Справа № 569/2013/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2019 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Доля В.А., з участю захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Лисюка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці ДФС про порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В:
З протоколу про порушення митних правил № 0035/20400/19 від 04 грудня 2018 року вбачається, що 29.08.2018 року на адресу Рівненської митниці ДФС надійшов лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС України від 29.08.2018 року вих.№26586/7/99-99-20-02-01-17 Про відповідь митних органів Республіки Польща , стосовно допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товару сідельний тягач марки Scania R420 , бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 , на адресу ТОВ Акорд Сіті (код ЄДРПОУ 41200236, Волинська область, місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 30). Вказаним листом направлено копії документів, на підставі яких вищезазначений транспортний засіб експортувався з території Республіки Польщі до України.
Водночас, перевіркою встановлено, що 22.08.2017 року громадянин України ОСОБА_2 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_2 ) в зоні діяльності Волинської митниці ДФС ввіз на митну територію України товар сідельний тягач марки Scania R420 . бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 .
У якості підстави для переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон громадянин ОСОБА_1 подав органу доходів і зборів документ commercial invoice №R86-08 від 21.08.2017 року, виданий компанією DLC International LTD (W.T.C. 1E Conference House, 152 Morrison Street , Edinburgh, Midlothian , EH3 8EB, Scotland), згідно якого товар сідельний тягач марки Scania R420 , бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 , було реалізовано українській компанії ТОВ Акорд Сіті (код ЄДРПОУ 41200236, Волинська область, місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 30). Вартість вищезазначеного транспортного засобу відповідно до вказаного рахунку становить 5520 Євро.
30.08.2017 року декларантом ТзОВ Акорд Сіті ОСОБА_3 на підставі договору декларування, у Рівненську митницю ДФС подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA204010/2017/222930 для проведення митного оформлення даного сідельного тягача. Митна вартість товару за вищезазначеною митною декларацією заявлена декларантом із застосуванням резервного методу на рівні 170 265, 23 грн. (або еквівалент 5555 Євро) на дату проведення митного оформлення транспортного засобу), фактурна вартість товару становить 5520 Євро.
Водночас, за результатом опрацювання інформації та копій документів, надісланих митними органами Республіки Польща встановлено невідповідність даних, що містяться в доданих до звернення документах, даним заявленим при митному оформленні транспортного засобу на території України.
Зокрема, з`ясовано, що згідно з експортною декларацією від 19.08.2017 року №17PL302050E0056897 товар сідельний тягач марки Scania R420 , бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 було реалізовано продавцем Piwowarczvk Sp. Z.o.o. (Gdow 1200, 32-420 Gdow) згідно рахунку-фактури N380-FS/3/08/ST/2017, громадянину України ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 , Kovel).
У відповідності до інформації, вказаній у даній експортній декларації від 19.08.2017 року №17РL302050Е0056897, вартість товару сідельний тягач марки Scania R420 , бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 становить 15000 польських злотих, що за офіційним курсом НБУ на день митного оформлення митної декларації від 30.08.2017 року ІМ40ДЕ UA204010/2017/222930 становить 107 733 грн. (1 PLN = 7.182212), або еквівалент 3515 Євро, що не відповідає відомостям, заявленим під час митного оформлення транспортного засобу в Рівненській митниці ДФС.
Переміщення товару сідельний тягач марки Scania R420 , бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 через митний кордон України здійснив 22.08.2017 року громадянин ОСОБА_2 , який також зазначений у графі 8 декларації країни експорту від 19.08.2017 року №17PL302050E0056897як отримувач.
Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Підпунктом г, п. 1, ч. 1 ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають органу доходів і зборів в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.
Таким чином, гр. ОСОБА_1 вчинив дії спрямовані на переміщення вказаного товару, а саме сідельний тягач марки Scania R420 , бувший у використанні, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 вартістю 15 000 польських злотих (еквівалент 107 733,15 грн./3515 Євро) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документа: commercial invoice №R86-08 від 21.08.2017 року, виданий компанією DLC International LTD (W.T.C. 1E Conference House, 152 Morrison Street , Edinburgh, Midlothian , EH3 8EB, Scotland), що містить неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару, а також його реальної вартості.
В судовому засіданні захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Лисюк В.В. просив суд закрити провадження в справі у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.
Представник Рівненської митниці не з`явився, про місце і час розгляду справи про порушення митних правил був повідомлений належним чином.
Суд, заслухавши думку захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Лисюка В.В., дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу - не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
Частиною 1 статті 257 МК України, передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до приписів ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється митним органом у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла, проставлянням відміток на бланку митної декларації та відповідним записом у документах митного органу. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.
Частиною 4 статті 255 МК України визначено, що митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму. Таким чином, у випадку виконання особою дій, визначених законодавством України, та надання митним органом дозволу на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення, митне оформлення вважається закінченим.
Це свідчить про те, що із закінченням митного оформлення дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, є завершеними, а не тривають протягом невизначеного періоду часу до їх виявлення.
З огляду на це, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України порушення митних правил, яке полягає у поданні митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час митного оформлення товару, коли таке правопорушення повинно бути виявлене контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю.
Як зазначено у висновках ВСУ, викладених у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судових рішень з підстав неоднакового застосування судами одних і тих же норм матеріального права (постанова ВСУ від 09 квітня 2012 року, справа №21-260а11), діяння, яке полягає у заявлені в митній декларації неправдивих відомостей та надання митному органу документів з такими відомостями як підстави для звільнення від сплати податків і зборів, або зменшення їх розміру, або несплата податків і зборів у строк, встановлений законодавством, а також інші протиправні дії, що спричинили недобори податків та зборів, за відсутності ознак злочину, не можна вважати триваючим, оскільки воно припиняється із поданням декларації митному органу.
Таким чином, дане правопорушення не є триваючим, оскільки подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, було вчинено як одноразові дії, які й характеризують ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Тому, саме з 22.08.2017 року, слід обраховувати строк, передбачений законодавством, для притягнення особи до адміністративної відповідальності. Зазначене порушення митних правил не можна вважати триваючим, бо воно припиняється із поданням декларації митному органу.
Відповідно, строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності закінчився.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За вищезазначених обставин провадження у справі відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, підлягає закриттю у зв`язку із закінченням строків притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 467, 483 МК України, ст.ст. 247, 283-285 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Протягом десяти днів з дня її винесення постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником.
Суддя Доля В.А.
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2019 |
Оприлюднено | 09.12.2019 |
Номер документу | 86154277 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Доля В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні