КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про встановлення строку подання звіту
04 грудня 2019 року м. Київ № 810/1290/17
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко Н.Д., розглянувши клопотання представника відповідача - Головного управління ДФС у Київській області про продовження строку подання звіту про виконання судового рішення у справі № 810/1290/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «В-Лог» до Броварської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «В-Лог» з позовом до Броварської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області, у якому позивач просив визнати протиправним та скасувати рішення Броварської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області щодо виключення ТОВ «В-Лог» з реєстру платників ПДВ; зобов`язати Броварську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області поновити реєстрацію ТОВ «В-Лог» як платника податку на додану вартість.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 у справі № 810/1290/17 адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Броварської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 30.06.2016 № 68 та зобов`язано Броварську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області поновити реєстрацію ТОВ «В-Лог» платником податку на додану вартість з моменту ануляції.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.10.2017 постанову Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30.01.2019 постанову Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 31.10.2017 залишено без змін.
Ухвалою суду від 29.05.2019 встановлено судовий контроль за виконанням постанови суду шляхом зобов`язання Броварську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби України в Київській області подати у місячний строк з моменту набрання ухвали законної сили звіт про виконання постанови суду від 04.08.2018 по справі № 810/1290/17.
18 липня 2019 року через канцелярію суду від Головного управління ДФС у Київській області надійшов звіт про виконання постанови Київського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 у справі № 810/5066/18.
Ухвалою суду від 23.07.2019 прийнято даний звіт.
Не погоджуючись з ухвалою суду від 23.07.2019, позивачем було подано апеляційну скаргу до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.11.2019 апеляційну скаргу задоволено частково, ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 23.07.2019 скасовано та встановлено новий строк для подання Головним управлінням ДФС у Київській області до Київського окружного адміністративному суду звіту про виконання рішення суду від 04.08.2017 року у справі № 810/1290/17, а саме протягом одного місяця з моменту отримання ухвали апеляційної інстанції.
До клопотання Головного управління ДФС у Київській області про продовження строку подання звіту про виконання судового рішення долучено листа, яким було отримано 06.11.2019 ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.11.2019.
В обґрунтування заявленого клопотання відповідач вказав, що відповідно до пункту 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.65.2014 № 236, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Згідно наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (дані - Положення № 1130), яким визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Згідно із підпунктом 36 пункту 4 Положення про ДФС, відповідно до покладених на неї завдань ДФС здійснює в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення реєстрів, банків та баз даних, а також забезпечує ведення реєстру страхувальників єдиного внеску.
Абзацом 1 пункту 2.3 Положення № 1130 визначено, що формування та ведення реєстру платників податку на додану вартість здійснює Державна Фіскальна служба України. Отже ведення реєстру платників податку на додану вартість належить виключно до повноважень Державної Фіскальної служби України.
Відповідно до абзацу З пункту 5.10 Положення № 1130 підставою для внесення до Реєстру зміні щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.
Тобто, законодавчими повноваженнями по внесенню змін до реєстру платників податку на додану вартість в частині вчинення дій з поновлення реєстрації платника податку на додану вартість наділена ДФС України.
З долученого до клопотання листа від 08.11.2019 № 1464/8/10-36-08-04 слідує, що відповідач звернувся до ДФС України з метою отримання інформації щодо належності виконання рішення суду від 04.08.2017 року у справі № 810/1290/17 пославшись на службові листи від 13.07.2018 № 3824/8/10- 36-08-02 та від 08.04.2019 № 2536/8/10-36-08-02, якими передані рішення судів для здійснення заходів пов`язаних з виконанням судового рішення.
Станом на момент завершення обумовленого ухвалою апеляційної інстанції терміну подання звіту, відповідач жодної відповіді від ДФС України з цього приводу не отримав, а тому з незалежних від нього обставин просить суд продовжити строки його подання.
Розглянувши клопотання представника відповідача про продовження строку подання звіту про виконання судового рішення у справі 810/1290/17, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
У відповідності до частини 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Частиною 2 статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Суд зазначає, що відповідно до приписів статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, строк для подання звіту про виконання судового рішення встановлюється судом. Будь-які інші умови щодо встановлення строку для подання звіту про виконання судового рішення відсутні.
З вказаних законодавчих положень вбачається, що судом можуть бути вжиті заходи реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту, накладення штрафу на особу відповідальну за виконання рішення суду.
Такі заходи судового контролю підлягають до застосування у разі неподання звіту суб`єктом владних повноважень про виконання рішення суду або якщо в поданому звіті причини не виконання чи неповного виконання судового рішення є неповажними. Крім того, такий захід судового контролю як накладення штрафу є правом, а не обов`язком суду і застосовується враховуючи повноту та причини невиконання рішення суду.
Суд враховує ту обставину, що у відповідності до Положення № 1130 та Положення про ДФС функцію адміністрування Реєстру платників податку на додану вартість закріплено безпосередньо за ДФС України, а тому визнає поважними доводи заявленого клопотання та вважає за можливе встановити новий строк для подання звіту про виконання судового рішення у справі 810/1290/17 у термін до 31.01.2020.
Керуючись статтями 121, 241-243, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника Головного управління ДФС у Київській області про продовження строку подання звіту про виконання судового рішення у справі № 810/1290/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «В-Лог» до Броварської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Встановити новий строк для подання звіту про виконання постанови Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2017 у справі № 810/1290/17 та зобов`язати Головне управління ДФС у Київській області у термін до 31.01.2020 подати Київському окружному адміністративного суду звіт про виконання судового рішення.
Копію ухвали надіслати (видати) учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2019 |
Оприлюднено | 09.12.2019 |
Номер документу | 86129876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні