ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 листопада 2019 р.Справа № 520/3733/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Калиновського В.А.,
Суддів: Кононенко З.О. , Сіренко О.І. ,
за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С
представник позивача Сербіна А.В.
представник відповідача Паркаренко Г.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Секретаря Куп`янської міської ради, в.о. голови ради Говорова Валерія Станіславовича на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Білова О.В., м. Харків, повний текст складено 09.08.19 року по справі № 520/3733/19
за позовом ОСОБА_1
до Секретаря Куп`янської міської ради, в.о. голови ради Говорова Валерія Станіславовича
про визнання незаконним та скасування розпоряджень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_2 , звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Секретаря Куп`янської міської ради, в.о. голови ради Говорова Валерія Станіславовича, в якому просила суд: визнати розпорядження № 30 від 31.01.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про посилення виконавської дисципліни» незаконним та скасувати; визнати абз. 1 п. 1 розпорядження № 24/ос від 31.01.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про зменшення розміру надбавки» незаконним та скасувати; визнати п. 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про надання пояснень» незаконним та скасувати; стягнути з відповідача на користь позивача моральну шкоду на суму 5000 грн.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2019 року адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково, а саме: визнано абз. 1 п. 1 розпорядження № 24/ос від 31.01.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про зменшення розміру надбавки» протиправним та скасовано.
Визнано п. 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про надання пояснень» протиправним та скасовано.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
Стягнуто з Куп`янської міської ради (пл. Леніна, Т2109, 6, м. Куп`янськ, Харківська область,63700) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) у розмірі 1536,80 грн (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень 80 копійок).
В задоволенні заяви представника позивача про розподіл витрат на професійну правничу допомогу - відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення в цій частині та прийняти постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення в частині задоволення позовних вимог, норм матеріального та процесуального права, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі. Зазначив, що відповідач діяв у межах повноважень, на підставі та у спосіб, визначений чинним законодавством. Зазначив, що зменшення надбавки до 30 % є його правом приймати таке рішення та необов`язковістю її виплати. Щодо витребування пояснень зазначив, що роботодавець зобов`язаний витребувати пояснення від працівника для здійснення аналізу причин порушення посадових обов`язків або трудової дисципліни.
Позивач подала відзив на апеляційну скаргу, в якому вона, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просила залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача, наполягаючи на законності та обгрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Представник відповідача, наполягаючи на порушенні судом першої інстанції, при прийнятті рішення в частині задоволення позовних вимог, норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржуване рішення в цій частині та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення осіб, які прибули в судове засідання, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, Рішенням Куп`янської міської ради Харківської області від 24.09.2018 р. № 932-VII секретарем Куп`янської міської ради Харківської області обрано ОСОБА_3 , який у зв`язку з достроковим припиненням повноважень міського голови ОСОБА_4 виконує відповідні обов`язки.
Позивач у справі - ОСОБА_2 , перебуває на посаді начальника центра - адміністратора Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області.
У січні 2019 р. секретарем Куп`янської міської ради отримано доповідну записку керуючого справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Т.Єльджарової. Вказана доповідна записка містила інформацію про недоліки у роботі Центру під час прийому документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області (ЄДРПОУ 23141660). В ній було зазначено, що адміністратор Центру Бакаєва О.А. виготовила електронні копії поданих для проведення реєстраційної дії документів шляхом їх сканування (на кожну з вищезазначених електронних копій був накладений цифровий підпис адміністратора, що підтверджується скріншотом з ЄДР), які долучила до заяви, зареєстрованої у Єдиному державному реєстрі, зокрема, дві копії Положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області.
01.08.2018 державний реєстратор Гарнічева Л.С. на підставі електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування адміністратором Бакаєвою О.А., що долучені до такої заяви, провела державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області.
02.08.2018 адміністратор (згідно опису документів до реєстраційної справи 1_475_000074_53) передала до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області оригінали вищезазначених документів у паперовій формі.
Одним з наданих для державної реєстрації документів було рішення Куп`янської міської ради ХLVІ сесії VII скликання від 27.07.2018 № 884-VІІ (далі-рішення), згідно п. 1 якого зазначено, що нова редакція Положення територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області (далі по тексту-Положення) додається, з чого вбачається, що рішення налічує 6 аркушів: рішення -1 аркуш та 5 аркушів нової редакції Положення, але згідно опису документів до реєстраційної справи 1_475_000074_53 рішення складається із 1 аркуша.
Таким чином при формуванні реєстраційної справи юридичної особи виявились розбіжності між кількістю електронних копій документів та переданих оригіналів документів у паперовій формі.
В момент надання вказаної адміністративної послуги позивач перебувала у відпустці з 09 по 31 липня, що підтверджується копією наказу від 02.07.2018 № 77/в (а.с. 15-16).
Для усунення вказаної розбіжності між кількістю електронних копій документів та переданих оригіналів документів у паперовій формі та отриманих пояснень, чому виникла вищеописана ситуація, 20.11.2018 державним реєстратором направлено листа до Центру надання адміністративних послуг.
23.11.2018 до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області за підписом т.в.о. начальника ЦНАП виконавчого комітету Куп`янської міської ради І.В.Горовенко надійшов лист за № 09-08/116, в якому вказано про отримання пояснень від адміністратора ЦНАП Бакаєвої О.А., вищезазначена ситуація пояснена, як можливий технічний збій під час прийому заяви адміністратором, підтверджено, що згідно доданих скріншотів - сканкопії прийнятих документів до ЄДР - підписані цифровим підписом адміністратора: 7 сторінок рішення та 6 сторінок положення.(а.с.73)
Розглянувши доповідну записку начальника відділу-державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області щодо виявлених недоліків під час взаємодії та прийняття документів адміністратором Центру, доповідну записку керуючого справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради, інформацію позивача та адміністратора Бакаєвої О.А., листування між структурними підрозділами виконавчого комітету, враховуючи недотримання адміністратором вимог розділу III Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5 та рішення виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області від 19.07.2017 № 243, яким затверджена Інформаційна картка № 10, враховуючи неналежний контроль за якістю та своєчасністю виконання обов`язків адміністраторами з боку безпосереднього керівника, позивачем у межах наданих повноважень було видане розпорядження від 31.01.2019 № 30 "Про посилення виконавської дисципліни" (а.с.17).
Пунктами 1, 4, 7 вказаного розпорядження від 31.01.2019 № 30 передбачено, що:
- 1. начальнику Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Зубовій Я.В.:
1.1. проаналізувати недоліки, виявлені начальником відділу - державним реєстратором відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області та відображені у доповідній записці;
1.2. забезпечити особисто та адміністраторами ЦНАП дотримання вимог законодавства під час прийому документів від зацікавлених осіб, їх опрацювання та передачі суб`єктам надання адміністративних послуг;
1.3. вжити дієвих заходів з метою вирішення проблемних питань, що виникають під час прийому документів, їх опрацювання та передачі суб`єктам надання адміністративних послуг;
1.4. посилити контроль за станом виконавської дисципліни адміністраторами ЦНАП та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства під час виконання покладених обов`язків.
- 4. За порушення трудової дисципліни, погіршення якості роботи, яке виявилось у неналежному контролі за якістю та своєчасністю виконання обов`язків адміністратором, що передбачено Положенням про Центр надання адміністративних послуг міста Куп`янськ, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 19.04.2016 р. № 155, начальнику Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області ОСОБА_2 зменшено надбавку за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи до 30% від посадового окладу з урахуванням доплати за ранг та вислугу років за один місяць.
- 7. Попереджено керівника та адміністраторів ЦНАП про персональну відповідальність за дотримання вимог законодавства під час виконання посадових обов`язків.
Цього ж дня, 31.01.2019, секретарем Куп`янської міської ради Говоровим Валерієм Станіславовичем прийнято розпорядження № 24/ос від 31.01.2019 «Про зменшення розміру надбавки» , абзацем 1 пункту 1 якого начальнику Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області ОСОБА_2 зменшено у лютому місяці 2019 року надбавку за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи до 30% від посадового окладу з урахуванням доплати за ранг та вислугу років.
Пунктом 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про надання пояснень» Начальника ЦНАП Зубову Я.В. в термін до 14.03.2019 зобов`язано надати пояснення на ім`я секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича щодо:
- невжиття конкретних заходів, спрямованих на вирішення проблемних питань, що виникають під час прийому документів, їх опрацюванні та передачі суб`єктам надання адміністративних послуг;
- відсутності контролю за станом виконавської дисципліни, незабезпечення дотримання вимог законодавства під час виконання покладених обов`язків особисто та адміністратором ЦНАП ОСОБА_5 , а також невиконання останньою п. 5 розпорядження міського голови від 31.01.2019 №30.
Непогоджуючись із прийнятими розпорядженнями, позивач звернулась з даним позовом до суду.
Суд першої інстанції, частково задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що абз. 1 п. 1 розпорядження від 31.01.2019 № 24/ос секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича "Про зменшення розміру надбавки" та п. 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича "Про надання пояснень" прийняті не з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; не обґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); небезсторонньо (упереджено); не розсудливо; непропорційно, зокрема без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Згідно ч. 2 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, його повноваження здійснює секретар відповідної ради.
Рішенням Куп`янської міської ради Харківської області від 24.09.2018 р. № 932-VII секретарем Куп`янської міської ради Харківської області обрано ОСОБА_3 , який у зв`язку з достроковим припиненням повноважень міського голови ОСОБА_4 виконує відповідні обов`язки.
Відповідно до п.п. 7, 20 ч. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міський голова: здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету, видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Таким чином, відповідач, перебуваючи на посаді секретаря міської ради, здійснює повноваження міського голови та має право видавати і підписувати розпорядження.
Позивач у справі - ОСОБА_2 , перебуває на посаді начальника центра - адміністратора Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області.
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" принципами служби в органах місцевого самоврядування є підконтрольність, підзвітність, персональна відповідальність за порушення дисципліни і неналежне виконання службових обов`язків.
Згідно ст. 7 цього Закону правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад", "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", цим та іншими законами України.
На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.
Згідно ст. 8 Закону основними обов`язками посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема, є додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.
Рішенням виконавчого комітету Куп`янської міської ради від 19.04.2016р. № 155 було затверджено Положення та Регламент роботи Центру надання адміністративних послуг (далі - Центр).
Відповідно до п.п. 3, 4 розділу 1 Положення, Центр утворюється з метою забезпечення надання адміністративних послуг при виконавчому комітеті Куп`янської міської ради. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, даним Положенням.
Одним із основних завдань адміністратора Центру є, зокрема, прийняття від суб`єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб`єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання (розділ 6 Положення).
Згідно розділу 7 Положення організаційне забезпечення Центру здійснює його керівник - начальник Центру-адміністратор, який призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням міського голови.
Керівник Центру здійснює керівництво роботою Центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльністю Центру, координує діяльність адміністраторів, працівників Центру, представників суб`єктів надання адміністративних послуг, контролює якість та своєчасність виконання ними обов`язків.
Адміністратори Центру за порушення вимог законодавства щодо порядку надання адміністративних послуг несуть відповідальність у порядку, визначеному чинним законодавством України.
Пунктом 6 розділу 7 Регламенту визначено, що відповідальність за несвоєчасне та неналежне надання адміністративних послуг несуть суб`єкти надання таких послуг та в межах повноважень адміністратори та керівник Центру. Працівники Центру несуть відповідальність за порушення вимог законодавства з питань надання адміністративних послуг, Регламенту, виконавчої та трудової дисципліни (п.п. 4, 5 розділу 8 Регламенту).
Відповідно до посадової інструкції, затвердженої 15.03.2016, начальник Центру несе відповідальність за невиконання чи неналежне виконання службових обов`язків, порушення правил внутрішнього трудового розпорядку, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов`язаних з проходженням служби в органах місцевого самоврядування. За порушення трудової дисципліни застосовуються такі дисциплінарні стягнення: догана та звільнення.
Таким чином позивач є посадовою особою місцевого самоврядування, що очолює структурний підрозділ виконавчого комітету міської ради та на якого розповсюджується дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні".
Як свідчать матеріали справи у січні 2019 р. секретарем Куп`янської міської ради отримано доповідну записку керуючого справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Т.Єльджарової. Вказана доповідна записка містила інформацію про недоліки у роботі Центру під час прийому документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області (ЄДРПОУ 23141660). В ній було зазначено, що адміністратор Центру Бакаєва О.А. виготовила електронні копії поданих для проведення реєстраційної дії документів шляхом їх сканування (на кожну з вищезазначених електронних копій був накладений цифровий підпис адміністратора, що підтверджується скріншотом з ЄДР), які долучила до заяви, зареєстрованої у Єдиному державному реєстрі, зокрема, дві копії Положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області.
Згідно розділу ІІІ Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 № 359/5 (далі по тексту - Порядок) державний реєстратор під час розгляду заяви використовує електронні копії оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлені шляхом сканування, що долучені до такої заяви, та за необхідності запитує від відповідного фронт-офісу оригінали таких документів.
01.08.2018 державний реєстратор Гарнічева Л.С. на підставі електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування адміністратором Бакаєвою О.А., що долучені до такої заяви, провела державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області.
Згідно розділу III Порядку за результатом проведеної державної реєстрації уповноважена особа фронт-офісу, що забезпечував прийняття, зберігання та видачу документів для державної реєстрації, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи для державної реєстрації суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до Закону.
02.08.2018 адміністратор (згідно опису документів до реєстраційної справи 1_475_000074_53) передала до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області оригінали вищезазначених документів у паперовій формі.
Одним з наданих для державної реєстрації документів було рішення Куп`янської міської ради ХLVІ сесії VII скликання від 27.07.2018 № 884-VІІ (далі-рішення), згідно п. 1 якого зазначено, що нова редакція Положення територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області (далі по тексту-Положення) додається, з чого вбачається, що рішення налічує 6 аркушів: рішення -1 аркуш та 5 аркушів нової редакції Положення, але згідно опису документів до реєстраційної справи 1_475_000074_53 рішення складається із 1 аркуша.
Таким чином при формуванні реєстраційної справи юридичної особи виявились розбіжності між кількістю електронних копій документів та переданих оригіналів документів у паперовій формі.
В момент надання вказаної адміністративної послуги позивач перебувала у відпустці з 09 по 31 липня, що підтверджується копією наказу від 02.07.2018 № 77/в (а.с. 15-16).
Для усунення вказаної розбіжності між кількістю електронних копій документів та переданих оригіналів документів у паперовій формі та отриманих пояснень, чому виникла вищеописана ситуація, 20.11.2018 державним реєстратором направлено листа до Центру надання адміністративних послуг.
23.11.2018 до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області за підписом т.в.о. начальника ЦНАП виконавчого комітету Куп`янської міської ради І.В.Горовенко надійшов лист за № 09-08/116, в якому вказано про отримання пояснень від адміністратора ЦНАП Бакаєвої О.А., вищезазначена ситуація пояснена, як можливий технічний збій під час прийому заяви адміністратором, підтверджено, що згідно доданих скріншотів - сканкопії прийнятих документів до ЄДР - підписані цифровим підписом адміністратора: 7 сторінок рішення та 6 сторінок положення.(а.с.73)
Судом встановлено, що з 20.11.2018 по 26.11.2018, тобто як в момент отримання у ЦНАП листа державного реєстратора, так і отримання пояснень ОСОБА_5 та надання відповіді, позивач перебувала на лікарняному, копія якого міститься в матеріалах справи, а отже не виконувала свої посадові обов`язки.
Станом як на момент прийняття спірних розпоряджень, так і на час розгляду справи, дані розбіжності не усунуті.
Пунктом 3 розділу ІІІ Порядку встановлено, що за відповідність електронних копій документів для державної реєстрації оригіналам таких документів у паперовій формі відповідає особа, яка виготовила електронні копії документів.
Відповідно до Порядку формування та зберігання реєстраційних справ затвердженого наказом № 3267/5 від 18.11.2016, (далі по тексту - Порядок 3267/5) за результатом проведеної державної реєстрації уповноважена особа фронт-офісу, що забезпечувала прийняття, зберігання та видачу документів для державної реєстрації, протягом трьох робочих днів з дня її проведення (під датою проведення державної реєстрації слід розуміти дату внесення відповідних відомостей про державну реєстрацію до Єдиного державного реєстру) надсилає документи для державної реєстрації суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до законодавства.
Відповідно до п. 1 р. II Порядку 3267/5 у разі коли прийняття документів забезпечувала уповноважена особа фронт-офісу, реєстраційна справа формується посадовою особою із зберігання реєстраційних справ відповідного суб`єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ.
Так як документи, на підставі яких проведена реєстраційна дія, передані не в повному обсязі, у державного реєстратора відсутня можливість належним чином виконати дії щодо належного формування та зберігання реєстраційної справи, її ведення та обліку.
Розглянувши доповідну записку начальника відділу-державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області щодо виявлених недоліків під час взаємодії та прийняття документів адміністратором Центру, доповідну записку керуючого справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради, інформацію позивача та адміністратора Бакаєвої О.А., листування між структурними підрозділами виконавчого комітету, враховуючи недотримання адміністратором вимог розділу III Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5 та рішення виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області від 19.07.2017 № 243, яким затверджена Інформаційна картка № 10, враховуючи неналежний контроль за якістю та своєчасністю виконання обов`язків адміністраторами з боку безпосереднього керівника, позивачем у межах наданих повноважень було видане розпорядження від 31.01.2019 № 30 "Про посилення виконавської дисципліни" (а.с.17).
Пунктами 1, 4, 7 вказаного розпорядження від 31.01.2019 № 30 передбачено, що:
- 1. начальнику Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Зубовій Я.В.:
1.1. проаналізувати недоліки, виявлені начальником відділу - державним реєстратором відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області та відображені у доповідній записці;
1.2. забезпечити особисто та адміністраторами ЦНАП дотримання вимог законодавства під час прийому документів від зацікавлених осіб, їх опрацювання та передачі суб`єктам надання адміністративних послуг;
1.3. вжити дієвих заходів з метою вирішення проблемних питань, що виникають під час прийому документів, їх опрацювання та передачі суб`єктам надання адміністративних послуг;
1.4. посилити контроль за станом виконавської дисципліни адміністраторами ЦНАП та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства під час виконання покладених обов`язків.
- 4. За порушення трудової дисципліни, погіршення якості роботи, яке виявилось у неналежному контролі за якістю та своєчасністю виконання обов`язків адміністратором, що передбачено Положенням про Центр надання адміністративних послуг міста Куп`янськ, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 19.04.2016 р. № 155, начальнику Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області ОСОБА_2 зменшено надбавку за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи до 30% від посадового окладу з урахуванням доплати за ранг та вислугу років за один місяць.
- 7. Попереджено керівника та адміністраторів ЦНАП про персональну відповідальність за дотримання вимог законодавства під час виконання посадових обов`язків.
Судова колегія звертає увагу на те, що п. 4 був реалізований шляхом прийняття спірного розпорядження № 24/ос від 31.01.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про зменшення розміру надбавки» (абз. 1 п. 1).
Надаючи оцінку правомірності абз. 1 п. 1 розпорядження № 24/ос від 31.01.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про зменшення розміру надбавки» , колегія суддів зазначає наступне.
Постановою Кабінету Міністрів від 09.03.2006 № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів визначено умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до абз. 1 п.п. "в" п. 2 ч. 1 вказаної постанови керівникам органів місцевого самоврядування надано право установлювати надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи керівникам структурних підрозділів, їх заступникам, спеціалістам - у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця, посадової особи місцевого самоврядування (дипломатичний ранг, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та надбавки (винагороди) за вислугу років. У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначена надбавка скасовується або розмір її зменшується.
Судом встановлено, що розпорядження № 24/ос від 31.01.2019 прийняте у зв`язку зі встановленням обставин порушення вимог чинного законодавства при прийомі та оформленні документів для державної реєстрації змін до установчих документів державним адміністратором ОСОБА_5 . Позивач у справі, будучи безпосереднім керівником та знаючи про вчинення порушення підлеглим, яке має тривалий характер, протягом значного строку не вжила заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків, належним чином не організувала роботу та не проконтролювала якість та своєчасність виконання підлеглим посадових обов`язків.
З урахуванням вказаного, у п. 4 розпорядження від 31.01.2019 № 30 було прийнято рішення про разове зменшення позивачу надбавки до 30 відсотків, водночас рішення про застосування дисциплінарного стягнення не приймалось.
Розпорядження від 31.01.2019 № 24/ос "Про зменшення надбавки" є похідним від розпорядження від 31.01.2019 № 30 та містить посилання на нього.
Колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції про те, що вказані дії щодо прийняття оскаржених розпоряджень вчинені у межах наданої відповідачу компетенції, однак без урахування усіх обставин, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що на момент вчинення реєстраційної дії (прийняття документів на державну реєстрацію ОСОБА_5 та передачі паперових документів державному реєстратору) позивач перебувала у відпустці, запит щодо спірних питань від державного реєстратора, датований 20.11.2018 (а.с.72), був отриманий та розглянутий т.в.о. начальника центру - адміністратора центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області - Горовенко І.В., який виконував обов`язки начальника ЦНАП у період тимчасової непрацездатності позивача з 20.11.2018 по 26.11.2018, та надав відповідь від 23.11.2018 з питання відсутності другого примірника Положення (а.с. 73). При цьому, діюче законодавство не містить чіткого порядку дій у разі виявлення подібних ситуацій.
Враховуючи викладене, судова колегія приходить до висновку, що твердження відповідача про відсутність контролю з боку позивача відносно підлеглих та невчинення дій на усунення допущених порушень саме по даному питанню є безпідставним.
Крім того, колегія суддів звертає увагу на те, що позивач не мала можливості виконати приписи розпорядження № 30 від 31.01.2019 в частині здійснення контролю на момент зменшення їй надбавки розпорядженням від тієї ж самої дати - 31.01.2019 № 24/ос, а отже вказане розпорядження від 31.01.2019 № 24/ос не є обґрунтованим, прийнято без урахування усіх обставин справи.
Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позов у цій частині є таким, що підлягає задоволенню.
Щодо позовних вимог про визнання незаконним та скасування п. 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про надання пояснень» , суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Пунктом 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про надання пояснень» Начальника ЦНАП Зубову Я.В. в термін до 14.03.2019 зобов`язано надати пояснення на ім`я секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича щодо:
- невжиття конкретних заходів, спрямованих на вирішення проблемних питань, що виникають під час прийому документів, їх опрацюванні та передачі суб`єктам надання адміністративних послуг;
- відсутності контролю за станом виконавської дисципліни, незабезпечення дотримання вимог законодавства під час виконання покладених обов`язків особисто та адміністратором ЦНАП ОСОБА_5 , а також невиконання останньою п. 5 розпорядження міського голови від 31.01.2019 №30.
Судом встановлено, що позивачем 11.02.2019 на ім`я відповідача були надані пояснення (а.с. 22-23), в яких позивач зазначила, що була проведена спільна нарада зі спірного питання у складі керуючого справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Єльджарової Т.І., начальника центру-адміністратор центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Зубової Я.В., начальника відділу-реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Гарнічевої Л.С. та адміністратора центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Бакаєвої О.А. В ході наради начальником відділу - державним реєстратором відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області було повідомлено щодо необхідності оформлення другого примірнику положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області. Це питання було обговорено та прийнято спільне рішення щодо виготовлення примірника положення та передачі його до відділу державної реєстрації для формування архівної справи. Позивачем було запропоновано адміністратору центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Бакаєвій О.А. звернутись до організаційного відділу виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області для виготовлення примірника положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області. Після чого адміністратор центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Бакаєва О.А. звернулась до організаційного відділу виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області для виготовлення примірника положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області. Примірник був виготовлений та переданий начальником організаційного відділу виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Сухарєвою В.С. керуючому справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Єльджаровій Т.І. Після звернення адміністратора центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Бакаєвої О.А., щодо примірника положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області для передачі до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області, керуючий справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Єльджарова Т.І. відмовила в передачі з не зрозумілих причин. Позивач просила особистого втручання відповідача щодо призначення службового розслідування з вище описаного питання, із залученням позивача, як начальника центру-адміністратора центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області, та адміністратора центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Бакаєвої О.А. (відповідно до п. 9 ст. 9 розділу II Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування ). Або просила примусити керуючого справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області ОСОБА_6 передати другий примірник положення про Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області для формування архівної справи.
В ході судового розгляду справи представником відповідача до суду не було надано будь-яких доказів реагування на отриману інформацію з боку відповідача, а також доказів витребування будь-яких пояснень від керуючої справами виконавчого комітету Куп`янської міської ради Харківської області Єльджарової Т.І., враховуючи підпорядкованість вказаної особи саме відповідачу та відсутності владних управлінських повноважень у позивача. Наявне в матеріалах справи листування після вказаної дати також не містить доказів реагування відповідача на повідомлену йому інформацію щодо стану вирішення питання при формуванні архівної справи державним реєстратором.
З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вказує на необґрунтованість повторного витребування відповідачем пояснень від позивача з приводу спірних правовідносин, зокрема, щодо виконання п. 5 розпорядження № 30 від 31.01.2019, з урахуванням відсутності у відповідача доказів належного доведення його до відома позивачу.
Суд зазначає, що сутність виявлених недоліків при прийнятті документів для реєстрації нової редакції Положення не відповідає значному обсягу вчинених посадовими особами Куп`янської міської ради Харківської області дій для вирішення ситуації, що склалася, зокрема, у зв`язку з тим, що Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області є підпорядкованим відповідачу структурним підрозділом, відносно якого відповідач має повноваження щодо видання розпоряджень та здійснення контролю їх виконання.
Також суд зазначає, що наявність пояснень директора Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області Загоруйка В.П. від 04.02.2019 № 33 (а.с. 150), в яких зазначено про відмову ОСОБА_5 прийняти копію Положення про Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області, не змінює висновків суду, оскільки, як пояснила в судовому засіданні представник позивача, з вказаним документом позивач не була ознайомлена та не була поінформована про вказані події, доказів зворотного представник відповідача не надала, а тому позивач, ОСОБА_2 , була позбавлена можливості реагувати на повідомлену директором Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Куп`янської міської ради Харківської області Загоруйком В.П. інформацію та вживати відповідні заходи.
З огляду на наведене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку про те, що п. 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 прийнято не з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; не обґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); небезсторонньо (упереджено); не розсудливо; непропорційно, зокрема без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість п. 2 розпорядження № 43/ос від 11.03.2019 секретаря Куп`янської міської ради Говорова Валерія Станіславовича «Про надання пояснень» та наявність підстав для його скасування.
Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2019 року по справі 520/3733/19 в частині задоволення позовних вимог прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Секретаря Куп`янської міської ради Харківської області Говорова Валерія Станіславовича залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2019 року по справі № 520/3733/19 залишити без змін.
.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)В.А. Калиновський Судді (підпис) (підпис) З.О. Кононенко О.І. Сіренко Повний текст постанови складено 28.11.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 29.11.2019 |
Номер документу | 85961165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Калиновський В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні