Рішення
від 29.11.2019 по справі 420/4566/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4566/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

розглянув в порядку письмового провадження в м. Одесі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Громадської організації Пляжі Затоки до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міськради про зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов зазначений адміністративний позов Громадської організації Пляжі Затоки до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міськради, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

Зобов`язати Затоківську селищну раду Білгород-Дністровської міськради надати Громадській організації Пляжі Затоки належним чином засвідчену копію рішення від 20.02.2019 року про затвердження проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Чорного моря на території смт. Затока м. білгород-Дністровський Одеської області, який замовлений на підставі Рішення Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області від 05.04.2018 року № 548;

Зобов`язати Затоківську селищну раду Білгород-Дністровської міськради надати Громадській організації Пляжі Затоки належним чином засвідчену копію проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Чорного моря на території смт. Затока м. білгород-Дністровський Одеської області, який замовлений на підставі Рішення Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області від 05.04.2018 року № 548, затверджений рішенням Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради від 20.02.2019 року;

Зобов`язати Затоківську селищну раду Білгород-Дністровської міськради надати Громадській організації Пляжі Затоки належним чином засвідчену копію рішення від 20.02.2019 року про затвердження проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Дністровського лиману на території смт. Затока м. білгород-Дністровський Одеської області, який замовлений на підставі Рішення Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області від 05.04.2018 року № 548;

Зобов`язати Затоківську селищну раду Білгород-Дністровської міськради надати Громадській організації Пляжі Затоки належним чином засвідчену копію проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Дністровського лиману на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області, який замовлений на підставі Рішення Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області від 05.04.2018 року № 548, затверджений рішенням Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради від 20.02.2019 року.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що рішенням Затоківської селищної ради № 548 від 05.04.2018 року надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо організації та встановлення меж території водоохоронної зони Чорного моря та Дністровського лиману на території смт. Затока м.Білгород-Дністровський Одеської області. На підставі даного рішення проектною організацією ТОВ ЗЕМАГРОСЕРВІС розроблено два проекти: проект землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Чорного моря на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області; проект землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Дністровського лиману на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області. У відповідності до інформації, яка з`явилася в засобах масової інформації, Затоківською селищною радою 20 лютого 2019 року було проведено сесію та затверджено розроблені ТОВ ЗЕМАГРОСЕРВІС проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронної зони Чорного моря та Дністровського лиману на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області. У позивача відсутні відомості про номери відповідних рішень, якими було затверджено вказані вище проекти землеустрою, оскільки відповідачем не здійснено оприлюднення таких рішень.

Ухвалою суду від 08.10.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 04.11.2019 року.

24.11.2019 року від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач до судового засідання не з`явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, причини неявки суду не повідомив, відзив на адміністративний позов не надав.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ч. 9 ст. 205 КАС України.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Рішенням ХХІV сесії Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області № 548 від 05.04.2018 року надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо організації та встановлення меж території водоохоронної зони Чорного моря на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області та зони Дністровського лиману на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області.

Відповідно до розпорядження Затоківського селищного голови від 19.02.2019 року скликано позачергову сесію Затоківської селищної ради на 20.02.2019 року о 17 год. 00 хвл., у тому числі, для розгляду питань щодо затвердження проектів землеустрою щодо організації та встановлення меж території водоохоронної зони Чорного моря на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області та зони Дністровського лиману на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області.

Відповідно до інформації, розміщеної у мережі Інтернет за посиланням: http://odessamedia.net/news/zatoka-gotovitsya-k-kurortnomu-sezonu-spokoino-i-bezprovokacii//

сесія селищної ради 20.02.2019 року була проведена у спокійній обстановці та депутати розглянули і вирішили ряд важливих соціальних питань, спрямованих на розвиток смт. Затока і покращення життя місцевого населення.

З огляду на відомості офіційного веб-порталу Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міськради, у розділі Документи відсутні рішення сесії за 20.02.2019 року.

02.08.2019 року адвокат А.В. Гнатенко в інтересах ГО Пляжі Затоки звернулася до т.в.о. Глови Затоківської селищної ради з адвокатським запитом № 01-08/19, згідно з яким просила надати належним чином посвідчені копії проектів землеустрою щодо організації та встановлення меж території водоохоронної зони Чорного моря на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області та зони Дністровського лиману на території смт. Затока м. Білгород-Дністровський Одеської області та рішень щодо їх затвердження.

Вказаний адвокатський запит отриманий відповідачем 08.08.2019 року, проте, відповідь Затоківською селищною радою не надана і по теперішній час.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно з п. п. 3, 4 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про інформацію , інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді; суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, інший суб`єкт, що здійснює владні управлінські функції відповідно до законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Приписами ст. 5 ЗУ Про інформацію передбачено, що кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 7 ЗУ Про інформацію , право на інформацію охороняється законом. Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації.

Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.

Суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.

Закон України Про доступ до публічної інформації визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 ЗУ Про доступ до публічної інформації , публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Приписами ч. 1 ст. 3 ЗУ Про доступ до публічної інформації , право на доступ до публічної інформації гарантується: 1) обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; 2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; 3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; 4) доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; 5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; 6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Статтею 12 ЗУ Про доступ до публічної інформації визначено перелік суб`єктів відносин у сфері доступу до публічної інформації якими є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 13 ЗУ Про доступ до публічної інформації , розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: 1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Згідно з ч. ч. 1,2 ст. 19 ЗУ Про доступ до публічної інформації , запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 ЗУ Про доступ до публічної інформації , розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 22 ЗУ Про доступ до публічної інформації , розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

Згідно з положеннями ст. 24 ЗУ Про адвокатуру та адвокатську діяльність , адвокатський запит - письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правової допомоги клієнту.

До адвокатського запиту додаються посвідчені адвокатом копії свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, ордера або доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги. Вимагати від адвоката подання разом з адвокатським запитом інших документів забороняється.

Адвокатський запит не може стосуватися надання консультацій і роз`яснень положень законодавства.

Надання адвокату інформації та копій документів, отриманих під час здійснення кримінального провадження, здійснюється в порядку, встановленому кримінальним процесуальним законом.

Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов`язані не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

У разі якщо адвокатський запит стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду адвокатського запиту може бути продовжено до двадцяти робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що адвокату письмово повідомляється не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання адвокатського запиту.

У разі якщо задоволення адвокатського запиту передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, адвокат зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір таких витрат не може перевищувати граничні норми витрат на копіювання та друк, встановлені Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Відмова в наданні інформації на адвокатський запит, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом, крім випадків відмови в наданні інформації з обмеженим доступом.

Суд зазначає, що Громадська організація Пляжі Затоки не зверталася до відповідача із запитом про надання публічної інформації, а саме: рішень сесії селищної ради від 20.02.2019 року про затвердження проектів землеустрою та копій проектів землеустрою.

Таким чином, суд робить висновок, що вимоги позивача про зобов`язання відповідача надати позивачу вказану інформацію є такими, що не належать до задоволення.

Разом з тим, враховуючи, що адвокат Гнатенко А.В. звернулася до відповідача із адвокатським запитом про надання рішень сесії селищної ради про затвердження проектів землеустрою та копій проектів землеустрою, діючи в інтересах ГО Пляжі Затоки , а відповідач не надав у встановлений ЗУ Про адвокатуру та адвокатську діяльність п`ятиденний строк відповідь на вказаний запит, суд вважає що позов належить до часткового задоволення шляхом зобов`язання Затоківську селищну раду Білгород-Дністровської міськради надати відповідь на адвокатський запит адвоката Гнатенко А.В. в інтересах Громадської організації Пляжі Затоки від 02.08.2019 року вих. № 01-08/19 у п`ятиденний строк з дня набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов Громадської організації Пляжі Затоки належить до часткового задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 205, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити частково адміністративний позов Громадської організації Пляжі Затоки до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міськради про зобов`язання вчинити дії.

Зобов`язати Затоківську селищну раду Білгород-Дністровської міськради надати відповідь на адвокатський запит адвоката Гнатенко А.В. в інтересах Громадської організації Пляжі Затоки від 02.08.2019 року вих. № 01-08/19 у п`ятиденний строк з дня набрання законної сили рішенням суду.

В іншій частині позову - відмовити.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Громадська організація Пляжі Затоки (адреса: дачне товариство ПЕРЛИНА , дільниця 68, смт. Затока, м. Білгород-Дністровський, Одеська обл., 67772, код ЄДРПОУ: 42718987).

Відповідач - Затоківська селищна рада Білгород-дністровської міськради (адреса: вул. Приморська, 21, смт. Затока, м. Білгород-Дністровський, 67772, код ЄДРПОУ: 04527052).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 29 листопада 2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2019
Оприлюднено02.12.2019
Номер документу85996619
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4566/19

Рішення від 16.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Рішення від 29.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні