ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 листопада 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1797/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аргор" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Аргор" (далі-позивач, Товаристо, ТОВ Аргор ) звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі-відповідач), в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, а саме:
- № 1202769/41507279 від 25.06.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 258 від 06.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202760/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 256 від 07.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202778/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 262 від 11.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202765/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 242 від 23.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202762/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 201 від 27.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202758/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 200 від 26.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202774/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 204 від 30.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкову накладну:
- №258 від 06.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 06.06.2019.
- №256 від 07.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 07.06.2019.
- №262 від 11.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 11.06.2019.
- №242 від 23.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 23.05.2019.
- №201 від 27.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 27.04.2019.
- №200 від 26.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 26.04.2019.
- №204 від 30.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.04.2019.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, здійснюючи господарську діяльність з виробництва та реалізації м`ясної продукції позивачем були складені та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019.
Згідно квитанцій №1 вищезазначені податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено, та зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. На виконання вказаних приписів та положень Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 №117 (далі-Порядок №117), ТОВ Аргор було направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів відповідно по кожній податковій накладній, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів. Крім того, позивач направив пояснення по господарським операціям стосовно кожної податкової накладної.
Однак рішеннями відповідача від 25.06.2019 №1202769/41507279, №1202760/41507279, №1202778/41507279, №1202765/41507279, №1202762/41507279, №1202758/41507279, №1202774/41507279 відмовлено у реєстрації всіх вищевказаних податкових накладних з підстав не надання платником податку копій документів, а саме документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларація про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Вказуючи на відсутність підстав для зупинення реєстрації податкової накладної та, як наслідок відмови у реєстрації податкових накладних, а також на те, що господарські операції з продажу товарів, за якими складені податкові накладні, підтверджується належними первинними документами, позивач просить визнати протиправним та скасувати спірні рішення ДФС України та зобов`язати останнього зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.
Ухвалою від 05.09.2019 вказаний позов залишено без руху з наданням позивачу строку на усунення недоліків. Ухвала суду виконана, недоліки позову усунуті.
Ухвалою суду від 30.09.2019р. провадження у вказаній справі відкрите, розгляд справи призначений за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідачем надано до суду відзив на позовну заяву, зі змісту якої убачається, що контролюючий орган не визнає позов та просить відмовити у його задоволенні з огляду на наступне. Зокрема, зазначив, що реєстрація податкових накладних №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України була зупинена. Підставами для зупинення реєстрації кожної податкової накладної стало те, що вони відповідають вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків . Про зупинення реєстрації вказаних вище податкових накладних позивача повідомлено квитанціями №1 та запропоновано надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Зупинення реєстрації податкових накладних відбувалося відповідно до вимог п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Державною фіскальною службою України визначено критерії ризиковості платника у листі від 05.11.2018р. Критерії ризиковості платника податку , який розміщений на веб-порталі ДФС України.
Зазначеним листом встановлено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:... 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС розглянуть питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 та аб.1 п. 49.2 і п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 та п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України(далі Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідач зазначає, що на підтвердження господарських операцій по усім податковим накладним позивачем надані до Комісії регіонального рівня повідомлення. За результатами розгляду наданих позивачем документів Комісією ДФС України прийняті оскаржені рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, накладної у зв`язку із ненаданням копій документів, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Враховуючи вищевикладене відповідач вважає, що усі оскаржені рішення прийняті правомірно, що є підставою для відмови у задоволенні позову.
Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, судом встановлено наступне.
ТОВ Аргор (код ЄДРПОУ 41507279) є юридичною особою, зареєстровано 08.08.2017, перебуває на обліку у контролюючих органах, як платник податків.
Видами діяльності позивача є: код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м`ясом та м`ясними продуктами; код КВЕД 10.11. Виробництво м`яса; код КВЕД 10.13. Виробництво м`ясних продуктів; код КВЕД 46.11. Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами.
Основним видами діяльності Товариства є: основним видом економічної діяльності є оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (код КВЕД 46.32).
Судом встановлено, що між М.М.ДЖІ.ХОЛДІНГС КООПЕРЕЙШЕН (Продавець) та позивачем (Покупець) укладено договір купівлі-продажу продукції № 10/04-18 від 10.04.2018, відповідно до якого Товариством придбано товар.
Зі змісту вказаного договору убачається, що асортимент, кількість та ціна товару визначаються на підставі замовлення Покупця. Поставка товару здійснюється зі складу Продавця транспортом продавця, або само вивозом. Ціна продукції вказується у видаткових накладних
На виконання умов договору позивачем було здійснено придбання м`ясної продукції у 2019 році:
- м`яса яловичини в напівтушах охолодженого, за результатами здійснення якої ТОВ М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен видано видаткову накладну № 384 від 05.06.2019 року на поставку товариству Аргор 8 616 кг. м`яса яловичини в напівтушах охолодженого вартістю 508 403,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 84 733,83 грн. Транспортування продукції здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № Р384 від 05.06.2019 року Пункт навантаження:, м. Херсон, вул. Нефтянників, 82 - розвантаження: с. Чорнобаївка, вул. Миколаївське шосе, 10-км, Білозерський район, Херсонської області.
Вказана продукція була реалізована ТОВ МП-ЮГ на підставі договору поставки продукції № 21/05-18 від 21 травня 2018 року. ТОВ Аргор на підставі вказаного договору виписано видаткову накладну № 258 від 06.06.2019 року на поставку 8 617 кг. м`яса яловичини в напівтушах охолодженого вартістю 517 020,00 грн, у тому числі ПДВ на суму 86 170,00 грн та рахунок на оплату продукції на суму № 1779 від 10 червня 2019 року на суму 250000 грн. Доставка продукції здійснена за товарно-транспортної накладної № 249 від 06.06.2019 року з адреси товариства до м. Одеса, вул. 19 км. Старокиївської дороги, 31. ТОВ Аргор 06.06.2019 виписано податкову накладну № 258 на загальну суму 517020,00 грн. (ПДВ 86170,00 грн.), яка направлена на реєстрацію до ЄРПН.
- м`яса яловичини 1 гатунку заморожене у кількості 4000 кг на загальну суму 304000,00 грн. у т.ч. ПДВ 50 666,67 грн. В ході здійснення вказаної господарської операції складені видаткова накладна № 385 від 11.06.2019 р., товарно-транспортна накладна № Р385 від 11.06.2019 р. Пункти навантаження та розвантаження анологічні попередній господарській операції. Позивачем здійснено продаж вказаного товару на підставі договору № 27/12/18 поставки продукції від 27 грудня 2018 року приватному підприємству Малицький за видаткової накладної № 263 від 11 червня 2918 року на суму 312 000,00 грн., у тому числі ПДВ у сумі 52000,00 грн. Доставка продукції здійснена за товарно-транспортною накладною № 252 від 11.06.2019 року на адресу: Миколаївська область , м. Миколаїв, вул. Канатна, 1.
Оплата товару здійснена частково у сумі 40000 грн. за платіжним дорученням № 4255 від 12 червня 2019 року.
ТОВ Аргор при реалізації продукції ПП Малицький виписало податкову накладну № 262 від 11.06.2019 року на суму 312 000, 00 грн., яка направлена на реєстрацію до ЄРПН.
Крім того, між ТОВ Зеотехнологія (Продавець) та ТОВ Аргор (Покупець) укладено договір купівлі-продажу продукції № 10 від 01.08 2018, відповідно до якого позивачем придбано товар. Відповідно до предмету вказаного договору продавець зобов`язується продати у власність покупця свиней в живій вазі (95-130 кг) за вибором продавця, а покупець зобов`язується прийняти і сплатити вартість продукції, в порядку і на умовах цього договору.
На виконання умов договору позивачем було здійснено придбання м`ясної продукції:
- у кількості 10637 кг на загальну суму 363430,83 грн. у т.ч. ПДВ 72686,17 грн. На підтвердження реальності господарської операції позивачем надано, а судом досліджено: видаткову накладну № РН-0000122 від 25.04.2019 р., товарно-транспортну накладну № 228 від 30.05.2019 р., видаткову накладну № РН-0000176 від 30.05.2019 р., податкову накладну № 363 від 30.05.2019 р., податкову накладну № 350 від 39.05.2019 р. накладну на передачу готової продукції № 119 від 30.05.2019 р. Оплата продукції на користь ТОВ ЗООТЕХНОЛОГІЯ підтверджується платіжним дорученням № 130 від 04.06.2019 р. Податкова накладна на придбання вищезазначеної продукції № 57/2 від 05.04.2019 року зареєстрована в ЄРПН. Реалізація переробленої м`ясної продукції у замороженому вигляді була здійснена покупцю ТОВ МП-ЮГ на підставі договору поставки продукції № 21/05-18 від 21 травня 2018 року, на суму 23940 грн. 00 коп., в т.ч. ПДВ 3990,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 255 від 07.06.2019р. та товарно-транспортною накладною № 242 від 07.06.2019 р. Оплата продукції ТОВ МП-ЮГ підтверджується платіжним дорученням № 1768 від 07.06.2019р. Податкова накладна від 07.06.2019 № 256 направлена на реєстрацію в ЄРПН;
- кількості 10887 кг на загальну суму 463625,01 грн. у т.ч. ПДВ 90724,99 грн. На підтвердження реальності господарської операції позивачем надано, а судом досліджено: видаткову накладну № ПН-0000137 від 13.04.2019 р. на суму 453625,01 грн., товарно- транспортну накладну № 170 від 13.04.2019 р., видаткові накладні: № ПН-0000134 від 11.04.2019 на поставку 10437 кг товару на суму 464445,50 грн.,у тому числі ПДВ на суму 77407,78 грн., № ПН- 0000121 від 04.04.2019 на поставку 10727 кг товару на суму 439889,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 73314,83 грн., автотранспортні накладні № 167 від 11.04.2019 та № 148 від 04.04.2019, податкові накладні: № 48 від 04.04.2019 року на суму 439889,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 73314,83 грн., № 147 від 11.04.2019 року на суму 464446,50 грн., у тому числі ПДВ на суму 77407,75 грн., № 169 від 12.04.2019 року на суму 268025,38 грн., у тому числі ПДВ на суму 44670,90 грн., № 187 від 13.04.2019 на суму 276324,62 у тому числі ПДВ на суму 44054,10 грн., платіжні доручення № 44 від 12.04.2019 року на суму 150000 грн. та № 45 від 12.04.2019 року на суму 550000 грн., накладні на передачу готової продукції № 94 від 13 квітня 2019 року та № 87 від 05 квітня 2019 року. Отриману продукцію ТОВ Аргор реалізувало товариству з обмеженою відповідальністю Еліка за договором № 19/03-18 від 19.03.2018 року по видатковій накладній № 241 від 23.05.2019 року після переробки на суму 650000,00 грн., у тому числі ПДВ 106 333,33 грн. та доставило на адресу ТОВ Еліка за товарно-транспортної накладної № 231 від 23.05.2019 року. 23.05.2019 року ТОВ Аргор виписало податкову накладну № 242 щодо постачання ТОВ Еліка продукції на суму 650000,00 грн., у тому числі ПДВ 106 333,33 грн., тому числі ПДВ 106 333,33 грн., яка направлена на реєстрацію в ЄРПН;
- у кількості 9876 кг на загальну суму 513552,01 грн. у т.ч. ПДВ 85592,00 грн., про що видано видаткову накладну № РН-0000154 від 25 квітня 2019 року. На підставі вказаного договору також були придбані у ТОВ Зоотехнологія свині живою вагою за видатковою накладною № РН-0000137 від 13 квітня 2019 року у кількості 10887 кг на суму 544360,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 90724,99 грн.; за видатковою накладною № РН-0000139 від 16 квітня 2019 року у кількості 10361 кг на суму 518050,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 86341,67 грн.; за видатковою накладною № РН-0000142 від 16 квітня 2019 року у кількості 10725 кг на суму 536250.00 грн., у тому числі ПДВ на суму 89375,00 грн. Доставка товару здійснена на підставі автотранспортних накладних: № 197 від 25.04.2019року зі складу ТОВ Зоотехнологія в селі Виноградово, Олешківського р-ну Херсонської області на адресу ТОВ Аргор , що розташоване у Білозерському районі Херсонської області по Миколаївському шосе, 10, в с. Чорнобаївка; № 170 від 13.04.2019 року;№ 173 від 15.04.2019 року; № 176 від 16.04.2019 року. Оплата здійснена ТОВ Аргор частково шляхом перерахування на адресу ТОВ Зоотехнологія платіжним дорученням № 62 від 17 квітня 2019 року 400000 грн та платіжним дорученням № 73 250000 гривень. На поставку продукції ТОВ Зоотехнологія видано податкові накладні № 187 від 13.04.2019 року на суму 276324,62 грн., у тому числі ПДВ на суму 46054,10 грн.; № 218 від 16.04.2019 року на суму 536520,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 89375,00 грн.; № 346 від 25.04.2019 року на суму 513552,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 85592,00 грн. Отриману продукцію ТОВ Аргор частково реалізувало товариству з обмеженою відповідальністю М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен за договором № 08/01-19 від 08.01.2019 року по видатковій накладній № 201 від 27.04.2019 року після переробки, на суму 553765,00 грн., у тому числі ПДВ 92294,17 грн. та доставило на адресу покупця за товарно-транспортною накладною № 198 від 27.04.2019 року. Оплата на адресу Товариства здійснена покупцем частково платіжним дорученням № 219и від 06.05.2019 року на суму 68000.00 грн. 27.04.2019 року ТОВ Аргор виписало податкову накладну № 201 щодо постачання ТОВ М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен продукції на суму 553765,00 грн., у тому числі ПДВ 92294,17 грн., яка направлена на реєстрацію в ЄРПН;
- у кількості 10887 кг на загальну суму 544350,00 грн. у т.ч. ПДВ 90724,99 грн. На підтвердження реальності господарських операцій позивачем надано, а судом досліджено: видаткові накладні № РН-0000137 від 13 квітня 2019 року, № РН- 0000123 від 06 квітня 2019 року у кількості 10852 кг на суму 482914,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 80485,67 грн.; №РН-0000122 від 05 квітня 2019 року у кількості 11107 кг на суму 494261,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 86341,67 грн., автотранспортні накладні № 152 від 06.04.2019 року, №149 від 05.04.2019 року, № 170 від 13.04.2019 року (пункти навантаження та розвантаження аналогічні попереднім), платіжне доручення № 38 від 09 квітня 2019 року 600000 грн. На поставку продукції ТОВ Зоотехнологія видано податкові накладні № 57 від 05.04.2019 року на суму 494261,50 грн., у тому числі ПДВ на суму 82376,92 грн.; № 79 від 06.04.2019 року на суму 482914,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 80485,67 грн.; № 187 від 13.04.2019 року на суму 276324,62 грн., у тому числі ПДВ на суму 46054,10 гривень. Отриману продукцію ТОВ Аргор частково реалізувало товариству з обмеженою відповідальністю М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен за договором № 08/01-19 від 08.01.2019 року по видатковій накладній № 199 від 26.04.2019 року після переробки, на суму 786326,65 грн., у тому числі ПДВ 131054,44 грн. та доставило на адресу покупця за товарно-транспортної накладної № 196 від 26.04.2019 року. Оплата на адресу Товариства здійснена покупцем частково платіжним дорученням № 210 від 03.05.2019 року на суму 140000,00 грн. 26.04.2019 року ТОВ Аргор виписало податкову накладну № 200 щодо постачання ТОВ М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен продукції на суму 786326,65 грн., у тому числі ПДВ 131054,44 грн., яка направлена на реєстрацію в ЄРПН;
- у кількості 10353 кг на загальну суму 517650,00 грн. у т.ч. ПДВ 86275,00 грн. На підтвердження реальності господарських операцій позивачем надано, а судом досліджено: видаткові накладні № РН-0000150 від 19 квітня 2019 року та № РН-0000154 від 25 квітня 2019 року у кількості 9876 кг на суму 513552,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 85592,00 грн., автотранспортні накладні № 185 від 19.04.2019 року, № 197 від 25.04.2019 року, платіжні доручення № 68 від 23 квітня 2019 року 730000 грн. та платіжні доручення № 73 від 02.05.2019 року 250000 грн., податкову накладну № 364 від 25.04.2019 року на суму 513552,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 85592,00 грн. Отриману продукцію ТОВ Аргор частково реалізувало товариству з обмеженою відповідальністю М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен за договором № 08/01-19 від 08.01.2019 року по видатковій накладній № 204 від 30.04.2019 року після переробки, на суму 783440,00 грн., у тому числі ПДВ 130573,33 грн. та доставило на адресу покупця за товарно-транспортної накладної № 202 від 30.04.2019 року. Оплата на адресу Товариства здійснена покупцем частково платіжним дорученням №240 від 11.05.2019 року на суму 300000.00 грн. 26.04.2019 року ТОВ Аргор виписало податкову накладну № 204 щодо постачання ТОВ М.М.ДЖІ. Холдінгс Кооперейшен продукції на суму 783440,00 грн., у тому числі ПДВ 130573,33 грн., яка направлена на реєстрацію в ЄРПН.
Як убачається, усі вищезазначені податкові накладні направлені на реєстрацію в ЄРПН у строки, встановлені податковим законодавством, а саме:
06.06.2019 - податкова накладна №258 від 06.06.2019;
07.06.2019 - податкова накладна №256 від 07.06.2019;
11.06.2019 - податкова накладна №262 від 11.06.2019;
23.05.2019 - податкова накладна №242 від 23.05.2019;
27.04.2019 - податкова накладна №201 від 27.04.2019;
26.04.2019 - податкова накладна №200 від 26.04.2019;
30.04.2019 - податкова накладна №204 від 30.04.2019.
Згідно з квитанцій №1 вищевказані податкові накладні прийняті, реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації податкових накладних, згідно квитанцій №1 однаково зазначено: …відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Судом встановлено та сторонами визнається, що на підтвердження проведених господарських операцій позивачем надані по кожній податковій накладній документи, на підтвердження господарських операцій та пояснення по кожній податковій накладній.
За результатами розгляду наданих пояснень та документів контролюючим органом 25.06.2019 прийняті рішення №1202769/41507279, №1202760/41507279, №1202778/41507279, №1202765/41507279, №1202762/41507279, №1202758/41507279, №1202774/41507279, відповідно до яких відмовлено у реєстрації всіх вищевказаних податкових накладних з підстав не надання платником податку копій документів, а саме документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларація про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Зазначені рішення про відмову у реєстрації податкових накладних оскаржені позивачем в адміністративному порядку, однак як убачається з квитанцій №2 документ (скарга на рішення) не прийнято. Позивачу роз`яснено, що рішення ДФС України можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Не погоджуючись з вказаними рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.
Положеннями ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Слід звернути увагу, що редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України змінена на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII (далі - Закон № 2245-VIII).
Пунктом сьомим Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
21 лютого 2018 року на виконання вимог Закону № 2245-VIII Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).
Відповідно до пунктів 5-11 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
ДФС формує і веде у відкритому доступі окремий Реєстр податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, за формою згідно з додатком 1 та щодня оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті.
Протягом місяця з дня набрання чинності цим Порядком окремий Реєстр податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, функціонує в тестовому режимі.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податку щомісяця до 10 числа місяця, що настає за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника податку в електронному кабінеті.
Отже, вказаними положеннями Порядку №117 визначено як підстави для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН (результати моніторингу податкових накладних на предмет критеріям ризиковості платника податку) так і порядок визначення критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до положень пунктів 12-14 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
При цьому слід звернути увагу, що окремими положеннями Порядку №117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.
Цією ж нормою визначено, що ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Суд звертає увагу, що Критерії ризиковості здійснення операцій були визначені листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 року. Критерії погоджено за умови, що вони будуть переглянуті протягом місяця. Станом на день розгляду даної справи на офіційному веб-сайті ДФС України (http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/357077.html) розміщений лист Державної фіскальної служби України від 05.11.2018р. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку , який не погоджено та не затверджено.
Отже, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірного рішення, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у відповідності до вимог якої прийнято Порядок №117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій. Відповідні критерії у період, що аналізується, визначалися листом ДФС від 21.03.2018р. та від 05.11.2018р.
Відповідно до квитанцій №1 про зупинення податкових накладних накладні №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019, підставою зупинення кожної податкової накладної є: …ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Вирішуючи питання щодо законності рішень відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних, суд надає оцінку рішенням (діям) щодо зупинення реєстрації цих податкових накладних, які за своїм змістом є передумовою для прийняття відповідачем оскаржуваних у даній справі рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.
Так, надаючи оцінку підставам зупинення реєстрації податкових накладних №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019 суд враховує, що акти, які затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України.
Отже, зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом ДФС, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а, відтак, є неправомірним.
Аналогічні правові висновки Верховного Суду викладено, зокрема, у постановах від 02.04.2019р. у справі №822/1878/18, від 30.07.2019р. у справі №320/6312/18, 21.05.2019р., у справі № 815/2791/18, 09.07.2019р. у справі №140/2093/18.
Крім того, суд звертає увагу, що листи ДФС від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18 та від 05.11.2018р. станом на день розгляду даної справи не погоджено з Міністерством фінансів України.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч.5 ст.242 КАС України).
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на невідповідність спірного рішення відповідача вимогам статті 2 КАС України щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості.
Так, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення вимог фіскальним органом.
У даному випадку у квитанції №1 про зупинення реєстрації податкової накладної, фіскальним органом запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. З наведеного убачається, що контролюючим органом не визначено чітких вимог до позивача, натомість використано загальні фрази положень Порядку №117, тобто викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної.
Судом встановлено, що на підтвердження проведених господарських операцій по кожній вищевказаній податковій накладній позивачем надані пояснення та відповідні підтверджуючі документи з його контрагентами, які на думку позивача є достатніми.
Усі надані позивачем до контролюючого органу документи на підтвердження господарських операцій за податковими накладними також досліджені і судом (аналіз наведено вище).
Крім того, суд звертає увагу на те, що одним з профільних видів діяльності підприємства є оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами. Основними напрямками діяльності Товариства є закупка свійських копитних живою вагою, забій та переробка м`яса; оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами. Товариству присвоєно реєстраційним номер господарства UA65169753 в ДП Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин , із зазначеними видами діяльності. На поточну дату Довідка про присвоєння реєстраційного номеру господарству оновлена з урахуванням розширення видів діяльності.
Також судом встановлено, що Товариство орендує офісні та виробничі приміщень згідно Договору оренди №1 від 03.01.2018 року. Виробничі приміщення придатні для одержання, зберігання та реалізації м`яса та м`ясних продуктів. Виробничі приміщення укомплектовані необхідним холодильним обладнанням.
Разом з тим, дослідивши вказані документи, фіскальний орган дійшов до висновку про відмову у реєстрації податкових накладних №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019, з підстав не надання Товариством документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларація про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Слід звернути увагу, що відсутність такого документу, як декларація про відповідність, паспорти якості або сертифікати відповідності жодним чином не може підтверджувати або спростовувати реальність господарської операції. Крім того, такі документи не відносяться до первинної бухгалтерської документації.
Пунктом 21 Порядку №117 встановлено вичерпний перелік підстав для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, якими є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
При цьому підпунктом 4 пункту 13 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Дослідивши податкові накладні №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019 та інші матеріали справи, судом не встановлено наявності будь-якої з вищевикладених підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.
Крім того, судом звертає увагу, що подані позивачем для реєстрації податкової накладної документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які в силу частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарських операцій. Стосовно форми, змісту або походження вищевикладених документів також не висловлено жодного зауваження з боку контролюючого органу.
Як зазначено вище, реєстрація податкових накладних була зупинена з тієї причини, що податкові накладні відповідають критеріям ризикованості платника податку, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Разом з тим відповідачем не надано суду доказів обґрунтованості віднесення позивача до ризикових платників податків. Як і не надано до суду жодного документу на підставі яких прийняті оскаржені рішення, що були витребувані ухвалою суду від 30.09.2019р.
Більш того, суд зазначає, що пп. 1.6 містить декілька підстав для встановлення ризиковості платника податків, тому посилання на пп. 1.6 не є достатнім для визначення критерію ризиковості. Податковий орган зобов`язаний чітко вказати конкретний вид критерію.
Вказаний правовий висновок було викладено Верховним Судом в постанові від 11.06.2019 року в справі №2240/2765/18.
Отже суд дійшов до висновку про недоведеність відповідачем правомірності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, і, як наслідок, про необґрунтованість пропозиції позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, оскільки така пропозиція, враховуючи підстави зупинення реєстрації податкової накладної, не містить суті та змісту документів, які необхідно надати контролюючому органу.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Тобто, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.
Суд зауважує, що відповідно до пунктів 21-23 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.
Протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Відповідачем не надано до суду доказів додержання вимог п.п.21-23 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …
Відповідачем не надано до суду протокол засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних матеріалів роботи комісії, тощо.
Таким чином, відповідачем не надано доказів дотримання процедури прийняття оскаржених рішень, в частині перевірки наданих позивачем документів, які підтверджували господарські операції за наслідками яких виписані податкові накладні, що в свою чергу є додатковою підставою для висновків про необґрунтованість оскаржуваних рішень.
Аналізуючи оскаржені рішення від 25.06.2019 №1202769/41507279, №1202760/41507279, №1202778/41507279, №1202765/41507279, №1202762/41507279, №1202758/41507279, №1202774/41507279 про відмову у реєстрації податкових накладних №258 від 06.06.2019, №256 від 07.06.2019, №262 від 11.06.2019, №242 від 23.05.2019, №201 від 27.04.2019, №200 від 26.04.2019, №204 від 30.04.2019 суд дійшов до висновку, що вони не відповідають вище вимогам, встановленим ч.2 ст.2 КАС України, а отже є протиправними.
Статтею 77 КАС України, встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, доводів позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем до комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу.
Натомість позивачем надано достатньо належних та допустимих доказів на підтвердження того, що надані ним контролюючому органу документи безпосередньо пов`язані із господарськими операціями з реалізації товарів та складання податкових накладних, в ході здійснення таких операцій.
Таким чином, виходячи із презумпції правомірності рішень/дій платника податків відповідно до практики Європейського суду з прав людини (рішення у справах Вуліч проти Швейцарії , Компанія Вестберга таксі Актіеболаг ) та, враховуючи приписи статті 77 КАС України щодо покладення обов`язку доказування на податковий орган при вирішенні спорів, суд дійшов до висновку про протиправність рішень від 25.06.2019 №1202769/41507279, №1202760/41507279, №1202778/41507279, №1202765/41507279, №1202762/41507279, №1202758/41507279, №1202774/41507279 про відмову у реєстрації податкових накладних.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
На підставі викладеного суд дійшов до висновку про задоволення позову у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Звертаючись до суду з даним позовом, позивачем сплачено судовий збір в загальній сумі 13447,00 грн., отже саме ця сума підлягає відшкодуванню.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аргор" до Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати рішення від 25.06.2019 року:
- № 1202769/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 258 від 06.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202760/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 256 від 07.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202778/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 262 від 11.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202765/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 242 від 23.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202762/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 201 від 27.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202758/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 200 від 26.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- № 1202774/41507279 про відмову в реєстрації податкової накладної № 204 від 30.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська пл..8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
№258 від 06.06.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 06.06.2019;
№256 від 07.06.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 07.06.2019р.;
№262 від 11.06.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 11.06.2019р.;
№242 від 23.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 23.05.2019;
№201 від 27.04.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 27.04.2019;
№200 від 26.04.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 26.04.2019;
№204 від 30.04.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 26.04.2019.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя ОСОБА_1 А.С.
кат. 111010000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2019 |
Оприлюднено | 28.11.2019 |
Номер документу | 85927426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні