі 224,00 грн., з рахунку Волноваської міської ради 35429342022886, МФО 820172, ОКПО 04053105, КПКВК 0116030 на рахунок ВЦА м. Волноваха 35423359006222, МФО 42849315, ОКПО 42849315, КПКВК 0216030;

- кошти за відшкодування земельного податку у сумі 380,89 грн. з рахунку Волноваської міської ради 35419062022886 МФО 820172 ОКПО 04053105 КПКВК 0114060 в доход бюджету за кодом 24060300 на рахунок 31412544005180 МФО 899998 ОКПО 37980308.

Рішення складено у повному обсязі 11 листопада 2019 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у випадку розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.І. Бабіч

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2019
Оприлюднено20.11.2019
Номер документу85704955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/7438/19-а

Рішення від 30.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 11.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні