Ухвала
від 29.11.2019 по справі 420/696/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/696/19

УХВАЛА

29 листопада 2019 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Аракелян М.М., розглянувши у письмовому провадженні заяву представника позивача про встановлення порядку виконання додаткового рішення у справі за позовом OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co, KG до Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю «АТІС» , та третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача, Управління державної казначейської служби у м. Южне про визнання дій протиправними, стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа за адміністративним позовом OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co, KG до Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю «АТІС» , та третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача, Управління державної казначейської служби у м. Южне про визнання дій протиправними, стягнення коштів.

Рішенням від 27.06.2019 року Одеським окружним адміністративним судом позовну заяву OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co, KG задоволено повністю. Судове рішення набрало законної сили 08.08.2019 року.

Додатковим рішенням від 08.08.2019 року стягнуто з Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря (код ЄДРПОУ 38016986) за рахунок бюджетних асигнувань на користь OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co & KG 4548 (чотири тисячі п`ятсот сорок вісім) євро судових витрат на правничу допомогу.

Додаткове рішення від 08.08.2019 року набрало законної сили 12.09.2019 року, а 18.09.2019 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист про стягнення з Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря (код ЄДРПОУ 38016986) за рахунок бюджетних асигнувань на користь OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co & KG 4548 (чотири тисячі п`ятсот сорок вісім) євро судових витрат на правничу допомогу.

14.11.2019 року за вх.№42762/19 від представника позивача надійшла заява про встановлення порядку виконання додаткового рішення у справі №420/696/19 шляхом визначення гривневого еквівалента суми, що підлягає стягненню з відповідача. В обґрунтування таких вимог представник позивача вказує, що з метою виконання додаткового рішення суду позивач звернувся до органів казначейського обслуговування для безспірного списання коштів. Листом від 29.10.2019 року №16-08-06/5616 Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області повідомило представника позивача про те, що виконати виконавчий документ із стягнення суми витрат на професійну правничу допомогу є неможливим, оскільки його виконання можливе лише у національній валюті - гривні, еквівалента якого у рішенні суду не визначено. У зв`язку із цим орган казначейського обслуговування запропонував позивачу надати судове рішення (ухвалу) із зазначенням гривневого еквіваленту судових витрат на правничу допомогу, котрі підлягають виконанню.

Для розгляду даної заяви було призначено судове засідання 26.11.2019 року, у яке представники сторін не з`явились. 26.11.2019 року за вх.№44433/19 від представника позивача надійшла заява про розгляд заяви про встановлення порядку виконання рішення за її відсутності.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про встановлення порядку виконання додаткового рішення у справі, суд дійшов наступних висновків.

Згідно положень ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Тобто, чинне процесуальне законодавство встановлює не лише необхідність вирішення спору по суті, а й зобов`язує суд з урахуванням конкретних обставин здійснити заходи, необхідні для виконання прийнятого рішення.

Досліджуючи обставини, які склались під час виконання додаткового рішення від 08.08.2019 року у справі №420/696/19, суд зазначає, що його виконання шляхом стягнення коштів в іноземній валюті (євро) дійсно є неможливим. Це підтверджується листом Головного управління ДКС України в Одеській області від 29.10.2019 року №16-08-06/5616.

Згідно ч.2 ст.6 Закону України Про виконавче провадження рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Актом, який визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, є Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений Постановою КМУ №845 від 03.08.2011 року (далі - Порядок).

У відповідності до п.2 Порядку безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України Про валюту та валютні операції гривня є єдиним законним платіжним засобом в Україні з урахуванням особливостей, встановлених частиною другою цієї статті, і приймається без обмежень на всій території України для проведення розрахунків.

Частина 2 вказаної статті визначає, що усі розрахунки на території України проводяться виключно у гривні окрім прямо передбачених випадків.

Тобто, за загальним правилом, якщо інше не визначено, проведення грошових операцій здійснюється у національній валюті - гривні.

Пунктом 25 Порядку встановлено, що безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів з рахунка боржника здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.

Згідно п.26 Порядку Безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).

Безспірне списання коштів з рахунків бюджетних установ у частині власних надходжень здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку надходжень на відповідному рахунку за визначеним кодом економічної класифікації видатків бюджету з урахуванням вимог пункту 28 цього Порядку.

Судові витрати, штрафні санкції безспірно списуються за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету. В разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування (залишки коштів на рахунках), безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів.

Зазначені вище операції проводяться саме в національній валюті, як того вимагає ст.5 Закону України Про валюту та валютні операції . Для окремих випадків передбачено списання коштів у іноземній валюті, однак здійснюється це лише за умови списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету у разі конфіскації іноземної валюти.

Значного ускладнення зазнає процедура виконання додаткового рішення у даній справі і тому, що відповідач для цілей відшкодування судових витрат не має рахунків в іноземній валюті.

Таким чином, суд дійшов висновку про неможливість стягнення коштів у порядку безспірного списання з відповідача у іноземній валюті.

Натомість, таке списання має бути здійснено для виконання додаткового рішення суду.

Суд зазначає, що чинне законодавство не визначає алгоритм дій як суду, так і органу виконання рішень у разі стягнення сум витрат на професійну правничу допомогу, нараховану адвокату (адвокатському об`єднанню) в іноземній валюті.

Проте, з урахуванням загальних принципів адміністративного судочинства суд має вирішити вказане питання і зазначає, що позивач має безумовне право на справедливу сатисфакцію здійснених витрат. Особливість проведення валютних операцій полягає у тому, що відношення однієї валюти до іншої (курс валюти) не є постійною величиною. За таких умов, у разі стягнення на користь нерезидента судових витрат необхідно стягнути саме ту суму, яка була ним сплачена.

Беручи до уваги висновки суду, наведені у додатковому рішенні від 08.08.2019 року, визнані судом судові витрати на правничу допомогу склали 4548 (чотири тисячі п`ятсот сорок вісім) євро, а тому поверненню підлягає саме ця сума, однак для можливості забезпечення проведення коштів з бюджетного рахунку необхідно визначити її гривневий еквівалент. Суд вважає, що датою для визначення вказаної суми у гривневому еквіваленті для проведення грошових операцій є дата прийняття рішення щодо стягнення суми судових витрат, а саме 08.08.2019 року.

Згідно відомостей з офіційного сайту Національного банку України щодо курсу валюти станом на 08.08.2019 року 100 євро дорівнюють 2848,0355 гривень.

Отже, еквівалентом суми стягнення за додатковим рішенням від 08.08.2019 року у національній валюті є сума 129 528 (сто двадцять дев`ять тисяч п`ятсот двадцять вісім) гривень 65 копійок.

Таким чином, з метою забезпечення виконання додаткового рішення у справі №420/696/19, яка набрало законної сили, суд вважає за необхідне встановити спосіб його виконання шляхом стягнення з Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря (код ЄДРПОУ 38016986) за рахунок бюджетних асигнувань на користь OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co & KG 4548 (чотири тисячі п`ятсот сорок вісім) євро судових витрат на правничу допомогу в гривневому еквіваленті, що дорівнює 129 528 (сто двадцять дев`ять тисяч п`ятсот двадцять вісім) гривень 65 копійок.

Керуючись ст. ст. 241-246, 248, 250, 256, 294, 295, 297 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника позивача про встановлення порядку виконання додаткового рішення у справі за позовом OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co, KG до Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю «АТІС» , та третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача, Управління державної казначейської служби у м. Южне про визнання дій протиправними, стягнення коштів - задовольнити.

Встановити спосіб виконання додаткового рішення від 08.08.2019 року у справі №420/696/19 шляхом стягнення з Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря (код ЄДРПОУ 38016986) за рахунок бюджетних асигнувань на користь OLDENDORFF DRY BULK GmbH Co & KG 4548 (чотири тисячі п`ятсот сорок вісім) євро судових витрат на правничу допомогу в гривневому еквіваленті, що дорівнює 129 528 (сто двадцять дев`ять тисяч п`ятсот двадцять вісім) гривень 65 копійок.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подачі через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення29.11.2019
Оприлюднено02.12.2019
Номер документу85997098
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними, стягнення коштів

Судовий реєстр по справі —420/696/19

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Постанова від 31.10.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Постанова від 31.10.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 23.09.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 11.09.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Рішення від 12.08.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Рішення від 08.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні