Рішення
від 03.12.2019 по справі 540/2306/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2306/19 11 год. 00 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Пономаренко М.М.,

за участю:

представника позивача - Васильєвої М.В.,

представника ГУ ДПС в Херсонській області - Яцемирського С.С.,

представника ДПС України - Гордієнка К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" до Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач-1, ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 15.07.2019 року № 1222755/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.06.2019 року № 5 в ЄРПН;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 21.06.2019 року № 5, складену ТОВ "ТД "Барс-Посуд", днем надіслання до реєстру - 03.07.2019 року.

Ухвалою від 05.11.2019 року у справі відкрите спрощене позовне провадження, учасникам справи наданий строк для надання заяв по суті справи, судове засідання призначене на 03.12.2019 року об 11:00 год.

Обґрунтовуючи свою правову позицію позивач зазначає, що ТОВ "ТД "Барс-Посуд" було укладено з ТОВ "Амалтея" договір купівлі-продажу № 05/06-19 від 05.06.2019 року на постачання товару: матеріал нетканий за ціною, кількістю та в загальній вартості, які вказані у оформлених сторонами протягом дії договору специфікаціях та накладних. Згідно специфікації № 1 до Договору № 05/06-19 від 05.06.2019 року ТОВ "ТД "Барс-Посуд" зобов`язується передати, а ТОВ "Амалтея" прийняти у власність відповідний товар. 21.06.2019 року на виконання вказаного договору здійснено поставку товару "матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм напіврукав" в кількості 12000,00 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн., крім того ПДВ 20% 192000,00 грн., всього: 1152000,00 грн. Відповідно до розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, складено первинний документ: видаткову накладну № 5 від 21.06.2019 року, в якій відображено зміст та обсяг господарської операції. У подальшому, не зважаючи на надання первинних документів, рішенням комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 15.07.2019 року № 1222755/39689024 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 21.06.2019 року № 5 в ЄРПН. Позивач стверджує, що відмова у реєстрації податкової накладної відбулась безпідставно, оскільки Товариством надано відповідачу-1 повний та вичерпний пакет документів, якими підтверджено реальність здійснення господарської операції.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила позов задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представники відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позову заперечували, зазначивши, щопозивачем направлена для реєстрації в ЄРПН податкова накладна від 21.06.2019 року, реєстрація якої була зупинена, у зв`язку із тим, що остання відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріям ризиковості платника" (внесення позивача до журналу ризикових платників). Позивачеві було запропоновано надати пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарської операції по податковій накладній. Позивачем надані по зупиненій податковій накладній письмові пояснення та копії документів, які розглянуті комісією регіонального рівня та за результатами розгляду пояснень і документів прийняте оспорюване рішення. Рішення Комісії ґрунтувалося на тому, що під час направлення пояснень з додатками, були відсутні банківські виписки або інші платіжні документи, відсутня інформація про транспортування товару. Відтак, податковий орган при зупиненні та в подальшому при відмові у реєстрації спірної податкової накладної в ЄРПН діяв в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачені ПК України та іншими нормативно-правовими актами. Посилаючись на наведене, просили відмовити узадоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" є юридичною особою, платником податку на додану вартість та здійснює, серед іншого, вид діяльності за КВЕД 46.90 - оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.

05.06.2019 року між ТОВ "ТД "Барс-Посуд" та ТОВ "Амалтея" укладений договір купівлі-продажу № 05/06-19 на постачання товару: матеріал нетканий за ціною, кількістю та в загальній вартості, які вказані у оформлених сторонами протягом дії договору специфікаціях та накладних. Згідно специфікації № 1 до Договору № 05/06-19 ТОВ "ТД "Барс-Посуд" зобов`язується передати, а ТОВ "Амалтея" прийняти у власність товар.

19.06.2019 року на виконання вказаного договору здійснено поставку товару "матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм напіврукав" в кількості 12000,0 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн., крім того ПДВ 20% 192000,00 грн., всього: 1152000,00 грн.

21.06.2019 року ТОВ "ТД "Барс-Посуд" складено видаткову накладну № 5 від 21.06.2019 року, в якій відображено зміст та обсяг господарської операції.

Відповідно до приписів п. 187.1. ст. 187, п.201.10. ст.201 ПК України ТОВ "ТД "Барс-Посуд" за "правилом першої події" по факту поставки товару було складено:

- податкову накладну № 5 від 21.06.2019 року на загальну суму 1152000,00 грн., в т.ч. ПДВ 192000,00 грн., та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в порядку.

Згідно Квитанцій № 1, яка наявні в матеріалах справи, вищезазначена податкова накладна доставлені до ДФС України 03.07.2019 року та прийнята, але її реєстрація в ЄРПН зупинена.

Вказаний факт не заперечується сторонами.

Зі змісту Квитанцій вбачається, що підставою зупинення реєстрації податкової накладної є: "Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 19.06.19. № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної...".

На виконання п. 201.16. ст. 201 ПК України, пунктів 14, 15, 16, 29, 30, 31 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117 (далі - Порядок №117), ТОВ "ТД "Барс-Посуд" направлено на адресу податкового органу Повідомлення № 8 від 10.07.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 5 від 21.06.19. про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договорів та додатків до них, вантажних митних декларацій, сертифікатів якості, рахунків на оплату, видаткових накладних, актів виконаних робіт, платіжних доручень, тощо відповідно до переліку п. 14 Порядку № 117, та інше.

На думку позивача, органу ДФС було надало усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по зазначеній вище податковій накладній.

У поясненнях № 8 від 10.07.2019 року позивачем наведено послідовність здійснення господарських операцій щодо товару "матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм в кількості 12000,0 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн., грім того ПДВ 20% 144000,00 грн., загалом 1152000,00 грн.", в тому числі інформація щодо імпорту товару та його зберігання.

Придбання та постачання товару ТОВ "ТД "Барс-Посуд" здійснює без зміни коду УКТЗЕД/ДК 016-2010, тому відповідно до даних графи 33 вантажних митних декларацій UA500010/2018/021338 від 28.11.2018 р., UA 500010/2018/021945 від 05.12.2018 р., UA 500010/2019/000355 від 10.01.2019 р., UA 500010/2019/000389 від 10.01.2019 р., UA 500010/2019/001780 від 28.01.2019 р., UA 500010/2019/002007 від 30.01.2019 р., UA 500010/2019/004571 від 27.02.2019 р., UA 500010/2019/004689 від 28.02.2019 р., UA 500010/2019/005628 від 11.03.2019 р. у податковій накладній № 5 від 21.06.19 р. вказано код УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 імпортованого та реалізованого товару 5603129000, обов`язковість зазначення якого встановлено пп.2 п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015.

Код УКТ ЗЕД 5603129000 зазначено у вказаних вище ВМД у графі 33 щодо товару Матеріал нетканий СпанБел 29г/кв.м. при імпорті та вказаний у податковій накладній від 21.06.2019 року № 5 на загальну суму 1152000,00 грн., в т.ч. ПДВ 144000,00 грн.

За результатами розгляду наданих позивачем додаткових пояснень та документів, комісією ГУ ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі прийнято рішення від 15.07.2019 року № 1222755/39689024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.06.2019 року № 5, з таких підстав:

- ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- ненадання розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків;

- у графі "Додаткова інформація" зазначено, що ТОВ "ТД "Барс-Посуд" надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Не надано документи, які підтверджують транспортування продукції на склад. Відсутні банківські виписки.

Таке рішення фіскального органу позивач вважає протиправним, просить його скасувати та зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.

При імпорті за контрактом № 2659-22/18 від 08.08.2018 року між ВАТ "Світлогорськ- Хімволокно" і ТОВ "ТД "Барс-Посуд" товару Матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-3200 мм в кожній із зазначених вище ВМД у графі 25 "Вид транспорту на кордоні" та 26 "Вид транспорту в межах країни" вказано позначку "30", що означає "Автомобільний транспорт". Крім того, у графах 18 та 21 "Ідентифікація і країна реєстрації транспортного засобу при відправленні/прибутті та на кордон" вказано номери державної реєстрації конкретних вантажних автомобілів та країну їх реєстрації.

У міжнародних товарно-транспортних накладних (СМR) в графі 2 вказано Отримувач ТОВ "ТД "Барс-Посуд", м. Херсон, вул. Некрасова, 2 (юридична адреса). В графі З СМК вказано місце розгрузки вантажу м. Херсон, Україна.

Вантажними автомобілями товар доставлявся на склад отримувача ТОВ "ТД "Барс-Посуд", м. Херсон, вул. Нафтовиків, 15, який перебуває у строковому платному володінні ТОВ "ТД "Барс-Посуд"згідно договору оренди № 01/11-2018 від 01.11.2018 року з ФОП ОСОБА_1 .

До видаткової накладної № 22 від 19.06.2019 року на поставку ТОВ "Амалтея" товару "матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм напіврукав" складено товарно-транспортну накладну № 3 від 21.06.19 року, автомобіль КАМАЗ ВТ7309ВО, причеп НОМЕР_1 , водій ОСОБА_2 , із зазначенням пункту навантаження м. Херсон, вул. Нафтовиків, 15 за місцезнаходженням складу ТОВ "ТД "Барс-Посуд" та пункту розвантаження м. Херсон, вул. Полтавська, 99 за місцезнаходженням складу ТОВ "Амалтея".

Автомобіль КАМАЗ ВТ7309ВО ТОВ "ТД "Барс-Посуд" використовує згідно договору позички транспортних засобів з фізичною особою ОСОБА_3 ( НОМЕР_2 ) та договору цивільно-правового характеру № 1 від 15.06.2019 р. між ТОВ "ТД "Барс-Посуд" та фізичною особою ОСОБА_2 на виконання робіт з перевезення вантажів з використанням транспорту ТОВ "ТД "Барс-Посуд".

Фактичне переміщення вантажу між пунктами навантаження та розвантаження Республіка Беларусь, м. Світлогорськ, вул Заводська, 5, ВАТ "Світлогорськ-Хімволокно" - Україна, м. Херсон, вул. Нафтовиків, 15 - Україна, м. Херсон, вул. Полтавська, 99 відображено у відповідних документах.

У поясненнях № 8 від 09.07.2019 року ТОВ "ТД "Барс-Посуд" зазначено, що ТОВ "Амалтея" станом на дату подання пояснень не сплачувало грошові кошти в оплату товару, в бухгалтерському обліку відображено заборгованість ТОВ "Амалтея" перед ТОВ "ТД "Барс-Посуд"за договором поставки №05/06-19 від 05.06.2019 року в загальній сумі 5472000,00 грн., в тому числі 1152000,00 грн. за податковою накладною № 5 від 21.06.2019 року.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 17 Порядку № 1246 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117).

Відповідно до п. 6. Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється

Окремими положеннями Порядку № 117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.

Листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 р. N 959/99-99-07-18 визначено "Критерії ризиковості платника податку".

Відповідно до пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Тобто пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку містить 7 випадків ризиковості підприємства, жодний з яких не можливо застосувати до позивача.

Із дослідженої квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної суд встановив, що податковим органом не наведено чітких підстав для такого зупинення. Крім того, не вказаний конкретний критерій із встановленого переліку, та не зазначено які саме документи має надати підприємство для підтвердження реальності проведення господарської операції.

Податковим органом було запропоновано ТОВ "ТД "Барс-Посуд" надати пояснення та/або документи, яких буде достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН, проте які саме документи не конкретизовано.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі визначений пунктом 14 Порядку № 117.

Отже, фіскальний орган зобов`язаний у Квитанціях вказувати на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв № 959. Визначення контролюючим органом у даній квитанції конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у п.14 Порядку №117.

На думку суду, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

На виконання вимоги про надання пояснень та документів, позивачем були надані документи на підтвердження реальності проведення господарської операції, виходячи із власного розсуду, а не з конкретних вимог податкового органу.

Також суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законним.

Втім, відповідачем-1 було прийнято оскаржуване рішення, яким у реєстрації податкової накладної від 21.06.2019 року № 5 було відмовлено.

Відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вже зазначалось вище, підставою для відмови у реєстрації в ЄРПН податкової накладної є ненадання платником податку копій документів:

-ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- ненадання розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків;

Крім того у графі "Додаткова інформація" зазначено, що ТОВ "ТД "Барс-Посуд" надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Не надано документи, які підтверджують транспортування продукції на склад. Відсутні банківські виписки.

Вказівка у спірному рішенні на те, що позивач не надав первинних документів щодо транспортування та банківські виписки є безпідставною, оскільки судом встановлено, що конкретний перелік документів при надісланні повідомлення про надання пояснень щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, не витребовувався податковим органом.

Разом з тим, податкова накладна від 21.06.2019 року № 5 складена по факту поставки товару, тобто за "правилом першої події",та позивачемнадано первинні документи, якіпідстверджували факт транспортування товару.

Таким чином, дослідження наданих первинних документів впродовж розгляду справи, доводить відсутність підстав для зупинення реєстрації податкової накладної та в подальшому відмови в її реєстрації.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Водночас суд вказує, що здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб`єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Отже, дії щодо реєстрації податкової накладної від 21.06.2019 року № 5 в ЄРПН належать до повноважень ДПС України.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Отже, з метою відновлення прав та інтересів позивача суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 21.06.2019 року № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання - 03.07.2019 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Натомість відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду належні та достовірні докази, а відтак, не довели правомірності свого рішення.

За таких обставин, суд дійшов висновку про протиправність рішення від 15.07.2019 року № 1222755/39689024 та його скасування, а тому задовольняє позов у повному обсязі.

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами статті 139 КАС України, стягнувши за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1921,00 грн., оскільки оспорюване рішення, яке скасоване судом, прийняте саме цим суб`єктом владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

вирішив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, 73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75) від 15.07.2019 року №1222755/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.06.2019 року № 5 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ-53, Львівська площа 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21.06.2019 року № 5 датою її подання 03.07.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, 73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" (код ЄДРПОУ 39689024, 73000, м. Херсон, вул. Некрасова, 2) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 04 грудня 2019 р.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 111010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2019
Оприлюднено05.12.2019
Номер документу86099591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2306/19

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні