МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2019 р. № 400/2786/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до відповідача:Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001
про:скасування податкових повідомлень - рішень від 28.05.19 р. № 0109353-5406-1409, № 0109349-5406-1409, № 0109352-5406-1409, № 0109358-5406-1409, № 0109351-5406-1409, № 0109350-5406-1409,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач) з вимогами: скасувати податкові повідомлення - рішення:
- від 28.05.2019 року 0109353-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 5529,22 грн., 2017 рік в сумі 25680,00 грн., 2018 рік в сумі 59754,15 грн., всього на загальну суму 90963,37 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109349-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам: 2016 рік в сумі 2074,58 грн., 2017 рік в сумі 9635,20 грн., 2018 рік в сумі 22419,91 грн., всього на загальну суму 34129,69 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109352-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 14413,19 грн., 2017 рік в сумі 69940,80 грн., 2018 рік в сумі 155762,87 грн., всього на загальну суму 237117,86 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109358-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 1879,93 грн., 2017 рік в сумі 8731,20 грн., 2018 рік в сумі 20316,41 грн., всього на загальну суму 30927,54 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109351-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 411,00 грн., 2017 рік в сумі 1908,80 грн., 2018 рік в сумі 4441,54 грн., всього на загальну суму 761,34 грн.
- від 28.05.2019 року 0109350-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 9712,14 грн., 2017 рік в сумі 22553,60 грн., 2018 рік в сумі 52479,41 грн., всього на загальну суму 84745,14 грн.
Ухвалою суду від 10.09.2019 року справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що в порушення вимог підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України, а також пункту 9 розділу II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків відповідачем на адресу позивача оскаржуване податкове повідомлення-рішення було направлено з пропущенням законодавчо встановлених строків та за відсутності відповідного розрахунку податкового зобов`язання до нього. Оскільки оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені з порушенням встановленого пунктом 266.7.2 строку, то позивач вважає, що з цього випливає те, що звільняє його від відповідальності як платника податків.
Відповідач заперечує проти позову з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву. Відповідач вважає, що з урахуванням того, що позивач є власником нежитлових будівель, та не зареєстрований як фізична особа-підприємець, що здійснює господарську діяльність, а норми податкового законодавства не звільняють позивача від сплати податку на нерухоме майно за нежитлові об`єкти.
У відповіді на відзив позивач наголосив на тому, що згідно установчих документів ТОВ Плавні позивач входить до складу засновників та є кінцевим бенефіціарним власником товариства. Об`єкти нерухомого майна за рішенням Кавунівської селищної ради передано у власність ВАТ Арбузинська райагропромтеніка . Крім того, позивач звертає увагу на те, що за весь час переходу прав власності на майно цільове призначення об`єктів нерухомості не змінювалось, про що свідчать довідки КП БТІ. Рішення відповідача винесені з порушенням строку визначеного пунктом 266.7.2 Податкового кодексу України (далі - ПК України), тому підлягають скасуванню, а позивач з урахуванням наведеного вище, звільняється від відповідальності.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
04.06.2019 року ОСОБА_1 отримав поштовим зв`язком оскаржувані податкові повідомлення - рішення. Ознайомившись з такими рішенням, позивач не погодився з їх змістом та оскаржив їх до ДФС України.
Рішенням ДФС від 16.08.2019 № 6918/Б/99-99-11-05-010-25 про результат розгляду скарги оскаржувані рішення залишено без змін, а скаргу позивача без задоволення.
Судом встановлено, що відповідно до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Плавні (ЄДРПОУ 31829637) ОСОБА_1 , входить до складу засновників та э кінцевим беніфеціарним власником (контролером) товариства. ТОВ Плавні згідно реєстраційних документів здійснює різні види господарської діяльності (а.с. 58-68).
З метою збільшення у майбутньому статутного капіталу у вигляді внесення грошових коштів або нерухомого майна, а також з метою та розширення обсягів діяльності товариства, засновником (позивачем) придбано у третіх осіб нежитлові будівлі та споруди, з наміром використання їх у господарській діяльності.
Також судом встановлено, що позивачем у 2016 році були придбані наступні об`єкти нерухомого майна:
- нежитлові будівлі загальною площею 1605 кв. м., в тому числі: будівля охорони, цегла, зазначеної на плані за літерою А площею 9,7 кв.м, Майстерня загального призначення, вапняк, зазначеного на плані літерою Ф площею 1467,9 кв.м, будівля кузні, бут, зазначеної на плані літерою У площею 82,8 кв.м., будівля зварювального цеху, зазначеного на плані літерою X , площею 44, кв.м.
- нежитлові будівлі загальною площею 602,2 кв. м., що складається з будівлі спец цеху, вапняк,, зазначеної на плані за літерою Т
- нежитлові будівлі загальною площею 4183,8 кв. м., в тому числі: будівля СТОТ з адмін. корпусом, з/б плити, зазначеної на плані за літерою Р площею 3638,1 кв.м, , підстанція, вапняк, зазначеного на плані літерою С площею 22,6 кв.м,
- нежитлові будівлі загальною площею 545,7 кв. м., в тому числі: боксів гараж, з/б плити, зазначеної на плані за літерою О площею 347,1кв.м, приміщення АТП, цегла, зазначеного на плані літерою П площею 198,6 кв.м,
- нежитлові будівлі загальною площею 119,3 кв. м., в тому числі: ОСОБА_2 , цегла, зазначеної на плані за літерою М площею 94,2 кв.м, будівля зварювального цеху СТОА, цегла, зазначеного на плані літерою Н площею 25.1 кв.м,
- нежитлові будівлі загальною площею 1409, кв. м., в тому числі: будівля СТОА, цегла, зазначеної на плані за літерою І площею 494,8 кв.м, склад ПММ, цегла, зазначеного на плані літерою З площею 73,4 кв.м, будівля СТОА, цегла, зазначеної на плані літерою К площею 841,4 кв.м.
Згідно інформації, що міститься у правовстановлюючих документах на нерухоме майно, інформації Державного реєстру нерухомого майна, інформації Арбузинського БТІ та Кавунівської сільради Арбузинського району Миколаївської області, перелічені вище об`єкти нерухомого майна за рішенням Кавунівської селищної ради передано у власність Відкритого акціонерного товариства Арбузинська райагропромтехніка .
В ході ліквідаційної процедури у справі про банкрутство ВАТ Арбузинська райагропромтехніка до складу ліквідаційної маси банкрута входили також - комплекс будівель та споруд сільхозпризначення, яке реалізовувалися ліквідатором частками третім особам.
Суд зауважує, за весь час переходу прав власності на зазначене майно цільове призначення об`єктів нерухомості не змінювалося.
Оскаржуваними податковими повідомленнями - рішеннями від 28.05.2019 року податковим органом визначено, що на підставі пункту 54.3.3 статті 54, пункту 266.7.2 статті 266 Податкового кодексу України, ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-VI.
У відповідності до підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно пункту 10.3 статті 10 Податкового кодексу України місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору.
Згідно підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Згідно підпункту 266.2.1. пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Згідно підпункту 266.3.1, підпункту 266.3.2 пункту 266.3 статті 266 Податкового кодексу України базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу Україниільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об`єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.
Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об`єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об`єктом оподаткування.
Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості інформацію щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 Податкового кодексу України визначено, що cтавки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Базовий податковий (звітний) період, згідно підпункту 266.6.1 пункту 266.6 статті 266 Податкового кодексу України, дорівнює календарному року.
Відповідно до приписів підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об`єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.
В абзаці першому підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України вказано, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (підпункт "а" підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Податкового кодексу України).
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 цієї статті, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання (підпункт 266.10.2 пункту 266.10 статті 266 Податкового кодексу України).
Податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу (підпункт 266.10.3 пункту 266.10 статті 266 Податкового кодексу України).
Згідно підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
У відповідності до статті 265, 266 ПКУ податок на майно складається зокрема з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Відповідно до підпунктів є), ж) підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПКУ не є об`єктом оподаткування зокрема:
- будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
- будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Відповідно до витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності ОСОБА_1 власник нерухомого майна, що належало та створено підприємством з ремонту сільськогосподарських машин і транспорту, з відповідним цільовим призначенням.
Право власності на зазначене майно набуто ОСОБА_1 на підставі договорів купівлі - продажу.
Відповідно до статей 320, 325 Цивільного кодексу України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності.
Суб`єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.
Склад, кількість та вартість майна, яке може бути у власності фізичних та юридичних осіб, не є обмеженими.
Пункт 266.7 статті 266 ПКУ визначає порядок обчислення суми податку.
Обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:
Обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об`єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються, (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 цієї статті, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої цим Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання.
Виходячи з матеріалів справи, суд приходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення сформовано податковим органом 28.05.2018 року, тобто з порушенням встановленого пунктом 266.7.2 ПКУ строку.
Тому враховуючи вищезазначені підстави, суд вважає, що податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню, оскільки сформовані податковим органом всупереч нормам ст.266 ПК України.
Враховуючи викладене у сукупності, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими, а отже податкові повідомлення-рішення Головного управлінням Державної фіскальної служби у Миколаївській області від 28.05.2019 року винесено протиправно.
Згідно частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не виконав покладений на нього обов`язок і не довів суду правомірності винесених ним та оскаржуваних у даній справі податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судовий збір розподіляється відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 39394277) задовольнити.
2. Скасувати податкові повідомлення - рішення, винесені Головним управлінням ДФС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 39394277):
- від 28.05.2019 року 0109353-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 5529,22 грн., 2017 рік в сумі 25680,00 грн., 2018 рік в сумі 59754,15 грн., всього на загальну суму 90963,37 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109349-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам: 2016 рік в сумі 2074,58 грн., 2017 рік в сумі 9635,20 грн., 2018 рік в сумі 22419,91 грн., всього на загальну суму 34129,69 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109352-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 14413,19 грн., 2017 рік в сумі 69940,80 грн., 2018 рік в сумі 155762,87 грн., всього на загальну суму 237117,86 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109358-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 1879,93 грн., 2017 рік в сумі 8731,20 грн., 2018 рік в сумі 20316,41 грн., всього на загальну суму 30927,54 грн.;
- від 28.05.2019 року 0109351-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 411,00 грн., 2017 рік в сумі 1908,80 грн., 2018 рік в сумі 4441,54 грн., всього на загальну суму 761,34 грн.
- від 28.05.2019 року 0109350-5406-1409 за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки , по періодам 2016 рік в сумі 9712,14 грн., 2017 рік в сумі 22553,60 грн., 2018 рік в сумі 52479,41 грн., всього на загальну суму 84745,14 грн.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 39394277) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) судовий збір в розмірі 4846,45грн., сплачений квтанцією від 23.08.2019р.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 27.11.2019 |
Номер документу | 85891265 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні