Постанова
від 26.11.2019 по справі 826/7808/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/7808/18 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Аліменка В.О.,

суддів Кучми А.Ю., Бєлової Л.В.

за участю секретаря Юрковець А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Громадської організація інвалідів "Всеукраїнське товариство гемофілії" та Громадської організації "Союз споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 липня 2019 р. у справі за адміністративним позовом Громадської організації "Союз споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення" та Громадської організації інвалідів "Всеукраїнське товариство гемофілії" до Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоровя України, треті особи: Розрахункова палата, Міністерство фінансів України про визнання протиправною та нечинною Постанову № 278 від 28.03.2018 року, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А

Позивачі звернулись до суду з позовом до Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров`я України, оскільки вважають протиправною оскаржувану постанову в частині визначення переліку препаратів для лікування дорослих хворих на гемофілію, обґрунтовуючи позовні вимоги тим, що спірну постанову розроблено МОЗ України та затверджено Кабінетом Міністрів України: на підставі суб`єктивних критеріїв відповідача 2, за відсутності необхідної правової бази, а саме порядку визначення потреби в медикаментах для хворих на гемофілію, порядку формування номенклатури медикаментів за бюджетною програмою 2301400; без залучення єдиної в Україні уповноваженої міжнародними організаціями громадської організації хворих а гемофілію - ГО "Всеукраїнське товариство гемофілії"; з грубим порушенням бюджетного законодавства на етапі розробки номенклатури препаратів для дорослих хворих на гемофілію; з порушенням конституційних прав громадян України, хворих на гемофілію, на життя та на охорону здоров`я; МОЗ України безпідставно включено до переліку медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію завідомо дорожчі рекомбінантні препарати, загальна кількість яких складає більше 80% від загальної кількості препаратів, в той час, коли доцільно передбачити в номенклатурі аналогічні, якісні й безпечні ліки, які можна закупити значно дешевше; до переліку медикаментів безпідставно включено медпрепарати від хвороби фон Віллебранда, яка не відноситься до захворювання "гемофілія"

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 липня 2019 року в задовленні позову відмовлено.

Не погоджуючись з таким рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити постанову про задоволення позову.

Апелянт вважає, що рішення суду прийнято за неповного та неправильного встановлення обставин, з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, оскаржуваною постановою затверджено Перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі за напрямами використання бюджетних коштів у 2018 році за програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру".

Громадською організацією "Всеукраїнське товариство гемофілії" зазначено, що вказана громадська організація є добровільною, неприбутковою, всеукраїнською громадською організацією, створеною громадянами України на основі єдності інтересів для спільної реалізації прав і свобод осіб, хворих на гемофілію, хворобу Віллебранда та інші спадкові коагулопатії, головними завданнями (напрямками) діяльності якого є сприяння захисту прав і законних інтересів осіб, що страждають на гемофілію, хворобу Віллебранда та інші спадкові коагулопатії, їх родичів. Більшість членів (85%) відповідача 1 є хворими на гемофілію.

У відповідності до пункту 3.2 Статуту, членами об`єднання можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які хворі на гемофілію, хворобу Віллебранда та інші спадкові коагулопатії, що досягли 14 років, їхні батьки, родичі та законні опікуни, уповноважені представники та інші особи, які визнають та діють за Статутом об`єднання, своєю діяльністю та в інший спосіб підтримують об`єднання, сприяють виконанню його мети та завдань. Хворі на гемофілію, хворобу Віллебранда та інші спадкові коагулопатії мають складати понад 50% від загальної кількості членів Об`єднання.

Пунктом 4.2.1 Статуту ГО "Союз споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення" (далі по тексту - Статут 1) встановлено, що основним завданням (предметом) діяльності є зокрема участь у здійсненні громадського контролю за якістю, обігом та рекламою лікарських засобів, що застосовуються громадянами України, а також за якістю надання медичних послуг та послуг із забезпечення громадян лікарськими засобами.

Таким чином, позивачі є суб`єктами правовідносин, у яких застосовується оскаржувана постанова в частині "Медикаменти для лікування дорослих хворих на гемофілію".

Колегія суддів зазначає, що наказом МОЗ України від 13 лютого 2018 року №252 "Про затвердження номенклатури лікарських засобів та медичних виробів, що закуповуватимуться за напрямами використання бюджетних коштів у 2018 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" затверджено, у тому числі номенклатуру лікарських засобів за напрямом "Закупівля медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію".

Згідно з абз. 2 пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі" і пункту 38 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, 28 березня 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №278, якою затверджено перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі за напрямами використання бюджетних коштів у 2018 році за програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру", у тому числі "Медикаменти для лікування дорослих хворих на гемофілію" (далі по тексту - Постанова).

Статтею 113 Конституції України зокрема передбачено, що Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

У статті 50 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" визначено порядок підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, який передбачає, зокрема, таке:

- право ініціативи у прийнятті актів Кабінету Міністрів України мають члени Кабінету Міністрів України, центральні органи виконавчої влади, державні колегіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (частина перша статті 50);

- проекти актів Кабінету Міністрів України готуються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями (частина друга статті 50);

- проекти актів Кабінету Міністрів України вносяться на розгляд Кабінету Міністрів України міністерствами, центральними органами виконавчої влади (крім тих, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через відповідного члена Кабінету Міністрів України), державними колегіальними органами, місцевими державними адміністраціями (частина третя статті 50).

Згідно з частиною першою статті 51 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України приймаються на засіданнях Кабінету Міністрів України шляхом голосування більшістю голосів від посадового складу Кабінету Міністрів України, визначеного відповідно до статті 6 цього Закону. Якщо проект рішення отримав підтримку рівно половини посадового складу Кабінету Міністрів України і за цей проект проголосував Прем`єр-міністр України, рішення вважається прийнятим.

Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено обов`язок Кабінету Міністрів України в місячний строк з дня набрання чинності цим Законом: розробити та затвердити постанову Кабінету Міністрів України, якою визначити особливості вибору спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, та укладення Міністерством охорони здоров`я України угод щодо закупівель лікарських засобів та медичних виробів спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, та здійснення закупівель відповідно до процедур таких спеціалізованих організацій, у тому числі встановити вимоги щодо обов`язкового оприлюднення інформації про закупівлю на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров`я України та на веб-порталі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних закупівель, а також перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі зі спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, а також перелік послуг, які можуть надаватися такими організаціями; передбачити механізм супроводження кожної упаковки лікарських засобів, а також кожного медичного виробу, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі, що укладаються між Міністерством охорони здоров`я України та спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, перекладами інструкції про застосування лікарського засобу або медичного виробу мовою відповідно до вимог Закону України "Про засади державної мовної політики".

Оцінюючі доводи позивача про невідповідність номенклатури медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію за програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" вимогам законодавства України, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до підпункту 3 пункту 6, 8 Положення про МОЗ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №267, наказу МОЗ України від 17 січня 2017 року №32, протоколу Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель від 16 березня 2017 року, наказом МОЗ України від 22 березня 2017 року №319 затверджено склад груп експертів та фахівців, що залучаються до роботи Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель.

З метою підготовки пропозицій до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичної техніки та інших товарів, робіт і послуг, що закуповуються на виконання державних цільових програм та комплексних заходів програмного характеру МОЗ України за бюджетні кошти, у тому числі публічних закупівель із залученням спеціалізованих організацій (далі - пропозиції до номенклатури) розроблено Порядок підготовки пропозицій до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичної техніки та інших товарів, робіт і послуг, що закуповуються на виконання державних цільових програм та комплексних заходів програмного характеру МОЗ України, затверджений наказом МОЗ України від 07 березня 2017 року №199 (далі по тексту - Порядок підготовки пропозицій).

Згідно пунктів 2, 3 Порядку підготовки пропозицій, в розрізі кожного з напрямків формується група технічного супроводу по відповідному напрямку Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель (далі - Група).

При формуванні пропозицій до номенклатури має бути забезпечено виконання завдань і заходів державних цільових програм та заходів програмного характеру.

Пунктами 4, 6, 7 Порядку підготовки пропозицій зокрема передбачено, що під час формування пропозицій до номенклатури можуть використовуватись номенклатури лікарських засобів та медичних виробів, що закуповувалися за державні кошти у попередньому бюджетному році, із урахуванням аналізу результатів впровадження відповідних програм та бюджетного паспорту на поточний рік.

У пропозиціях до номенклатури не допускаються посилання на конкретні торговельні назви, окрім випадків, коли через специфіку предмета закупівлі конкуренція на ринку відсутня або обмежена. Якщо таке посилання є необхідним, до певної номенклатури додаються нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують факт відсутності або обмеження конкуренції.

Згідно протоколу засідання групи експертів та фахівців, що залучаються до роботи Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель лікарських засобів за напрямком "Централізована закупівля медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію" від 16 січня 2018 року №1 вирішено підтримати запропонований проект номенклатури лікарських засобів.

У відповідності до пунктів 11, 12 Порядку підготовки пропозицій, погоджені ПРГ пропозиції до номенклатури, разом із відповідним протоколом подаються Медичному департаменту МОЗ України для підготовки відповідного проекту наказу МОЗ України про затвердження Номенклатури на відповідний бюджетний рік.

Наказ МОЗ України про затвердження Номенклатури на відповідний бюджетний рік є підставою для збору Департаментом економіки і фінансової політики МОЗ України заявок щодо закупівлі лікарських засобів та медичних виробів у відповідному бюджетному році за державні кошти.

Механізм використання коштів, передбачених МОЗ у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров`я (далі - бюджетні кошти) визначає Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров`я, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 року №298 (далі по тексту - Порядок №298).

Пунктом 2 Порядку №298 встановлено, що головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є МОЗ.

Згідно пунктів 4, 6 Порядку №298 Міністерство охорони здоров`я Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань охорони здоров`я, заклади охорони здоров`я, що належать до сфери управління МОЗ (далі - підпорядковані установи), забезпечують подання МОЗ заявок на закупівлю товарів і послуг за бюджетні кошти у визначені ним строки, крім заявок для забезпечення продуктами лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію. МОЗ здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю та змістом поданих заявок.

Заявки на закупівлю товарів і послуг складаються з урахуванням ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтуванням потреби в таких товарах і послугах та подаються в установленому МОЗ порядку, крім продуктів лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію.

МОЗ може коригувати заявки на закупівлю товарів і послуг, подані структурними підрозділами з питань охорони здоров`я та підпорядкованими установами пропорційно фактичному обсягу фінансування видатків. Про результати коригування бюджетних призначень МОЗ повідомляє структурним підрозділам з питань охорони здоров`я та підпорядкованим установам.

Коригування заявок на закупівлю товарів і послуг структурним підрозділам з питань охорони здоров`я та підпорядкованим установам здійснюється з урахуванням залишків лікарських засобів і медичних виробів та результатів закупівлі в межах загальної суми бюджетних призначень, які були визначені за кожним напрямом використання коштів, а також з урахуванням потреби, визначеної МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом щодо імунобіологічних препаратів (вакцин).

Листом МОЗ України від 06 березня 2018 року №103-13/622/5898, адресованим Керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров`я обласних, Київської міської державних адміністрацій, запропоновано сформувати заявку на підставі обґрунтованої потреби, згідно з номенклатурою, відповідно до інструкції та рекомендацій, наведених у додатку 1 та роз`яснень до форми збору потреби, у рамках граничних орієнтовних обсягів видатків відповідно до передбачених обсягів фінансування за бюджетною програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" КПКВК 2301400 за напрямом "Закупівля медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію".

Наказом від 19 листопада 2018 року №2113 "Про затвердження 100% потреби та потреби у лікарських засобах та медичних виробах з урахуванням обсягу фінансування" затверджено зведені дані показники 100% потреби та потреби у лікарських засобах та медичних виробах з урахуванням обсягу фінансування структурних підрозділів з питань охорони здоров`я.

Як встановлено судом вище, 13 лютого 2018 року МОЗ України прийнято наказ №252 "Про затвердження номенклатури лікарських засобів та медичних виробів, що закуповуватимуться за напрямами використання бюджетних коштів у 2018 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру".

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем 2 дотримано порядку підготовки номенклатури медикаментів за програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" за напрямом "Закупівля медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію".

Крім того, пунктами 3-5 Положення про групи технічного супроводу Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель, затвердженого наказом МОЗ України від 07 березня 2017 року №199 передбачено, що персональний склад Груп по напрямках державних закупівель державних цільових програм та комплексних заходів програмного характеру МОЗ України за державні кошти затверджується наказом МОЗ України.

До складу Групи входять голова, заступник голови, секретар та члени Групи. Голова , заступник голови та секретар Групи призначається з числа державних службовців та мають бути співробітниками МОЗ України або представники установ та організацій підпорядкованих МОЗ України, за напрямками, відповідно до розподілу державних програм.

Членами Групи мають бути: представник Медичного департаменту МОЗ України; представник Управління фармацевтичної діяльності та якості фармацевтичної продукції; представник Департаменту економіки та фінансової політики МОЗ України; представник Управління громадського здоров`я; ДУ "Центр громадського здоров`я МОЗ України"; представник ДП "Державний експертний центр МОЗ України"; експерти групи експертів за профільним напрямком, які залучаються до роботи ПРГ (не менше трьох осіб); представник громадської (пацієнтської) організації або від групи організацій (за заявним принципом з правом дорадчого голосу), але усього не більше однієї особи.

З наведеного вбачається, до складу групи може входити представник громадської (пацієнтської) організації за заявним принципом, однак доказів на підтвердження звернення позивачів із відповідною заявою матеріали справи не містять, що спростовує доводи позивачів про протиправність дій відповідача 2 щодо незалучення ГО "Всеукраїнське товариство гемофілії" до розробки проекту оскаржуваної постанови.

При підготовці номенклатури на 2018 рік Позивачами не було подано заяви про вступ до складу Групи технічного супроводу, також Позивачі не виявили бажання не виявили бажання бути присутніми на засіданні Постійної робочої групи.

Листом 28.09.2019 № 23 Громадська організація інвалідів Всеукраїнське товариство гемофілії запропонувала включити свого представника ОСОБА_2 до складу груп технічного супроводу Постійної робочої грипи МОЗ:

- з питань профільного супроводу державних закупівель лікарських засобів для забезпечення дітей, хворих на гемофілії типу А або В або хворобу Віллебранда, медикаментів та витратних матеріалів для дитячого діалізу;

- з питань профільного супроводу державних закупівель лікарських засобів для лікування хворих дорослого віку на гемофілію, закупівель за напрямом Централізована закупівля хіміотерапевтичних препаратів, радіо фармпрепаратів та препаратів супроводу для лікування онкологічних хворих в частині лікування онкогематологічних хворих на хронічний мієлоїдний лейкоз.

Проте, колегія суддів зазначає, що наказом МОЗ України від 28 березня 2017 року № 334 Про затвердження складу Груп технічного супроводу Постійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель затверджені склади вищезазначених робочих груп.

Тобто, позивач звернувся з заявою вже після того, як Міністерством охорони здоров`я України було винесено наказ про Про затвердження складу Груп технічного супроводу ҐПостійної робочої групи МОЗ України з питань профільного супроводу державних закупівель .

В частині доводів позивачів про безпідставне включення МОЗ України до переліку медикаментів для лікування дорослих хворих на гемофілію завідомо дорожчих рекомбінантних препаратів, замість аналогічних дешевших, та затвердження такого переліку Кабінетом Міністрів України, суд звертає увагу на наступне.

Пунктом 3 Порядку №298 зокрема встановлено, що бюджетні кошти спрямовуються на закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, інших товарів і послуг.

У відповідності до пункту 7 частини п`ятої статті 22 Бюджетного кодексу України головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.

Так, відповідачем 2 зазначено, що закупівля і плазмових і рекомбінантних препаратів дозволить задовольнити потреби всіх пацієнтів.

У свою чергу, позивачами не доведено відсутності необхідності закупівлі рекомбінантних препаратів, зокрема не доведено ідентичність властивостей, ефективності їх дії на організм людини, наявність чи відсутність побічних дій при застосуванні тощо.

Крім того, зі змісту зведених даних показників потреби у лікарських засобах та медичних виробах структурних підрозділів з питань охорони здоров`я вбачається необхідність закупівлі препаратів, зазначених у номенклатурі.

Затвердження переліку лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі за напрямами використання бюджетних коштів у 2018 році за програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" в частині "Медикаменти для лікування дорослих хворих на гемофілію", а також доцільність закупівлі тих чи інших лікарських засобів та включення до переліку медпрепаратів від хвороби фон Віллебранда, є виключною компетенцією Кабінету Міністрів України, тобто відноситься до його дискреційних повноважень, а тому суд не може втручатись у здійснення цих повноважень, з огляду на наступне.

Водночас, суд звертає увагу на те, що позовна заява не містить нормативного обґрунтування факту порушення чи обмеження прав позивачів з боку відповідачів, як суб`єктів владних повноважень.

Так, з метою забезпечення раціонального використання бюджетних коштів, усунення множинності рішень щодо безоплатного і пільгового відпуску лікарських засобів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 17 серпня 1998 року №1303 "Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань" (далі по тексту - Постанова №1303), пунктом 1 якої передбачено, що безоплатно і на пільгових умовах відпускаються лікарські засоби, які зареєстровані в Україні в установленому порядку та включені до галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я.

У свою чергу, як встановлено вище, оскаржуваною постановою визначається перелік лікарських засобів, які закуповуються за рахунок бюджетних коштів.

Також, колегія суддів, наголошує на поданому листі Державної установи Інститут патології крові та транс фузійної медицини Національної академії медичних наук України від 25.11.2019 № 412, в якому зазначено, що:

Гемофілія - це група вроджених спадкових захворювань крові, яка проявляється підвищеною схильністю до кровотеч в результаті зовнішніх, навіть найдрібніших ушкоджень або внутрішніх кровотеч в тканини, суглоби та ін. Виділяють гемофілію А, зумовленою дефіцитом фактора VIII зсідання крові та гемофілію С (дефіцит ХІ фактору). Гемофілією А і В хворіють, в основному, чоловіки, хоча жінки-кондуктори гемофілії можуть також страждати геморагічним синдромом. Гемофілією С хворіють як чоловіки так і жінки. Спорідненим з гемофілією захворюванням є хвороба Віллебранда, або псевдо гемофілія, яка також є вродженим захворюванням, яке успадковується аутосомним шляхом, тому хворіють як чоловікм так і жінки. Це захворювання зумовлене дефіцитом факторв Віллебранда та фактора VIII. Але потребують замісної терапії тільки хворі з тяжким перебігом, які становлять близько 10-30 % від усіх пацієнтів. Тому пацієнти з хворобою Віллебранда також повинні забезпечуватись препаратами за державний кошт. Об`єднання всіх цих захворювань в одну групу зумовлено єдиним підходом до діагностики, лікування та профілактики кровотеч. Пацієнти спостерігаються за місцем проживання у лікарів гематологів, вони повинні протягом усього життя отримувати препарати замісної дії - препарати факторів зсідання крові. У випадку гемофілії А та хвороби Віллебранда - це препарати факторів VIII, при гемофілії В - препарати фактору ІХ.

Тобто, особи, які хворіють на гемофілію А та хворобу Віллебранда повинні отримувати одні й ті самі ліки.

Наведене вище спростовую доводи апеляційних скарг в частині розділення на дві групи хворобу Віллебранда та гемофілію, а отже висновки про те, що хворі повинні приймати різні ліки та неможливо об`єднувати в одній номенклатурі медикаментів є необґрунтованими.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційні скарги Громадської організація інвалідів "Всеукраїнське товариство гемофілії" та Громадської організації "Союз споживачів медичних послуг, лікарських засобів та виробів медичного призначення"- залишити без задоволення .

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 липня 2019 року - залишити без змін .

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.

Суддя-доповідач В.О. Аліменко

Судді А.Ю. Кучма

Л.В. Бєлова

Дата ухвалення рішення26.11.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86135831
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7808/18

Постанова від 26.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 26.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 10.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні