Рішення
від 22.11.2019 по справі 540/1852/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1852/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" до Херсонської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Міжрегіональне управління у м. Херсон та Автономній республіці Крим Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

09.09.2019 року товариство з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" (далі - позивач, ТОВ "ОКБ "Пріор") звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Херсонської міської ради щодо неприйняття рішення по суті поданого 30 липня 2019 року письмового клопотання товариства з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки за адресою: м. Херсон, вул. Робоча, 66;

- зобов'язати Херсонську міську раду прийняти рішення по суті поданого 30 липня 2019 року товариством з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" письмового клопотання про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки за адресою: м. Херсон, вулиця Робоча, 66.

Вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що він є власником нерухомого майна загальною площею 1073,5 кв. м. за адресою м. Херсон, вул. Робоча, буд. 66, що розташовано на земельній ділянці, якій не присвоєно кадастровий номер. У червні 2019 року позивач звернувся до ГУ Держгеокадастру у Херсонській області з заявою про надання кадастрового номеру земельній ділянці, на яку отримав відповідь про необхідність розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або технічної документації з інвентаризації земельної ділянки. Керуючись вказаною інформацією позивач у липні 2019 року звернувся до Херсонської міської ради з заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки. Проте, листом від 20.08.2019 року відповідач повідомив ТОВ "ОКБ "Пріор" про необхідність звернення з клопотанням щодо відведення вказаної земельної ділянки в оренду. Позивач вважає, що Херсонська міська рада не розглянула по суті його клопотання щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації, а вказаний лист не може вважати відмовою у його наданні.

05.11.2019 року представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву, яким заперечує проти задоволення позовних вимог в повному обсязі та зазначає, що інвентаризація земель здійснюється виключно з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та з обов'язковим виготовленням робочого і зведеного інвентаризаційних планів та переліку земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність, користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, не витребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини. Згідно клопотання від 30.07.2019 р., позивач просить надати дозвіл на виготовлення технічної документації щодо інвентаризації земель з метою присвоєння земельній ділянці кадастрового номеру для її подальшого продажу, що не відповідає меті, встановленій законом. Крім того, відповідач звертає увагу на те, що згідно приписів ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Проте з клопотанням щодо відведення земельної ділянки (у власність чи користування) позивач до Херсонської міської ради не звертався.

Третя особа пояснень щодо позовної заяви не надала.

Ухвалою суду від 23.09.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі. (ст. 258 КАС України)

У зв'язку з перебуванням судді Дубровної В.А. у період з 15 жовтня по 11 листопада включно у щорічній плановій відпустці, а у період з 12 по 21 листопада 2019 року включно строк розгляду даної справи обчислюється з урахуванням вказаних обставин.

Враховуючи, що сторонами не надано клопотань про розгляд справи з викликом сторін, а також не надано заперечень щодо розгляду справи без їх повідомлення (виклику), суд вважає за можливе розглянути дану справу у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши в сукупності надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини суд вказує про наступне.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ТДВ ОКБ "Пріор" на підставі свідоцтва про право власності серії САА 063289 від 27.05.2003 року, виданого Херсонською міською радою, є власником об'єкту нерухомого майна (нежитлові будівлі), загальною площею 1073,5 кв. м., розташованого за адресою: м. Херсон, вул. Робоча, буд. 66, що підтверджується витягом з реєстру прав власності на нерухоме майно.

14 червня 2019 року ТДВ ОКБ "Пріор" звернулося до Міжрегіонального управління у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області з приводу формування та присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, яка розташована під належним йому нерухомим майном.

12.07.2019 року Міжрегіональне управління у м. Херсоні та АРК ГУ Держгеокадастру у Херсонській області листом за вих. № 28-21-0.171-191/118-19 повідомило позивача про те, що для визначення кадастрового номеру ділянці, на якій знаходиться нежитлова будівля, будова, майновий комплекс або ж інше нерухоме майно на підставі дозволу Херсонської міської ради необхідно замовляти розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або ж технічну документацію з інвентаризації земельної ділянки, на підставі якої можна сформувати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі і визначити її кадастровий номер.

30.07.2019 року позивач звернувся до Херсонської міської ради з клопотанням про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки, на підставі якої можна сформувати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі і визначити її кадастровий номер, під існуючим об'єктом нерухомості, що перебуває у власності підприємства: нежитлова будівля площею 1073,5 кв. м., розташована в м. Херсоні по вул. Робочій, 66.

До вказаного клопотання позивачем було додано витяг з реєстру нерухомості та копію відповіді ДЗК № 28-21-0.171-191/118-19 від 12.07.2019 р.

20.08.2019 року Херсонська міська рада листом за № 8-6457-17/15 повідомила позивача про те, що оскільки ТДВ ОКБ "Пріор" є власником нерухомого майна по вул. Робочій, 66 у м. Херсоні, тому у порядку статті 120 Земельного кодексу України товариство є фактичним користувачем земельної ділянки, на якій розташоване зазначене майно. При цьому зазначила, що формування такої земельної ділянки має здійснюватися виключно за проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування у порядку, передбаченому статтями 123, 124 Земельного кодексу України. Враховуючи вищезазначене, для отримання дозволу Херсонської міської ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки ТДВ ОКБ "Пріор" необхідно звернутися до виконавчих органів міської ради із відповідним клопотанням та пакетом документів, необхідних для розгляду вказаного клопотання.

Вважаючи, що вказаним листом Херсонська міська рада допустила протиправну бездіяльність щодо не розгляду клопотання від 30.06.2019 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки по суті, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про наступне.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, серед іншого, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (надалі - Закон №280/97-ВР)

Відповідно до ст. 2 Закону №280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Повноваження сільських, селищних, міських рад визначені главою 1 Розділу ІІ Закону №280/97-ВР.

Так, відповідно до ст. 25 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

При цьому виключна компетенція сільських, селищних, міських рад визначена статтею 26 вказаного Закону, пунктом 34 частини першої якої встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин врегульовано також Земельним кодексом України від 25.10.2001 р. № 2768-ІІІ (далі - ЗК України).

Зокрема, відповідно до статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Системний аналіз вказаних приписів законну дає суду підстави вважати, що Херсонська міська рада є уповноваженим органом місцевого самоврядування, який уповноважений виключно на пленарних засіданнях вирішувати питання у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Як зазначалося вище, 30.07.2019 року позивач подав до Херсонської міської ради належним чином оформлене клопотання № Л19-6 про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки, на якій розташоване нерухоме майно площею 1073,5 кв. м., розташоване у м. Херсоні по вул. Робоча, 66.

Проте, відповідачем, в порушення вимог ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 12 ЗК України, клопотання позивача не розглянуто, на пленарному засіданні ради рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки або про відмову в наданні такого дозволу із зазначенням обґрунтованих причин відмови - не прийнято.

З огляду на викладене, суд вважає протиправною бездіяльність Херсонської міської ради, яка полягає у неприйнятті рішення по суті поданого 30 липня 2019 року письмового клопотання товариства з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки за адресою: м. Херсон, вул. Робоча, 66, а тому позовні вимоги у цій частині підлягають задоволенню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання Херсонську міську раду прийняти рішення по суті поданого 30 липня 2019 року позивачем письмового клопотання про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки за адресою: м. Херсон, вулиця Робоча, 66, то відповідно до пункту 23 ч. 1 ст. 4 КАС України суд вважає її похідною від вимоги про визнання протиправною бездіяльності відповідача, а тому ця вимога також підлягає задоволенню.

Щодо доводів відповідача з приводу відсутності підстав для надання позивачу дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки, то суд позбавлений можливості надавати їм правову оцінку з огляду на те, що Херсонською міською радою рішення про відмову позивачу в наданні такого дозволу не приймалось. При цьому, лист - відповідь Херсонської міської ради від 20.08.2019 року за № 8-6457-17/15 за своїм змістом також не містить підстав для такої відмови.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст. 90 КАС України).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність законних підстав для задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір в сумі 1921,00 грн. підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

На підставі викладеного та керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

Позовну заяву товариства з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" (місце знаходження 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, код ЄДРПОУ 14311212, e-mail olga.displus@gmail.com) до Херсонської міської ради (місце знаходження 73000, м. Херсон, пр. Ушакова, 37, e-mail admin@city.kherson.ua, код ЄДРПОУ 26347681), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Міжрегіонального управління у м. Херсон та Автономній Республіці Крим Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (місце знаходження 73036, м. Херсон, вул. Університетська, 136-А, код ЄДРПОУ 39892528, e-mail kherson_khe@land.gov.ua) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Херсонської міської ради щодо неприйняття рішення по суті поданого 30 липня 2019 року письмового клопотання товариства з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки за адресою: м. Херсон, вул. Робоча, 66.

Зобов'язати Херсонську міську раду прийняти рішення по суті поданого 30 липня 2019 року товариством з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" письмового клопотання про надання дозволу на виготовлення технічної документації з інвентаризації земельної ділянки за адресою: м. Херсон, вулиця Робоча, 66.

Стягнути з Херсонської міської ради Херсонської міської ради (місце знаходження 73000, м. Херсон, пр. Ушакова, 37, e-mail admin@city.kherson.ua, код ЄДРПОУ 26347681) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь товариства з додатковою відповідальністю "Особливе конструкторське бюро "Пріор" (місце знаходження 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, код ЄДРПОУ 14311212, e-mail olga.displus@gmail.com) судовий збір в сумі 1 921,00 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна грн. 00 коп.).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Дубровна В.А. кат. 109020100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2019
Оприлюднено26.11.2019
Номер документу85862162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1852/19

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 19.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 11.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 11.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 22.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні