Рішення
від 21.11.2019 по справі 910/12264/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

21.11.2019Справа № 910/12264/19 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ФЕРЗЬ-ТРАНС"

про стягнення 62 040,00 грн

Суддя О.В. Гумега

секретар судового засідання

Мухіна Я.І.

Представники: без повідомлення (виклику) учасників справи.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" (позивач) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ФЕРЗЬ-ТРАНС" (відповідач) про стягнення 62 040,00 грн подвійної вартості неповернутої зворотної тари.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань щодо повернення зворотної тари за Договором поставки продукції № 10044 від 20.12.2016, укладеним між відповідачем та ТОВ "КУШНЕР", право вимоги за яким (договором поставки) набув позивач на підставі укладеного між ним та ТОВ "КУШНЕР" Договору про купівлю-продаж права вимоги (цесії) № 4 від 23.03.2018 та Додатку № 1 до нього.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.09.2019 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" залишено без руху, встановлено позивачу спосіб та строк усунення недоліків позовної заяви.

26.09.2019 через відділ діловодства суду від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.09.2019 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі № 910/12264/19, постановлено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (без проведення судового засідання).

Суд повідомляв позивача та відповідача про відкриття провадження у справі № 910/12264/19.

Ухвалу суду від 30.09.2019 було надіслано учасникам справи на адреси, зазначені у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відміткою канцелярії суду на звороті такої ухвали.

Втім поштове відправлення за № 0103050911393 з ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.09.2019 № 910/12264/19 повернуто органами зв`язку до Господарського суду міста Києва.

Суд дійшов висновку про вручення відповідачу ухвали Господарського суду міста Києва від 30.09.2019 відповідно до положень ст. 242 ГПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 252 ГПК України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у главі 10 розділу ІІІ ГПК України.

Клопотань про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін від останніх до суду не надходило.

Відповідно до ч. 8 ст. 252 ГПК України, при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву (ч. 2 ст. 161 ГПК України).

Відповідачем без поважних причин відзив на позовну заяву у встановлений строк до суду не подано.

У разі неподання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 9 ст. 165 ГПК України).

Оскільки відповідач у строк, встановлений частиною першою статті 251 ГПК України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України.

При розгляді справи у порядку спрощеного провадження судом досліджено позовну заяву, заяву про усунення недоліків та додані до них докази.

Розглянувши подані матеріали, суд дійшов висновку, що наявні в матеріалах справи докази в сукупності достатні для прийняття законного та обґрунтованого судового рішення, відповідно до ст.ст. 236, 252 Господарського процесуального кодексу України.

З`ясувавши обставини справи, на які посилався позивач як на підставу своїх вимог, та дослідивши матеріали справи, суд

УСТАНОВИВ:

20.12.2016 Товариством з обмеженою відповідальністю "Кушнер" (постачальник) і Товариством з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ФЕРЗЬ-ТРАНС" (покупець, відповідач) було укладено Договір поставки продукції № 10044 (далі - Договір або Договір № 10044 від 20.12.2016), за умовами якого:

- постачальник зобов`язаний поставляти продукцію покупцю згідно замовлення покупця, а покупець зобов`язується своєчасно приймати продукцію, оплачувати її вартість на умовах Договору та повертати зворотну тару в строк та на умовах, передбачених даним Договором. Замовлення передається постачальнику в будь-якій зрозумілій сторонам формі (електронною поштою, через торгового представника, факсимільним, телефонним зв`язком, усно тощо) (пункт 1 розділу І Договору);

- під терміном продукція в даному Договорі сторони розуміють пиво в пляшках, банках та кегах, напої безалкогольні, напої слабоалкогольні, мінеральні води, мінеральні води ароматизовані, воду питну, що вироблені ПАТ "Оболонь", ДП ПАТ "Пивоварня Зіберта", ПАТ "Охтирський пивоварний завод", ПАТ "Красилівське", ПАТ "Бершадський пиво комбінат". Продукція, що поставляється, повинна відповідати всім санітарним, гігієнічним, технічним стандартам і правилам, встановленим діючим законодавством України, що підтверджується сертифікатами відповідності та якості (пункт 2 розділу І Договору);

- Договір вступає в дію з моменту підписання і діє до 31.12.2020. Якщо за тридцять календарних днів до закінчення строку дії цього Договору жодна із сторін письмово не повідомить про своє бажання розірвати Договір або між сторонами не буде укладений новий Договір, останній вважається кожен раз продовженим на наступний календарний рік і на тих самих умовах. В частині зобов`язання покупця щодо оплати продукції та повернення (або відшкодування вартості) зворотної тари, торгово-рекламного і холодильного обладнання цей Договір діє до моменту повного виконання зазначених зобов`язань (пункт 6 розділу І Договору);

- постачальник передає в тимчасове користування ящики, піддони, кеги, бутлі та балони (далі - зворотна тара) покупцю відповідно до переліку та виключно в межах лімітів передачі зворотної тари, погоджених сторонами в Договорі шляхом підписання Акту прийому-передачі майна, який є невід`ємною частиною даного Договору, а покупець зобов`язується повертати зворотну тару в строк та на умовах, передбачених даним Договором. Пляшка, у якій міститься продукція, що продається покупцю, є незворотною тарою. Покупець зобов`язується забезпечити повне збереження схоронності зворотної тари, що передана в тимчасове користування постачальником, не змінювати за власною ініціативою місце зберігання зворотної тари, письмово погоджувати з постачальником нові місця зберігання зворотної тари, не передавати свої права та обов`язки по даному Договору третім особам (пункт 1 розділу ІІ Договору);

- заставна ціна на зворотну тару вказується у накладних. Якщо заставну ціну у накладних по технічним або іншим причинам вказано таким чином, що сторони або інші особи не можуть встановити по ним заставну ціну (ціна або сума не зазначені взагалі, цифри погано пропечатані, розмиті тощо), покупець зобов`язаний письмово повідомити про це постачальника у строк не пізніше 5 календарних днів від дня підписання накладних. Сторони домовилися, що у випадку, якщо покупець не повідомив постачальника про наявність дефектів у накладних, вказаних в другому реченні даного пункту Договору, і сторони не можуть встановити по технічним або іншим причинам заставну ціну зворотної тари, вказану у накладних, то заставна ціна встановлюється постачальником в день проведення розрахунків в односторонньому порядку (пункт 3 розділу ІІ Договору);

- покупець зобов`язаний повертати постачальнику 100% від поставленої кількості: кеги, вуглекислотні балони, ящики, бутлі, піддони. Вся зворотна тара повинна бути повернена покупцем постачальнику в термін не більше 20 діб з дня отримання продукції, кеги - в термін не більше: 7 діб - для теплих місяців (квітень-вересень); 14 діб - для прохолодних місяців (жовтень-березень), вуглекислотні балони - в термін не більше 30 діб. Покупець зобов`язується протягом 1 (одного) календарного дня повернути наявні залишки зворотної тари в разі:

демонтажу обладнання для розливу пива та напоїв;

письмової вимоги постачальника, якщо покупцем порушено умови Договору поставки;

письмової вимоги постачальника, якщо останній вважає, що є загроза схоронності переданої в тимчасове користування зворотної тари;

дострокового розірвання або припинення строку дії цього Договору (пункт 6 розділу ІІ Договору);

- якщо зворотна тара при поверненні має механічні пошкодження (деформацію) та включає подальше використання, то вона не приймається постачальником, про що складається відповідний акт. При пошкодженні, псуванні, втраті, не поверненні в строк, вказаний в даному Договорі або знищенні зворотної тари з вини покупця, покупець зобов`язаний відшкодувати постачальнику подвійну заставну ціну зворотної тари із врахуванням податку на додану вартість (згідно умов даного Договору) та відшкодувати всі спричинені своєю діяльністю або бездіяльністю збитки та упущену вигоду постачальника (пункт 8 розділу ІІ Договору);

- в разі порушення покупцем кінцевого терміну повернення зворотної тари протягом 30 календарних днів з моменту поставки або виявлення нестачі тари, постачальник залишає за собою право, сповістивши покупця продати йому неповернуту зворотну тару, а покупець зобов`язаний її оплатити. При цьому сторони погоджуються, що реалізована заставна тара відпускається покупцю по заставним цінам, встановленим на момент виставлення рахунку. Постачальник виставляє рахунок покупцю, а покупець повинен прийняти рахунок окремим платіжним дорученням впродовж трьох календарних днів з моменту отримання. Після оплати рахунку, постачальник надає покупцю податкову та видаткову накладну. Зворотна тара вважається проданою постачальником та придбаною покупцем з моменту оплати останнім рахунку та отримання податкових і видаткових накладних (пункт 12 розділу ІІ Договору);

- зворотна тара, що передана в тимчасове користування, залишається власністю постачальника (пункт 14 розділу ІІ Договору);

- розрахунковим документом за повернену зворотну тару є накладна на повернення зворотної тари з відміткою постачальника (пункт 4 розділу ІІІ Договору).

Договір поставки підписано уповноваженими особами, а саме: від ТОВ "Кушнер" - директором Кушнером Є.М., який діяв на підставі статуту, та від відповідача директором Сучковим Ю.С., та скріплено печатками сторін.

Договір поставки у встановленому порядку не оспорено, не розірвано, не визнано недійсним.

Таким чином, Договір поставки є дійсним, укладеним належним чином та є обов`язковим для виконання сторонами.

Частинами першою та другою статті 712 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Отже, укладений Договір поставки за своєю правовою природою є договором поставки.

Згідно зі статтею 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

За приписами статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Кушнер" передало відповідачу зворотну тару за актами прийому-передачі майна: № 9 від 15.04.2017, № 10 від 26.05.2017, № 11 від 20.06.2017, № 12 від 27.07.2017 та № 13 від 29.07.2017 в загальній кількості: кега "Оболонь" 30 л. - 3 шт., кега "Оболонь" 50 л. - 6 шт., балон 10 л. - 2 шт.

Так, відповідно до пункту 6 розділу ІІ Договору поставки відповідач був зобов`язаний повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Кушнер" зворотну тару, отриману за вказаними актами прийому-передачі майна, не пізніше 27.08.2017.

Проте в порушення взятих на себе договірних зобов`язань відповідач зворотної тари не повернув, а саме: кега "Оболонь" 30 л. - 3 шт., кега "Оболонь" 50 л. - 6 шт., балон 10 л. - 2 шт.

Відповідно до видаток тари № РТ-40796 від 15.04.2017, № РТ-41514 від 26.05.2017, № РТ-41994 від 20.06.2017, № РТ-42363 від 27.07.2017 та № РТ-42387 від 29.07.2017 вартість кеги "Оболонь" 50 л становить 2 650 грн без ПДВ; вартість кеги "Оболонь" 30 л - 2 650 грн без ПДВ; вартість Балону 10 л. становить 1 000 грн без ПДВ.

Пунктом 8 розділу ІІ Договору поставки передбачено, що при пошкодженні, псуванні, втраті, не поверненні в строк, вказаний в даному Договорі або знищенні зворотної тари з вини покупця, покупець зобов`язаний відшкодувати постачальнику подвійну заставну ціну зворотної тари із врахуванням податку на додану вартість (згідно умов даного Договору).

Таким чином, у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем взятих на себе зобов`язань сума стягнення подвійної вартості неповернутої зворотної тари з відповідача складає 62 040,00 грн ((2 650 х 3) + (2 650 х 6) + (1 000 х 2)) х 20% х 2 = 62 040,00 грн). Доказів протилежного суду не подано.

Крім того, слід зазначити про те, що 23.03.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю "Кушнер" і Товариством з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" (позивач) укладено Договір про купівлю-продаж права вимоги (цесії) № 4 (далі - Договір № 4 від 23.03.2018), відповідно до умов якого:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Кушнер" (цедент) відступає, а Товариство з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" (цесіонарій) повністю приймає на себе право вимоги (право грошової вимоги по сплаті за товари (послуги), відповідно до договорів, укладених із третіми особами, що зазначені у реєстрі вимог (додаток №1)), що належить цеденту, і стає кредитором за договорами (основними договорами), укладеними цедентом із третіми особами згідно із реєстром вимог, що додається до цього Договору і є невід`ємною його частиною (пункт 1.1 Договору № № 4 від 23.03.2018);

- підписанням цього Договору сторони підтверджують передачу цедентом цесіонарію всіх оригіналів документів на підтвердження права вимоги за основними договорами (відповідно до реєстру вимог; пункт 2.1 Договору № № 4 від 23.03.2018);

- одночасно з підписанням цього Договору цедент передає цесіонарію повідомлення до боржника про відступлення права вимоги за основним зобов`язанням; обов`язок направлення повідомлення боржнику покладається на цесіонарія (пункт 2.2 Договору № № 4 від 23.03.2018);

- загальна вартість відступлення права вимоги становить суму всіх грошових вимог, які передаються за цим Договором до цесіонарія (згідно з додатком № 1), що станом на 23.03.2018 становить 8 980 321,23 грн (пункт 4.1 Договору № № 4 від 23.03.2018).

Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим Договором (пункт 5.1 Договору № № 4 від 23.03.2018).

Згідно з Додатком № 1 до Договору № 4 від 23.03.2018 (Реєстр вимог № 4 станом на 23.03.2018) вбачається, що право вимоги за Договором № 10044 від 20.12.2016, який укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Кушнер" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ФЕРЗЬ-ТРАНС" (відповідач), перейшло від Товариства з обмеженою відповідальністю "Кушнер" до Товариства з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" (позивач).

24.03.2018 ТОВ "УНІ-ПАК" на адресу відповідача надіслало повідомлення № 104 про відступлення права вимоги за Договором поставки продукції № 10044 від 20.12.2016.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 512 ЦК України кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).

Згідно з частиною третьою статті 512 ЦК України кредитор у зобов`язанні не може бути замінений, якщо це встановлено договором або законом.

Частиною першою статті 516 ЦК України визначено, що заміна кредитора у зобов`язанні здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом.

Правочин щодо заміни кредитора у зобов`язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов`язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові (стаття 513 ЦК України).

Відповідно до статті 514 ЦК України до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

08.06.2018 позивачем було надіслано відповідачу вимогу (претензію) від 24.03.2018 № 104, в якій позивач просив Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ФЕРЗЬ-ТРАНС" (відповідача) сплатити суму заборгованості, зокрема, за Договором поставки продукції № 10044 від 20.12.2016.

Проте відповідач залишив вказані вимоги без відповіді та належного реагування.

По матеріалам справи судом встановлено, що відповідач суму вартості неповернутої зворотної тари на день подання позову не сплатив. Доказів протилежного суду не подано.

Отже, позовні вимоги щодо стягнення 62 040,00 грн подвійної вартості неповернутої зворотної тари є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Частиною 1 статті 124 ГПК України визначено, що разом з першою заявою по суті спору кожна сторона подає до суду попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які вона понесла і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи. При цьому частиною 2 наведеної статті ГПК України передбачено, що у разі неподання стороною попереднього розрахунку суми судових витрат, суд може відмовити їй у відшкодуванні відповідних судових витрат, за винятком суми сплаченого нею судового збору.

Позивачем в позовній заяві наведено попередній (орієнтовний) розмір суми судових витрат, який складається з суми судового збору в розмірі 1 921,00 грн.

Відповідачем не подано попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які він поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 129 ГПК України, інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються, у разі задоволення позову - на відповідача.

З огляду на наведені приписи ст. 129 ГПК України та повне задоволення позову, судовий збір у сумі 1 921,00 грн покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 56, 58, 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 236-238, 241, 327 ГПК України, Господарський суд міста Києва

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ФЕРЗЬ-ТРАНС" (03058, м. Київ, вул. Борщагівська, буд. 117/18; ідентифікаційний код 37740111) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УНІ-ПАК" (03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 25, кв. 5; ідентифікаційний код 30371359) 62 040,00 грн (шістдесят дві тисячі сорок гривень 00 коп.) подвійної вартості неповернутої зворотної тари та 1 921,00 грн (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну гривню 00 коп.) судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Рішення господарського суду може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені ст.ст. 253, 254, 256-259 ГПК України з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України.

Повне рішення складено 21.11.2019.

Суддя Гумега О.В.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.11.2019
Оприлюднено22.11.2019
Номер документу85777733
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/12264/19

Рішення від 21.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

Ухвала від 11.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні