Ухвала
від 26.11.2019 по справі 120/3644/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження у адміністративній справі

м. Вінниця

26 листопада 2019 р. Справа № 120/3644/19-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Чернюк Алла Юріївна, розглянувши матеріали позовної заяви:

за позовом: Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ: 13308892, адреса: вул. Пирогова, 135-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21037)

до: Товариства з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла (код ЄДРПОУ: 38608066, адреса: вул. 50-річчя Жовтня, 17, смт. Вендичани, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24032)

про: стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ: 13308892, адреса: вул. Пирогова, 135-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21037) до Товариства з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла (код ЄДРПОУ: 38608066, адреса: вул. 50-річчя Жовтня, 17, смт. Вендичани, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24032) про стягнення заборгованості.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що відповідачем не забезпечено встановленого нормативу одного робочого місця для працевлаштування особи з інвалідністю та не сплачено адміністративно-господарських санкцій у розмірі 86977,78 грн., що зумовило нарахування пені у розмірі 8871,96 грн. Вказана заборгованість в добровільному порядку відповідачем не сплачена, а тому позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 14.11.2019 року позовну заяву Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишено без руху та встановлено строк для усунення її недоліків, шляхом подання до суду заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду з обґрунтуванням поважності пропуску цього строку.

21.11.2019 року на адресу суду від представника Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів надійшло клопотання про поновлення пропущеного процесуального строку звернення до суду. В обґрунтування вказаного клопотання позивач зазначає, що причиною пропуску встановленого строку звернення до суду стало порушення строків реєстрації роботодавця у відділені Фонду соціального захисту інвалідів та, як наслідок, невчасне подання звіту про зайнятість і працевлаштування.

Відповідно до частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.

Згідно з частиною першою статті 19 Закону № 875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до пункту першого Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 (далі - Порядок № 70), цей Порядок визначає процедуру реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду).

Пунктом другим - п`ятим вказаного порядку встановлено, що роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців.

Для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінсоцполітики.

Датою реєстрації роботодавця у відділенні Фонду вважається дата подання ним документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, а у разі надсилання їх поштою - дата на поштовому штемпелі.

Реєстрація роботодавців проводиться безоплатно.

Реєстр роботодавців ведеться на електронних носіях інформації, до якого включаються дані їх звітів про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відділення Фонду надсилає роботодавцю протягом 10 робочих днів після реєстрації рекомендованим листом повідомлення про його реєстрацію за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

У свою чергу, абзацом першим пункту 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 передбачено, що звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 01 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Системний аналіз вищевказаних норм права дає підстави для висновку, що поданню звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів передує процедура реєстрації роботодавця у відповідному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

Так, з метою вирішення спорів, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", Вінницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося із запитом про надання інформації до Вінницького обласного центру зайнятості, стосовно надання до центру зайнятості інформації про попит на робочу силу (вакансії) у 2018 році за формою № 3-ПН з метою працевлаштування осіб, які мають інвалідність, зокрема, відповідачем.

У відповідь на вказаний запит, листом Вінницького обласного центру зайнятості № 01-11/526 від 13.09.2019 року позивача повідомлено, що у переліку підприємств, які не виконали норматив робочих місць для працевлаштування інвалід у 2018 році Товариство з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла відсутнє. Крім того вказано, що протягом 2018 року відповідач надавав інформацію про попит на робочу силу за формою № 3-ПН з метою працевлаштування осіб, які мають інвалідність.

З огляду на викладене, а також за результатами проведеного аналізу відомостей бази даних Головного управління Пенсійного фонду у Вінницькій області та Єдиного автоматизованого банку даних з проблем інвалідності позивачем встановлено, що у Товаристві з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла працює вісім і більше осіб, однак останнє, у порушення вимог чинного законодавства, не зареєстровано у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та не звітує про зайнятість і працевлаштування інвалідів.

Листом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів № 01-11/397 від 05.08.2019 року відповідача повідомлено про вищевказані обставини та, зокрема, зазначено про необхідність реєстрації у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та поданні звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2018 рік.

Таким чином, лише 30.08.2019 року Товариством з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла подано відповідну заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Так, Європейський суд з прав людини акцентує увагу на тому, що право на доступ до суду має бути ефективним. Реалізуючи пункт перший статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух. Разом із тим, суд зазначає, що не повинно бути занадто формального ставлення до передбачених законом вимог, так як доступ до правосуддя повинен бути не лише фактичним, але і реальним (рішення Європейського суду з прав людини у справі "Жоффр де ля Прадель проти Франції" від 16.12.1992 року).

Норми, що регулюють строки подачі скарг, безсумнівно, спрямовані на забезпечення належного здійснення правосуддя і юридичної визначеності. Зацікавлені особи мають розраховувати на те, що ці норми будуть застосовані. У той же час такі норми та їх застосування не повинні перешкоджати учасникам провадження використовувати доступні засоби захисту (рішення у справі "Мельник проти України" від 28.03.2006 року).

Також, із рішення Європейського Суду з прав людини по справі "Іліан проти Туреччини" слідує, що правило встановлення обмежень до суду у зв`язку з пропуском строку звернення до суду, повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру; перевіряючи його виконання, слід звертати увагу на обставини справи.

Згідно з частиною першою статті 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Враховуючи наведене, суд вважає можливим задовольнити клопотання представника Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів та визнати поважними причини пропуску строку звернення до суду.

Ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї матеріалами, вважаю, що вона підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України та подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність. Підстави для повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі відсутні.

Враховуючи викладене, доходжу висновку про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

Пунктом четвертим частини 9 статті 171 КАС України визначено, що про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.

Відповідно до частини 3 статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно з пунктом 10 частини 6 статті 12 КАС України справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на викладене та беручи до уваги те, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності та не потребує заслуховування усних пояснень сторін для прийняття законного і обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Керуючись статтями 12, 121, 171, 248, 256, 262 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання представника Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про поновлення строку звернення до адміністративного суду задовольнити.

2. Поновити Вінницькому обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів строк звернення до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла про стягнення заборгованості.

3. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ: 13308892, адреса: вул. Пирогова, 135-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21037) до Товариства з обмеженою відповідальністю Вендичанська цегла (код ЄДРПОУ: 38608066, адреса: вул. 50-річчя Жовтня, 17, смт. Вендичани, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24032) про стягнення заборгованості.

4. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Чернюк Аллою Юріївною одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

5. Роз`яснити учасникам справи їх право на звернення до суду із клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні із повідомленням (викликом) сторін, відповідно до вимог частини 7 статті 262 КАС України.

6. Повідомити відповідача, що вона має право подати відзив на позовну заяву у порядку передбаченому статтею 162 КАС України у 15-денний термін з дня отримання ухвали про відкриття провадження, з поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів по суті позову, у тому числі документів, що підтверджують надіслання копії відзиву та доданих до нього документів позивачу, а також, у разі надходження відповіді на відзив, подати свої заперечення на дану відповідь у 5-денний термін з дня отримання відповіді на відзив.

7. Повідомити позивача, що він має право подати відповідь на відзив у 5-денний термін з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів.

8. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи.

9. Копію позовної заяви з додатками направити відповідачам та третій особі.

10. Повідомити, що учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 294 КАС України ухвала про відкриття провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду, лише у випадку її постановлення з порушення правил підсудності.

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2019
Оприлюднено28.11.2019
Номер документу85919693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/3644/19-а

Рішення від 27.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні