ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
26 листопада 2019 року м. Дніпросправа № 280/1760/19
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,
за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,
за участю представника позивача Щербань Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10.07.2019, (суддя суду першої інстанції Бойченко Ю.П.), прийняте у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя повне судове рішення складено 19.07.2019, в адміністративній справі № 280/1760/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані" до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 20.08.2018 № 0104504902/826 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та зобов`язання зарахувати у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування суму в розмірі 20408 грн 85 коп.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що єдиний внесок сплачено позивачем своєчасно та в повному розмірі, проте помилково здійснено перерахування на рахунок Шевченківського відділення Запорізької ОДПІ замість Олександрівського відділення Запорізької ОДПІ, а відтак рішення про застосування штрафних санкції та нарахування пені є протиправним. Також позивач зазначає, що винесенню оскаржуваного рішення відповідача мала передувати перевірка.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10.07.2019 позовні вимоги задоволені частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області від 20.08.2018 № 0104504902/826 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Головне управління ДФС у Запорізькій області звернулось до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржуване рішення скасувати та відмовити у задоволенні позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску не відповідає нормам матеріального права, оскільки суми єдиного внеску перераховані позивачем на невідповідний рахунок, зарахування коштів на належний рахунок відбулося пізніше, отже виникла недоїмка, на яку правомірно нараховано пеню та штрафні санкції.
Від Товариства з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані" на адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому посилаючись на доводи адміністративного позову позивач зазначає про необґрунтованість апеляційної скарги та відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, відзиву на апеляційну скаргу, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані" є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на час виникнення спірних відносин перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС у Запорізькій області (Олександрівське відділення).
Позивачем перерахований єдиний внесок у загальній сумі 120751,29 грн, із зазначенням призначення платежу « ;101;_;ЄСВ» , Запорізькій ОДПІ (Шевченківське відділення), на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 , відповідно до платіжних доручень: від 04.10.2016 № 587 - 28685,33 грн; від 20.10.2016 № 590 - 141,22 грн; від 02.11.2016 № 601 - 29969,59 грн; від 08.11.2016 № 604 - 171,19 грн; від 01.12.2016 №614 - 29969,59 грн; від 08.12.2016 № 619 - 1076,16 грн; від 04.01.2017 №1 - 30738,21 грн, замість отримувача Запорізька ОДПІ (Олександрівське відділення), розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 (а.с. 14-20).
Після самостійного виявлення позивачем помилки в частині правильного визначення отримувача та розрахункового рахунку, письмового звернення позивача до Шевченківського відділення Запорізької ОДПІ, 30.01.2017 відбулося перерахування коштів єдиного внеску у сумі 120751,29 грн з одного бюджетного рахунку на інший, фактично належний (а.с. 13, 83).
Рішенням Головного управління ДФС у Запорізькій області від 20.08.2018 № 0104504902/826 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані" за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску застосовані штрафні санкції у розмірі 20% в сумі 15869,62 грн та нараховано пеню за період з 21.10.2016 по 17.01.2017 у розмірі 0,1% від суми недоїмки, в сумі 4539,23 грн. (а.с. 12).
Позивач сплатив визначену рішенням відповідача суму штрафних санкцій та пені, проте, вважаючи таке рішення протиправним звернувся до суду з позовом про його скасування та захист своїх інтересів.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення, суд першої інстанції виходив з того, що позивач допустився помилки у визначенні правильного розрахункового рахунку контролюючого органу, самостійно вжив заходи на виправлення такої помилки, фактично своєчасно виконав обов`язок зі сплати єдиного внеску, а тому відсутні підстави для застосування до нього штрафних санкцій та нарахування пені.
Відмову у задоволенні частини позовних вимог щодо зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування суми коштів сплачених позивачем на виконання оскаржуваного рішення відповідача, суд першої інстанції обґрунтував їх передчасністю та відсутністю підстав вважати, що відповідач не буде дотримуватися визначеного нормами законодавства порядку зарахування таких платежів.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з положеннями ч.ч. 6, 7, 8, 10 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
У силу положень ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за платником єдиного внеску законодавчо закріплений обов`язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок.
Суд апеляційної інстанції враховує, що сторонами справи не заперечується своєчасність і повнота нарахування позивачем сум єдиного внеску за періоди, що розглядалися.
Разом з цим, відповідно до фактичних обставин справи відповідач вважає, що позивач несвоєчасно сплатив єдиний внесок у зв`язку перерахування ним внесків на рахунок Запорізької ОДПІ, що призначений для єдиного внеску, проте іншого відділення податкової інспекції та на інший номер рахунку.
Відповідно до п.п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» недоїмка це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
П. 6 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що органи доходів і зборів мають право застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом.
Згідно з ч.ч. 10, 11, 13 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Аналізуючи наведені норми та обставини справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що позивачем вжито заходи направлені на своєчасне перерахування коштів єдиного внеску до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування (згідно з копіями платіжних доручень списання банком коштів з рахунку позивача проведене не пізніше 20 числа відповідного місяця) на рахунок територіально іншого контролюючого органу, відкритий в органі Державної казначейської служби України з належним призначенням платежів, що в свою чергу свідчить про відсутність недоїмки у позивача та підстав для застосування до нього штрафних санкцій та нарахування пені.
Суд апеляційної інстанції приймає до уваги доводи Товариства з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані" щодо можливої, на думку товариства, розбіжності у складових суми штрафу та пені згідно з оскаржуваним рішенням відповідача та інтегрованою карткою платника, та вказує таке.
Дані інтегрованої картки платника - позивача містять позначку коригування сум щоквартальних нарахувань по єдиному внеску (а.с. 80), разом з цим як за оскаржуваним рішенням відповідача так і згідно з інтегрованою карткою платника загальна сума штрафної санкції та пені становить однакову суму 20408,85 грн, та з урахуванням встановлення протиправності прийняття цього рішення, проведені коригування значення для висновку щодо законності такого рішення не мають.
З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність та скасування оскаржуваного рішення відповідача.
Водночас суд апеляційної інстанції вважає обґрунтованою відмову у задоволенні частини позовних вимог щодо зобов`язання відповідача зарахувати суму сплачених штрафних санкції та пені в рахунок майбутніх платежів, враховуючи таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України 07.04.2016 № 422 (далі - Порядок), розроблений відповідно до положень Податкового кодексу України.
Саме цим Порядком встановлені правила та механізм зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі й з визначенням повноважень контролюючого органу.
Отже, відмовляючи у задоволенні цієї частини позовних вимог, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про передчасність вимог.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем у порушення зазначених норм права не доведено правомірності та обґрунтованості прийнятого ним рішення, у зв`язку з чим, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції стосовно достатності підстав для часткового задоволення адміністративного позову.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, прийнятим із дотриманням вимог норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують правомірності висновків суду, тому підстави для зміни або скасування судового рішення в межах доводів апеляційної скарги відсутні.
Одночасно, суд апеляційної інстанції відхиляє пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Стафф Компані", викладену у відзиві на апеляційну скаргу, закрити апеляційне провадження, як необґрунтовану та помилкову, оскільки встановлені статтею 305 КАС України випадки та обставини, що зумовлюють таке закриття не настали.
Керуючись ст.308, ст. 310, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10.07.2019 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає відповідно до ст. 328 КАС України.
Постанова в повному обсязі складена 26.11.2019 року.
Головуючий - суддя О.О. Круговий
суддя Т.С. Прокопчук
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2019 |
Оприлюднено | 28.11.2019 |
Номер документу | 85929378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні