Постанова
від 19.11.2019 по справі 240/85/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/85/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Попова Оксана Гнатівна

Суддя-доповідач - Капустинський М.М.

19 листопада 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Капустинського М.М.

суддів: Смілянця Е. С. Охрімчук І.Г. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,

представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 16 липня 2019 року (повний текст рішення складено 26.07.2019р. у м.Житомирі) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Житомирській області, Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом, в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить:

- визнати протиправними дії Бердичівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) щодо взяття на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника податків, номер запису про взяття на облік - 172 від 03 липня 1995 року;

- зобов`язати Головне управління ДФС у Житомирській області скасувати реєстрацію ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника податків, номер запису про взяття на облік - 172 від 03 липня 1995 року;

- визнати протиправними дії Бердичівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) щодо взяття на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за №10000000126087 від 05 лютого 2014 року;

- зобов`язати Головне управління ДФС у Житомирській області виключити ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) з Реєстру страхувальників як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за № 10000000126087 від 05 лютого 2014 року;

- визнати протиправною дію державного реєстратора Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинського Юрія Леонідовича щодо включення відомостей про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 за РНОКПП НОМЕР_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №22811750000002925;

- зобов`язати державного реєстратора Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області виключити відомості про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ОСОБА_1 отримав вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, однак позивач не належить до жодної категорії осіб, що мають сплачувати єдиний внесок. Вказує, що під час з`ясування обставин винесення вказаної вимоги позивачу стало відомо, що Бердичівською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) було взято на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника податків, номер запису про взяття на облік - 172 від 03 липня 1995 року та як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за №10000000126087 від 05 лютого 2014 року. Крім того, зазначає, що державним реєстратором Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинським Юрієм Леонідовичем було вчинено реєстраційні дії щодо включення відомостей про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 за РНОКПП НОМЕР_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №22811750000002925.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 16 липня 2019 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Житомирській області, Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії - задоволено.

Визнано протиправними дії Бердичівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) щодо взяття на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за №10000000126087 від 05 лютого 2014 року.

Визнано протиправними дії Бердичівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) щодо взяття на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника податків, номер запису про взяття на облік - 172 від 03 липня 1995 року.

Зобов`язано Головне управління ДФС у Житомирській області виключити ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) з Реєстру страхувальників як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за № 10000000126087 від 05 лютого 2014 року.

Зобов`язано Головне управління ДФС у Житомирській області скасувати реєстрацію ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника податків, номер запису про взяття на облік - 172 від 03 липня 1995 року.

Визнати протиправною дію державного реєстратора Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинського Юрія Леонідовича щодо включення відомостей про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 за РНОКПП НОМЕР_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №22811750000002925.

Зобов`язано державного реєстратора Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області виключити відомості про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Стягнуто з Головного управління ДФС у Житомирській області за рахунок бюджетних асигнувань та з Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області 1 409,60 грн (одну тисячу чотириста дев`ять гривень шістдесят копійок) судових витрат по сплаті судового збору шляхом солідарного стягнення по 704,80 грн (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок) із кожного із відповідачів.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Головне управління ДФС у Житомирській області звернулось до суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким у позові відмовити. В апеляційній скарзі зазначає, що позивачем здійснювалась підприємницька діяльність, оскільки останнім було подано до контролюючого органу 25 квітня 2018 року податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний 2017 рік та нараховано соціальний внесок. Зазначає, що інформація про ОСОБА_1 надійшла від державного реєстратора Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (а.с. 84-86).

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків: НОМЕР_1 (а.с. 21).

У відповідності до реєстраційної картки Державного реєстру звітних (статистичних) одиниць України, ОСОБА_1 , ідентифікаційний код 64266209 обліковувався як підприємець за рішенням Андрушівської районної ради від 28 червня 1995 року №219 (а.с. 118-119).

Розпорядженням голови Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області "Про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 " від 26 квітня 2001 року №109, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 з поданими документами, було прийнято рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 (а.с. 172).

У відповідності до Додатку до акту приймання-передачі відповідно до Рішення засідання Тимчасової міжвідомчої спеціальної комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 08 листопада 2013 року №20, аналітична інформація про зареєстровані до 01 липня 2004 року юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, яка не була включена до ЄДР та які підлягають включенню до ЄДР у реєстраційній службі Андрушівського районного управління юстиції за місцем знаходження юридичних осіб для подальшого включення їх державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Андрушівського районного управління юстиції за місцем знаходження юридичних осіб до ЄДР передається в електронному вигляді на електронному носії (а.с. 183 та зворот).

04 лютого 2014 року державним реєстратором Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинським Юрієм Леонідовичем були вчинені реєстраційні дії щодо включення відомостей про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 за РНОКПП НОМЕР_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №22811750000002925, при тому, що такі відомості мали застереження, що свідоцтво про її державну реєстрацію, вважається недійсним, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17 грудня 2018 року №1004781963 (а.с. 18-19).

При, цьому, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17 грудня 2018 року №1004782014, відомості про реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , в реєстрі відсутні (а.с.17).

Як встановлено із витягу №5391 з реєстру страхувальників, 05 лютого 2014 року Бердичівською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) взято на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за №10000000126087 від 05 лютого 2014 року (а.с.16).

Крім того, згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17 грудня 2018 року №1004781963, Бердичівською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Житомирській області (Андрушівське відділення) взято на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника податків, номер запису про взяття на облік - 172 від 03 липня 1995 року (а.с.18-19).

Головним управлінням ДФС у Житомирській області винесено вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07 листопада 2018 року №Ф-90479-50 на суму 15 819,54 грн. стосовно фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 (а.с.13).

ОСОБА_1 звертався із заявою від 26 листопада 2018 року про припинення фізичної особи-підприємця " ОСОБА_1 " (а.с.120-121) та державним реєстратором Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинським Юрієм Леонідовичем були вчинені реєстраційні дії щодо державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , номер запису: №22811750000002925, дата запису: 26 листопада 2018 року, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17 грудня 2018 року №1004781963 (а.с.18-19).

Не погоджуючись із діями відповідачів, оскільки РНОКПП НОМЕР_1 присвоєно саме ОСОБА_1 , а не ОСОБА_1 , наголошуючи, що внаслідок спірних та помилкових реєстраційних дій позивач вже зазначає негативних фінансових наслідків, ОСОБА_1 звернувся із вказаним позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що внаслідок вчинення спірних реєстраційних дій та внесення недостовірної інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, податковим органом було неправомірно взято на облік фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) як платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за №10000000126087 від 05 лютого 2014 року.

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України декларовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку визначений статтею 299 Податкового кодексу України, відповідно до пункту 299.1 якої реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

За положеннями пункту 3 пункту 299.10. статті 299 Податкового кодексу України, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV (в редакції, на момент вчинення спірних реєстраційних дій, далі - Закон №755-IV).

Згідно статті 1 Закону №755-IV визначено, що державний реєстратор - посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Приписами частини першою статті 4 Закону №755-IV встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною 2 Закону №755-IV порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

- перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

- перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

- внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру;

- оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Частиною першою статті 6 Закону №755-IV закріплено, що державний реєстратор: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями.

Відповідно до частини першої статті 42 Закону №755-IV для проведення державної реєстрації фізична особа, яка має намір стати підприємцем та має реєстраційний номер облікової картки платника податків, або уповноважена нею особа (далі - заявник) повинна подати особисто (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) або через уповноважену особу державному реєстратору за місцем проживання такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця, до якої може бути подана як додаток заява щодо обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику;

- копію документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця;

- нотаріально посвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів) або піклувальника, або органу опіки та піклування, якщо заявником є фізична особа, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю.

Порядок проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця визначено статтею 43 Закону №755-IV.

Так, у відповідності до статті 43 Закону №755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, без розгляду зобов`язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації фізичної особи - підприємця, які передбачені частиною першою статті 44 цього Закону. Перевірка на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації фізичної особи-підприємця, які передбачені абзацами третім та четвертим частини першої статті 44 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей Єдиного державного реєстру.

За відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації фізичної особи-підприємця державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця на підставі відомостей реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця є датою державної реєстрації фізичної особи-підприємця.

Не пізніше наступного робочого дня після отримання державним реєстратором від органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України даних про взяття на облік фізичної особи-підприємця державним реєстратором видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику виписка з Єдиного державного реєстру.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації фізичної особи-підприємця зобов`язаний передати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення про проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру та відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця для взяття фізичної особи - підприємця на облік.

До відповідного органу доходів і зборів одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця державним реєстратором передається електронна копія заяви щодо обрання спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційної заяви про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, виготовлена шляхом сканування, якщо такі заяви були подані як додаток до реєстраційної картки.

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Наказу Міністерства доходів і зборів України "Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників" від 09 вересня 2013 року №458 (в редакції, що діяла на дату внесення даних про ОСОБА_1 до реєстру платників ЄСВ, далі - Наказ №458), взяття на облік платників єдиного внеску, на яких поширюється дія Закону №755, здійснюється органом доходів і зборів за місцезнаходженням чи місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом №755, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей органом доходів і зборів.

Згідно з пунктом 5 Розділу ІІ Наказу №458 взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб-підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру.

Отже, взяття фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на облік як платника єдиного внеску повинно було бути здійснене на підставі даних, отриманих від державного реєстратора, та на підставі даних з ЄДР. Водночас, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 на момент вчинення спірних дій не був зареєстрований як суб`єкт підприємницької діяльності.

Приписами пункту 12 Положення про державну реєстрацію суб`єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1994 року №276 (в редакції, що діяла на дату взяття на облік платника податків - ФОП ОСОБА_1 ), орган державної реєстрації зобов`язаний у десятиденний термін з дня державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності подати по одному примірнику реєстраційної картки до відповідної державної податкової інспекції та до органу державної статистики.

Таким чином, підставою взяття на облік суб`єкта підприємницької діяльності як платника єдиного внеску та як платника податків здійснюється на підставі реєстраційної картки.

Суд наголошує, що у відповідності до реєстраційної картки Державного реєстру звітних (статистичних) одиниць України, ОСОБА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 дійсно обліковувався як підприємець за рішенням Андрушівської районної ради від 28 червня 1995 року №219 (а.с. 118-119).

При цьому, розпорядженням голови Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області "Про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 " від 26 квітня 2001 року №109, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 з поданими документами, було прийнято рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 (а.с. 172).

Відповідно до пункту 37 Положення про державну реєстрацію суб`єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 року №740 (у редакції, чинній на дату прийняття Розпорядження №109, далі - Положення №470), орган державної реєстрації у 10-денний термін повідомляє відповідні органи державної податкової служби та державної статистики про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності (додаток 9 чи додаток 10 до цього Положення).

Таким чином, орган державної податкової служби, орган державної статистики, згідно приписів чинного на момент вчинення спірних дій законодавства, отримують інформацію про факт скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання.

Водночас, не зважаючи на наявність розпорядження голови Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області "Про скасування державної реєстрації суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 " від 26 квітня 2001 року №109, 04 лютого 2014 року державним реєстратором Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області Вільчинським Юрієм Леонідовичем незважаючи на застереження, що свідоцтво про державну реєстрацію ОСОБА_1 , вважається недійсним, були вчинені реєстраційні дії щодо включення відомостей про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 за РНОКПП НОМЕР_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №22811750000002925, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17 грудня 2018 року №1004781963 (а.с.18-19).

Колегія суддів наголошує на тому, що вказана реєстраційна дія була вчинена щодо ОСОБА_1 , а не позивача, однак щодо фізичної особи, узятої на облік РНОКПП НОМЕР_1 - ОСОБА_1 .

Однак, жодних доказів звернення ОСОБА_1 у лютому 2014 року до Реєстраційного відділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області із заявою щодо реєстрації ОСОБА_1 як фізичної особи-підприємця, матеріали справи не містять.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами в порушення ч.2 ст.77 КАС не доведено правомірність своїх реєстраційних дій щодо позивача - ОСОБА_1 , тому позовні вимоги підлягали задоволенню.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що внаслідок вчинення спірних реєстраційних дій та внесення недостовірної інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, податковим органом було неправомірно взято позивача на облік, як фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) - платника Єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне страхування за №10000000126087 від 05 лютого 2014 року.

Відповідно до ч.1-3 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315,316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 16 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 20 листопада 2019 року.

Головуючий Капустинський М.М. Судді Смілянець Е. С. Охрімчук І.Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2019
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85774101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/85/19

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 16.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні