ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
05 грудня 2019 року Справа № 160/8970/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіСліпець Н.Є. розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпро клопотання представника позивача про заміну сторони її правонаступником у адміністративній справі №160/8970/19 за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Бабай-Південь про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа № 160/8970/19 за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Бабай-Південь про стягнення податкового боргу.
18.09.2019 року ухвалою судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито провадження у вищезазначеній адміністративній справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (а.с. 2).
Ухвалою суду від 13.11.2019 року, суд перейшов до розгляду справи за правилами загального провадження з призначенням підготовчого засідання (а.с. 42).
02.12.2019 року до Днпропетровського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника позивача про заміну сторони (позивача) правонаступником.
В обґрунтування заявленого клопотання представник позивача зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , реорганізовано шляхом приєднання Головне управління ДФС у Дніпропетровській області до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яке розпочало своюдіяльність. Також, згідно постанови Кабінету Міністрів України Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України від 18 грудня 2018 р. №1200, Державну фіскальну службу України реорганізовано та утворено Державну податкову службу України, яка є правонаступником її прав та обов`язків. Так, наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019 року Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС затверджено положення про Головне управління ДПС у Сумській області, відповідно до п. 1 якого ГУ ДПС у Сумській області є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Сумській області, у зв`язку з чим просить суд замінити позивача у справі з Головного управління ДФС у Сумській області на Головне управління ДПС у Сумській області.
Відповідно до ч. 3 ст. 166 Кодексу адміністративного судочинства України, заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Таким чином, розгляд вищезазначеного клопотання представника позивача за встановленим судом порядком проведено у письмовому провадженні.
Розглянувши зазначене клопотання, дослідивши докази, надані на підтвердження обставин, зазначених у клопотанні, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Таким чином, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони - суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Як вбачається з позовної заяви, позивачем у даній адміністративній справі є Головне управління ДФС у Сумській області, проте, згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що з 02.08.2019 року Головне управління ДФС у Сумській області перебуває в стані припинення.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Сумській області. Головне управління ДФС у Сумській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Сумській області.
Відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підтверджується, що Головне управління ДПС у Сумській області (код ЄДРПОУ 43144399) створено як юридичну особу, про що 31.07.2019 року внесено запис №1 632 102 0000 016790.
Згідно з наказом Головного управління ДПС у Сумській області №9 від 29.08.2019 року Про початок діяльності Головного управління ДПС у Сумській області , з метою забезпечення реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , відповідно до якої утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Сумській області, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074 Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №682-р Питання Державної податкової служби , наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , листом ДПС від 28.08.2019 №536/7/99-00-01-01-02, Положенням про Головне управління ДПС у Сумській області, затвердженим наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 (далі - Положення про ГУ ДПС), на виконання п.п.1.7 п.1 протоколу зустрічі Голови Державної податкової служби з керівництвом головних управлінь ДФС в областях та м. Києві від 15.07.2019 року №1-пк та п.п.1.2 п.1протоколу наради Державної податкової служби України від 21.08.2019 року №2-пк, наказано розпочати виконання Головним управлінням ДПС у Сумській області покладених на нього Положенням про ГУ ДПС функцій і повноважень Головного управління ДФС у Сумській області, що припиняється.
Разом з тим, згідно ч.4 ст. 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади територіальні органи центрального органу виконавчої влади набувають статусу юридичної особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про їх державну реєстрацію як юридичної особи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади припиняються як юридичні особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про державну реєстрацію їх припинення.
Отже, до моменту внесення запису до ЄДРПОУ саме про припинення Головного управління ДФС у Сумській області, останнє діє і не може бути замінено на правонаступника Головне управління ДПС у Сумській області.
З огляду на те, що Головне управління ДФС у Сумській області станом на момент розгляду заяви не припинено як юридична особа, то може бути стороною у справі.
Враховуючи зазначене, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання представника позивача про заміну сторони її правонаступником.
Відповідно до ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Згідно із ч. 5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст.ст. 52, 243, 248, 250, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання представника позивача про заміну сторони її правонаступником у адміністративній справі №160/8970/19 за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Бабай-Південь про стягнення податкового боргу - відмовити.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 цього Кодексу.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.Є. Сліпець
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2019 |
Оприлюднено | 09.12.2019 |
Номер документу | 86129085 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні