Рішення
від 18.11.2019 по справі 916/2258/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983,

e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua



ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"18" листопада 2019 р.м. Одеса Справа № 916/2258/19

Господарський суд Одеської області у складі судді Д`яченко Т.Г.

при секретарі судового засідання Аганін В.Ю.

розглянувши справу №916/2258/19

За позовом : ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 : ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 )

До відповідача : Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1; код ЄДРПОУ 26597691)

За участю у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Департамент комунальної власності Одеської міської ради (65039, м Одеса, вул. Артилерійська, 1; код ЄДРПОУ 26302595)

про внесення змін до договору оренди

Представники:

від позивача: ОСОБА_1, паспорт

від відповідача: Асташенкова О.І., довіреність

від третьої особи: Романенко Р.С., довіреність

Встановив: Позивач - ОСОБА_1 звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Одеської міської ради, у якій просить суд зобов`язати Одеську міську раду внести зміни до договору оренди землі від 08.10.2013р., виклавши окремі пункти у наступній редакції:

- пункт 2.1. „в оренду передаються земельні ділянки з кадастровим номером 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га та кадастровим номером 5110137300:27:004:0015 площею 0,0074 га, сформовані із земельної ділянки площею 1404 кв.м., з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011";

- пункт 2.3. „нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1179580,93грн., згідно рішення Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси";

- пункт 4.1. „орендна плата за земельну ділянку площею 1404 кв.м. розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї землі та складає 58979,04 грн. на рік".

Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.08.2019р. позовну заяву ОСОБА_1 від 07.08.2019р. вх. № ГСОО 2312/19 залишено без руху.

Запропоновано ОСОБА_1 : надати попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи; надати суду письмові підтвердження того, що ними не подано іншого позову до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав; відомості з зазначенням щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви; оригінали або належним чином засвідчені копії доданих до позовної заяви документів.

Встановлено позивачу строк для усунення недоліку позовної заяви не пізніше 10 днів з дня отримання даної ухвали суду.

Повідомлено ОСОБА_1 , що відповідно до вимог ч. 4 ст. 174 ГПК України, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.

19.08.2019р. до господарського суду Одеської області позивачем були надані документи, в підтвердження усунення недоліків позовної заяви, які були визначені судом в ухвалі господарського суду Одеської області від 12.08.2019р.

Ухвалою господарського суду Одеської області 23.08.2019р. прийнято позовну заяву ОСОБА_1 до розгляду та відкрито провадження у справі №916/2258/19. Справу ухвалено розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на "23" вересня 2019 р. о 10:20.

11.09.2019р. до господарського суду Одеської області від відповідача - Одеської міської ради надійшов відзив на позовну заяву.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 23.09.2019р. відкладено підготовче засідання на "09" жовтня 2019 р. о 15:00. Викликано учасників справи у підготовче засідання, призначене на 09.10.2019р. о 15:00. Запропоновано позивачу підготувати та надати до суду і одночасно надіслати відповідачу відповідь на відзив, оформлену з урахуванням вимог, встановлених ст.166 ГПК України, в строк до 02.10.2019р.

09.10.2019р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшла відповідь на відзив.

09.10.2019р. до господарського суду Одеської області позивачем було надано клопотання в порядку ст. 50 ГПК України, у якому ОСОБА_1 просив суд залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача, Департамент комунальної власності Одеської міської ради. В обґрунтування поданого клопотання позивачем було зазначено суду, що стороною спірних правовідносин є саме Одеська міська рада, як орендодавець, та прийняте рішення суду у даній справі фактично вплине на права та обов`язки підзвітного Одеській міській раді Департаменту комунальної власності Одеської міської ради.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 09.10.2019р. клопотання ОСОБА_1 від 09.10.2019р. задоволено. Залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Департамент комунальної власності Одеської міської ради. Продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі №916/2258/19 на 30 днів до 21.11.2019р. Відкладено підготовче засідання на "04" листопада 2019 р. о 09:45.

25.10.2019р. до господарського суду Одеської області позивачем до матеріалів справи було залучено відповідь на лист №83621/В/15-32 Північного управління у м. Одесі ГУ ДФС в Одеській області, щодо надання інформації стосовно відсутності заборгованості з орендної плати.

11.11.2019р. до господарського суду Одеської області Департаментом комунальної власності були надані письмові пояснення.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.11.2019р. закрито підготовче провадження у справі №916/2258/19. Призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні суду на "18" листопада 2019 р. о 09:40. Викликано учасників справи у судове засідання, призначене на 18.11.2019р. о 09:40.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, суд встановив.

08 жовтня 2013р. між Одеською міською радою (Орендодавець) та Фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 (Орендар) було укладеного Договір оренди землі, посвідчений приватним нотаріусом Калгановою М.В. Одеського міського нотаріального округу за №744 (надалі - Договір), за умовами якого Орендодавець на підставі Закону України „Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради №3761-VI від 18.07.2013р. передає, а Орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 1404 кв.м., що знаходиться у АДРЕСА_2, згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору.

Відповідно до п. 1.2. Договору, зазначена земельна ділянка належить територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради, право власності на яку зареєстровано 25 липня 2013р. в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про право власності: 2103706, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 132193851101, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №7921408, виданим 13.08.2013р. Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції Одеської області.

Відповідно до п. 2.1. Договору, в оренду передається земельна ділянка площею 1404 кв.м. кадастровий номер 5110137300:27:004:0011, у тому числі по угіддях: капітальна одноповерхова забудова - 845 кв.м., під проїздами, проходами та площадками - 559 кв.м.

Згідно до .п 2.2. Договору, на земельній ділянці розташована нежитлова будівля СТО, АДРЕСА_2 , що належить ОСОБА_1 на підставі Договору купівлі-продажу, посвідченого 24 червня 2011р. Муль Н.С. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, по реєстру за №1042 та зареєстрованого 11.10.2011р. КП „ОМБТІ та РОН", номер запису 2261 в книзі 107-неж-195, реєстраційний номер 9362897, згідно Витягу про державну реєстрацію прав №31607813, виданого 11.10.2011р. КП „ОМБТІ та РОН". Інженерне забезпечення - від існуючих міських мереж.

Відповідно до п. 2.3. Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2701422,36 грн., згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси №25/М від 02.07.2013р., складеної Управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області.

Положеннями п. 3.1. Договору визначено, що Договір укладено терміном на 25 років, для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями.

Відповідно до п. 4.1. Договору, оренда плата за земельну ділянку площею 1404 кв.м. розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 135071,12 грн. на рік.

Згідно до п. 5.1. Договору, земельна ділянка передається в оренду фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем було зазначено, що умовами Договору передбачена індексація розміру орендної плати у відповідності до чинного законодавства. Положеннями статті 289 Податкового кодексу України встановлено, шо коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. В зв`язку з тим, що протягом 2014-2016 років коефіцієнт індексації орендної плати змінювався, станом на січень 2017 року сума щомісячного розміру орендної плати склала 21354,81 грн. на місяць, та сплачувалась позивачем в повному обсязі у відповідності до вимог діючого законодавства, зокрема, Податкового кодексу України, яким передбачений обов`язок орендаря самостійно щороку обчислювати суму орендної плати станом на 1 січня з урахуванням нормативної грошової оцінки.

Рішенням Одеської міської ради від 16.02.2018р. №2977-VII „Про надання згоди гр. ОСОБА_1 на поділ земельної ділянки, площею 0,1404 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , вирішено, зокрема, надати згоду гр. ОСОБА_1 на поділ земельної ділянки (кадастровий номер 5110137300:27:004:0011), площею 0,1404 га (категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) за адресою: АДРЕСА_2, щодо якої укладений договір оренди землі між Одеською міською радою та Фізичною особою підприємцем ОСОБА_1, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Калгановою М.В. в реєстрі №744, право оренди зареєстровано 08.10.2013р. за №2779235. для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями.

Рішенням Одеської міської ради від 26.06.2018р. №3440-VII „Про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, площею 0,1404 га, яка находиться в оренді у фізичній особі-підприємця ОСОБА_1, за адресою: АДРЕСА_2 , вирішено, зокрема, погодити технічну документацію із землеустрою щодо поділу об`єднання земельних ділянок, щодо якої укладений договір оренди землі між Одеською міською радою та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Калгановою М.В. в реєстрі за №744, право оренди зареєстровано 08.10.2013р. за №2779235, площею 0,1404 га, за адресою: АДРЕСА_2, для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями, поділивши її наступним чином:

- земельна ділянка (кадастровий номер 5110137300:27:004:0016), площею 0,1330 га;

- земельна ділянка (кадастровий номер 5110137300:77:004:0015), площею 0,0074 га.

В 2018 році шляхом поділу орендованої земельної ділянки площею 0,1404 га з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011, були сформовані земельні ділянки з такими кадастровими номерами: 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га; 5110137300:27:004:0015 площею 0, 0074 га. Загальна площа утворених земельних ділянок складає 0,1404 га.

Позивачем було зазначено, що маючи намір привести укладений договір оренди у відповідності до вимог законодавства, в квітні 2019 року він звернувся до Департаменту комунальної власності Одеської міської ради з пропозицією внести зміни до договору оренди в частині визначення розміру орендної плати згідно з Рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016 року „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси", та зазначенням в договорі на кадастрові номери утворених земельних ділянок.

У відповідь на своє звернення, позивачем було отримано відповідь Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 14.05.2019р. про неможливість внесення змін до договору оренди, в зв`язку з відсутністю даних про орендовану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі. А також було повідомлено про наявність у позивача заборгованості по сплаті орендної плати у розмірі 260949,84 грн.

В травні 2019 року позивач звернувся до Департаменту комунальної власності Одеської міської ради із заявою про надання йому детального розрахунку суми заборгованості, оскільки про її наявність та розмір йому стало відомо із відповіді Департаменту від 14.05.2019. Натомість, 02.07.2019р. позивачем було отримано відповідь про те, що зміни до договору оренди у частині нормативної грошової оцінки та розміру орендної плати, відповідно до нормативної грошової оцінки, яка затверджена Рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016 року „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси", не вносились, додаткова угода про внесення змін до договору не укладалась.

18.07.2019 від Департаменту комунальної власності позивачем було отримано претензію, до якої додана інформаційна довідка щодо розрахунків заборгованості з орендної плати у сумі 310 260,54 грн., обчислення якої починається з січня 2017 року.

Підставами для звернення позивача до Одеської міської ради із заявою про поділ земельної ділянки в 2018 році стало розташування на земельній ділянці ТП 6148, яка знаходиться на балансі Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго", що підтверджується листом від 23.01.2018 №101/07/03-471. В зв`язку з чим виникла необхідність поділу орендованої земельної ділянки із наміром в подальшому відмовитись від утвореної земельної ділянки, на якій розташовано майно не позивача, а іншої особи - Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго".

Позивачем було зазначено, що технічна документація із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 0,01404 га за адресою АДРЕСА_2, погоджена рішенням Одеської міської ради № 3440 -VIІ від 06.06.2018р.

Пунктом 2 зазначеного рішення Одеської міської ради затверджено проект додаткового договору (угоди) про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та громадянином ОСОБА_1 .

Про обґрунтованість підстав, з яких виникла необхідність поділу земельної ділянки, а саме про розташування на земельній ділянці ТП 6148, що знаходиться на балансі Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго, Одеській міській раді було відомо як під час надання дозволу на такий поділ, так і під час погодження та затвердження технічної документації щодо такого поділу. Тому відмова Департаменту у внесенні змін до договору у цій частині, за твердженням позивача, не може бути обґрунтованою.

Рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016р. №756-VII „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12 та 201 Земельного кодексу України, статті 271 Податкового кодексу України, статей 11, 15, 18 та 23 Закону України „Про оцінку земель", статей 15 та 21 Закону України „Про Державний земельний кадастр", статей 9 та 35 Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації", враховуючи рішення Одеської міської ради від 10.06.2015р. за № 6761-VI „Про проведення нормативної грошової оцінки земель міста Одеси", розглянувши технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст „Діпромісто" ім. Ю.М. Білоконя та висновок Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 23.05.2016 року за № 410-16, Одеська міська рада вирішила затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст „Діпромісто" ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016 року.

Встановлено, що нормативна грошова оцінка, зазначена в пункті 1 цього рішення, застосовується з 1 січня 2017 року.

Доручено департаменту інформації та зв`язків з громадськістю Одеської міської ради оприлюднити це рішення у засобах масової інформації в порядку, визначеному законодавством. Контроль за виконанням цього рішення покладено на постійну комісію Одеської міської ради з питань планування, бюджету та фінансів.

Відповідно до Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси, наданих Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області № 1010 та № 1011 від 16.05.2018, наданих Головним управлінням нормативна грошова оцінка утворених із поділу земельних ділянок, розташованих за адресою: АДРЕСА_2, складає: 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га - 1117409, 29 грн. та 5110137300:27:004:0015 площею 0, 0074 га - 62171,64 грн. Загальна сума нормативної грошової оцінки орендованих земельних ділянок за новою нормативною грошовою оцінкою землі починаючи з 01 січня 2017 року становить 1179580, 93 грн.

Таким чином, як вказує позивач, сума щорічного платежу по орендній платі складає 58 979,04 грн., та, відповідно, 4 914,92 грн. на місяць, та розрахунок розміру орендної плати за землю поставлений у пряму залежність від визначеної нормативної грошової оцінки та визначається шляхом встановлення відсоткового відношення саме до діючої нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Позивачем було зазначено, що пункт 4.5 договору оренди передбачає, що розмір орендної плати переглядається у разі введення в дію нової нормативної грошової оцінки земель міста Одеса, яка затверджується рішенням Одеської міської ради. У цьому випадку розмір орендної плати змінюється за ініціативою орендодавця. Оскільки розмір орендної плати за землю визначається шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з огляду на положення пункту 9.4.2 договору оренди, яким передбачений обов`язок орендаря самостійно, щороку обчислювати суму орендної плати станом на 1 січня з урахуванням нормативної грошової оцінки і не пізніше 20 лютого поточного року подавати відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік, позивачем було самостійно зроблено розрахунок орендної плати, який щомісячно сплачуються пропорційними частинами. Проте, як вбачається із наданого до претензії розрахунку суми заборгованості з орендної плати, заборгованість вирахована виходячи із нормативної грошової оцінки, встановленої на день укладання договору, без урахування нової нормативної грошової оцінки. Зазначене, за твердженням позивача, свідчить про порушення з боку Одеської міської ради вимог діючого законодавства.

Також позивачем було вказано, що в момент надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо поділу земельної ділянки, та затвердження розробленого проекту в червні 2018 року, з боку орендодавця - Одеської міської ради не було жодних претензій та зауважень щодо неналежного виконання позивачем зобов`язань по договору в частині визначення та сплати орендної плати, при тому, що під час погодження технічної документації вже тривалий час діяла нова нормативна грошова оцінка земель. Зазначене свідчить про відсутність будь-яких розбіжностей в частині визначеного розміру орендної плати, та досягнення згоди щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки в цій частині.

На підставі викладеного та зазначеного, позивач просить суд зобов`язати Одеську міську раду внести зміни до Договору оренди землі від 08.10.2013р., посвідченого приватним нотаріусом Калгановою М.В. Одеського міського нотаріального округу за №744, виклавши окремі пункти у наступній редакції: пункт 2.1."В оренду передаються земельні ділянки з кадастровим номером 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га та кадастровим номером 5110137300:27:004:0015 площею 0,0074 га, сформовані із земельної ділянки площею 1404 кв.м з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011"; пункт 2.3. „нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1179580 (один мільйон сто сімдесят дев`ять тисяч п`ятсот вісімдесят) грн. 93 коп., згідно рішення Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. „Про затвердження технічної документації з грошової оцінки земель міста Одеси"; пункт 4.1. „Оренда плата за земельну ділянку площею 1404 кв.м розрахована у розмірі 5% (п`яти відсотків) від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 58979 (п`ятдесят вісім тисяч дев`ятсот сімдесят дев`ять) грн. 04 коп. на рік".

В обґрунтування своїх заперечень, Одеською міською радою було зазначено суду наступне. Посилаючись на положення ст. 80, ст. 83, ст. 93, ч. 1 ст. 122 та ч.ч. 1, 2 ст. 124 Земельного кодексу України, відповідачем було зазначено суду, що між Одеською міською радою та позивачем 08 жовтня 2013 року було укладено відповідний Договір оренди землі.

Відповідачем було зазначено суду, що пунктом 4.5. договору визначено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України; введення в дію нової нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, яка затверджується рішеннями Одеської міської ради: зміни функціонального призначення будівлі або її частини. У цих випадках розмір орендної плати змінюється Орендодавцем. Водночас, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 651 Цивільного кодексу України).

Одеською міською радою було прийнято відповідне рішення від 06.06.2018 р. №3440-VII „Про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, площею 0, 1404 га, яка знаходиться в оренді у фізичній особи-підприємця ОСОБА_1, за адресою: АДРЕСА_2 , яким було вирішено: погодити технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об єднання земельних ділянок, щодо якої укладений договір оренди землі між Одеською міською радою та ФОП ОСОБА_1, посвідчений 08.10.2013р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Калгановою М.В. в реєстрі № 744, право оренди зареєстровано 08.10.2013р. за № 2779235, площею 0,1404 га, за адресою: АДРЕСА_2, для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями, поділивши її наступним чином: земельна ділянка (кадастровий номер 5110137300:27:004:0016), площею 0, 1330 га; земельна ділянка (кадастровий номер 5110137300:27:004:0015), площею 0, 0074 га. Затверджено проект додаткового договору (угоди) про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та гр. ОСОБА_1 (додається.) Доручено департаменту комунальної власності Одеської міської ради здійснювати контроль за виконанням умов договору оренди землі. Рекомендовано Державній податковій інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області здійснювати контроль за надходженням коштів від орендної плати за землю згідно з чинним законодавством.

Так, за поясненнями відповідача, вищевказаним рішенням Одеської міської ради було затверджено проект додаткового договору (угоди) про внесення змін до договору оренди землі від 08.10.2013р., посвідченого приватним нотаріусом Калгановою М.В., укладеного між Одеською міською радою та позивачем.

Як зазначає відповідач, у вищевказаному проекті додаткового договору (угоди) зазначено, що на підставі рішення Одеської міської ради від 06.06.2018 р. № 3440-VII, сторони дійшли до згоди внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та позивачем, право оренди зареєстровано 08.10.2013р. за №2779235, на земельну ділянку площею 0, 1404 га за адресою: АДРЕСА_2, а саме: у частині площі земельної ділянки замість земельну ділянку (кадастровий номер 5110137300:27:004:0011) площею 0, 1404 га читати „земельну ділянку (кадастровий номер 5110137300:27:004:0015) площею 0, 0074 га та земельну ділянку (кадастровий номер 5110137300:27:004:0016) площею 0, 1330 га"; п.п. 2.3,4.1. договору оренди землі викласти в новій редакції: „п. 2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,0074 га становить: 62171 грн. 64 коп., згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 16.05.2018р. № 1010, складеного Відділом у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1330 га становить: 1117409 грн. 29 коп., згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 16.05.2018 р. №1011, складеного Відділом у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області"; „п. 4.1. Орендна плата за земельну ділянку площею 0,0074 га розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 3108 грн. 58 коп. на рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі. Орендна плата за земельну ділянку площею 0, 1330 га розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 55870 грн. 46 коп. на рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі.

Відповідач зазначає, що проаналізувавши істотні умови проекту додаткового договору (угоди) про внесення змін до договору оренди землі від 08.10.2013р. та прохальну частину позовної заяви ОСОБА_1 , ним вбачається, що вони є практично тотожними. Однак, позивач звернувся до суду з позовними вимогами про зобов`язання Одеської міської ради внести зміни до вищевказаного договору оренди землі, які по суті вже були внесення на підставі вищевказаного рішення Одеської міської ради від 06.06.2018 р. № 3440-VII, яким вже був затверджений відповідний проект додаткового договору (угоди).

Також відповідач пояснює, що згідно з листом Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 14.05.2019р., Департаментом на підставі вищезазначеного рішення Одеської міської ради відповідний проект додаткового договору було направлено до приватного нотаріуса Колганової М.В. для посвідчення. Однак, при перевірці документів нотаріусом було з`ясовано, що на земельній ділянці площею 0, 0074 га існує нерухоме майно, яке не належить ФОП ОСОБА_1 на праві власності. Таким чином, внесення змін до договору оренди в частині поділу земельних ділянок не було можливим, у зв`язку з чим документи були повернені до Департаменту.

Враховуючи вищевикладене, за поясненнями Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, для внесення змін до договору оренди землі, ФОП ОСОБА_1 необхідно надати документи що посвідчують право власності на нерухоме майно, розташоване на земельній ділянці площею 0, 0074 га, яка знаходиться у нього в оренді.

Що стосується внесення змін до договору оренди землі в частині нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати щодо земельної ділянки, площею 0, 1404 га, Департамент комунальної власності Одеської міської ради повідомив позивача, що за даними Державного земельного кадастру інформація про таку земельну ділянку відсутня.

Одеська міська рада зазначає, що у зв`язку з тим, що на підставі рішення від 06.06.2018р. № 3440-VII Одеською міською радою була погоджена технічна документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, площею 0, 1404 га, яка знаходиться в оренді у Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, за адресою: АДРЕСА_2 , сформовано дві земельні ділянки площами 0, 1330 га та 0, 0074 га та з урахуванням того факту, що на даний час земельної ділянки площею 0,1404 га з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011 у зв`язку із поділом, не існує, тому неможливо внесення змін до п.п. 2.3, 4.1 договору оренди землі від 08.10.2013 р. в редакції позовних вимог. Таким чином, відповідач зазначив, що у позовній заяві не визначено та не підтверджено ніякими письмовими доказами факту порушення саме Одеською міською радою прав та законних інтересів позивача у спірних земельних правовідносинах.

На підставі викладеного та зазначеного, Одеська міська рада просить суд у задоволенні позову ОСОБА_1 до Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди землі від 08.10.2013 р. відмовити у повному обсязі.

Надаючи відповідь на відзив, позивачем було зазначено суду, що в своєму відзиві на позовну заяву відповідач зазначає про відсутність порушень прав та законних інтересів ОСОБА_1 з боку Одеської міської ради, оскільки, в рамках наданих Законом повноважень, Одеською міською радою було прийнято рішення від 06.06.2018 № 3340-VІІ „Про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднанню земельних ділянок площею 0,1404 га, що знаходиться в оренді у ОСОБА_1 ", пунктом 2 якого затверджено проект додаткового договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 08.10.2013р.

Позивач вказує, що відповідно до відзиву по справі №916/2258/19, у проекті додаткового договору зазначено, що на підставі рішення Одеської міської ради від 06.06.2018 року № 3340-VII сторони дійшли до згоди внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та ФОП ОСОБА_1, право оренди зареєстровано 08.10.2013 № 2779235, на земельну ділянку площею 0,1404 га за адресою: АДРЕСА_2, а саме: У частині площі земельної ділянки замість „земельну ділянку (кадастровий номер 5110137300:004:0011), площею 0,1404 га" читати „земельну ділянку (кадастровий номер 5110137300:004:0015) площею 0,0074 га та земельну ділянку (кадастровий номер 5110137300:004:0016) площею 0,1330 га".

Проте, як вказує позивач, суть позовних вимог та їх обґрунтованість зводиться до неможливості реалізації позивачем своїх прав землекористувача в рамках проведеного поділу наданої в оренду земельної ділянки, через неможливість провести державну реєстрацію змін до договору оренди. Про наявність відмови приватного нотаріуса Колганової М.В. у посвідченні змін до договору оренди на підставі рішення Одеської міської ради позивачу стало відомо із відповіді Департаменту комунальної власності Одеської міської ради на його звернення про внесення змін до договору оренди.

При тому, саме ці обставини - щодо наявності на земельній ділянці площею 0,0074 га нерухомого майна, що не належить ОСОБА_1 на праві власності, й стали підставою звернення до Одеської міської ради із заявою про поділ земельної ділянки, площею 0,1404 га, яка знаходиться в оренді, за адресою: АДРЕСА_2; саме ці обставини були відомі орендодавцю - Одеській міській раді при наданні згоди на поділ земельної ділянки, і саме ці обставини не викликали з боку орендодавця заперечень при прийняття рішення про затвердження технічної документації та затвердження проекту додаткового договору (угоди) про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та громадянином ОСОБА_1 .

Позивач звертає увагу суду, що як на додаткову підставу неможливості внесення змін до договору оренди від 08.10.2013 року, Департамент комунальної власності при розгляді звернення позивача за дорученням Одеської міської ради, зазначає на наявність заборгованості з оплати орендної плати, що утворилась в зв`язку із вирахуванням орендної плати виходячи із нормативної грошової оцінки, встановленої на день укладання договору, однак, без урахування нової нормативної грошової оцінки, встановленої рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016 № 756-VII „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса".

Рішення Одеської міської ради від 29.06.2016 року № 756-VІІ на даний час не скасовано, та не визнано недійсний у встановленому порядку, а тому в силу приписів статті 144 Конституції України, статті 73 Закону України „Про місцеве самоврядування" є обов`язковими для виконання на відповідній території.

Департамент комунальної власності зазначає, що він не погоджується із позовною заявою, вважає її безпідставною, необгрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню та зазначає, що 08.10.2013 року між Одеською міською радою та позивачем було укладено договір оренди землі, розташованої за адресою: АДРЕСА_2, загальною площею 1404 кв.м., строком на 25 років, для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями. Договір зареєстрований від 08.10.2013 року № 2779235. У зв`язку з поділом земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_1 звернувся до Одеської міської ради з листом про внесення змін до договору оренди від 08.10.2013 року № 2779235, а саме до п. 2.1. у такій редакції: „В оренду передаються земельні ділянки з кадастровим номером 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га та кадастровим номером 5110137300:27:004:0015 площею 0,0074 га, сформовані із земельної ділянки площею 1404 кв.м. з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011".

Відповідно до п. 1.1. Положення про департамент комунальної власності Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19.02.2013 року № 2752-VI, Департамент є виконавчим органом Одеської міської ради. Підпунктом а) п. 2.1.2. Положення встановлено, що Департамент забезпечує реалізацію повноважень Одеської міської ради у галузі земельних відносин відповідно до чинного законодавства України.

Листом від 14.05.2019 року № 01-26/577 Департаментом було повідомлено заявника, що на підставі Рішення Одеської міської ради від 06.06.2018 року № 3440-VII, Департаментом було підготовлено проект додаткового договору та направлено для нотаріального укладання. При перевірці документів нотаріусом було з`ясовано, що на земельній ділянці площею 0,0074 га існує нерухоме майно, яке не належить ФОП ОСОБА_1 на праві власності. Таким чином внесення змін до договору оренди в частині поділу земельних ділянок не є можливим у зв`язку з чим документи були повернуті до Департаменту.

Як пояснює третя особа, листом Департаменту комунальної власності від 14.05.2019 року ОСОБА_1 було повідомлено, що за ним рахується заборгованість зі сплати орендної плати за зазначеним договором у сумі 260 949,84 грн., від ОСОБА_1 на адресу Департаменту не надходило інших звернень щодо зміни розміру орендної плати, передбаченої договором оренди землі від 08.10.2013 року № 2779235, Департамент неодноразово повідомляв орендодавця про наявну заборгованість зі сплати орендної плати, докази про що містяться в матеріалах судового провадження, і враховуючи те, що зазначений договір було укладено фізичною особою-підприємцем, то така особа має у встановленому законом порядку податками податкову декларацію до податкових органів.

Листом від 16.10.2019 року № 01-16/2664, Головне управління ДПС в Одеській області повідомило, що за 2017 рік контролюючим органом нараховано орендної плати з фізичних осіб в сумі 256257,76 грн., за 2018 рік нараховано 256257,76 грн. та за 2019 рік нараховано 256257,76 грн. Таким чином, за інформацією Департаменту, заборгованість зі сплати орендної плати за договором оренди землі від 27.08.2019 року № 0-13/4123 станом на 31.10.2019 рік складає 354 653,15 грн.

З урахуванням викладеного Департамент комунальної власності просить суд відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 до Одеської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Відповідача - департаменту комунальної власності Одеської міської ради, про внесення змін до договору оренди земельної ділянки у повному обсязі.

Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України.

У відповідності до ч. 1 ст.11 Цивільного Кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини; створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності;завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти. (ч. 2 ст. 11 Цивільного Кодексу України).

При цьому, ст.12 Цивільного Кодексу України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.

Положеннями ст. 15 Цивільного кодексу України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до приписів ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Судом встановлено, що правовідносини між Одеською міською радою та Фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 виникли на підставі укладеного між ними 08 жовтня 2013р. Договору оренди землі, посвідченого приватним нотаріусом Калгановою М.В. Одеського міського нотаріального округу за №744 (надалі - Договір).

За умовами вказаного Договору, Орендодавець на підставі Закону України „Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради №3761-VI від 18.07.2013р. передав, а Орендар прийняв у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 1404 кв.м., що знаходиться у АДРЕСА_2, згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного Кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Відповідно до ч. 1 ст. 627 Цивільного Кодексу України, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Умовами ст. 628 Цивільного Кодексу України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору.

Положеннями п. 12.1. укладеного Договору оренди, сторонами погоджено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, яка підлягає обов`язковому нотаріальному посвідченню. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв`язується у судовому порядку.

Рішенням Одеської міської ради від 26.06.2018р. №3440-VII „Про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, площею 0,1404 га, яка находиться в оренді у фізичній особі-підприємця ОСОБА_1, за адресою: АДРЕСА_2 , вирішено, зокрема, погодити технічну документацію із землеустрою щодо поділу об`єднання земельних ділянок, щодо якої укладений договір оренди землі між Одеською міською радою та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Калгановою М.В. в реєстрі за №744, право оренди зареєстровано 08.10.2013р. за №2779235, площею 0,1404 га, за адресою: АДРЕСА_2, для експлуатації та обслуговування станції технічного обслуговування з миючими боксами і офісними приміщеннями, поділивши її наступним чином:

- земельна ділянка (кадастровий номер 5110137300:27:004:0016), площею 0,1330 га;

- земельна ділянка (кадастровий номер 5110137300:77:004:0015), площею 0,0074 га.

Рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016р. №756-VІІ „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст „Діпромісто" ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016р., встановлено, що нормативна грошові оцінка, зазначені в пункті 1 цього рішення застосовується з 01 січня 2017 року.

Відповідно до Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси, наданих Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області № 1010 та № 1011 від 16.05.2018, нормативна грошова оцінка утворених із поділу земельних ділянок, розташованих за адресою: АДРЕСА_2, складає: 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га - 1117409, 29 грн. та 5110137300:27:004:0015 площею 0, 0074 га - 62171, 64 грн. Загальна сума нормативної грошової оцінки орендованих земельних ділянок за новою нормативною грошовою оцінкою землі починаючи з 01 січня 2017 року становить 1179580, 93 грн.

Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Положеннями ст. 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Маючи намір привести укладений з Одеською міською радою довір оренди у відповість до вимог законодавства, позивач звертався на адресу Одеської міської ради та на адресу Департаменту комунальної власності з відповідними пропозиціями щодо внесення змін до Договору оренди землі від 08.10.2013р., посвідченого приватним нотаріусом Калгановою М.В. Одеського міського нотаріального округу за №744, проте, ОСОБА_1 було отримано відмову, з зазначенням про відсутність інформації про орендовану ділянку в Державному земельному кадастрі та також було повідомлено про наявність заборгованості у позивача по сплаті орендної плати.

Позовні вимоги направлено на зобов`язання Одеської міської ради внести зміни до Договору оренди землі від 08.10.2013р., посвідченого приватним нотаріусом Калгановою М.В. Одеського міського нотаріального округу за №744, виклавши окремі пункти Договору у наступній редакції: пункт 2.1."В оренду передаються земельні ділянки з кадастровим номером 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га та кадастровим номером 5110137300:27:004:0015 площею 0,0074 га, сформовані із земельної ділянки площею 1404 кв.м з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011"; пункт 2.3. „нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1179580 (один мільйон сто сімдесят дев`ять тисяч п`ятсот вісімдесят) грн. 93 коп., згідно рішення Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. „Про затвердження технічної документації з грошової оцінки земель міста Одеси"; пункт 4.1. „Оренда плата за земельну ділянку площею 1404 кв.м розрахована у розмірі 5% (п`яти відсотків) від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 58 979 (п`ятдесят вісім тисяч дев`ятсот сімдесят дев`ять) грн. 04 коп. на рік".

Судом встановлено, що відповідно до листа Головного управління ДФС в Одеській області від 12.08.2019р. вбачається, що станом на 01.07.2019р. відповідно до даних ІС „Податковий блок" в ІКП ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 відсутня заборгованість з орендної плати з фізичних осіб (КБК 18010900).

В матеріалах справи відсутні докази втрати чинності рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016р. №756-VІІ „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" та рішенням Одеської міської ради від 26.06.2018р. №3440-VII „Про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, площею 0,1404 га, яка находиться в оренді у фізичній особі-підприємця ОСОБА_1, за адресою: АДРЕСА_2 , або оскарження вказаних рішеннь у судовому порядку, тому вказані рішення носять обов`язковий характер.

Відповідно до ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно ст.30 Закону України "Про оренду землі", зміна умов договору проводиться у письмовій формі за взаємною згодою сторін, у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

Підсумовуючи усе вищевикладене, приймаючи до уваги чинність рішення Одеської міської ради від 29.06.2016р. №756-VІІ „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" та рішення Одеської міської ради від 26.06.2018р. №3440-VII „Про погодження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, площею 0,1404 га, яка находиться в оренді у фізичній особі-підприємця ОСОБА_1, за адресою: АДРЕСА_2 , відсутність згоди Одеської міської ради на добровільне внесення змін до Договору оренди, дотримання позивачем порядку внесення змін до договору, визначеного положеннями ст. 188 Господарського кодексу України, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст.74 Господарського процесуального Кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Приписами ст. 79 Господарського процесуального Кодексу України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до п. 1 ст. 86 Господарського процесуального Кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод.

Підсумовуючи вищевикладене, надавши відповіді на доводи учасників справи, суд приходить до висновку, що заперечення відповідача є такими, що не відповідають дійсним обставинам справи, не підтверджені документально, а вимоги позивача у даній справі - обґрунтовані, підтверджені наданими доказами, тому підлягають задоволенню судом у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, судові витрати у розмірі 1921,00 грн. покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України

ВИРІШИВ:

1.Позовну заяву ОСОБА_1 - задовольнити повністю.

2.Зобов`язати Одеську міську раду (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1; код ЄДРПОУ 26597691) внести зміни до Договору оренди землі від 08.10.2013р., посвідченого приватним нотаріусом Калгановою М.В. Одеського міського нотаріального округу за №744, виклавши окремі пункти Договору у наступній редакції:

- пункт 2.1. "В оренду передаються земельні ділянки з кадастровим номером 5110137300:27:004:0016 площею 0,1330 га та кадастровим номером 5110137300:27:004:0015 площею 0,0074 га, сформовані із земельної ділянки площею 1404 кв.м з кадастровим номером 5110137300:27:004:0011";

- пункт 2.3. „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 1179580 (один мільйон сто сімдесят дев`ять тисяч п`ятсот вісімдесят) грн. 93 коп., згідно рішення Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси";

- пункт 4.1. „Оренда плата за земельну ділянку площею 1404 кв.м розрахована у розмірі 5% (п`яти відсотків) від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 58979 (п`ятдесят вісім тисяч дев`ятсот сімдесят дев`ять) грн. 04 коп. на рік".

3.Стягнути з Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1; код ЄДРПОУ 26597691) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 : ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 ) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) грн. 00 коп.

Повний текст рішення складено 20 листопада 2019 р.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя Т.Г. Д`яченко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення18.11.2019
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85778296
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2258/19

Постанова від 05.03.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 22.01.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 23.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 09.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Рішення від 18.11.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 11.11.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 24.09.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 23.09.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 23.08.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні