Ухвала
від 25.11.2019 по справі 569/994/19
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/994/19

1-кс/569/9241/19

УХВАЛА

25 листопада 2019 року м. Рівне

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області Сидорук, при секретарі судового засідання ОСОБА_1 , з участю слідчого ОСОБА_2 розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судуклопотання заступника начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Рівненській області майора податкової міліції ОСОБА_2 , яке погоджено прокурором прокуратури Рівненської області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування по кримінальному провадженню до повідомлення особі про підозру, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Рівненській області майор податкової міліції ОСОБА_2 , звернувся до Рівненського міського суду Рівненської області із клопотанням, яке погоджено прокурором прокуратури Рівненської області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування по кримінальному провадженню №32018180000000064від 26.11.2018за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.212КК України.

В обґрунтуванняклопотання слідчийзазначив,що СУФР ГУДФС уРівненській області26.11.2018розпочато досудоверозслідування укримінальному провадженні№32018180000000064, заознаками кримінальногоправопорушення передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що службові особи ПП «Транс-Брок» при здійснені митного оформлення транспортних засобів на Рівненській митниці ДФС протягом 2018 року, ухилилися від сплати податків, обов`язкових митних платежів до бюджету на загальну суму 2826 337,13 грн. (в т.ч. акцизного податку 2 355 280,94 грн. та ПДВ 471 056,19 грн.)., чим ймовірно вчинили кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.212 КК України.

Так, у відповідності до матеріалів ОУ ГУ ДФС у Рівненській області службові особи ПП «Транс-Брок» в період 11.07.2018 04.10.2018 здійснили митне оформлення 43 пасажирських автобусів марки «Mercedes-Benz» та «Volkswagen» (код УКТЗЕД 870210…), загальною фактурною вартістю 10910 994,75 грн. та сплатили до бюджету 3 530 527,32 грн. митних платежів (ввізне мито у сумі 1091099,48 грн., ПДВ у сумі 2407103,03 грн., акцизний податок на суму 32507,73 грн.).

При вказаному митному оформленні, директором ПП «Транс Брок» ОСОБА_4 , який виступав декларантом, до митних декларацій автобусів пасажирських «Mercedes-Benz» та «Volkswagen», придбання яких оформлено від імені підконтрольної компанії нерезидента «CHEMPROM INDUSTRIES LP» (Великобританія), для підтвердження надано реєстраційні документи, що посвідчують тип кузовів «автобус пасажирський» та першу реєстрацію транспортних засобів (код НОМЕР_1 та 8702101910), однак згідно отриманої інформації від ТОВ «Вік-Експо» та ПрАТ «Волинь-Авто», які є офіційними дилерами «Mercedes-Benz» та «Volkswagen» в Україні встановлено невідповідність типу кузовів та дати першої реєстрації транспортних засобів, що зазначені у документах при їх митному оформленні ПП «Транс-Брок» на Рівненській митниці ДФС.

Таким чином, імпортовані ПП «Транс Брок» транспортні засоби марки «Mercedes-Benz» та «Volkswagen» згідно інформації заводу виробника є вантажними і вантажопасажирськими та при ввезені на митну територію України повинні класифікуватися за кодом товару згідно з УКТЗЕД 8704219900 та 87042139 00, де ставки акцизного податку відповідно до ст. 215.3.5? Податкового кодексу України є вищими ніж у товарних позиціях кузовів «автобус пасажирський» код 8702109900 та код 8702101910 згідно з УКТЗЕД.

За результатами аналізу документів поданих до Рівненської митниці ДФС при митному оформленні ПП «Транс-Брок» вищевказаних транспортних засобів встановлено заниження сплати митних платежів на загальну суму 2 826 337,13 грн., а саме акцизного податку у сумі 2 355 280,94 грн. та податку на додану вартість в сумі 471 056,19 грн., що підтверджується результатами аналітичного дослідження сектору боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Рівненській області від 12.11.2018 року №28/17-00-16-16/42159891.

В ході досудового розслідування вилучено документи Рівненської митниці ДФС щодо ввезення на митну територію України, документи у банківських установах, вилучено документи у територіальних сервісних центрах МВС, які стали підставою для реєстрації таких транспортних засобів, отримано матеріали огляду експертами НДЕКЦ транспортних засобів, які реєструвались у регіонах, допитано працівників Рівненської митниці ДФС щодо обставин митного оформлення ТЗ ПП «Транс-Брок», ініційовано отримання інформації через систему «Інтерпол» щодо транспортних засобів з країн Європи.

Окрім того, на даний ініційовано запит про міжнародну правову допомогу щодо отримання інформацію у митних органів Республіки Польща про фактичні обставини імпорту транспортних засобів приватним підприємством «Транс Брок».

Також, з метою підтвердження фактів порушення вимог податкового та іншого законодавства, встановлення суми завданих державі збитків, виникла необхідність у проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Транс-Брок» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2018 по 31.12.2018, для проведення якої необхідно залучити працівників податкового органу, які мають спеціальні знання в даній галузі. Окрім того, після завершення перевірки необхідно провести судово-економічну експертизу з метою підтвердження або спростування фактів порушення службовими особами ПП «Транс-Брок» вимог податкового законодавства.

Відповідно до ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування вказаного злочину закінчується 26.11.2019.

З урахуванням значної кількості проведених слідчих дій, а також слідчих дій, які необхідно завершити, на даний час неможливо закінчити досудове розслідування злочину у кримінальному провадженні №32018180000000064 від 26.11.2018 в межах строків, визначених п.2 абз.2 ч.1 ст.219 КПК України, оскільки на даний час не встановлено конкретних осіб, якими вчинено злочин, передбачений ч.1 ст.212 КК України, не допитано посадових осіб та працівників підприємства, усіх громадян, які фактично ввозили на митну територію України вказані транспортні засоби, громадян, які придбавали імпортовані ПП «Транс-Брок» транспортні засоби, не проведено документальну перевірку ПП «Транс-Брок».

У кримінальному провадженні повідомлення про підозру у вчинені кримінального правопорушення будь-кому із осіб не оголошено.

Слідчий у своєму клопотанні вказує, що для завершення досудового розслідування у кримінальному провадженні необхідно провести ряд слідчих (розшукових) та процесуальних дій, перелік яких наведено у клопотанні.

Для проведення вказаних слідчих дій, необхідно отримати докази, які можуть бути використані під час судового розгляду, зокрема, отримати матеріали документальної перевірки, експертиз, допитів, інших слідчих та процесуальних дій. Враховуючи, що ці дії не могли бути здійснені та завершені раніше з об`єктивних причин, через неявку свідків на допити, тривале отримання інформації через систему «Інтерпол» щодо транспортних засобів з країн Європи, а також для завершення процесуальних дій, найкоротшим строком, достатнім для потреб досудового розслідування у даному кримінальному провадженні є строк вісімнадцять місяців з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У зв`язку вищевикладеним, необхідно продовжити строк досудового розслідування кримінального правопорушення у кримінальному провадженні №32018180000000064 від 26.11.2018 до вісімнадцяти місяців.

В судовому засіданні слідчий повністю підримав клопотання, просив його задоволити з підстав викладених у ньому.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що згідно копії витягу з Єдиного реєстру досудових встановлено, що 26 листопада 2018 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань було внесено відомості про кримінальне правопорушення, розслідування якого здійснювалося у кримінальному провадженні №32018180000000064 зач. 1 ст.212 КК України.

У даному кримінальному провадженні, підозра про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України нікому не оголошена.

Статтею 28 КПК України встановлено, що під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор. Кожен має право, щоб обвинувачення щодо нього в найкоротший строк або стало предметом судового розгляду, або щоб відповідне кримінальне провадження щодо нього було закрито.

У цьому контексті суд звертає увагу на практику ЄСПЛ, який неодноразово зазначав свою позицію щодо проведення ефективного офіційного розслідування та дотримання розумних строків. Наприклад, у рішенні у справі "Меріт проти України" від 30.03.2004 р. ЄСПЛ зазначив, що відлік перебігу розгляду кримінальної справи для вирішення питання щодо його "розумності" у сенсі ч. 1 ст. 6 Конвенції починається з моменту виявлення ставлення державних органів до особи як до підозрюваного або як до обвинуваченого у вчиненні злочину. Зокрема, відлік строку провадження може починатися з дня: взяття особи під варту; повідомлення її про порушення щодо неї кримінальної справи; початку досудового розслідування.

Статтею 219 ч.ч.1, 2 КПК Українипередбачено, що строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Засада розумних строків у кримінальному провадженні має на меті встановити межу невизначеності підозри і обвинувачення та гарантувати право обвинуваченого від необгрунтованого і надмірного затягування кримінального првоадження. Розумними прийнято вважати строки, що є об"єктивно необхідними для вчинення процесуальних дій та ухвалення відповідних рішень.

Згідно зст. 294 ч.1 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першоїстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу.

Відповідно дост. 294 ч.5 КПК Українипередбачено, що клопотання про продовження строку досудового розслідування подається не пізніше п`яти днів до спливу строку досудового розслідування, встановленогостаттею 219 цього Кодексу. Строк досудового розслідування, що закінчився, поновленню не підлягає.

Крім того, слідчим, всупереч вимогам ч. 2 ст.295-1 КПК України, не зазначено обставин, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше; строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій; з метою розкриття даного кримінального правопорушення.

В ході судового розгляду встановлено, що ПП "Транс-Брок" на даний момент має інших власників, які проживають в Луганській області і зареєстроване в м. Києві. Органом досудового розслідування не представилось можливим вилучити відповідну документацію щодо можливого ухилення від сплати податків службовими особами даного підприємства при здійсненні митного оформлення транспортних засобів. За таких підстав неможливо провести органом досудового розслідування як документальну позапланову перевірку так і судово-економічну експертизу.

На даний момент транспортні засоби по яких проводиться досудове розслідування були розмитнені даним підприємством, по ним сплачені відповідні митні платежі та інше, і вони зареєстровані в сервісних центрах України та відповідно до договорів купівлі-продажу продані іншим фізичним чи юридичним особам. Під час даних оформлень жодних порушень щодо наявності в діях службових осіб даного підприємства ознак щодо ухилення від сплати податків вказаними органами виявлено не було.

Також в ході судового розгляду було встановлено, що арешт на 7 транспортних засобів по яким ймовірно відбувалось ухилення від сплати податків був скасований в апеляційному порядку. На даний момент жодних арештів майна та позовів немає.

Допитані органом досудового розслідування працівники митниці, які оформляли дані транспортні засоби пояснили, що жодних порушень митного законодавства при оформлення митних платежів виявлено не було.

Нормою ст. 295-1ч.4 КПК Українипередбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

Враховуючи наведене вище клопотання слідчого є протиправним і необгрунтованим та немає законних підстав для його задоволення.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.219,294,2951,309 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в :

У задоволенні клопотання заступника начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень СУФР ГУ ДФС у Рівненській області майора податкової міліції ОСОБА_2 , яке погодженопрокурором прокуратуриРівненської області ОСОБА_3 про продовженнястроку досудовогорозслідування покримінальному провадженнюдо повідомленняособі пропідозру відмовити.

Ухвала остаточна, оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_5

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу85880829
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —569/994/19

Ухвала від 25.11.2019

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 25.11.2019

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 15.10.2019

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 15.10.2019

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Ухвала від 21.01.2019

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні