У Х В А Л А
03 грудня 2019 року Справа №160/11889/19
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник Сергій Володимирович, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро питання щодо залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у справі за позовною заявою Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" до Східного офісу Держаудитслужби про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
27 листопада 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" до Східного офісу Держаудитслужби, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Східного офісу Держаудитслужби, що полягає у не складанні протоколів про вчинене адміністративне правопорушення головою та секретарем тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвою С.В. та ОСОБА_1 під час здійснення закупівлі у системі Рrozorro за номером ID: UA-2018-11-02-002033-b, та непереданні матеріалів адміністративного правопорушення до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області;
- зобов`язати уповноважених осіб Східного офісу Держаудитслужби скласти протоколи про вчинене адміністративне правопорушення щодо голови та секретаря тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвої С.В. та ОСОБА_1 під час здійснення закупівлі у системі Рrozorro за номером ID: UА-2018-11-02-002033-b, та направити матеріали адміністративного правопорушення до суду за місцем вчинення правопорушення;
- зобов`язати Східний офіс Держаудитслужби внести Комунальний заклад "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" до плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2019 року.
Вказані позовні вимоги вмотивовані тим, що за наслідками здійснення громадського моніторингу за дотриманням законодавства про витрачання бюджетних коштів Громадською організацією "Платформа Громадський Контроль" було виявлено порушення ч. 1 ст. 10; ст. 28 Закону України "Про публічні закупівлі", вчинені замовником КЗ "Слобожанський НВК №1" під час здійснення закупівлі "Капітальний ремонт приміщень 1-го, 2-го, 3-го поверхів та протирадіаційного укриття (тиру) Комунального закладу "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" за адресою: Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, смт. Слобожанське, вул. Будівельників, Коригування (ДСТУ Б. Д. 1.1-1:2013) (код ДК 021:2015 -45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Рrozorro за номером ID: UА-2018-11-02-002033-b). Про виявлені порушення позивач листом вих. № 286 (14/19 від 29.03.2019р. повідомив Східний офіс Держаудитслужби та просив включити комунального закладу "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" до плану перевірок на наступний квартал.
20.05.2019р. Східним офісом Держаудитслужби було прийнято рішення №95 про початок здійснення моніторингу закупівлі.
07.06.2019р. було закінчено моніторинг закупівлі та виявлено наступні порушення: встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу; встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї; встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (замовником в порушення ст. 28 Закону не проведено оцінку тендерних пропозицій на основі критерії і методики оцінки, зазначених в тендерній документації та в порушення Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" оприлюднено в оголошенні про закупівлю недостовірну інформацію щодо методики та критеріїв оцінки тендерних пропозицій).
Таким чином, у межах проведення моніторингу Східним офісом Держаудитслужби було підтверджено наявність порушень, про які зазначав позивач, а також додатково виявлено ряд інших, зокрема: ч. 1 ст. 10; абз. 8 та 9 ч. 1 ст. 10; ст. 22; ст. 28 Закону України "Про публічні закупівлі" під час здійснення зазначеної закупівлі.
16.07.2019р. Східним офісом Держаудитслужби було направлено листа про надання інформації та запрошення для підписання протоколу голові та секретарю тендерного комітету Комунального закладу "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвій С.В. та ОСОБА_2 В.
Зважаючи на те, що зазначені особи до Офісу не з`явилися, пояснення та персональні дані не надали, 25.07.2019р. Офісом було складено акт неявки.
Однак, як вбачається з відповіді відповідача від 11.11.2019р. вих.№04-1215/8296 на запит Позивача щодо результатів притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності за порушення під час здійснення закупівель, в т.ч. за номером ГО: UA-2018-11-02-002033-b, подальших дій Східним офісом Держаудитслужби не було вчинено, зокрема: не складено протоколів про адміністративне правопорушення щодо голови та секретаря тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвої С.В. та Каракаш О.В.; відповідно матеріали адміністративного правопорушення не передано до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області для подальшого накладення судом на винних осіб ( ОСОБА_3 та ОСОБА_1 ) адміністративного стягнення у вигляді штрафу, який мав бути звернений у дохід Держави; КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" не включено до плану заходів державного фінансового контролю на 3 та 4 квартали відповідно до Порядку планування заходів державного фінансового контролю Державною аудиторською службою та її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 8 серпня 2001 р. № 955 та Положення про планування контрольно-ревізійної роботи Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами (затверджено Наказом ГоловКРУ України від 26 жовтня 2005 року №319, у редакції наказу Держаудитслужби від 26.08.2016 №71).
За зверненням гр. ОСОБА_4 від 19.10.2018 до плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби (Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області) на II квартал 2019 року було включено такий захід з проведення державного фінансового контролю як "Ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства "Кіровоградський обласний протитуберкульозний диспансер Кіровоградської обласної ради" за період з 01 січня 2018 р. по 30 червня 2019 р. (перелік об`єктів у додатку 27)" (зазначено у п.4.3.2.1 розділу IV цього Плану)". За колективним зверненням гр. ОСОБА_5 та мешканців сільської ради, направленого листом Держаудитслужби від 20.06.2019 №20-18/162-2019, до плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2019 року було включено такий захід з проведення державного фінансового контролю як "Ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Виконавчого комітету Чкаловської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області за період з 01.01.2017 року по 30.09.2019 року (перелік об`єктів у додатку 5) (зазначено у п. 1.3.7.1 розділу І цього Плану)".
Отже, через протиправну бездіяльність Східного офісу Держаудитслужби, що полягає у не складанні протоколів про адміністративне правопорушення щодо голови та секретаря тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвої СВ. та ОСОБА_1 та непереданні матеріалів адміністративного правопорушення до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області для подальшого накладення судом на винних осіб ( ОСОБА_3 та ОСОБА_1 ) адміністративного штрафу - загальний фонд Державного бюджету України недоотримав коштів у розмірі від 23 800,00 грн (2 особи*11 900,00 грн) до 34 000,00 грн. (2 особи*17000,00 грн), що відповідно є завданими Державі Україна збитками. Майнова шкода завдана державі неналежним виконанням обов`язків відповідачем та порушення ним законодавства про фінансовий контроль, публічні закупівлі та адміністративні правопорушення. Крім того, така бездіяльність відповідача в свою чергу у короткостроковій перспективі призводить до значно гірших наслідків ніж недоотримання коштів від штрафів у дохід Державного бюджету, бездіяльність призводить до формування у свідомості громадян безкарності за вчинені правопорушення та створює стимули порушувати законодавство про закупівлі, що зведе нанівець мету такого законодавства - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції (преамбула ЗУ "Про публічні закупівлі"); ефективне, законне, цільове, результативне використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів (п. 3 ч. 3 Положення про Держаудитслужбу).
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.11.2019 року зазначена вище справа розподілена та 28.11.2019 року передана судді Пруднику С.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 року роз`єднано позовні вимоги у даній справі в частині визнання протиправною бездіяльність Східного офісу Держаудитслужби, що полягає у не складанні протоколів про вчинене адміністративне правопорушення головою та секретарем тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвою С.В. та ОСОБА_1 під час здійснення закупівлі у системі Рrozorro за номером ID: UA-2018-11-02-002033-b, та непереданні матеріалів адміністративного правопорушення до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області та зобов`язання уповноважених осіб Східного офісу Держаудитслужби скласти протоколи про вчинене адміністративне правопорушення щодо голови та секретаря тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвої С.В. та ОСОБА_1 під час здійснення закупівлі у системі Рrozorro за номером ID: UА-2018-11-02-002033-b, та направити матеріали адміністративного правопорушення до суду за місцем вчинення правопорушення, шляхом виділення в самостійне провадження, оскільки це сприятиме виконанню завдання адміністративного судочинства.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 року виправлено описку в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 року про роз`єднання позовних вимог в частині дати про відкриття провадження в адміністративній справі.
Відповідно до інформації до витягу з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 02.12.2019 року позовним вимогам щодо визнання протиправною бездіяльність Східного офісу Держаудитслужби, що полягає у не складанні протоколів про вчинене адміністративне правопорушення головою та секретарем тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвою С.В. та ОСОБА_1 під час здійснення закупівлі у системі Рrozorro за номером ID: UA-2018-11-02-002033-b, та непереданні матеріалів адміністративного правопорушення до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області та зобов`язання уповноважених осіб Східного офісу Держаудитслужби скласти протоколи про вчинене адміністративне правопорушення щодо голови та секретаря тендерного комітету КЗ "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" Голендяєвої С.В. та ОСОБА_1 під час здійснення закупівлі у системі Рrozorro за номером ID: UА-2018-11-02-002033-b, та направити матеріали адміністративного правопорушення до суду за місцем вчинення правопорушення, які виділені в самостійне провадження присвоєно єдиний унікальний номер судової справи №160/12069/19.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 року передано справу №160/12069/19 до Кіровського районного суду м. Дніпропетровська.
Розглянувши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Як вбачається з позову, позивач просить суд зобов`язати Східний офіс Держаудитслужби внести Комунальний заклад "Слобожанський навчально-виховний комплекс №1" загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" до плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на IV квартал 2019 року.
Таким чином, рішення суду по даній справі може вплинути на права, інтереси та обов`язки Комунального закладу "Слобожанський навчально-виховний комплекс № 1 "Загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради".
Враховуючи викладене, суд прийшов до висновку про необхідність залучення Комунального закладу "Слобожанський навчально-виховний комплекс № 1 "Загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" (код ЄДРПОУ 20259007, адреса: 52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Будівельників, 1) до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
На підставі викладеного, керуючись положеннями ст. ст. 49, 241, 243, 248, 256, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Залучити Комунальний заклад "Слобожанський навчально-виховний комплекс № 1 "Загальноосвітня багатопрофільна школа ІІ-ІІІ ступенів - Центр позашкільної освіти Слобожанської селищної ради" (код ЄДРПОУ 20259007, адреса: 52005, Дніпропетровська область, Дніпровський район, смт Слобожанське, вул. Будівельників, 1) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, до участі у розгляді адміністративної справи за позовною заявою Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" до Східного офісу Держаудитслужби про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити третій особі, що вона має права та обов`язки, визначені статтями 44, 45, 47, 131 Кодексу адміністративного судочинства України.
Встановити третій особі строк для надання пояснень щодо позову протягом трьох днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Встановити позивачу та відповідачу строк для надання відповіді на пояснення третьої особи протягом трьох днів з дня отримання пояснень третьої особи.
Копію ухвали направити сторонам по справі та третій особі. Копію позовної заяви з доданими до неї документами направити третій особі.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та не може бути оскаржена. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2019 |
Оприлюднено | 04.12.2019 |
Номер документу | 86060856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні