ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
02 грудня 2019 рокум. Ужгород№ 260/1720/19
Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Гаврилко С.Є., вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі за у справі за позовною заявою Публічного акціонерного товариство "Акціонерна фірма "Яворник" до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області про визнання дій неправомірними, визнання недійсним звіту про оцінку майна, -
ВСТАНОВИВ:
28 листопада 2019 року до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом звернулося Публічне акціонерне товариство "Акціонерна фірма "Яворник" (89000, Закарпатська область, смт. Великий Березний, вул. Гагаріна, 1, код ЄДРПОУ 00273695) до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області (код ЄДРПОУ 34888449), яким просить суд: "1. Визнати протиправними дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області щодо проведення в рамках зведеного виконавчого провадження № 57865038 оцінки виробничого комплексу, що розташований за адресою: смт. Великий Березний, вул. Гагаріна,1 та встановлення вартості вказаного виробничого комплексу станом на 05.09.2019 в розмірі 13566000,00 грн. без податку на додану вартість; 2. Визнати протиправною та скасувати оцінку майна станом на 05.09.2019 року, виконаним суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання TOB "Приватна експертна служба" на замовлення Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області в рамках зведеного виконавчого провадження № 57865038 щодо визначення ринкової вартості майна виробничого комплексу, що розташований за адресою: смт. Великий Березний, вул. Гагаріна,1 та встановлення вартості вказаного виробничого комплексу".
Відповідно до статті 171 частини 1 пункту 3 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Розглянувши поданий позов, суддя вважає за необхідне залишити такий без руху з огляду на наступне.
Відповідно до статті 160 частини 5 пункту 2 КАС України, в позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Судом встановлено, що позивачем у позовній заяві не було вказано місцезнаходження відповідача в даній справі.
Таким чином, оскільки, позивачем у позовній заяві не було зазначено відомості, визначені статтею 160 частиною 5 пунктом 2 КАС України стосовно місцезнаходження (адреси) відповідача, за таких обставин, суддя залишає дану позовну заяву без руху.
Статтею 287 частиною 3 КАС України передбачено, що відповідачем у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби є відповідний орган державної виконавчої служби, а у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця - приватний виконавець.
Статтею 6 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" визначено, що систему органів примусового виконання рішень становлять: 1) Міністерство юстиції України; 2) органи державної виконавчої служби, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.
Відповідно до пункту 3 Розділу 1 Інструкції з організації примусового виконання рішень затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 29 вересня .2016 року № 2832/5 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 вересня 2016 року за № 1302/29432, органами державної виконавчої служби є: Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, до якого входить відділ примусового виконання рішень; управління державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - управління державної виконавчої служби), до складу яких входять відділи примусового виконання рішень; районні, районні в містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних територіальних управлінь юстиції (далі - відділи державної виконавчої служби).
Отже, в цій категорії справ відповідачами можуть бути лише перераховані органи державної виконавчої служби. У зв`язку з тим, що структурні підрозділи органів державної виконавчої служби: відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, відділи примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі не визначені як самостійні органи державної виконавчої служби, це виключає можливість їхньої участі як відповідачів у таких справах.
Як вбачається з позовної заяви, позовні вимоги у даній справі звернені до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області, який не визначений як самостійні органи державної виконавчої служби, це виключає можливість його участі як відповідачів у таких справах.
Відповідачем у справі, згідно статті 50 КАС України, є суб`єкти владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно визначення понять КАС України - суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (стаття 3 частина 1 пункт 7 КАС України).
З огляду на те, відповідач у адміністративному процесі повинен мати адміністративну процесуальну правосуб`єктність відповідно до вимог статті 4 КАС України.
Тобто, позовні вимоги звернені до особи, яка не може бути відповідачем у даній справі, оскільки згідно з вимогами статті 287 частини 3 КАС України відповідачем у цій категорії справ повинен бути відповідний орган державної виконавчої служби.
Таким чином, позивачу слід викласти свої позовні вимоги вказавши належного відповідача - суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до статті 169 КАС України суддя, зокрема, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до статті 169 частини 4 пункту 1 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Таким чином, для усунення недоліків позовної заяви позивачу необхідно вказати місцезнаходження відповідача та належного відповідача - суб`єкта владних повноважень, шляхом подачі відповідної позовної заяви, відповідно до кількості учасників справи.
На підставі викладеного, керуючись статтями 122, 123, 160, 161, 169,171, 248 КАС України суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Публічного акціонерного товариство "Акціонерна фірма "Яворник" до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області про визнання дій неправомірними, визнання недійсним звіту про оцінку майна - залишити без руху.
Надати позивачу строк десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення вищезазначених недоліків.
Попередити позивача, що у випадку не виправлення недоліків, вказаних в ухвалі про залишення позовної заяви без руху у встановлені судом строки, позовна заява буде повернута позивачеві.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя С.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2019 |
Оприлюднено | 04.12.2019 |
Номер документу | 86023071 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні