Постанова
від 25.05.2020 по справі 1.380.2019.004804
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.004804 пров. № А/857/454/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Гуляка В.В., Пліша М.А.,

за участі секретаря судового засідання Хітрень О.Ю.,

представник позивача : Петрінець Б.Р.

відповідач: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу адвоката Петрінця Богдана Романовича, який діє від імені та в інтересах ОСОБА_1 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2019 року у справі № 1.380.2019.004804 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Трускавецької міської ради в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради про визнання неправомірними дій, зобов`язання вчинити дії,-

суддя в 1-й інстанції - Кухар Н.А.,

час ухвалення рішення - 11 год. 41 хв.,

місце ухвалення рішення - м. Львів,

дата складання повного тексту рішення - 04.12.2019,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_2 (адреса для листування: АДРЕСА_1 ) звернувся в суд з позовом до Трускавецької міської ради в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради (82200, вул. Бориславська, 1, м. Трускавець, Львівська область, код ЄДРПОУ - 04055914), головного спеціаліста, інспектора Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради, у якому згідно заяви про зменшення позовних вимог просить суд:

- зобов`язати відділ державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради зареєструвати повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), АДРЕСА_2 , будівництво якого здійснюється на підставі будівельного паспорта на земельній ділянці кадастровий номер 4611500000:01:014:0281, замовник якого є ОСОБА_2 .

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2019 року у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Трускавецької міської ради в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради про зобов`язання вчинити дії відмовлено повністю.

Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив позивач, який із покликанням на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, про задоволення позову в повному обсязі.

В обґрунтування підстав апеляційної скарги зазначає, що наявність зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області декларації про початок виконання будівельних робіт ЛВ 083162790642 від 03.10.2016 року, де замовник є ТзОВ Трускавецький край , не можуть бути перешкодою для позивача у реалізації його права на забудову земельної ділянки і набуття права власності на новостворений ним об`єкт нерухомості, а відповідно не може слугувати підставою для відмови позивачу в реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті, будівництво якого здійснюється на підставі виданого будівельного паспорта, на земельній ділянці, яка належить позивачу на праві користування.

Відповідач відзиву на апеляційну скаргу не подав.

Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 21 серпня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Трускавецький край в особі директора (Продавець) та ОСОБА_2 (Покупець) уклали договір купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва. Згідно предмету даного договору Продавець зобов`язується передати у власність Покупцеві, а Покупець зобов`язується прийняти у власність та оплатити на умовах цього договору об`єкт незавершеного будівництва № 19 згідно схеми, яка додається до Договору, загальною площею 130 кв.м., розташованого на земельній ділянці площею 0, 0341 га, кадастровий номер 4611500000:01:014:0281 по АДРЕСА_2 . Пунктом 1.2 даного договору визначено, що об`єкт незавершеного будівництва №19 згідно схеми, яка додається до Договору, загальною плановою площею 130 м.кв., розташований на земельній ділянці площею 0, 0341 га, кадастровий номер 4611500000:01:014:0281 по АДРЕСА_2 . (а.с. 16-17).

25 серпня 2019 року між Трускавецькою міською радою та позивачем було укладено договір оренди землі. (а.с.13-15).

Замовник - ОСОБА_2 звернувся до Відділу Державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради із повідомленням про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта. (а.с.23-24).

З відповіді Відділу державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради від 22.04.2019 року за № 122 встановлено, що повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єкті Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), вул. Стебницька, м. Трускавець, відділом ДАБК Трускавецької міської ради не може бути внесено до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі скасування та анулювання зазначених документів. В листі вказано, що при розгляді повідомлення про початок виконання будівельних робіт на вище вказаному об`єкті будівництва встановлена невідповідність намірів забудови земельної ділянки державним будівельним нормам, стандартам та правилам. Відповідно до декларації про початок виконання будівельних робіт ЛВ 083162790642, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області 03.10.2016 року по АДРЕСА_2 виконуються замовником будівництва ТзОВ Трускавецький край , будівництво кварталу житлових будинків (клас наслідків (відповідальності) СС2). Код об`єкта 1110,2 (котеджі та одноквартирні будинки підвищеної комфортності. Об`єкт на який було подано повідомлення про початок виконання будівельних робіт (будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво) код об`єкта 1110,3) будується відповідно до вище вказаної декларації. Зміни в декларацію внесені не були. Два дозвільних документи на будівництво одного об`єкта будівництва не видаються.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції прийшов до висновку, що реєстрація дозвільного документа на початок виконання будівельних робіт на об`єкті, на виконання будівельних робіт на який вже виданий дозвіл (зареєстрована декларація) не передбачена чинним законодавством, відтак, відповідачем правильно застосовано підстави щодо повернення повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини першої статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, чинній на момент реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт) №3038-VI від 17.02.2011 (далі іменується Закон України №3038-VI), замовник має право виконувати будівельні роботи після:

1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - орган державного архітектурно-будівельного контролю) - щодо об`єкті, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування;

2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності;

3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Відповідно до частини другої статті 34 Закону України №3038-VI, зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Порядком ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 19 липня 2011 року за № 92 визначено механізм ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі-реєстр), як єдиної комп`ютерної бази даних.

Відповідно до п. 2 Порядку № 92 реєстр ведеться з метою забезпечення, зокрема, обліку повідомлень про початок виконання будівельних робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1 ), або скасування їх реєстрації.

Згідно п. 8 Порядку № 92 підставами для внесення Держархбудінспекцією поданих органом державного архітектурно-будівельного контролю даних до реєстру є отримання цим органом повідомлення; повідомлення про зміну даних у цьому повідомленні; декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або декларації про готовність об`єкта до експлуатації (далі-декларація), повідомлення про зміну даних у зареєстрованих деклараціях, внесення змін до них у зв`язку з виявленими технічними помилками, скасування реєстрації повідомлення або декларації, прийняття рішення про видачу або анулювання дозволу, видачу сертифіката, повернення декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, прийняття рішення про відмову у видачі дозволів чи сертифікатів.

Відповідно до пункту 12 Порядку 92 посадові особи здійснюють перевірку повноти даних у поданих замовником деклараціях з дотриманням вимог законодавства та за її наявності вносять дані до реєстру, а за її відсутності повертають їх замовнику на доопрацювання для усунення виявлених недоліків, про що вносять дані до реєстру. За фактом реєстрації посадові особи здійснюють оформлення та підписання відповідних повідомлень та декларацій.

Матеріали справи підтверджують, що замовником будівництва ТзОВ Трускавецький край у відповідності до декларації зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області за № ЛВ 08315090021 від 18.03.2015 та ЛВ 083162790642 від 03.10.2016 , отримано дозвіл на виконання будівельних робіт на будівництво кварталу житлових будинків (відповідно 18 будинків та 16 будинків), код об`єкта будівництва 1110,2 що згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 засвідчує будівництво котеджів та одноквартирних будинків підвищеної комфортності.

За правилами частини шостої статті 36 Закону України №3038-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, а також у разі коригування проектної документації на виконання будівельних робіт в установленому законодавством порядку, замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю.

21 серпня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Трускавецький край в особі директора та ОСОБА_2 було укладено договір купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва. Предметом договору було вказано об`єкт незавершеного будівництва №19 згідно схеми, яка додається до Договору, загальною площею 130 кв.м., розташованого на земельній ділянці площею 0, 0341 га, кадастровий номер 4611500000:01:014:0281 по АДРЕСА_2 дозвіл на виконання будівельних робіт на яку було отримано відповідно до зареєстрованої декларації № ЛВ 08315090021 від 18.03.2015 року. З моменту укладення договору купівлі - продажу об`єкта незавершеного будівництва від 21.08.2018 року у відповідності до частини шостої статті 36 Закону України №3038-VI, зміни в зареєстровану декларацію на початок виконання робіт внесені не були, декларацію не скасовано та вона залишається чинною.

В подальшому ОСОБА_2 звернувся до Відділу Державного архітектурно - будівельного контролю Трускавецької міської ради із повідомленням про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта.

У поданому повідомлені про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, щодо будівництва індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), кадастровий номер 4611500000:01:014:0281, Львівська область, м. Трускавець, вулиця Стебницька, вказано вид - будівництво нове будівництво, за кодом об`єкта 1110,3 згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 0182000).

У повідомленні про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта на об`єкт Будівництво індивідуального житлового будинку (незавершене будівництво), вказано код об`єкта будівництва 1110,3. Згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 це будинки садибного типу.

Відповідно до абзацу другого частини другої статті 24 Закону України №3038-VI забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Подання дозвільного документа на початок виконання будівельних робіт на об`єкті, на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт)передбачено для будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Відповідно до класифікатора видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних питань №548 від 23.07.2010 року, такі земельні ділянки мають код 02.01 та цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Позивачем прийнято зобов`язання на виконання договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва. Відповідно до декларації про початок виконання будівельних робіт ЛВ 083162790642, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Львівській області 03.10.2016 року по АДРЕСА_3 . Стебницька, АДРЕСА_4 в АДРЕСА_2 виконуються замовником будівництва ТзОВ Трускавецький край , будівництво кварталу житлових будинків (клас наслідків (відповідальності) СС2). Код об`єкта 1110,2 (котеджі та одноквартирні будинки підвищеної комфортності.

Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду не спростовують.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу адвоката Петрінця Богдана Романовича, який діє від імені та в інтересах ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2019 року у справі № 1.380.2019.004804 - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її прийняття (проголошення), а у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді В. В. Гуляк М. А. Пліш Повне судове рішення головуючою суддею складено 01 червня 2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2020
Оприлюднено17.06.2020
Номер документу89852162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004804

Постанова від 25.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 28.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні