Рішення
від 14.11.2019 по справі 480/3395/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2019 р. Справа №480/3395/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гелети С.М.

за участю секретаря судового засідання - Високос Я.С.

представника позивача Литвиненко В.О. ,

представників відповідача Сапунова А.Г., Перфілов М.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Шосткинського дочірнього агролісогосподарського підприємства "Шосткинський агролісгосп" до Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання дій протиправними, -

В С Т А Н О В И В:

Шосткинське дочірнє агролісогосподарське підприємство "Шосткинський агролісгосп" (далі - пзивач, АП Шосткинський агролісгосп ) звернулося до суду з позовною заявою до Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства (далі - відповідач), в якій, згідно остаточних вимог просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови ДП "Шосткинський агролісгосп" листом від 29.07.2019 № 02-16/596 "Щодо видачі лісорубних квитків" у видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на наступні ділянки площею понад 1 га: кв. 104, вид 6 (17), пл. 3,0 га; кв. 104, вид. 6 (15), пл. 1,8 га; кв. 104, вид. 6 (11), пл. 1,4 га; кв. 71 вид 12 (5), пл. 1,6 га; кв. 30, вид 13 (6), пл. 2,7 га, кв. 30, вид 13 (7), пл. 1,8 га.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства відмовило ДП "Шосткинський агролісгосп" у видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на ділянки площею понад 1 га у зв`язку із чим останній звернувся до суду за захистом своїх порушених прав. Зазначає, що у підприємства в наявності всі документи, що надають право отримувати відповідний лісорубний квиток, але з незрозумілих підстав відповідач відмовляється його видавати.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували, зазначали, що підставою для відмови була попередня перевірка управління Державною екологічною інспекцією України, яка встановила відповідні порушення при видачі лісорубних квитків площею понад 1 га. Дана обставина була підставою для відмови, оскільки припис, який було винесено Державною екологічною інспекцією України для них є обов`язковий.

Ухвалою суду від 09.09.2019 відрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Ухвалою суду від 12.09.2019 призначено судове засідання із викликом сторін. Ухвалою суду від 24.10.2019 за клопотанням позивача закрито провадження у справі в частині позовних вимог про зобов`язання відповідача утриматися від вчинення дій щодо відмови ДП "Шосткинський агролісгосп" у видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) площею понад 1 га: кв. 104, вид 6 (17), пл. 3,0 га; кв. 104, вид. 6 (15), пл. 1,8 га; кв. 104, вид. 6 (11), пл. 1,4 га; кв. 71 вид 12 (5), пл. 1,6 га; кв. 30, вид 13 (6), пл. 2,7 га, кв. 30, вид 13 (7), пл. 1,8 га. Протокольною ухвалою суду від 12.11.2019 відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про залучення до участі у справі третьою особою Державну екологічну інспекцією України.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд частково задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

ДП Шосткинський агролісгосп є постійним лісокористувачем переданих у користування земельних ділянок відповідно до рішення Сумської обласної ради від 19.10.2000 року Про вилучення і надання земельних ділянок для несільськогосподарських потреб .

Матеріалами справи підтверджується, що позивач звернувся до відповідача із заявою №235 від 24.07.2019 про виписку лісорубного квитка на рубки головного користування на наступні ділянки: кв. 104, вид 6 (17), пл. 3,0 га (ліквідна маса 966 м3); кв. 104, вид. 6 (15), пл. 1,8 га (ліквідна маса 677 м3); кв. 104, вид. 6 (11), пл. 1,4 га (ліквідна маса 582 м3); кв. 104, вид. 6(16), пл. 1,0 га (ліквідна маса 424 м3); кв. 71. вид. 12(5), пл. 1,6 га (ліквідна маса 509 м3); кв. 30, вид. 13(6), пл. 2,7 га (ліквідна маса 819 м3); кв. ЗО, вид. 13(7), пл. 1,8 га (ліквідна маса 470 м3); кв. 89 вид. 9(1), пл. 1,0 га (ліквідна маса 247 м3); разом: 14,3 га (ліквідна маса 4694 м3).

Як зазначили представники сторін, дана заява була частково задоволена та видано два лісорубні квитки, але тільки на ту частину лісового фонду, що не перевищує площу 1 га. Відносно іншої частини заяви від 24.07.2019 відповідачем надано лист від 29.07.2019 №02- 16/596 Щодо видачі лісорубних квитків , в якому зазначено, що виконуючи вимоги пункту №3 припису №2/6-15-1 від 05.04.2019 не можливо видати спеціальний дозвіл, що надає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на земельні ділянки, площею більше ніж 1 га.

Як зазначили в судовому засіданні представники відповідача підставою для відмови є наявний припис Державної екологічної інспекції України, який було винесено 05.04.2019 №2/6-15-1.

Суд не погоджується із такою позицією відповідача, виходячи із наступного.

Статтею 69 Лісового Кодексу визначено, що результати оцінки впливу на довкілля є однією з підстав для прийняття рішення про відмову у видачі спеціального дозволу на використання лісових ресурсів.

Законом України Про оцінку впливу на довкілля від 23.05.2017 року № 2059-УІІІ, який введено в дію 18 грудня 2017 року, встановлено види діяльності, які підлягають оцінці впливу на довкілля.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону дія цього Закону не поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планової діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.

Матеріалами справи підтверджується, що у позивача в наявності проект організації та розвитку лісового господарства по ДП Шосткинський агролісгосп , яки затверджений Міністерством екології та природних ресурсів України листом № 5/4-8/3297-15 від 01.04.2015 року Про погодження проекту організації та розвитку лісового господарства .

Згідно з листом Міністерства екології та природних ресурсів України від 07.08.2017 року № 417 Про погодження матеріалів лісовпорядкування міністерство розглянуло протоколи технічних нарад з розгляду матеріалів безперервного лісовпорядкування державних підприємств Лебединський агролісгосп , Краснопільський агролісгосп , Шосткинський агролісгосп , Великописарівський агролісгосп Сумського обласного комунального агролісогосподарського підприємства Сумиоблагроліс та відповідно до вимог статті 48 Лісового кодексу України погодило проекти організації та розвитку лісового господарства зазначеним вище постійним лісокористувачам.

Також відповідно до листа Міністерства екології та природних ресурсів України № 7/778-18 від 22.02.2018 року Про оцінку впливу на довкілля планова діяльність постійних лісокористувачів або власників лісів (суб`єктів господарювання), яка підлягає оцінці впливу на довкілля, відображена в матеріалах, які регулюють планову діяльність на певний термін. Рішенням про провадження планової діяльності в галузі лісового господарства є рішення про затвердження відповідно до частини 4 статті 48 Лісового кодексу України матеріалів лісовпорядкування, якими запроектовано проведення суцільних та поступових рубок головного користування та суцільних санітарних рубок на площі понад 1 гектар.

Слід зазначити, що посилання відповідачів виключно на підставу відмови у видачі лісорубних квитків наявність припису від 05.04.2019 32/6-15-1 не може бути визнано обґрунтованим, оскільки відповідачем не доведено, що при перевірки Державною екологічною інспекцією України досліджувалися всі документи ДП Шосткинський агролісгосп , перевіряючими не було оцінено всю документацію підприємства, зокрема, проект організації та розвитку лісового господарства по ДП Шосткинський агролісгосп , яки затверджений Міністерством екології та природних ресурсів України листом № 5/4-8/3297-15 від 01.04.2015 року Про погодження проекту організації та розвитку лісового господарства , а також 07.08.2017 погодженні матеріали безперервного лісовпорядкування ДП Шосткинський агролісгосп .

Крім того, слід зазначити, що підставою для відмови у видачі лісорубних квитків не може бути посилання відповідача на висновки перевірки, без посилання на законодавство та дослідження Управлінням документації підприємства. Пункт 3 припису Державної екологічної інспекції України, на який посилається відповідач, дійсно, у відповідності до законодавства, надає право Управлінню видавати спеціальні дозволи (лісорубні квитки) на рубки головного користування площею понад 1 га, лише після проведення оцінки впливу на довкілля .

Суд зазначає, що такі обмеження не стосуються і не поширюються на провадження господарської діяльності в зв`язку із наявністю рішення про планову діяльність до набрання чинності Про оцінку впливу на довкілля , що взагалі не досліджувалося відповідачем та не зазначено в листі від 29.07.2019 №02-16/596 Щодо видачі лісорубних квитків . Таким чином відповідач не в повному обсязі досліджено право позивача на отримання лісорубних квитків та не обґрунтовано належними та допустимими доказами правомірність невидачі спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування. Слід зазначити, що у відмові у видачі лісорубного квитка, що було прийнято за результатами розгляду заяви підприємства, відповідачем не досліджено можливість отримання позивачем спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування із врахуванням ст. 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .

Пунктом 4.2. Положення про Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства, затвердженого наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 12.11.2012 року № 408, до повноважень управління віднесено здійснення видачі спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування.

Таким чином видача спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування є дискреційними повноваженнями відповідача, а тому застосовуючи норми ст. 9 КАС України для належного захисту порушеного права суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов`язати зобов`язати Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства повторно розглянути заяву Шосткинського дочірнього агролісогосподарського підприємства "Шосткинський агролісгосп" від 24.07.2019 №235 в частині видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на наступні ділянки : кв. 104, вид 6 (17), пл. 3,0 га; кв. 104, вид. 6 (15), пл. 1,8 га; кв. 104, вид. 6 (11), пл. 1,4 га; кв. 71 вид 12 (5), пл. 1,6 га; кв. 30, вид 13 (6), пл. 2,7 га, кв. 30, вид 13 (7), пл. 1,8 га.

Щодо позовних вимог про визнання дій протиправними, суд відмовляє в їх задоволенні, оскільки в даному випадку, відповідачем вчиняється протиправна бездіяльність щодо видачі дозвільного документу.

Враховуючи задоволення позову, позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає відшкодуванню сума судового збору, сплачена при зверненні до суду.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Шосткинського дочірнього агролісогосподарського підприємства "Шосткинський агролісгосп" до Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання дій протиправними - задовольнити частково.

Зобов`язати Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства повторно розглянути заяву Шосткинського дочірнього агролісогосподарського підприємства "Шосткинський агролісгосп" від 24.07.2019 №235 в частині видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на наступні ділянки : кв. 104, вид 6 (17), пл. 3,0 га; кв. 104, вид. 6 (15), пл. 1,8 га; кв. 104, вид. 6 (11), пл. 1,4 га; кв. 71 вид 12 (5), пл. 1,6 га; кв. 30, вид 13 (6), пл. 2,7 га, кв. 30, вид 13 (7), пл. 1,8 га.

В задоволенні інших вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства (м.Суми, вул..Засумська, 12а,і.к. 35172306) на користь Шосткинського дочірнього агролісогосподарського підприємства "Шосткинський агролісгосп" (м. Шостка, пров.Чехова,5а,і.к. 14005298) суму судового збору в розмірі 1921 грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 19.11.2019

Суддя С.М. Гелета

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2019
Оприлюднено20.11.2019
Номер документу85737684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/3395/19

Рішення від 14.11.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Рішення від 14.11.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні