34/302-06-7076А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"09" серпня 2006 р.Справа № 34/302-06-7076А
09.08.2006р. в 11год.27хв. господарський суд Одеської області
у складі судді Фаєр Ю.Г.
при секретарі судового засідання Артем'євій В.В.,
за участю представників від позивача: Довбишева Д.О. –представника, діючого на підставі довіреності №1 від 01.12.2005р.; Ніронка Ю.М.- представника, діючого на підставі довіреності №16 від 20.07.2006р. від відповідача: Лакізи Т.В. –головного державного податкового інспектора сектору супроводження справ у судах юридичного відділу Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси, діючої на підставі довіреності від 10.04.2006р. №125/Л/10-0117; Захар'єва А.В. - головного державного податкового ревізор - інспектора сектору оперативного контролю відділу контрольно-перевірочної роботи Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси, діючий на підставі довіреності від 09.08.2006р. №17892/3/10-0117;
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань господарського суду Одеської області №2 в м. Одесі адміністративну справу №34/302-06-7076А
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „НЕВАДА”
до відповідача Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси
про визнання нечинними рішень Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси від 25.05.2006р. №0001872360 та від 16.06.2006р. №0001882360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „НЕВАДА” звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить визнати нечинними рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси від 25.05.2006р. №0001872360 та від 16.06.2006р. №0001882360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій, посилаючись на неправомірність застосування відповідачем штрафних (фінансових) санкцій на суму 340грн. на підставі ст.15, п.2 ст.17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами та доп.) внаслідок відсутності порушення позивачем вимог п.3 ст.3 названого закону та на неправомірність застосування відповідачем штрафних (фінансових) санкцій на суму 233,20грн. на підставі ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.) внаслідок відсутності порушення позивачем вимог ст.5 названого закону.
Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси проти позовних вимог заперечує з підстав, викладених у запереченні на позовну заяву, стверджуючи про правомірність застосування відповідачем штрафних (фінансових) санкцій на суму 233,20грн. на підставі ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.) внаслідок порушення позивачем вимог ст.5 названого закону та на правомірність застосування відповідачем штрафних (фінансових) санкцій на суму 340грн. на підставі ст.15, п.2 ст.17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами та доп.) внаслідок порушення позивачем вимог п.3 ст.3 названого закону.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
На підставі направлень СДПІ у Приморському районі м. Одеси від 31.03.2006р. №002449/464 та №013486/423 від 06.04.2006р. СДПІ у Приморському районі м. Одеси проведена перевірка залу гральних автоматів, фактично розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Філатова, 84, а згідно дозволу на розміщення об'єкту торгівлі та патентів м. Одеса, вул. Ак. Філатова, 55, що належить позивачу, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, за результатами якої склала акт перевірки від 07.04.2006р. №15533/23-60.
В акті перевірки зазначено про порушення позивачем вимог п.1 ст.3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (зі змінами та доп.) внаслідок не проведення через РРО розрахункової операції на суму 930грн.(за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Філатова, 55) та в порушення вимог ст.5 названого закону торгові патенти на 10 гральних автоматів відсутні за адресою: вул. Ак. Філатова, 84.
Поряд з цим в акті перевірки зазначено, що згідно дозвільних документів зал гральних автоматів знаходиться за адресою: м.Одеса, вул. Ак.Філатова, 55, де й зареєстрований РРО, а фактично за адресою м. Одеса, вул. Ак. Філатова, 84, за якою не зареєстровані РРО, дозвільні документи.
На підставі цього акту перевірки Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси були прийняті рішення від 10.04.2006р. №0001872360/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 4650грн. на підставі ст.15, ст.22 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами та доп.) та №0001882360/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 233,2грн. на підставі ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.).
Не погоджуючись з цими рішеннями позивач звернувся до відповідача зі скаргою від 17.04.2006р. б/н, який прийняв рішення від 08.06.2006р. №9305/10/25-0012 про результати розгляду первинної скарги, яким залишив без змін рішення.
За наслідками адміністративного оскарження з врахуванням вимог Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженого Наказом ДПА України від 21.06.01р. N253 (зареєстр. в Міністерстві юстиції України 6.07.01р. за N567/5758) (із змінами та доп.), а також прийнятого рішення про розгляд скарги, відповідач прийняв рішення від 16.06.2006р. №0001882360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 233,2грн. на підставі ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.) та довів позивачу новий граничний строк сплати цих податкових зобов'язань.
Не погоджуючись з рішенням від 10.04.2006р. №0001872360/0 позивач звернувся до ДПА в Одеській області зі скаргою від 26.04.2006р. б/н, яка прийняла рішення від 19.05.2006р. №9264/25-0007 про результати розгляду первинної скарги, яким скасувала рішення СДПІ у Приморському районі м. Одеси від 10.04.2006р. №0001872360/0 та застосувала штрафні санкції на суму 340грн. на підставі п.2 ст.17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами та доп.) за порушення п.3 ст.3 зазначеного Закону.
За наслідками адміністративного оскарження з врахуванням вимог Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженого Наказом ДПА України від 21.06.01р. N253 (зареєстр. в Міністерстві юстиції України 6.07.01р. за N567/5758) (із змінами та доп.), а також прийнятого рішення про розгляд скарги, відповідач прийняв нове рішення від 25.05.2006р. №0001872360 про застосування штрафних санкцій на суму 340грн. на підставі п.2 ст.17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами та доп.) та довів позивачу новий граничний строк сплати цих податкових зобов'язань.
Здійснене відповідачем застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на суму 233,2грн. на підставі ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.) є правомірним з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.2 Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.) торговий патент –це державне свідоцтво, яке засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності чи його структурного (відокремленого) підрозділу займатися зазначеними в цьому Законі видами підприємницької діяльності.
Торговий патент придбається суб'єктами підприємницької діяльності, предметом діяльності яких є види, зазначені в ч.1 ст.1 названого закону, а саме: діяльність за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток на території України, діяльність з обміну готівкових валютних цінностей (включаючи операції з готівковими платіжними засобами, вираженими в іноземній валюті, та з кредитними картками), а також діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг.
Згідно ч.3 ст.2 названого закону торговий патент видається за плату суб'єктам підприємницької діяльності державними податковими органами за місцезнаходженням цих суб'єктів або місцезнаходженням їх структурних (відокремлених) підрозділів, суб'єктам підприємницької діяльності, що провадять торговельну діяльність або надають побутові послуги (крім пересувної торговельної мережі), - за місцезнаходженням пункту продажу товарів або пункту з надання побутових послуг, а суб'єктам підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю через пересувну торговельну мережу, - за місцем реєстрації цих суб'єктів.
Згідно дозволу Одеської міської ради від 05.04.05р. №033691Б на розміщення кіоску для надання послуг у сфері грального бізнесу за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Філатова, 55, термін дії 05.04.2005р. до 05.04.2006р., тобто на момент перевірки у позивача закінчився термін дії дозволу.
На дану адресу був виданий й паспорт некапітального пункту дрібно-роздрібної торговельної мережі Управлінням розвитку торгівлі та побутового обслуговування.
Згідно додатку до акту перевірки наведені патенти позивача, видані на адресу: м.Одеса, вул. Ак. Філатова, 55, тоді як зал гральних автоматів фактично знаходиться за адресою: м.Одеса, вул. Ак. Філатова, 84.
Відповідно до п.14 Положення про виготовлення, зберігання і реалізацію торгових патентів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.1998р. N1077 якщо змінено юридичну адресу суб'єкта підприємницької діяльності або місцезнаходження його структурного (відокремленого) підрозділу, пункту продажу товарів, пункту надання побутових послуг, обмінного пункту, грального місця протягом терміну дії торгового патенту, власник торгового патенту зобов'язаний повідомити про це письмово у триденний термін відповідний орган державної податкової служби. Ця інформація є підставою для внесення відповідних змін до торгового патенту.
Доказів повідомлення органу державної податкової служби про зміну пункту грального місця позивач суду не надав.
Пунктом 15 названої постанови передбачено, що провадження торгівельної діяльності, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг за адресою (місцезнаходженням), не зазначеною у торговому патенті, оцінюється як заняття діяльністю без патенту.
Згідно ч.2 ст.7 зазначеного закону торговий патент є чинним на території органу, який здійснив реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності чи з яким погоджено місцезнаходження його структурного (відокремленого) підрозділу за місцем видачі торгового патенту цьому суб'єкту. Передача торгового патенту іншому суб'єкту підприємницької діяльності або іншому структурному (відокремленому) підрозділу суб'єкта підприємницької діяльності не дозволяється. Торговий патент, виданий для здійснення торговельної діяльності з використанням пересувної торговельної мережі (автомагазини, розвозки тощо), дійсний на території України.
Відповідно до абз.4 ч.1 ст.8 названого Закону суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торговельну діяльність, операції з торгівлі готівковими валютними цінностями, операції з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, у разі порушення вимог цього Закону несуть відповідальність: за здійснення операцій, передбачених цим Законом, без одержання відповідних торгових патентів або з порушенням порядку використання торгового патенту, передбаченого частиною другою статті 7 цього Закону, сплачують штраф у подвійному розмірі вартості торгового патенту за повний термін діяльності суб'єктів підприємницької діяльності із зазначеним порушенням.
Враховуючи вимоги зазначеного закону, відповідачем правомірно застосований до позивача штраф на підставі абз.4 ч.1 ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996р. (із змінами та доп.) за порушення порядку використання 10 торгових патентів за день (4200грн.(вартість торгового патенту на рік)/12/30*10) на суму 233,33грн.
Здійснене застосування відповідачем штрафних (фінансових) санкцій на суму 340грн. на підставі п.2 ст.17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами та доп.) є правомірним з наступних підстав.
Згідно п.3 ст.3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (зі змінами та доп.) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі(із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Відповідно до ст.7 названого Закону порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), встановлюється Державною податковою адміністрацією України.
Згідно п.2.3 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України N614 від 01.12.2000р., зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2001р. за N 107/5298 (із змінами та доп.) реєстрація РРО здійснюється на підставі письмової заяви СПД довільної форми, у якій зазначені сфера застосування та реквізити РРО (модифікація, заводський номер, версія програмного забезпечення, виробник або постачальник, дата виготовлення), а також надання ним таких документів та їх копій, завірених підписом керівника і печаткою СПД - юридичної особи або особистим підписом СПД - фізичної особи: копії свідоцтва про державну реєстрацію СПД (якщо СПД має зареєстровані в даному органі ДПС РРО чи книги обліку розрахункових операцій, то копію свідоцтва надавати не треба); документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО; паспорта (формуляра) на РРО; дозволу місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договору оренди, іншого документа на право власності або користування господарською одиницею); для реєстрації резервного РРО слід надати такі документи на кожну господарську одиницю, де буде використовуватися РРО; для СПД, що надають послуги з перевезень пасажирів і багажу - ліцензії на право здійснення зазначеного виду діяльності; у разі реєстрації РРО, що був раніше зареєстрований іншим СПД, - довідки про скасування реєстрації. Оригінали документів повертаються СПД, копії залишаються в органі ДПС.
Наданий позивачем дозвіл Одеської міської ради від 05.04.05р. №033691Б на розміщення кіоску для надання послуг у сфері грального бізнесу за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Філатова, 55, а не вул. Ак. Філатова, 84.
Доказів наявності дозволу з діючим терміном дії та докази реєстрації розрахункових операцій за фактичною адресою позивач суду не надав.
Відповідно до ст.15 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (зі змінами та доп.) контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Відповідно до п.2 ст.17 названого Закону у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи вимоги зазначеного закону, відповідачем правомірно застосована до позивача фінансова санкція на підставі п.2 ст. 17 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995р. (із змінами і доп.) на суму 340грн.
За таких обставин, слід відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю „НЕВАДА” у задоволенні позовних вимог повністю.
Керуючись ст.94, п.3 ст.160, ст.ст.161-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю „НЕВАДА” відмовити повністю.
Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 86141 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Фаєр Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні