Рішення
від 02.12.2019 по справі 420/6041/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6041/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Орленко А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправними та скасування рішень зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» звернулось до суду з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправними та скасування рішення комісії Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.07.2018р. №851859/30622532, від 25.07.2018р. №853917/30622532, від 25.07.2018р. №854340/30622532, від 25.07.2018р.№854262/30622532 та зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р., складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх подачі на реєстрацію.

Ухвалою суду від 16.10.2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що вважає рішення Комісії ОВПП ДФС № 851859/30622532 від 24.07.2018р.; №853917/30622532 від 25.07.2018; №854340/30622532 від 25.07.2018р. № 854262/30622532 від 25.07.2018р. були прийняті без достатніх правових підстав, а також без належного з`ясування та дослідження господарських операцій позивача з покупцем, а отже вони є необгрунтованими, протиправними та такими, що порушують законні права та інтереси як позивача, так і його контрагента. Позивач вказав, що оскільки всі господарські операції з постачання тютюнових виробів позивачем покупцю, оформлювалися первинними документами, які складалися у суворій відповідності до вимог чинного законодавства, позивач правомірно відобразив зазначені поставки у своєму бухгалтерському обліку та склав на їх підставі відповідні податкові накладні. Разом з тим, як зазначив позивач, ні ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА , ні його господарські операції з поставки товару покупцю, не відповідають ознакам ризиковості, та не підлягають моніторингу на предмет ризиковості, а тому зупинення реєстрації складених позивачем податкових накладних є необгрунтованим та протиправним. Так, позивач посилаючись на той факт, що одночасне значення показників D та Р по податковим накладним, складеним позивачем, відповідають критеріям визначеним в пп. 3) п.3 Порядку № 117, вважає, що Комісія ОВПП ДФС взагалі не мала жодних правових підстав здійснювати моніторинг податкових накладних, складених ним на предмет їх відповідності критеріям ризиковості. У зв`язку з викладеним, та посилаючись на те, що оскаржувані рішення фіскального органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги товариства у повному обсязі.

08.11.2019р. до суду від відповідача Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби надійшов відзив на позовну заяву у якому представник, посилаючись на положення Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 та лист ДФСУ від 21.03.2018р. №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку зазначив, що при відпрацюванні взаємовідносин ТОВ Тедіс Україна з контрагентами- покупцями щодо подальшої реалізації тютюнових виробів встановлено ймовірні ризикові транзакції, за якими в подальшому простежується обрив ланцюга постачання. Підприємством ТОВ Тедіс Україна у квітні 2018 року на адресу платника ТОВ Алианс (код ЄДРПОУ 40178231) було виписано податкові накладні на постачання сигарет, а саме: № 530889/- від 06.04.2018 на суму ПДВ 68783,33 грн.; № 569675/- від 13.04.2018на суму ПДВ 66666,67грн.; № 543968/- від 10.04.2018 на суму ПДВ 108333,33 грн.; №505888/- від 03.04.2018 на суму ПДВ 95866,67 грн. За результатами наявних баз даних, щодо реалізації сигарет підприємством ТОВ Алианс не встановлено подальшої реалізації сигарет, тобто простежувався розрив ланцюга постачання. Відповідно до ІС Архів електронної звітності ТОВ Алианс (код ЄДРПОУ 41581787), як продавець товарів не здійснювало реєстрацію податкових накладних з відповідними кодами товарів та взагалі не реєструвало ніяких податкових накладних. Відповідно до ІС Податковий блок ТОВ Алианс не подавало у 2018 році звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів. Для узагальнення вищезазначеної інформації податковим органом на підставі баз даних податкового органу була складена схема роботи ТОВ Тедіс Україна з контрагентом ТОВ Алианс у квітні 2018 року. На підставі вищевикладеного, ТОВ Алианс було віднесено до ризикових платників податків та відповідно Офісом великих платників були прийнятті оскаржені позивачем рішення. З огляду на вищезазначене, Офіс великих платників податків ДФС діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами та іншими нормативними актами України, рішення № 851859/30622532 від 24.07.2018р., №853917/30622532 від 25.07.2018р., № 854262/30622532 від 25.07.2018р. та №854340/30622532 від 25.07.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних винесені правомірно, тому позов є безпідставним

Також, 08.11.2019р. до суду від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на позовну заяву у якому представник відповідача з ідентичних підстав, викладених у відзиві Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 08.11.2019р., просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ Тедіс Україна .

25.11.2019р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив у якій позивач вказав, що не погоджується з обставинами викладеними у відзивах відповідачів, посилаючись на те, що відповідачами не наведено фактичних порушень, які підтверджували наявність правових підстав для винесення Рішення Комісії ОВПП ДФС № 851859/30622532 від 24.07.2018; № 853917/30622532 від 25.07.2018 ; № 854340/30622532 від 25.07.2018; № 854262/30622532 від 25.07.2018 щодо блокування податкових накладних Позивача № 530889/- від 06.04.2018 на суму ПДВ 68783,33 грн.; № 569675/- від 13.04.2018на суму ПДВ 66666,67грн.; № 543968/- від 10.04.2018 на суму ПДВ 108333,33 грн.; № 505888/- від 03.04.2018 на суму ПДВ 95866,67 грн. При цьому, як зазначив позивач, жодного рішення щодо віднесення ТОВ Алианс до ризикових контрагентів відповідачами не надано. Водночас позивач зазначає, що посилання відповідачів як на доказ безтоварності господарських операцій ТОВ Алианс з його контрагентами, товару або реалізацію відмінних від тютюнових виробів товарів, надання послуг чи виконання робіт, є безпідставним та необгрунтованим, оскільки дані операції не мають відношення на формування податкового обліку за операціями за участю власне позивача.

Заслухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності ТОВ «ТЕДІС УКРАЇНА» відносяться: Код КВЕД 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; Код КВЕД 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами (основний); Код КВЕД 46.37 Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами; Код КВЕД 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Код КВЕД 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах; Код КВЕД 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; Код КВЕД 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

Судо встановлено, що 21.09.2017р. між ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА та ТОВ АЛИАНС укладено договір поставки №25272-ДП/17, предметом якого відповідно до п.1.1. є те, що продавець зобов`язується передати тютюнові вироби або інші групи товарів у власність покупця відповідно до його замовлення, а покупець зобов`язується приймати й оплачувати товар на умовах зазначених у цьому договорі(а.с. 24-27 т.1).

На підтвердження укладення та виконання вказаного договору до суду надано: 3 додатки до договору №1 від 21.09.2017р. та додаток від 01.11.2017р., із зазначенням матеріально відповідальних осіб покупця отримувати від його імені матеріальні цінності від позивача(а.с.28-31 т.1), копії реєстрів документів щодо проведення оплат на 03.04.2018р., 06.04.2018р., 10.04.2013р., 13.04.2018р.(а.с. 32-35 т.1), видаткові накладні(а.с.36-69 т.1), податкові накладні №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р. (а.с.70-73т.1).

27.04.2019р. ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА було направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних вищевказані податкові накладні №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р. (а.с.70-73т.1).

За результатами обробки податкових накладних №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р. ДФС України було зупинено реєстрацію податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п.1 Критерії ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію про реєстрацію податкової накладаної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладаних. Додатково повідомлено: показники D =0, Р (а.с.74-77 т.1).

Так, на пропозицію контролюючого органу ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено:

- №85791 від 17.07.2018р. щод зупиненої ПН №505888 від 03.04.2018р.(а.с.88 т.1), разом з поясненням, договором №25272-ДП/17 від 21.09.2017р. та платіжкою (а.с.89-91 т.1);

-№84868 від 17.07.2018р. щодо зупиненої ПН №569675 від 13.04.2018р.(а.с.92 т.1), разом з поясненням, договором №25272-ДП/17 від 21.09.2017р. та платіжкою (а.с.93-95 т.1);

-№84504 від 17.07.2018р. щодо зупиненої ПН №530889 від 06.04.2018р.(а.с.96 т.1), разом з поясненням, договором №25272-ДП/17 від 21.09.2017р. та платіжкою (а.с.97-99т.1);

-№85017 від 17.07.2018р. щодо зупиненої ПН №543968 від 10.04.2018р.(а.с.100 т.1), разом з поясненням, договором №25272-ДП/17 від 21.09.2017р. та платіжкою (а.с.101-103.1).

Як вбачається з поданого до ДФС України та Офісу великих платників податків ДФС пояснення ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА , товариство зазначило, що у ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА відсутні критерії ризиковості, викладені у листі ДФС від 21.03.2018р. №959/99-99-07-18. ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА здійснює продаж тютюнових виробів на підставі договорів поставки та що між платником податку та ТОВ АЛИАНС було укладено договір поставки №25272-ДП/17 від 21.09.2017р. відповідно до якого здійснюється відвантаження тютюнових виробів. Товар, що реалізувався ТОВ АЛИАНС було придбано у виробників АрАТ Філіп Морріс Україна , АТ Імперіал Тобакко Продакшн Україна , ПрАТ А/Т тютюнова компанія В.А.Т.-Прилуки , ПАТ Джей Ті Інтернешнл Україна , що підтверджується сертифікатами відноповідності на продукцію та іншими первинними документами. Товари, що постачаються ТОВ ТЕДІС Україна на постійній основі, протягом будь-яких чотирьох звітних з останніх шести, що зазначенні в найменуваннях зареєстрованих з одним кодом УКТ ЗЕД 2402 20 90 20(а.с.86-87 т.1).

Рішеннями комісії Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.07.2018р. №851859/30622532(а.с. 82-83 т.1), від 25.07.2018р. №853917/30622532(а.с.80-81 т.1), від 25.07.2018р. №854340/30622532(а.с.78-79 т.1), від 25.07.2018р. №854262/30622532(а.с.84-85 т.1), було відмовлено у реєстрації спірниїх податкових накладних.

Як вбачається з оскаржених рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.07.2018р. №851859/30622532, від 25.07.2018р. №853917/30622532, від 25.07.2018р. №854340/30622532, від 25.07.2018р.№854262/30622532, підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стали: ненадання платником письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена, із зазначенням додаткової інформації (зазначити до якої інформації) -наявність в органах ДФС інформації, що свідчить про здійснення платником ризикових операцій.

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкові накладні №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р.

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент формування податкової накладної) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , яка набрала чинності 22.03.2018 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.14 Порядку №117 встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. (п.16 Порядку 117).

Разом з тим, п. 13 Порядку №117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг , зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п.21 Порядку 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, заначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як зазначалось судом, за результатами обробки податкових накладних №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р. ДФС України було зупинено реєстрацію податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п.1 Критерії ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію про реєстрацію податкової накладаної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладаних. Додатково повідомлено: показники D =0, Р .

Відповідно до пп.1.6.п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, зазначених у листі від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

-платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

-дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

-платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

-платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

-платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

-платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

-наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, відповідач у квитанціях зазначив лише посилання на відповідність розрахунків критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП. Проте пункт 13 Порядку № 117 вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, які включені до п.п. 1.6 зазначених Критеріїв із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Суд зазначає, що відповідач не вказав у квитанції конкретного критерію ризику, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Таким чином, контролюючим органом, у даному випадку, порушено вимоги Порядку № 117, оскільки у квитанції не зазначено чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Під час з`ясування офіційних обставин справи представником відповідачів зазначено та визначено у відзивах на позовну заяву, що на підставі баз даних податкового органу була складена схема роботи ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА з ТОВ Алианс у квітні 2018 року та на підставі вищевикладеного, ТОВ Алианс було віднесено до ризикових платників податків та відповідно Офісом прийнято оскаржені позивачем рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

При цьому, відповідачами не надано до суду докази віднесення ТОВ Алианс до ризикових платників податків.

Разом з тим, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пп. 1.6 п. 1 зазначених Критеріїв ризиковості платника податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Встановлені судом обставини свідчать про недотримання відповідачем вимог щодо ясності, чіткості, доступності, зрозумілості та обґрунтованості рішень, як щодо зупинення реєстрації податкових накладних №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р., так і прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.07.2018р. №851859/30622532, від 25.07.2018р. №853917/30622532, від 25.07.2018р. №854340/30622532, від 25.07.2018р.№854262/30622532, виконання яких є запорукою передбачуваності для позивача наслідків виконання або невиконання ним законних вимог відповідача.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

На виконання ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд врахував висновки щодо застосування норм права, викладені, зокрема, в постановах Верховного Суду від 23.10.2018 року по справі № 822/1817/18, від 2 квітня 2019 року по справі № 822/1878/18, від 21 травня 2019 року по справі № 815/2791/18.

Надані ТОВ ТЕДІС УКРАЇНА до суду первинні документи, доводять відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних №530889/- від 06.04.2018р., №569675/-від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р.та в подальшому відмову в їх реєстрації.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та ТОВ Алианс , то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином, оскаржувані рішення комісії Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.07.2018р. №851859/30622532, від 25.07.2018р. №853917/30622532, від 25.07.2018р. №854340/30622532, від 25.07.2018р.№854262/30622532

є необґрунтованими, не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень, та відповідно вимога позивача визнати протиправним та скасувати вказані рішення, підлягають задоволенню.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У зв`язку з тим, що суд прийшов до висновку про протиправність прийняття рішення від 24.07.2018р. №851859/30622532, від 25.07.2018р. №853917/30622532, від 25.07.2018р. №854340/30622532, від 25.07.2018р.№854262/30622532, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «ТЕДІС УКРАЇНА» зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №530889/- від 06.04.2018р., №569675/- від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р., складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх подачі на реєстрацію.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з платіжного доручення №128235 від 04.10.2019р. позивачем сплачено судовий збір за подання вказаного адміністративного позову у загальному розмірі 7684,00грн.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» , суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення солідарно з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби та Державної фіскальної служби України на користь позивача 7684,00грн. сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» -задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.07.2018р. №851859/30622532, від 25.07.2018р. №853917/30622532, від 25.07.2018р. №854340/30622532, від 25.07.2018р. №854262/30622532.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197, м. Київ, Львівська площа 8) зареєструвати податкові накладні №530889/- від 06.04.2018р., №569675/- від 13.04.2018р., №543968/- від 10.04.2018р., №505888/- від 03.04.2018р., складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх подачі на реєстрацію.

Стягнути з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996, м.Київ, вул. Дегтярівська 11 Г) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 30622532, м.Одеса, проспект Шевченко, 4-А) судовий збір у розмірі 3842,00 грн. (три тисячі всімсот сорок дві гривні).

Стягнути з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, м. Київ, Львівська площа 8) на користь на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 30622532, м.Одеса, проспект Шевченко, 4-А) судовий збір у розмірі 3842,00 грн. (три тисячі всімсот сорок дві гривні).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено 02.12.2019р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2019
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86023703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6041/19

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні