Рішення
від 05.12.2019 по справі 420/4009/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4009/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, буд. 6) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Армійський-8б (65058, м. Одеса, вул. Армійська, 8б) ПП ВКФ МІКРОМЕГАС (65058, м. Одеса, вул. Армійська 8б, офіс 9), Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України (65063, Одеська обл., місто Одеса, Приморський район, ВУЛИЦЯ АРМІЙСЬКА, будинок 18) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ОСББ Армійський-8б ,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Армійський-8б , в якій позивач просить:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ОСББ Армійський-8б (ЄДРПОУ:40574721, 65058, Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська. 8б.):

- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень паркінгу та інших допоміжних приміщень розташованих за адресою: 65058. Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська, 8б;

- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних паркінга і допоміжних приміщень від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 149 від 21.05.2019р., до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 149 від 21.05.2019 за номерами: 1-5, 7-17, 19-22, 25-35;

- у строки: в термін до місяця після набрання рішення суду законної сили;

зобов`язати ОСББ Армійський-8б (код ЄДРПОУ: 40574721), в термін до місяця після набрання рішення суду законної сили, повністю усунути порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 149 від 21.05.2019р. за номерами: 1-5, 7-17, 19-22, 25-35;

обов`язки щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на ГУ ДСНС України в Одеській області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області здійснено перевірку ОСББ Армійський-8б , розташованого за адресою 65058, Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська. 8б, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №149 від 21.05.2019р.

Актом №149 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів нормам і правилам у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Порушення за номерами 1-5, 7-17, 19-22, 25-35 Акту №149 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Позивач зазначає, що неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 08.07.2019р. позовну заяву залишено без руху; надано позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання ухвали.

Ухвалою судді від 11.07.2019р. відкрито провадження по справі; встановлено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін); призначено судове засідання по справі на 30 серпня 2019 року об 11 годині 00 хвилин.

06.08.2019р. до суду від відповідача надійшов відзив, в якому останній зазначає, що ОСББ Армійський-8Б не є належним відповідачем по даній справі, оскільки належними відповідачами (співвідповідачами) є забудовник - ПП ВКФ Мікромегас , який своїми діями фактично не заперечує свій обов`язок щодо монтажу та відновлення систем пожежогасіння, пожежної автоматики та сигналізації, а також балансоутримувач будинку - Південне Управління капітального будівництва Міноборони України. Крім того ОСББ Армійський-8Б вказує на те, що згідно з кошторисом видатків на управління будинком та прибудинковою територією ОСББ Армійський-8Б за період з 01.07.2018 р. по 30.06.2019 р., витрати на забезпечення протипожежної охорони будинку не передбачені, оскільки, наразі, відсутня сама протипожежна система. Крім того, видатки ОСББ не передбачають акумулювання на поточному банківському рахунку в якості резервного фонду таких сум, які змогли хоча б частково відновити систему пожежогасіння в будинку та усунути інші порушення, встановлені актом № 149 від 21.05.2019 р.

Ухвалою суду від 30.08.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі у якості відповідачів ПП ВКФ МІКРОМЕГАС та Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України. Розгляд справи ухвалено розпочати спочатку. Відкладено розгляд справи на 17.09.2019р. о 12 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 17.09.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву до 01.10.2019р. о 16 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 01.10.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву до 03.10.2019р. о 16 год. 15 хв.

Ухвалою суду від 03.10.2019р. провадження у справі зупинено для надання часу для примирення до 01.12.2019р. Призначено судове засідання на 02 грудня 2019 року о 12 годині 00 хвилин.

До судового засідання 02.12.2019р. сторони явку представників не забезпечили, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Пердставник позивача надав клопотання (вх.№45281/19 від 02.12.2019р.) про розгляд справи в письмовому провадженні, зазначивши, що порушення, які вказані в позові, не усунуті.

За приписами ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,

ВСТАНОВИВ:

20 травня 2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 39 від 05.02.2019р. Про проведення позапланової перевірки на підставі посвідчення на проведення перевірки №112 від 21.03.2019р. головним інспектором Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Кононенком Є.І. здійснено перевірку ОСББ Армійський-8Б розташованого за адресою: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська. 8б, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №149 від 21.05.2019 року.

Актом перевірки встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI (далі КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014р, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015р. за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:

1. система проти димного захисту у будинку не працює;

2. будівля не обладнана системою оповіщення та евакуацією людей;

3. приміщення в житловому будинку не обладнано системою оповіщення людей та управління евакуюванням у відповідності до ДБН В.2.5-56 2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту з урахуванням вимог ДБН В.2.5-23-2003, ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01;

4. ліфти не розраховані на роботу в режимі Пожежежна небезпека згідно з вимогам НАПБ ОСОБА_1 .01.007;

5. не відокремлені в повному обсязі ліфтові холи на поверхах житлового будинку протипожежними перешкодами для захисту ліфтів і його шахти від впливу небезпечних факторів пожежі та забезпечення безпечного доступу пожежних з кабіни ліфту на поверхи;

6. на об`єкті на встановлену систему пожежної сигналізації відсутня наступна документація:

• проектна документація та виконавчі креслення на установки пожежної сигналізації;

• акт приймання і здачі установок в експлуатацію;

7. наказом керівника не перезначено особу відповідальну за експлуатацію установки пожежної сигналізації; оперативний (черговий) персонал для контролю за працездатним станом УПС;

8. пристрої ручного пуску систем протипожежного захисту не опломбовано та на деяких поверхах житлового будинку відсутні скляні вставки для захисту від несанкціонованого приведення в дію ручних систем протипожежного захисту;

9. біля всіх місць установки ручних пожежних сповіщувачів будівлі не встановлено знаки безпеки- Пристрій ручного вмикання ;

10. не відокремлено у відповідності з вимогами пункту 6.17 ДБН В.1.1-7-2016, пункт 9.3.6. ДБН В.2.2-9-2009електрощитові приміщення протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості;

11. не проводиться заміри опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

12. у паркінгу відсутня система димовидалення;

13. у приміщені паркінгу встановлена автоматична пожежна сигналізація знаходиться у неробочому стані;

14. при в`їзді в паркінг відсутні попереджувальні знаки щодо заборони на користування автомобілів які працюють на газу (пропані, пропан-бутані);

15. у приміщені паркінгу системою пожежогасіння знаходиться у неробочому стані;

16. не розроблено та не вивішено план паркінгу. інструкції про заходи пожежної безпеки в паркінгу біля виїзду з паркінгу;

17. на об`єкті не встановлено керівником протипожежний режим ; що включає порядок утримання шляхів евакуації, порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляцію у разі виникнення пожежі;

18. вогнегасникам не присвоєно облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об`єкті системою нумерації;

19. не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників;

20. всі технічні приміщення не забезпечені в повному обсязі сертифікованими первинними засобами пожежогасіння відповідно до Типових норм належності вогнегасників;

21. у приміщенні будинку система внутрішнього протипожежного водопроводу (захист), насосна станція, насоси знаходяться у неробочому стані;

22. не укладено договір на проведення технічного обслуговування наявних в житловому будинку пожежних кран-комплектів;

23. пожежні кран-комплекти у житловому будинку неопломбовані;

24. відсутній журнал обліку технічного обслуговування пожежних кранів;

25. на дверцятах пожежних шафок не нанесено порядковий номер крану та номеру виклику пожежо-рятувальних підрозділів;

26. двері виходів до незадимлюваної сходової клітки (типу Н4) в будівлі не обладнані пристроями для самозачинення та ущільненнями в притулах;

27. не обладнано сходові клітини будинку справним евакуаційним освітленням;

28. не надано (не представлено) експлуатаційну документація щодо захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також виконання її перевірки відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ;

29. приміщення та територію, для зазначення місце знаходження первинних засобів пожежогасіння, не забезпечено в повному обсязі відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цветасигнальные и знаки безопасности ;

30. відсутні посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічного мінімуму) працівників, які задіяні на роботі з підвищеною пожежною небезпекою та відповідальних за протипожежний стан на об`єкті;

31. допускається стоянка транспорту менше 10 метрів від в`їзних воріт на територію;

32. в приміщеннях загального користування (холі, фоє тощо) житлового будинку не вивішені інструкції про заходи пожежної безпеки та таблички з вказанням осіб, відповідальних за протипожежний стан, та табличка із зазначенням телефону для виклику пожежної охорони;

33. керівником об`єкту не розроблено інструкцію працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових), в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі;

34. відсутні інформаційно-довідкові куточки щодо дій персоналу об`єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті;

35. не надана власниками не житлових приміщень у встановленому порядку декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та позитивний висновок за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення;

36. Не представлено проведено ідентифікацію об`єкту.

Так, зокрема, як зазначено позивачем, порушення за номерами 1-5, 7-17, 19-22, 25-35 Акту №149 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу та заперечень на Акт №149, який 21.05.2019р., вручено голові правління ОСББ Армійський-8б Литовчук Г.П., не надходило.

З метою усунення виявлених під час перевірки порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних в Акті №149 від 21.05.2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, було видано Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №132 від 27.05.2019 р., який отримано 27.05.2019 року головою правління ОСББ Армійський-8б ОСОБА_2 .П.

Відповідно п.п. 57 п. 4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області), затвердженого наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017 р., ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

У відповідності до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

З огляду на встановлені в акті №149 від 21.05.2019р. порушення, суд дійшов висновку, що подальша експлуатація приміщень паркінгу та інших допоміжних приміщень розташованих за адресою: 65058. Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська, 8б створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

Суд погоджується з доводами позивача, що при такому становищі існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до преамбули Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльност визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Частина 10 зазначеної статті також передбачає, що у разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб`єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.

Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.

Крім цього судом встановлено, що 16.06.2016 р. співвласниками житлового будинку, розташованого за адресою: вул. Армійська, 8-Б у м. Одесі, створено ОСББ Армійський-8Б , про що листом вих. № 1 від 30.06.2016 р. було повідомлено балансоутримувача зазначеного будинку, - Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України.

Листом вих. № 303/36/351/4 від 01.07.2016 р. Південне УКБ МО України повідомило, що не заперечує проти експлуатації житлового будинку у м. Одесі по вул. Армійській, 8-Б, ОСББ Армійський-8Б з 01.07.2016 р. без передання будинку на баланс ОСББ.

16.12.2016 р. на адресу ПП ВКФ Мікромегас , яке є забудовником та здійснює утримання і часткове обслуговування групи житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, підземними паркінгами, обладнанням, інженерними спорудами на земельній ділянці загальною площею 2,5 га в м. Одесі по вул. Армійська, 8, ОСББ Арміський-8Б направлено лист (вих. № 13) з вимогою про надання переліку осіб (фахівців), що будуть включені до складу комісії з обстеження технічного стану житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями, підземним паркінгом, обладнанням, інженерними спорудами на земельній ділянці загальною площею 2,5 га в м. Одесі по вул. Армійська, 8-Б.

24.01.2017 р. ОСББ Армійський-8Б та ПП ВКФ Мікромегас затверджено графік виконання ПП ВКФ Мікромегас ремонтно-відновлювальних робіт в будинку, розташованому за адресою: м. Одеса, вул. Армійська, 8-Б.

Відповідно до зазначеного графіку, ПП ВКФ Мікромегас взяло на себе зобов`язання в строк до грудня 2017 року відновити систему пожежогасіння, автоматики та сигналізації в секціях 5, 6, 7, 8 (з паркінгом).

Оскільки жодних відновлювальних робіт за вказаним графіком ПП ВКФ Мікромегас зроблено не було, ОСББ Армійський-8Б та ПП ВКФ Мікромегас підписано нову дефектну відомість щодо недоробок в будинку, розташованому за адресою: м. Одеса, вул. Армійська, 8-Б, в якому ПП ВКФ Мікромегас взяв зобов`язання в строк до 06.2018 р. відновити систему пожежогасіння, автоматики та сигналізації в секція 5, 6, 7, 8 (з паркінгом).

Крім того, рішеннями Приморського районного суду м. Одеси по справі № 522/10219/17 від 20.09.2017 р., по справі № 522/10216/17 від 27.11.2017 р., по справі № 522/10217/17 від 30.11.2017 р., по справі № 522/10218/17 від 19.04.2018 р. зобов`язано ПП ВКФ Мікромегас усунути недоліки, наявні у підземному паркінгу, розташованому по вул. Армійська, 8-Б, у м. Одесі шляхом приведення системи вентиляції та димовиведення (димовидалєння) в належний та придатний до експлуатації технічний стан; приведення системи пожежогасіння та пожежної сигналізації в належний та придатний до експлуатації технічний стан; проведення робіт з облаштування належної гідроізоляції паркінгу з метою усунення будь-яких протікань ґрунтових вод та захисту від капілярної вологи.

Відповідно до п. 2.3 Статуту ОСББ Армійський-8Б , завданням та предметом діяльності об`єднання є забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном; забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території; сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за прозорими і обґрунтованими цінами; забезпечення виконання співвласниками своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Враховуючи наведене суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог шляхом:

застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ОСББ Армійський-8б (ЄДРПОУ:40574721. юридична адреса: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська. 8б.) :

- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень паркінгу та інших допоміжних приміщень розташованих за адресою: 65058. Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська, 8б;

- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних паркінга і допоміжних приміщень від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 149 від 21.05.2019р., до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захист, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 149 від 21.05.2019 за номерами: 1-5, 7-17, 19-22, 25-35;

- у строки: в термін до місяця після набрання рішення суду законної сили;

зобов`язати ОСББ Армійський-8б та ПП ВКФ Мікромегас , в термін до місяця після набрання рішення суду законної сили, повністю усунути порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 149 від 21.05.2019р. за номерами: 1-5, 7-17, 19-22, 25-35;

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі Бендерський проти України від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У зв`язку з викладеним відсутні підстави для стягнення судового збору з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 9, 72, 77, 90, 139, 205, 229, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, буд. 6, код ЄДРПОУ 38643633) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Армійський-8б (65058, м. Одеса, вул. Армійська, 8б) ПП ВКФ МІКРОМЕГАС (65058, м. Одеса, вул. Армійська 8б, офіс 9, код ЄДРПОУ 30199632), Південне управління капітального будівництва Міністерства оборони України (65063, Одеська обл., місто Одеса, Приморський район, ВУЛИЦЯ АРМІЙСЬКА, будинок 18, код ЄДРПОУ 24980210) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ОСББ Армійський-8б , - задовольнити.

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ОСББ Армійський-8б (ЄДРПОУ:40574721. юридична адреса: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська. 8б.) :

- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень паркінгу та інших допоміжних приміщень розташованих за адресою: 65058. Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська, 8б;

- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних паркінга і допоміжних приміщень від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 149 від 21.05.2019р., до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захист, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 149 від 21.05.2019 за номерами: 1-5, 7-17, 19-22, 25-35;

- у строки: в термін до місяця після набрання рішення суду законної сили.

Зобов`язати ОСББ Армійський-8б (ЄДРПОУ:40574721. юридична адреса: 65058, Одеська область, м.Одеса, вул. Армійська. 8б.) та ПП ВКФ Мікромегас (65058, м. Одеса, вул. Армійська 8б, офіс 9, код ЄДРПОУ 30199632), в термін до місяця після набрання рішення суду законної сили, повністю усунути порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 149 від 21.05.2019р. за номерами: 1-5, 7-17, 19-22, 25-35;

Обов`язки щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на ГУ ДСНС України в Одеській області (65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, буд. 6, код ЄДРПОУ 38643633).

Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Г.П. Самойлюк

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86130540
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4009/19

Постанова від 09.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 05.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні