ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.004804
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Кухар Н.А.
секретаря судового засідання Шавель М.М.
за участю:
представника позивача - Петрінець Б.Р.,
представника відповідача - Спотило О.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Трускавецької міської ради в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради про зобов`язання вчинити дії ,-
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 (адреса для листування: АДРЕСА_1) звернувся в суд з позовом до Трускавецької міської ради в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради (82200, вул. Бориславська, 1, м. Трускавець, Львівська область, код ЄДРПОУ - 04055914), головного спеціаліста, інспектора Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради, у якому згідно заяви про зменшення позовних вимог просить суд:
- зобов`язати відділ державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради зареєструвати повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), вул. Стебницька, м. Трускавець, будівництво якого здійснюється на підставі будівельного паспорта на земельній ділянці кадастровий номер 4611500000:01:014:0281, замовник якого є ОСОБА_1.
Ухвалою суду від 24.09.2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання у справі.
Протокольною ухвалою суду від 14.11.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем в листі - відмові № 122 від 22.04.2019 року зазначено причини відмови в реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт наявність зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт ЛВ 083162790642 на об`єкт будівництва Будівництво кварталу житлових будинків по вул. Стебницька, 42 а у м. Трускавці , замовником якого є ТОВ Трускавецький край . Вказують, що наявність зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області декларації про початок виконання будівельних робіт ЛВ 083162790642 від 03.10.2016 року, де замовник є ТОВ Трускавецький край , не можуть бути перешкодою для позивача у реалізації його права на забудову земельної ділянки і набуття права власності на новостворений ним об`єкт нерухомості, а відповідно не може слугувати підставою для відмови позивачу в реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті, будівництво якого здійснюється на підставі виданого будівельного паспорта, на земельній ділянці, яка належить позивачу на праві користування.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві та з урахуванням відповіді на відзив, просить позов задоволити.
Відповідачем подано на адресу суду відзив, який обґрунтовується тим, що відповідно до декларації, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області за № ЛВ 08315090021 від 18.03.2015 та ЛВ 083162790642 від 03.10.2016 р., на вул. Стебницькій, 41 та Мазепи 42 а в м. Трускавець - ТзОВ Трускавецький край отримало дозвіл на виконання будівельних робіт на будівництво кварталу житлових будинків (відповідно 18 будинків та 16 будинків), код об`єкта будівництва 1110,2 що згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 це котеджі та одноквартирні будинки підвищеної комфортності. Зазначає, що 21.08.2018 року замовник будівництва ТзОВ Трускавецький край згідно договору купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва відчужив один з будинків, дозвіл на виконання будівельних робіт на якому отримав відповідно до зареєстрованої декларації № ЛВ 08315090021 18.03.2015 року, Кандову Іллі. Вказують, що зміни в зареєстровану декларацію про початок виконання робіт не вніс, що є порушенням ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . В подальшому позивачем було подано повідомлення про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта на об`єкт Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), код об`єкта будівництва 1110,2 що згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 це будинки садибного типу. Зазначають, що реєстрація дозвільного документа на початок виконання будівельних робіт на об`єкті, на виконання будівельних робіт, на який виданий дозвіл (зареєстрована декларація) не передбачена чинним законодавством, що стало підставою для повернення повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Крім того, у відзиві вказано, що при розгляді повідомлення було виявлено невідповідність намірів забудови земельної ділянки, а саме в Публічній кадастровій карті за кадастровим номером 4611500000:01:014:0282 земельна ділянка має цільове призначення: для іншої житлової забудови, код 02.07 відповідно до класифікатора видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних питань № 548 від 23.07.2010 року.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав викладених у відзиві, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
21 серпня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Трускавецький край в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) та ОСОБА_2 (Покупець) укладеного договір купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва. Згідно предмету даного договору Продавець зобов`язується передати у власність Покупцеві, а Покупець зобов`язується прийняти у власність та оплатити на умовах цього договору об`єкт незавершеного будівництва № 19 згідно схеми, яка додається до Договору, загальною площею 130 кв.м., розташованого на земельній ділянці площею 0, 0341 га, кадастровий номер 4611500000:01:014:0281 по АДРЕСА_2 Пунктом 1.2 даного договору визначено, що об`єкт незавершеного будівництва №19 згідно схеми, яка додається до Договору, загальною плановою площею 130 м.кв., розташований на земельній ділянці площею 0, 0341 га, кадастровий номер 4611500000:01:014:0281 по АДРЕСА_2 (а.с. 16-17).
25 серпня 2019 року між Трускавецькою міською радою та ОСОБА_1 було укладено договір оренди землі. (а.с.13-15).
Замовник - ОСОБА_1 звернувся до Відділу Державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради із повідомленням про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта. (а.с.23-24).
Згідно відповіді Відділу державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради від 22.04.2019 року за № 122 вбачається, що повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), вул. Стебницька, м. Трускавець, відділом ДАБК Трускавецької міської ради не може бути внесено до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі скасування та анулювання зазначених документів. В листі вказано, що при розгляді повідомлення про початок виконання будівельних робіт на вище вказаному об`єкті будівництва встановлена невідповідність намірів забудови земельної ділянки державним будівельним нормам, стандартам та правилам. Відповідно до декларації про початок виконання будівельних робіт ЛВ 083162790642, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області 03.10.2016 року по вул. Стебницька, 42а в м. Трускавці виконуються замовником будівництва ТзОВ Трускавецький край , будівництво кварталу житлових будинків (клас наслідків (відповідальності) СС2). Код об`єкта 1110,2 (котеджі та одноквартирні будинки підвищеної комфортності. Об`єкт на який було подано повідомлення про початок виконання будівельних робіт (будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво) код об`єкта 1110,3) будується відповідно до вище вказаної декларації. Зміни в декларацію внесені не були. Два дозвільних документи на будівництво одного об`єкта будівництва не видаються.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на наступне.
Так, відповідно до частини першої статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, чинній на момент реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт) №3038-VI від 17.02.2011 (далі іменується Закон України №3038-VI), замовник має право виконувати будівельні роботи після:
1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - орган державного
архітектурно-будівельного контролю) - щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування;
2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності;
3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.
Відповідно до частини другої статті 34 Закону України №3038-VI, зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, визначено механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
Пунктом 15 Порядку № 466 передбачено, що у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні, які не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово в паперовій або електронній формі через електронний кабінет повідомляє замовникові протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.
Порядком ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 19 липня 2011 року за № 92 визначено механізм ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі-реєстр), як єдиної комп`ютерної бази даних.
Відповідно до п. 2 Порядку № 92 реєстр ведеться з метою забезпечення, зокрема, обліку повідомлень про початок виконання будівельних робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1 ), або скасування їх реєстрації.
Згідно п. 8 Порядку № 92 підставами для внесення Держархбудінспекцією поданих органом державного архітектурно-будівельного контролю даних до реєстру є отримання цим органом повідомлення; повідомлення про зміну даних у цьому повідомленні; декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або декларації про готовність об`єкта до експлуатації (далі-декларація), повідомлення про зміну даних у зареєстрованих деклараціях, внесення змін до них у зв`язку з виявленими технічними помилками, скасування реєстрації повідомлення або декларації, прийняття рішення про видачу або анулювання дозволу, видачу сертифіката, повернення декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, прийняття рішення про відмову у видачі дозволів чи сертифікатів.
Відповідно до пункту 12 Порядку 92 посадові особи здійснюють перевірку повноти даних у поданих замовником деклараціях з дотриманням вимог законодавства та за її наявності вносять дані до реєстру, а за її відсутності повертають їх замовнику на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, про що вносять дані до реєстру. За фактом реєстрації посадові особи здійснюють оформлення та підписання відповідних повідомлень та декларацій.
Судом встановлено, що замовником будівництва ТзОВ Трускавецький край у відповідності до декларації зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області за № ЛВ 08315090021 від 18.03.2015 та ЛВ 083162790642 від 03.10.2016 р., отримано дозвіл на виконання будівельних робіт на будівництво кварталу житлових будинків (відповідно 18 будинків та 16 будинків), код об`єкта будівництва 1110,2 що згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 це котеджі та одноквартирні будинки підвищеної комфортності.
За правилами частини шостої статті 36 Закону України №3038-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, а також у разі коригування проектної документації на виконання будівельних робіт в установленому законодавством порядку, замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю.
21 серпня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Трускавецький край в особі директора ОСОБА_5 та ОСОБА_1 було укладеного договір купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва. Предметом договору було вказано об`єкт незавершеного будівництва №19 згідно схеми, яка додається до Договору, загальною площею 130 кв.м., розташованого на земельній ділянці площею 0, 0341 га, кадастровий номер 4611500000:01:014:0281 по АДРЕСА_1 дозвіл на виконання будівельних робіт на яку було отримано відповідно до зареєстрованої декларації № ЛВ 08315090021 від 18.03.2015 року.
Судом встановлено, що після укладеного договору купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва від 21.08.2018 року у відповідності до частини шостої статті 36 Закону України №3038-VI, зміни в зареєстровану декларацію на початок виконання робіт внесено не було, декларацію не скасовано та вона залишається чинною.
В подальшому ОСОБА_1 звернувся до Відділу Державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради із повідомленням про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта.
Порядок розроблення проектної документації на будівництво об`єктів затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України відіб.05.2011 № 45 (далі - Порядок).
Відповідно до Порядку визначено, що будівництво - нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення, реставрація та капітальний ремонт об`єктів будівництва.
У поданому повідомлені про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, щодо Будівництва індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), кадастровий номер 4611500000:01:014:0281, Львівська область, м. Трускавець, вулиця Стебницька, вказано вид - будівництво нове будівництво, за кодом об`єкта 1110,3 згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 0182000).
Судом встановлено, що, під час опрацювання вказаного вище повідомлення відповідачем встановлено, що на даний об`єкт будівництва зареєстрована декларація про початок виконання робіт ТзОВ Трускавецький край .
У повідомленні про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта на об`єкт Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), вказано код об`єкта будівництва 1110,3. Згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 це будинки садибного типу.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 24 Закону України №3038-VI забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Статтею 27 Закону України №3038-VI визначено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Відповідно до класифікатора видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних питань №548 від 23.07.2010 року, такі земельні ділянки мають код 02.01 та цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Видача будівельного паспорта відбувається відповідно до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №103 від 05.07.2011 (далі - Порядок №103).
Зі змісту пункту 1.1 Порядку №103 цей Порядок розроблений відповідно до статті 27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" і призначений для використання уповноваженими органами містобудування та архітектури та іншими суб`єктами містобудування при вирішенні питань забудови присадибних, дачних і садових земельних ділянок.
За приписами пункту 1.2 Порядку №103 будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Суд погоджується з позицією відповідача, що реєстрація дозвільного документа на початок виконання будівельних робіт на об`єкті, на виконання будівельних робіт на який вже виданий дозвіл (зареєстрована декларація) не передбачена чинним законодавством, відтак стало підставою для повернення повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Щодо посилань позивача щодо реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт ЛВ 061183240694 від 20.11.2018 року, поданого ОСОБА_4 , то суд не надає таким оцінку, так як реєстрація такого повідомлення не входить до предмету доказування у даній справі.
Згідно ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обгрунованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
На думку суду, відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для стягнення на користь позивача судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Трускавецької міської ради в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради про зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.
Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до суду Восьмого апеляційного адміністративного суду . Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 04 грудня 2019 року.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2019 |
Оприлюднено | 05.12.2019 |
Номер документу | 86097711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні