ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
03 грудня 2019 р. м. ХерсонСправа № 540/2163/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Войтовича І.І., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Приватного підприємства "Форт Сервіс-Юг" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Одеській області про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив :
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі-відповідач - 1), Головного управління ДФС у Одеській області (далі - відповідач - 2), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1078451/35994476 від 15.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 11.02.2018 та рішення №1078453/35994476 від 15.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 29.01.2019;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №4 від 11.01.2019 на загальну суму з урахуванням ПДВ 88 000,00 грн., податкову накладну №10 від 29.01.2019 на загальну суму з урахуванням ПДВ 88000,00 грн., які складені ПП "ФОРТ СЕРВІС -ЮГ" (код ЄДРПОУ 35994476) та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою суду від 16.10.2019 адміністративний позов було залишено без руху та встановлено строк позивачу для усунення її недоліків.
Станом на 24.10.2019 позивач вимоги ухвали суду від 16.10.2019 виконав в повному обсязі.
24.10.2019 ухвалою суду відкрито провадження у даній справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Зі змісту позовних вимог суд вбачає, що позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1078451/35994476 від 15.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 11.02.2018 та рішення №1078453/35994476 від 15.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 29.01.2019.
Також, в тексті позовної заяви, позивач зазначив, що оскаржувані рішення отримав 15.02.2019. Проте з даним адміністративним позовом, позивач звернувся до суду 15.10.2019, що підтверджується штемпелем, на першому аркуші адміністративного позову.
Таким чином, позивачем прощено строк звернення до суду, з даним адміністративним позовом, який встановлено ч. 2 ст. 122 КАС України.
Представником позивача, 22.10.2019, було подано письмові пояснення щодо строку звернення до суду з даною позовною заявою, посилаючись на ст. 102 Податкового кодексу України, відповідно до якої встановлений строк давності терміном 1095 днів, тобто 3 роки. Також вважає, що відмова у реєстрації податкової накладної здійснюється у формі прийняття фіскальним (контролюючим) органом відповідного рішення, що підпадає під формулювання визначене п.56.18 ст. 56 ПК України - інше рішення. Тому вважає, що строк звернення до суду з даним адміністративним позовом не пропущено.
Як вже зазначалося вище, ухвалою суду від 24.10.2019 відкрито спрощене провадження у даній справі.
Згідно з ч. 3 ст. 123 Кодексу адміністративного судочинства України, Якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Також, суд звертає увагу що спеціальні строки для звернення до суду з позовом про скасування рішень контролюючих органів, які не пов`язані з нарахуванням грошових зобов`язань, зокрема рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН та зобов`язання її зареєструвати, після проведення процедури адміністративного оскарження та отримання рішення про залишення скарги без задоволення нормами ПК України не визначені, тобто не врегульовують спірне в цій справі питання.
Із прийняттям чинної редакції КАС України та відмінним правовим регулюванням, визначеним ч. 4 ст. 122 КАС України, інші рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абз. 3 п. 56.18 ст. 56 ПК України), оскаржуються в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.
Дана позиція суду відповідає висновкам викладеним у постанові Верховного Суду від 11 жовтня 2019 року у справі № 640/20468/18.
Приписами частини 5 статті 242 КАС України встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду.
Враховуючи викладене, відповідно до ч. 6 ст. 161 КАС України, позивачу необхідно подати до суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даною позовною заявою і докази поважності причин пропуску такого строку.
Частиною 2 ст. 169 КАС України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Вказані недоліки повинні бути усунені у строк не пізніше десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та докази поважності причин його пропуску.
Керуючись ст. ст. 123, 243, 248 КАС України,
ухвалив :
Залишити позовну заяву без руху.
Позивачу усунути недоліки позовної заяви у десятиденний строк з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи №540/2163/19 та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.
Ухвала окремо не оскаржується.
Суддя Войтович І.І.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2019 |
Оприлюднено | 05.12.2019 |
Номер документу | 86064457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні