ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.004102
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючого-судді Кухар Н.А.
секретар судового засідання Шавель М.М..
з участю:
представник позивача - Денькович М.В.
представник відповідача - Сапіга А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Колібрі" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові про визнання протиправним і скасування наказу,-
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю Колібрі (79058, м. Львів, вул. Замарстинівська, буд. 162, код ЄДРПОУ - 13840517) звернулося в суд з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (79034, м. Львів, вул. Угорська, 7 а, код ЄДРПОУ -40181003), у якому позивач просить:
-визнати протиправним та скасувати наказ Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові від 29 грудня 2018 року № 43/18 Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 02.04.2018 року № ЛВ 112180920651 на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 . АДРЕСА_2 , 162-164 - вул. Міртова, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_1 . Міртовій, 7 у м. Львові замовник будівництва - ТзОВ Колібрі ;
-зобов`язати Інспекцію державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові вчинити необхідні дії щодо відновлення в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, запису про дозвіл № ЛВ 112180920651 на виконання ТзОВ Колібрі будівельних робіт на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Замарстинівській, 162-164- вул. Міртова,7 зі знесенням існуючих гаражів на вул. Міртовій, 7 у м. Львові , замовник будівництва - ТзОВ Колібрі .
Ухвалою суду від 13.08.2019 позовна заява, залишена без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків. Вимоги ухвали суду позивачем виконано. Ухвалою суду 16 вересня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання у справі.
Протокольною ухвалою суду від 24 жовтня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Позовні вимоги мотивовані тим, що наказ Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові від 29 грудня 2018 року № 43/18 Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 02.04.2018 року № ЛВ 112180920651 на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_2 , 162-164 - вул. Міртова, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_1 . Міртовій, 7 у м. Львові замовник будівництва - ТзОВ Колібрі було прийнято без дослідження документів, обставин справи та без врахування інтересів замовника дозволу, інтересів третіх осіб, що потягнуло негативні наслідки для вказаних осіб, у зв`язку із прийняттям такого наказу. З метою відновлення порушених прав, позивач звернувся до суду з вищезазначеним позовом.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просить позов задоволити.
Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вказав, що рішення № 80-мб/пз від 07.12.2018 року про скасування містобудівних умов та обмежень набрало законної сили після його винесення, то з цього моменту містобудівні умови та обмеження, затвердженні рішенням від 20.10.2017 року № 944 є такими, що скасовані. Вказують, що після отримання рішення Інспекцією було винесено оскаржуваний наказ про скасування дозволу (29.12.2018 року). В подальшому даний наказ було надіслано до Держбудінспекції України для видалення запису про реєстрацію дозволу з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання будівельних робіт, та в цей же день про це поінформовано ТзОВ Колібрі листом.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав викладених у відзиві, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
20.10.2017 року виконавчим комітетом Львівської міської ради прийнято рішення №944 Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТОВ Колібрі багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 .Замарстинівській, 162-164 - вул. Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_1 .Міртовій, 7 .
02.04.2018 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові на підставі вказаних містобудівних умов та обмежень і затвердженої у проектної документації видано ТОВ Колібрі дозвіл на виконання будівельних робіт №ЛВ112180920651.
16 липня 2019 року Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області за розглядом інформаційного запиту ТзОВ Колібрі було скеровано копію наказу № 43/18 від 29 грудня 2018 року про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 02.04.2018 № ЛВ 112180920651 на об`єкт Будівництва багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 .Замарстинівській, 162-164 - вул.Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .
Судом встановлено, що наказ № 43/18 від 29.12.2018 року Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 02.04.2018 року № ЛВ 112180920651 на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 . Замарстинівській, 162-164 - вул.Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_4 (замовник будівництва: ТзОВ Колібрі ) було прийнято з метою забезпечення виконання завдань, покладених на інспекцію державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові відповідно до п.2 ст. 39 -1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та враховуючи рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури і містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Федів Р.М. № 80 -мб/пз про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТОВ Колібрі багатоквартирного будинку на вул.Замарстинівській, 162-164 - вул.Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на вул.Міртовій, 7, які затверджені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 20.10.2017 року №944.
Не погоджуючись з вказаним наказом № 43/18 від 29.12.2018 року позивач звернувся з вказаним позовом до суду.
При вирішенні спору суд керувався наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02. 2011 №3038-VI (з наступними змінами та доповненнями в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).
Частиною шостою статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: 1) подання замовником заяви про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт; 2) наявності відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником; 3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю; 4) скасування містобудівних умов та обмежень; 5) систематичного (два і більше разів підряд) перешкоджання проведенню перевірки посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Судом встановлено, що позивачем - ТзОВ "Колібрі" було оскаржено в судовому порядку рішення №80-мб/пз від 07.12.2018 року Про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТОВ Колібрі багатоквартирного будинку на вул. Замарстинівській, 162-164 - вул. Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на вул. Міртовій, 7, які затверджені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 20.10.2017 року №944 .
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12.09.2019 року у справі № №1.380.2019.003061 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Колібрі до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові про визнання протиправним і скасування наказу - задоволено. Зокрема, визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області №80-мб/пз від 07.12.2018 року Про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТОВ Колібрі багатоквартирного будинку на вул.Замарстинівській, 162-164 - вул.Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на вул.Міртовій, 7, які затверджені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 20.10.2017 року №944 .
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.09.2019 року у справі № 857/10529/19 апеляційну скаргу Державної архітектурно - будівельної інспекції України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2019 року у справі № 1.380.2019.003061 повернуто скаржнику.
Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Враховуючи викладене, оскільки рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12.09.2019 року у справі №1.380.2019.003061, яким скасовано рішення Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області №80-мб/пз від 07.12.2018 року Про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТОВ Колібрі багатоквартирного будинку на вул. Замарстинівській, 162-164 - вул. Міртовій, 7 зі знесенням існуючих гаражів на вул. Міртовій, 7, які затверджені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 20.10.2017 року №944 , набрало законної сили, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування наказу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові від 29 грудня 2018 року № 43/18 Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 02.04.2018 року № ЛВ 112180920651 на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_5 Замарстинівській, 162-164 - вул. Міртова, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_1 . Міртовій, 7 у м. Львові замовник будівництва - ТзОВ Колібрі .
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Інспекцію державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові вчинити необхідні дії щодо відновлення в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, запису про дозвіл № ЛВ 112180920651 на виконання ТзОВ Колібрі будівельних робіт на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Замарстинівській, 162-164- вул. Міртова,7 зі знесенням існуючих гаражів на вул. Міртовій, 7 у м. Львові , замовник будівництва - ТзОВ Колібрі , суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.3 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, веде Єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр). Внесення даних до реєстру з присвоєнням реєстраційного номера здійснюється на підставі інформації, наданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її отримання.
Механізм ведення Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр), як єдиної комп`ютерної бази даних, визначений Порядком введення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24.06.2011 року №92 (Порядок №92).
Відповідно до пункту 3 вказаного Порядку ведення, адміністрування, функціонування і супроводження програмного забезпечення реєстру, збереження та захист бази даних реєстру, забезпечення доступу до нього органів державного архітектурно-будівельного контролю здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України.
Згідно пункту 8 Порядку №92 підставами для внесення Держархбудінспекцією поданих органом державного архітектурно-будівельного контролю даних до реєстру є отримання цим органом: повідомлення; повідомлення про зміну даних у цьому повідомленні; декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або декларації про готовність об`єкта до експлуатації (далі - декларація); повідомлення про зміну даних у зареєстрованих деклараціях, внесення змін до них у зв`язку з виявленими технічними помилками; скасування реєстрації повідомлення або декларації; прийняття рішення про видачу або анулювання дозволу, видачу сертифіката, повернення декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків; прийняття рішення про відмову у видачі дозволів чи сертифікатів.
Пункт 15 Порядку №92 передбачає, що у разі прийняття наказу органом державного архітектурно-будівельного контролю про скасування реєстрації повідомлень чи декларацій, анулювання дозволу, набрання рішенням суду законної сили про скасування документа декларативного або дозвільного характеру, посадові особи вносять відомості до реєстру про їх скасування або анулювання.
Дискреційні повноваження - сукупність прав та обов`язків осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом.
Відтак, суд зазначає, що задоволення позовної вимоги шляхом зобов`язання Інспекцію державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові вчинити необхідні дії щодо відновлення в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, запису про дозвіл № ЛВ 112180920651 на виконання ТзОВ Колібрі будівельних робіт на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Замарстинівській, 162-164- вул. Міртова,7 зі знесенням існуючих гаражів на вул. Міртовій, 7 у м. Львові , замовник будівництва - ТзОВ Колібрі , є перебиранням функції іншого суб`єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб`єкта та зобов`язанням його приймати рішення, які входять до його компетенції чи до компетенції іншого органу, відтак у задоволенні такої слід відмовити.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності..
За таких обставин, оцінивши подані сторонами докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задоволити частково.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
У відповідності до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
З урахуванням часткового задоволення адміністративного позову немайнового характеру ТзОВ "Колібрі" суд доходить висновку, що розмір судового збору, що підлягає стягненню на користь позивача з Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, становить 1921, 00 грн. пропорційно до розміру задоволених вимог.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові від 29 грудня 2018 року № 43/18 Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 02.04.2018 року № ЛВ 112180920651 на об`єкт Будівництво багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_2 , 162-164 - вул АДРЕСА_6 Міртова, 7 зі знесенням існуючих гаражів на АДРЕСА_1 . Міртовій, 7 у м. АДРЕСА_7 замовник будівництва - ТзОВ Колібрі .
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути з Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (79034, вул.Угорська, 7А, код ЄДРПОУ 40181003) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Колібрі (м. Львів, вул. Замарстинівська, буд. 162, 79058, код ЄДРПОУ - 13840517) 1921, 00 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення/
Повний текст рішення складено 25 листопада 2019 року.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2019 |
Оприлюднено | 27.11.2019 |
Номер документу | 85891050 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні