Справа № 420/5159/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2019 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Токмілової Л.М.
за участі:
секретаря с удового засідання - Сердюк І.С.
представника позивача - Висоцького С.О.
представника відповідача - Мунтяна Є.О.
свідка - ОСОБА_1
свідка - Мочинської І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Промзв`язок-Південь» до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0037891405, № 0037921405, № 0037931405, № 0037951405 від 08.08.2019 року,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства Промзв`язок-Південь до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0037891405, №0037921405, № 0037931405, № 0037951405 від 08.08.2019 року.
В обґрунтування позову позивач вказує, що контролюючим органом здійснено перевірку господарської діяльності ПП Промзв`язок-Південь за результатами якої складено акт. На думку позивача, висновки вказаного акту перевірки не відповідають фактичним обставинам тому, що при перевірці первинної документації представники відповідача не звернули увагу на докази реальності господарських операцій, натомість побудували висновки акту на припущеннях та на власних інформаційних базах. Товариство наголошує, що ним дотримано вимоги податкового законодавства під час господарських операцій з контрагентами. Крім того, позивач вважає, що відповідачем протиправно винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення, оскільки підприємством не порушено норм податкового законодавства, натомість зі своїм контрагентом позивачем укладено реальні договори, на підставі яких відбувались реальні господарські операції. Таким чином, спірні податкові повідомлення-рішення є необґрунтованими, прийняті без урахування всіх обставин, як наслідок є неправомірними та мають підстави для скасування.
Ухвалою суду від 04 вересня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
25 вересня 2019 року за вх. № 34849/19 відповідач надав до суду відзив у якому заперечував проти задоволення позову зазначивши, що в ході проведення перевірки позивача встановлено ряд порушень податкового законодавства. В своєму акті перевірки, відповідач зазначив, що ПП Промзв`язок- Південь здійснено проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов`язання, з метою штучного формування податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток, які не мають реального товарного характеру. Таким чином, за результатами аналізу даних податкової звітності неможливо встановити наявність складських приміщень, будівель, споруд, майданчиків для зберігання ТМЦ, виробничого обладнання, транспортного та торгівельного обладнання, машин, механізмів та обладнання завантажувально - розвантажувальних робіт, транспорту, будь-яких матеріалів (сировини) та товарних запасів, необхідних для ведення господарської діяльності. Також встановлено відсутність трудових ресурсів у підприємств, яка була б достатньою для самостійного виконання робіт згідно договорів, що свідчить про нереальність здійснення документально оформлених господарських операцій вказаними суб`єктами. Отже, на думку ГУ ДФС в Одеській області вказані операції мали одноразовий характер та були проведені у вкрай складних та заплутаних умовах.
30 вересня 2019 року за вх. №35454/19 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, у якій зазначено, що у відзиві не наведено будь-яких додаткових доказів для підтвердження висновків щодо некомпетентності контрагентів, а зазначено лише те, що за даними перевірки, згідно наявних у користуванні ДФС баз даних, реєстрів, в зв`язку із неподанням звітності тощо, зроблено висновки про неможливість цих контрагентів виконати зобов`язання за договорами. При цьому, у відзиві відсутнє посилання на те, які саме бази, інформаційні ресурси, реєстри тощо використовувались відповідачем для отримання інформації та яким чином отримана інформація оброблялась. Крім того, позивач зазначає, що податковим органом не вказано на яких правових підставах ведуться такі бази, реєстри й яким чином забезпечується достовірність наявної інформації. Підприємство не зобов`язане мати власні основні засоби, нерухоме майно, обладнання, навіть персонал, оскільки майно можна взяти в оренду, персонал залучати шляхом укладання договору підряду. Таким чином, позивач вважає, що посилання відповідача в акті перевірки, на те, що в базах даних ДФС встановлено неподання контрагентами позивача контролюючому органу податкової звітності при реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних є протиправним, оскільки жодною нормою діючого законодавства не передбачено обов`язку платника податків контролювати сплату своїм контрагентом до бюджету податків та ведення ними бухгалтерського та податкового обліку.
07.10.2019 р. судом закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 22 жовтня 2019 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував з підстав зазначених у відзиві.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, свідків, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ПП «Промзв`язок-Південь» зареєстроване 24.10.2007 року за №15581020000000473. Основним видом економічної діяльності є: Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій (код КВЕД 42.22). Відповідно до витягу з реєстру платників податку на додану вартість №4462; зареєстроване платником податку на додану вартість 25.10.2007 року.
06.06.2019 р. Відповідачем на підставі Наказу №4268 та плану - графіка проведення перевірок, п. 77.1 ст. 77 ПК України проведено планову виїзну перевірку ПП Промзв`язок-Південь з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016р. по 31.12.2018р., за результатами якої складено Акт від 19.07.2019р. №1424/15-32-14-05/34607570
Перевіркою встановлено наступні порушення:
- п. 44.1, 44.2, ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. З, ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , П(С)БО 16 Витрати , що призвело до заниження податку на прибуток в сумі 44863,00 грн. та зменшено від`ємне значення об`єкту оподаткування податку на прибуток в сумі 118746,00 грн.
- п. 44.1, 44.2, ст. 44, п. 198.1, 198.3, 198.6 ст. 198, ст 201.10 ст 201 ПК України, що призвело до заниження ПДВ в сумі 533185,00 грн. та завищенню від`ємного значення на суму 171,00 грн.
За результатами перевірки контролюючим органом прийнято податкові повідомлення - рішення № 0037891405, № 0037921405, № 0037931405, № 0037951405 від 08.08.2019 року.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.
Згідно ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України). Ст.1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (ПК України) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно ст. 77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані - графіку проведення планових документальних перевірок. План - графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 43 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей 45, 49, 50, 51, 57 цього Кодексу. Забороняється проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати митних платежів, податків, зборів та єдиного внеску при виплаті (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку з доходів фізичних осіб та зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами. Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки. У разі планування перевірок одного й того самого платника податків контролюючими органами та органами державного фінансового контролю у звітному періоді такі перевірки проводяться зазначеними органами одночасно. Порядок координації проведення таких перевірок та залучення до перевірок інших органів, передбачених законом, визначається Кабінетом Міністрів України. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна планова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу. Строки проведення документальної планової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу. Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної планової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу. Порядок оформлення результатів документальної планової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.
Відповідно до положень п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є:
134.1.1. прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу (в первинній редакції).
Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:
зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);
збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).
Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об`єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).
Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об`єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці, визначені відповідно до положень цього розділу.
Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Згідно з п. 135.1 ст.135 ПК України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.
Положеннями Податкового кодексу України, що були чинними на час здійснення господарської діяльності позивачем у перевіряємий період, витрати підприємства були визначені, як сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (пп. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Пунктом 138.1 ст.138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Пунктом 138.2 ст.138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до пп.138.8.5 п.138.8 ст.138 ПК України до складу загальновиробничих витрат включаються, зокрема, амортизація основних засобів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення; амортизація нематеріальних активів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення; витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, оперативну оренду основних засобів, інших необоротних активів загальновиробничого призначення.
Інші витрати за загальними правилами визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ст. 138 ПК). До складу інших витрат, зокрема, відносились витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання (оперативна оренда (у тому числі оренда легкових автомобілів), придбання пально-мастильних матеріалів, стоянка, паркування легкових автомобілів, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона) (пп.138.10.2 п. 138.10 ст.138 ПК).
Згідно пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України визначено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (п.137.1 ст. 137 ПКУ).
Пунктом 139.1.1 та 139.1.2 п. 139.1 ст. 139 Податкового Кодексу України у новій редакції визначено, що фінансовий результат до оподаткування:
збільшується на суму витрат на створення забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Зменшується на суму використання створених забезпечень (резервів) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), сформованого відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
на суму коригування (зменшення) забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) на відпустки працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі у разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Згідно п. 198.2 ст.198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 198.3 ст. 198 ПК України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193цьогоКодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно п.198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Пунктами201.1, 201.4 ст.201 ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товару (послуг).
Згідно п.201.10 ст.201 Кодексу податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 201.6 ст. 201 Кодексу встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Перевіркою контролюючого органу встановлено, що ПП Промзв`язок - Південь задекларовано у рядку 02 Декларацій показники (прибуток) за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 р. всього в сумі 83333 грн., у тому числі:
За 2017 рік - 83333 грн.
За 1 кварталі - 2018 року - - 79800 грн.,
За 1 півріччя - 2018 року - 80200 грн.,
За 9 місяців - 2018 року - 80200 грн.,
За 2018 рік - 1418089 грн.
Перевіркою повноти декларування ПП Промзв`язок - Південь показників рядка 02 Декларацій Фінансовий результат до оподаткування (прибуток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності» встановлено їх заниження всього в сумі 908940 грн., у тому числі:
За 2017 рік - 249240 грн.;
За 2018 рік - на 659700 грн.
Зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки сум податку на прибуток платника податків за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2018 р. наведено в додатку до акта перевірки.
Зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки показників Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма №2) платника податків за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р. наведено в додатку 6 до акта перевірки та містяться в матеріалах вказаної адміністративної справи.
Крім того, за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р. ПП Промзв`язок - Південь задекларовано податкового кредиту по додатку на додану вартість у сумі 4318150 грн.
Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р. встановлено його завищення в сумі 533356 грн., у тому числі: у серпні 2016 року на 221057 грн., у вересні 2016 року на 105447 грн., у жовтні 2016 року на 6501 грн., у листопаді 2016 року на 18563 грн., у квітні 2017 року на 16181 грн., у жовтні 2017 року на 32000 грн., у грудні 2017 року на 1667 грн., у грудні 2018 року на 131 940,00 грн.
Отже, перевіркою встановлено, що ПП Промзв`язок - Південь у період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р. мало взаємовідносини з наступними суб`єктами господарювання:
Так, судом встановлено, що між ПП Промзв`язок - Південь укладено Договір підряду №26/07-16 від 26 липня 2016 року з ТОВ "Вільнос Компані" код за ЄДРПОУ 40456412.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "Вільнос Компані", код за ЄДРПОУ 40456412 зареєстровано 28.04.2016 року в ДШ у Шевченківському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС в Запоріжській області. Свідоцтво Платника ПДВ № 200301238 анульовано 30.11.2017 року (причина - ненадання протягом року декларацій).
Згідно відомостей контролюючого органу - остання декларація з податку на додану вартість надана за період - жовтень 2016 рік № 9268704583 від 01.02.2017 року. Декларацію з податку на прибуток підприємство взагалі до органів ДФС не подавало. Крім того, відповідно до баз даних ГУ ДФС в Одеській області для ТОВ "Вільнос Компані", код за ЄДРПОУ 40456412 субпідрядні роботи постачальниками не здійснювались, залучення працівників за договорами цивільно - правового характеру, аутсорсінгу та аутстафінгу (оренда персоналу) не проводилося.
У ТОВ "Вільнос Компані", код за ЄДРПОУ 40456412 відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки ТОВ "Вільнос Компані", код за ЄДРПОУ 40456412 не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з ірдання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги Із залученням стороннього ресурсу не здійснювались,
Встановлено, що по договору підряду №26/07-16 від 26 липня 2016 року послуги здійснювались власними та залученими силами і засобами, виконання робіт, електоромонтажні роботи:
- в кінотеатрі, розташованому в ТЦ "Блокбастер" за адресою: м.Київ, Московський проспект, 34В (фойє, зал - 4DХ, зона Кіномаркет);
- по реконструкції приміщень третього корпусу "А" під розміщення відділення стаціонару, вул. Розкидайлівська буд. 69/71, м. Одеса;
- з внутрішнього електропостачання на об`єкті: "Багатоповерховий жилий будинок, розташований за адресою: Одеська обл.,Овідіопільський р-н,с.Мизикевича, ж/м "Дружний", масив 10,участок № 31".
Згідно наданих до позовної заяви акту приймання виконаних будівельних робіт №б/н за серпень 2016 року від 30.08.2016 р. Замовник ПП Промзв`язок - Південь ; Субпідрядник ТОВ "Вільнос Компані". Вартість всього за актом: 66 485,40 грн, у тому числі ПДВ 11 080,90 грн. (включено до податкового кредиту у серпні 2016); Чол/год 436,96 3/п, яка наведена у складі прямих витрат - 8770,33 грн. У тому числі: з/п робочих, не зайнятих обслуговуванням машин-8222,85 грн. з/п в експлуатації машин та механізмів - 7,37 грн; з/п у складі загальновиробничих витрат - 540,11 грн. Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за серпень 2016 рік Замовник ПП Промзв`язок - Південь . Субпідрядник ТОВ "Вільнос Компані". Вартість всього за КБ-3: 89 611,62 грн , у тому числі ПДВ 14 935,27 грн. (включено до податкового кредиту у серпні 2016).
Відповідачем надано в судове засідання дані з АІС Податковий блок та Архіву електронної звітності Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) ПП Промзв`язок - Південь віднесено до складу податкового кредиту на суму ПДВ з операцій з придбання послуг без належного підтвердження такого придбання первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, а саме:
ПП Промзв`язок - Південь придбано послуги у ТОВ "Вільнос Компані":
- по ПН/PK від 30.08.2016 №166 виконання робіт та електромонтажних робіт в кінотеатрі, розташованому в ТЦ "Блокбастер" за адресою: м.Київ, Московський проспект, 34Б (фое, зал 4DX, зона Кіномаркет) на загальну суму 189 611,64 грн. в т.ч. ПДВ 31 601,94 грн. (включено до податкового кредиту у серпні 2016);
- по ПН/PK від 31.08.2016 №167 виконання робіт та електромонтажних робіт в кінотеатрі, розташованому в ТЦ "Блокбастер" за адресою: м.Київ, Московський проспект, 34Б (фое, зал 4DX, зона Кіномаркет) на загальну суму 188 252,40 грн. в т.ч. ПДВ 31 375,40 грн. (включено до податкового кредиту у серпні 20.16);
- по ПН/PK від 02.09.2016 №47 виконання робіт з перевірки комплектації та цілісності комплекту обладнання, збирання шаф, включення, перевірки працездатності обладнання для АСУ ТП на загальну суму 263 773,73 грн. в т.ч. ПДВ 43 962,29 грн. (включено до податкового кредиту у вересні 2016);
- по ПН/PK від 07.09.2016 №79 монтаж насосів поживної води з обв`язуванням економайзерів на загальну суму 177933,0 грн. в т.ч. ПДВ 29 655,5 грн. (включено до податкового кредиту у вересні 2016).
Операції ТОВ "Вільнос Компані" (код за ЄДРПОУ 40456412) не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничих та складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ "Вільнос Компані" (код за ЄДРПОУ 40456412), провадили діяльність спрямовану на надання податкової вигоди третім особам. Оскільки реальність вчинення господарських операцій відсутня, а наслідком для податкового обліку є лише рух активів задекларований на папері, таким чином, у ТОВ "Вільнос Компані" (код за ЄДРПОУ 40456412) не було підстав для податкового обліку вказаних операцій, підприємство має ознаки фіктивності та створено з метою провадження статутної господарської діяльності.
Таким чином перевіркою встановлено, що ТОВ "Вільнос Компані" (код за ЄДРПОУ 40456412) фактично не мало змоги постачання послуг Виконання електромонтажних робіт в кінотеатрі, розташованому в ТЦ "Блокбастер" за адресою м. Київ, Московський проспект, 34Б; Виконання електромонтажних робіт по реконструкції приміщень третього корпусу "А" під розміщення відділення стаціонару, м. Одеса, вул. Розкидайлівська буд. 69/71; Виконання електромонтажних робіт з внутрішнього електропостачання на об`єкті: "Багатоповерховий жилий будинок, розташований за адресою: Одеська обл., Овідіопільський р-н, с. Мизикевича, ж/м "Дружний", масив 10, участок № 31 на користь ПП "Промзв`язок - Південь" (код за ЄДРПОУ 34607570) на суму 975 667,80 грн. в.т.ч. ПДВ у 162 611,30 грн.
Отже, контролюючий орган зазначає, що має місце проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов`язання, з метою штучного формування податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток, які не мають реального товарного характеру. Оскільки, за результатами аналізу даних податкової звітності неможливо встановити наявність складських приміщень, будівель, споруд, майданчиків для зберігання ТМЦ, виробничого обладнання, транспортного та торгівельного обладнання, машин, механізмів та обладнання завантажувально- розвантажувальних робіт, транспорту, будь-яких матеріалів (сировини) та товарних запасів, необхідних для ведення господарської діяльності, також встановлено відсутність трудових ресурсів у підприємств, яка була б достатньою для самостійного виконання будівельно-монтажних (ремонтних) робіт, що свідчить про нереальність здійснення документально оформлених господарських операцій вказаними суб`єктами; операції мали одноразовий характер та були проведені у вкрай складних та заплутаних умовах.
Вищевикладене свідчить про те, що в порушення п.44.1 ст.44, ч. а п. 198.1, п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 162 611,30 грн.
Судом встановлено, що між ПП Промзв`язок - Південь укладено Договір №17 від 15 березня 2017 року з ТОВ Лофтбуд , код за ЄДРПОУ 41075596.
За даними контролюючого органу, що встановлені під час проведення перевірки декларацію з податку на прибуток підприємство до органів ДФС не подавало, тобто основні фонди та виробничі потужності, транспортні засоби та механізми, трудові ресурси відсутні. Податковий розрахунку Сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку (Форма № 1ДФ) до органів ДФС підприємством не надано На даний час ТОВ Лофтбуд , код за ЄДРПОУ 41075596 не звітує. Згідно баз даних ГУ ДФС в Одеській області для ТОВ Лофтбуд субпідрядні роботи постачальниками не здійснювались, залучення працівників за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсінгу та аутстафінгу (оренда персоналу) не проводилося.
За даними податкового органу, у ТОВ Лофтбуд відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки ТОВ Лофтбуд не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались.
Як встановлено судом та підтверджується актом перевірки, по договору субпідряду №17 від 15 березня 2017 року послуги здійснювались з гідроінструменного очищення і знежирення зовнішнього покриття будівель і споруд.
Згідно акту приймання виконаних будівельних робіт №б/н за квітень 2017 року від 28.04,2017 року; Замовник ПП Промзв`язок - Південь . Субпідрядник ТОВ Лофтбуд . Вартість всього за актом: 97 086,00 грн, у тому числі ПДВ 16 181,00 грн. (включено до податкового кредиту у квітні 2017); Чол/год 2338,05; З/п, яка наведена у складі прямих витрат - 56 172,80 грн. У тому числі: з/п робочих, не зайнятих обслуговуванням машин - 48 751,86 грн.; з/п в експлуатації машин та механізмів - 0,0 грн.; з/п у складі загальновиробничих витрат - 7 420,94 грн.
Однак, в порушення п.44.1 ст.44, ч. а п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 16 181,00 грн., в т.ч.: за квітень 2017 року - 16 181,00 грн.
Між ПП Промзв`язок - Південь укладено Договір №1/11-16 від 11 листопада 2016 року з ТОВ БК Елізіум .
ТОВ БК Елізіум , код за ЄДРПОУ 40462777 зареєстровано 04.05.2016 року у м. Івано - Франківськ ГУ ДФС в Івано - Франківській області. Декларацію з податку на прибуток підприємство взагалі до органів ДФС не подавало, тобто основні фонди та виробничі потужності, транспортні засоби та механізми, трудові ресурси відсутні. Податковий розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку (Форма № 1 ДФ) до органів ДФС підприємством не надано. За даними контролюючого органу ТОВ БК Елізіум , код за ЄДРПОУ 40462777 не звітує. Крім того, згідно баз даних ГУ ДФС в Одеській області для ТОВ БК Елізіум субпідрядні роботи постачальниками не здійснювались, залучення працівників за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсінгу та аутстафінгу (оренда персоналу) не проводилося. У ТОВ БК Елізіум відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки ТОВ БК Елізіум не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались.
В ході проведення перевірки встановлено, що по договору підряду №26/07-16 від 26 липня 2016 року послуги здійснювались: збірка шкафа комутаційного для проїзду №1,2 збірка шкафа управління для проїзду №1.2, збірка шкафа комутаційного КПП №2, збірка шкафа управління КПП №2, збірка шкафа комутаційного ПЧ.
Згідно акту надання послуг, робіт №3 від 30.10.2016 на суму 111 377,52 грн. (у тому числі ПДВ 18 562,92 грн.) - збірка шкафа комутаційного для проїзду №1,2 збірка шкафа управління для проїзду №1.2, збірка шкафа комутаційного КПП №2, збірка шкафа управління КПП №2, збірка шкафа комутаційного ПЧ (включено до податкового кредиту у листопад 2016).
Однак, в ході проведення перевірки контролюючим органом встановлено відсутність актів приймання-передачі матеріалів, документі засвідчують транспортування товарів, а також інших первинних документів, які б підтверджували реальність господарських операцій позивача.
Згідно даних з АІС Податковий блок та Архів електронної звітності Єдиний реєстр податі накладних (ЄРПН) ПП Промзв`язок - Південь віднесено до складу податкового кредиту на суму ПДВ з операцій з придбання послуг без належного підтвердження такого придбання первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, а саме:
В порушення п.44.1 ст.44, ч, а п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 18 562,92 грн.
Між ПП Промзв`язок - Південь укладено Договір №26-1/08-16 від 16 серпня 2016 року з ТОВ РІАЛ-С ГРУП .
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ РІАЛ-С ГРУП , код за ЄДРПОУ 40488643 зареєстровано 18.05.2016 року у року в ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС в Запоріжській області. Свідоцтво платника ПДВ № 200300664 анульовано 30.11.2017 року за рішенням контролюючого органу, свідоцтво платника ПДВ № 200268755 анульовано 13.12.2016 року за ініціативою платника податку. За даними податкового органу - остання декларація з податку на додану вартість надана за період - січень 2017 рік 9008936273 ві 01.02.2017 року.
За даними відповідача, декларацію з податку на прибуток підприємство до органів ДФС не подавало, тобто основні фонди та виробничі потужності, транспортні засоби та механізми, трудові ресурси відсутні. Податковий розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку (Форма № 1 ДФ) до органів ДФС підприємством не надано На даний час ТОВ РІАЛ-С ГРУП , код за ЄДРПОУ 40488643 не звітує. Крім того, згідно баз даних ГУ ДФС в Одеській області для ТОВ РІАЛ-С ГРУП , субпідрядні роботи постачальниками не здійснювались, залучення працівників за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсінгу та аутстафінгу (оренда персоналу) не проводилася,
У ТОВ РІАЛ-С ГРУП , відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки ТОВ РІАЛ-С ГРУП , не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із , залученням стороннього ресурсу не здійснювались.
В ході судового засідання встановлено, що по договору підряду №26-1/08-16 від 16 серпня 2016 року послуги здійснювались: виконати роботи з перевірки комплектації та цілісності комплекту обладнання, збирання шаф, включення, перевірки працездатності обладнання для АСУ ТП. Згідно Акту надання послуг, робіт №Д000000127 від І6.09.2016 на суму 190 976,10 грн. (у тому числі 1 ПДВ 31 829 35 грн.) - роботи з перевірки комплектації та цілісності комплекту обладнання, збирання шаф, включення перевірки працездатності обладнання для АСУ ТП (включено до податкового кредиту у вересні 2016).
В порушення п.44.1 ст.44, ч. а п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.201Ц №2755-VI (3і змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 31 829^5 грн., в т.ч.: За вересень 2016 року - 31 829,35 грн.
Між ПП Промзв`язок - Південь укладено Договір №б/н від 01 листопада 2018 року з ТОВ Сіті Строй Центр , код за ЄДРПОУ 41790568. ТОВ Сіті Строй Центр , код за ЄДРПОУ 41790568 зареєстровано 07.12.2017 року у року в ДПІ у Приморському районі м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області.
Декларацію з податку на прибуток підприємством подано до органів ДФС за 3 квартал 2019 рік №9094235131 від 10.05.2019 року, але основні фонди та виробничі потужності, транспортні засоби та механізми, трудові ресурси відсутні. Податковий розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку (Форма № 1 ДФ) до органів ДФС підприємством не надано.
Згідно баз даних ГУ ДФС в Одеській області для ТОВ Сіті Строй Центр , субпідрядні роботи постачальниками не здійснювались, залучення працівників за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсінгу та аутстафінгу (оренда персоналу) не проводилося. Отже, у ТОВ Сіті Строй Центр , відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отри манн я/надання послуг, оскільки ТОВ Сіті Строй Центр не відображено у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались.
Згідно договору №б/н від 01 листопада 2018 року здійснювались будівельні роботи на об`єктах будівництва.
Однак, відповідно до акту надання послуг, робіт №06-02/12 від 06.12.2018 року на суму 90 000,00 грн. (у тому числі ПДВ 15 000,00 грн.) - використання агрегата наповнювально-обпресовувальні, продуктивність до 70 мЗ/год (включено до податкового кредиту у грудні 2018); Акт надання послуг, робіт №10-01/12 від 10.12.2018 року на суму 81 600,00 грн. (у тому числі ПДВ 13 600,00 грн.) - послуги по ремонту віконних та дверних пройомів (включено до податкового кредиту у грудні 2018); Акт надання послуг, робіт №20-01/12 від 20.12.2018 року на суму 500 040,00 грн. (у тому числі ПДВ 83 340,00 грн.) - виготовлення вузлів для технологічних цехових трубопроводів із труб вуглецевих та якісних сталей із фланцями та зварними стиками на умовний тиск не більше 2,5 МПа (25кс/см2),зовнішній діаметр трубопроводу 32 мм (включено до податкового кредиту у грудні 2018); Акт надання послуг, робіт №19-01/12 від 19.12.2018 року на суму 120 000,00 грн. (у тому числі ПДВ 20 000,00 грн.) - використання агрегата наповнювально-опресовувальні, продуктивність до 70 мЗ/год (включено до податкового кредиту у грудні 2018).
Згідно даних з АІС Податковий блок та Архіву електронної звітності Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) ПП Промзв`язок - Південь віднесено до складу податкового кредиту на суму ПДВ з операцій з придбання послуг без належного підтвердження такого придбання первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, а саме:
В порушення п.44.1 ст.44, ч. а п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 131 940,00 грн.
Між ПП Промзв`язок - Південь укладено Договір №26/08-16 від 26 серпня 2016 року з ТОВ Бест Інтернешенел Компані .
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань свідоцтво платника ПДВ № 200262994 анульовано 12.06.2018 р. за рішенням контролюючого органу. Остання декларація з податку на додану вартість надана за період - березень 2017 рік №1700024343 від 20.04.2017 року. Декларацію з податку на прибуток підприємство не подавало до органів ДФС, тобто основні фонди та виробничі потужності, транспортні засоби та механізми, трудові ресурси відсутні. Податковий розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку (Форма № 1 ДФ) до органів ДФС підприємством не надано.
Згідно баз даних ГУ ДФС в Одеській області для ТОВ Бест Інтернешенел Компані , субпідрядні роботи, постачальниками не здійснювались, залучення працівників за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсінгу та аутстафінгу (оренда персоналу) не проводилося. Крім того, у TOB Бест Інтернешенел Компані , відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки ТОВ Бест Інтернешенел Компані , не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались.
Відповідно до договору №26/08-16 від 26 серпня 2016 року здійснювались роботи облаштування системи газоходів котлів №1,2,3 за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Транспортна, 26. А також згідно договору №20-1/09-16 від 20 вересня 2016 року виконувались роботи виготовлення шафи (С8-66/250 ІР66) диспетчеризації усієї системи ВНС та керування насосами BL 65/120- 4/2/.
Згідно з наданим актом приймання виконаних будівельних робіт №1 за жовтень 2016 року від 24.10.2016 року; Підрядник ПП Промзв`язок - Південь . Субпідрядник ТОВ Бест Інтернешенел Компані . Вартість всього за актом: 39 006,42 грн, у тому числі ПДВ 6 501,07 грн. (включено до податкового кредиту у жовтні 2016 р.); Чол/год б 10*76/260,48; 3\п, яка наведена у складі прямих витрат - 18 592,00 грн. У тому числі: з/п робочих, не зайнятих обслуговуванням машин - 11 794,00 грн.; з/п в експлуатації машин та механізмів - 5820 грн.; з/п у складі загальновиробничих витрат - 978 грн.
Згідно даних з АІС Податковий блок та Архіву електронної звітності Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) ПП Промзв`язок - Південь віднесено до складу податкового кредиту на суму ПДВ з операцій з придбання послуг без належного підтвердження такого придбання первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.
Операції ТОВ "Бест Інтернешенел Компані" не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення Операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничих та складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів.
Отже, ТОВ "Бест Інтернешенел Компані" фактично не мало змоги постачати послуги: облаштування системи газоходів котлів №1,2,3 за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Транспортна, 26, капітальний ремонт антикорозійних покриттів металоконструкцій і обладнання цеху перевантаження аміаку ПАТ "ОПЗ", виготовлення шафи (CS-66/250 ІР66) диспетчеризації усієї системи ВНС та керування насосами BL 65/120-4/2 на користь ПП "Промзв`язок - Південь" (код за ЄДРПОУ 34607570) на суму ПДВ у сумі 6 501,07 грн.
В порушення п.44.1 ст.44, ч. а п.198.1, л.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 6 501,07 грн., в т.ч.: за жовтень 2016 року - 6 501,07 грн.;
Згідно даних з АІС Податковий блок та архіву електронної звітності Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) ПП Промзв`язок - Південь віднесено до складу податкового кредиту на суму ПДВ з операцій з придбання послуг (товарів) без належного підтвердження такого придбання первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, а саме: ПП Промзв`язок - Південь придбано у ТОВ "Редейл ЛТД" (код ЄДРПОУ 41043496): по ПН/РК від 02.10.2017 №5 Лебідка електрична вантажопідйомність 5 тонн на загальну суму 192 000,00грн. в т.ч. ПДВ 32 000,00 гри. (включено до податкового кредиту у жовтні 2017);
Однак, згідно даних з АІС Податковий блок ТОВ "Редейл ЛТД" не купував відповідні товари (ТМЦ) у сторонніх організацій, з огляду на це неможливо встановити походження товару (ТМЦ).
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 2 статті 3, пунктами 1,2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-XIV визначено, що бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені лід час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
В порушення п.44.1 ст.44, ч. а п.198.1, п.198.3 ст,198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних товарів, придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 32 000 гри.
Згідно даних з АІС Податковий блок та Архів електронної звітності Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) ПП Промзв`язок - Південь віднесено до складу податкового кредиту на суму ПДВ з операцій з придбання послуг (товарів) без належного підтвердження такого придбання первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, а саме:
ПП Промзв`язок - Південь придбано у ТОВ "Солтан" (код ЄДРПОУ 41124407):
- по ПН/РК від 13.12.2017 №120 Транспортування двигуна на загальну суму 10 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1 666,67 грн. (включено до податкового кредиту у грудні 2017).
Згідно даних з АІС Податковий блок ТОВ "Солтан" не купував відповідні послуги (ТМЦ) у сторонніх організацій, з огляду на це неможливо встановити походження послуг (ТМЦ).
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 2 статті 3, пунктами 1,2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні'1 від 16.07.1999 № 996-ХГУ визначено, що бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні , документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути І складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її , закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
В свою чергу фінансова, податкова, статистична та інші види звітності ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно з частиною а пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг .
Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг .
Отже, виходячи з вищенаведеного, ПП Промзв`язок - Південь неправомірно перенесено інформацію зі складених первинних документів до облікових регістрів, а з них - до Декларацій з ПДВ. В порушення п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704, ПП Промзв`язок - Південь необґрунтовано внесено записи в облікові регістри, які мають проводитись на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення. Відповідні складені документи не можуть за змістом п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України вважатися первинними документами для підтвердження даних податкового обліку.
В порушення п.44.1 ст,44, ч. а п. 198.1, п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ПП Промзв`язок - Південь безпідставно включено до складу податкового кредиту суми ПДВ з вартості придбаних послуг (товарів), придбання яких не підтверджено обов`язковими первинними документами, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ всього у сумі 1666,67 гри.
ПП Промзв`язок - Південь мало взаємовідносини з наступними контрагентами, а саме: ТОВ "Струм Контакт" код ЄДРПОУ 40386890 та ТОВ "Стейл Плюс» код ЄДРПОУ 40401520 за період серпень 2016 року. В ході проведення перевірки встановлено наступне.
Згідно Автоматизованої системи співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року встановлено розбіжності всього у сумі 132 063,00 грн., а саме: ТОВ "Струм Контакт" код ЄДРПОУ 40386890 до податкових зобов`язань з ПДВ за серпень 2016 року не було включено суму ПДВ у розмірі 106 319,00 грн. по контрагенту ПП Промзв`язок - Південь (код ЄДРПОУ 34607570), розбіжність за серпень 2016 року складає 106 319,00 грн.
ТОВ "Стейл Плюс" код ЄДРПОУ 40401520 до податкових зобов`язань з ПДВ за серпень 2016 року не було включено суму ПДВ у розмірі 25 744,00 грн, по контрагенту ПП Промзв`язок - Південь (код ЄДРПОУ 34607570), розбіжність за серпень 2016 року складає 25 744,00 грн.
Відповідно пп.14.1.181, п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) згідно якого: податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу та має право зменшити свої податкові зобов`язання, тобто формування податкового кредиту відбувається лише за рахунок сум коштів, які платники податків повинні сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та в строки, визначені податковим законодавством, саме платники податку ТОВ "Струм Контакт" (код ЄДРПОУ 40386890) та ТОВ "Стейл Плюс" (код ЄДРПОУ 40401520) зобов`язані самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ними податкових деклараціях, протягом 10 календарних днів.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
За приписами ч.1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частиною 2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з п. 2.2 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995р., первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.
Згідно п. 2.4 вказаного Положення первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно п.44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
З урахуванням викладеного, суд зазначає, що для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Таким чином, виходячи із приписів вищевказаних норм законодавства, відсутність первинних документів, які підтверджують проведення господарських операцій (платіжні документи, видаткові та податкові накладні, акти виконаних робіт тощо) безспірно позбавляє платника податку права на включення сплачених (нарахованих) сум за такими операціями до валових витрат та до податкового кредиту.
Зі змісту вказаних приписів вбачається, що право на податковий кредит виникає при наявності одночасно двох обов`язкових умов: за умови придбання товарів (послуг) чи основних фондів з метою їх подальшого використання у власній господарській діяльності та при наявності податкової накладної, оформленої відповідно до вимог Кодексу. При цьому право на податковий кредит залежить від того, чи відбувся факт придбання товару або оплати за нього.
Доводи позивача стосуються правильності формування ним витрат, чистого оподатковуваного доходу, визначення податку на прибуток та податку на додану вартість.
Підсумовуючи вищевикладене, суд зазначає, що оскільки, платниками податку ТОВ "Струм Контакт" (код ЄДРПОУ 40386890) та ТОВ "Стейл Плюс" (код ЄДРПОУ 40401520) не здано до відповідних ДПІ Декларації з ПДВ із відповідними додатками за серпень 2016 року у повному обсязі та не сплатило до бюджету суму податкових зобов`язань з ПДВ за серпень 2016 року в сумі 132 063,00 грн. (податкова накладна, складається у момент виникнення податкових зобов`язань продавця (п.201,4 ст.201 Податкового Кодексу України)), а в даному випадку податкові зобов`язання за серпень 2016 року у ТОВ "Струм Контакт" (код ЄДРПОУ 40386890) та ТОВ "Стейл Плюс (код ЄДРПОУ 40401520) по контрагенту ПП Промзв`язок - Південь (код ЄДРПОУ 34607570) відсутні, то у ТОВ "Струм Контакт" (код ЄДРПОУ 40386890) та ТОВ "Стейл Плюс" (код ЄДРПОУ 40401520) не було підстав надавати податкові накладні Промзв`язок - Південь (код ЄДРПОУ 34607570) за рахунок яких суб`єктом господарювання Промзв`язок - Південь (код ЄДРПОУ 34607570) було сформовано податковий кредит та занижені податкові зобов`язання за відповідний період у ТОВ "Струм Контакт" ( код ЄДРПОУ 40386890) та ТОВ "Стейл Плюс" (код ЄДРПОУ 40401520), що надає право вважати, щодо відсутності підстав реєстрації платниками податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Реєстрі виданих податкових накладних, що в свою чергу не дає права покупцю (ПП Промзв`язок - Південь ) на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту. Відповідно до п.201.4 ст.201 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань продавця . Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, якій здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відноситься до податкового кредиту. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
На підставі викладеного, зважаючи на наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що відповідачем в судовому засіданні доведено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийнято законно, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із частиною першою, другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Приватного підприємства «Промзв`язок - Південь» до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0037891405, № 0037921405, № 0037931405, № 0037951405 від 08.08.2019 року - відмовити повністю.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів в порядку приписів ст. 295 КАС України.
Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Повний текст рішення складено та підписано 29.11.2019 року.
Суддя Л.М. Токмілова
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2019 |
Оприлюднено | 01.12.2019 |
Номер документу | 85996661 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні