Постанова
від 09.12.2019 по справі 752/13882/19
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/13882/19

Провадження №: 3/752/8990/19

П О С Т А Н О В А

Іменем України

09 грудня 2019 року суддя Голосіївського районного суду м. Києва Шкірай М.І., розглянувши матеріали, що надійшли від Департаменту з питань запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника політичної партії Республіканська партія України, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, суд -

Встановив

В провадження судді 31.10.2019 року надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 50-25/698 від 24.06.2019 року, складений уповноваженою особою - головним спеціалістом відділу моніторингу діяльності політичних партій та супроводу виявлених порушень Департаменту з питань запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції (далі -Національне агентство) ОСОБА_5, про вчинення керівником політичної партії Республіканська партія України ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а саме, порушення строків подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов 'язання фінансового характеру.

ОСОБА_1 не прибув на виклики до суду на 15.11.2019 року, на 09.12.2019 року. Причини неявки суду не повідомив.

Раніше, постановою Голосіївського районного суду м. Києва від 23.09.2019 року у справі № 752/13882/19 (провадження 3/752/5685/19) матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП були повернути до Департаменту з питань запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції для належного оформлення - усунення недоліків в частині невручення примірника протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Однак, матеріали справи, що надійшли до суду 31.10. 2019 року повторно, містять такі ж недоліки в частині невручення примірника протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

За наявними матеріалами, Національним агентством на усунення вказаних недоліків ОСОБА_1 було направлено за адресою зареєстрованого місця знаходження Партії (по вул. Велика Васильківська, 64, м. Київ, 03150) другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення № 50-25/698 від 24.06.2019 року, з додатком на 29 арк. Список №394 від 21.10.2019 року згрупованих поштових відправлень у межах Києва, поданих в К-103, № поштового відправлення - 0110310978191 (штрих кодовий ідентифікатор).

При цьому, Національним агентством протокол про адміністративне правопорушення № 50-25/698 від 24.06.2019 року відносно ОСОБА_1 із залученими матеріалами, до суду направлено 28.10.2019 року за вих. № 50-17/77009/19 (за штрих кодом на супровідному листі), до надходження до Національного агентства відомостей про отримання чи неотримання поштового відправлення ОСОБА_1

Так, відповідно до відомостей, зазначених на офіційному сайті Укрпошти: поштове відправлення за № 0110310978191 (штрих кодовий ідентифікатор) прийнято 21.10.2019 року (індекс 01103 м. Київ), відправлено до точки видачі/доставки 22.10.2019 року (індекс 03150 м. Київ), відправлення у точці видачі/доставки 22.10.2019 року (індекс 03150 м. Київ); 25.10.2019 року відправлення не вручено під час доставки: інші причини (індекс 03150 м. Київ); 05.11.2019 року повернення за зворотною адресою (індекс 03150 м. Київ); 06.11.2019 року відправлення у точці видачі/доставки (індекс01103), 07.11.2019 року відправлення вручено відправнику (індекс 01103 м. Київ).

Як зазначалося в постанові суду від 23.09.2019 року, положеннями пункту 10 Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення та внесення приписів Національним агентством з питань запобігання корупції, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.06.2016 року № 5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2016 року за № 1019/29149 передбачено наступне.

Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під підпис вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У разі якщо особа відмовляється від отримання другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення або не з`являється для ознайомлення з протоколом, другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення та копії інших матеріалів, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, рекомендованим поштовим відправленням із повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше наступного робочого дня з дня складення протоколу про адміністративне правопорушення разом із супровідним листом в конверті з позначкою "особисто" направляються особі, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення.

Відміткою про вручення другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення у цьому випадку є особистий підпис особи, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, на повідомленні про вручення, датою вручення є дата, зазначена на цьому повідомленні.

Таким чином, в направлених суду повторно матеріалах не долучено повідомлення з відміткою про вручення другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення під особистий підпис ОСОБА_1 , відносно якого складено протокол про адміністративне правопорушення, що прямо передбачено пунктом 10 вказаного вище Порядку.

Наведене дає підстави вважати, що другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , не вручено, навіть шляхом надсилання його поштовим відправленням відповідно до пункту 10 Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення та внесення приписів Національним агентством з питань запобігання корупції, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.06.2016 року № 5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2016 року за № 1019/29149.

Складання протоколу про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачено вимогами ч.2 ст. 254 КУпАП.

Статтею 256 КУпАП щодо змісту протоколу про адміністративне правопорушення також передбачено вчинення певних процесуальних дій, зокрема, підписання протоколу особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; право надати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу; роз 'яснення прав і обов 'язків, передбачених ст. 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка в протоколі.

За змістом ст. ст. 245, 252, 280, 283 КУпАП при розгляді справи про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин справи. Підлягають з`ясуванню питання про те, чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа в його вчинені. Рішення приймається на підставі наданих доказів, оцінених суддею за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об`єктивному дослідженню всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Разом з тим, невручення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, примірника протоколу про адміністративне правопорушення може свідчити про її необізнаність щодо факту складання вказаного протоколу та перешкоджає реалізації нею прав, передбачених ст. 268 КУпАП і унеможливлює судовий розгляд справи про адміністративне правопорушення.

За змістом ч.2 ст.254, ст. 256 КУпАП обов 'язок вручення другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення покладається на орган, яким вказаний протокол складено.

Покладення вказаного обов 'язку на суд законом не передбачено та може бути розцінено як прояв упередженості суду.

З урахуванням викладеного, суд позбавлений можливості розглянути протокол про адміністративне правопорушення у випадку невручення його другого примірника особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, органом, яким протокол складено.

За такого, протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 із залученими матеріалами підлягає поверненню органу, від якого матеріали надійшли, для належного оформлення - усунення недоліків в частині невручення примірника протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Заходом забезпечення провадження для органу, яким складено протокол, є належне виконання вимог вказаного вище пункту 10 Порядку оформлення протоколів про адміністративні правопорушення.

Керуючись ст.ст. 254, 256, 268, 278 КУпАП, суд -

Постановив

Матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП повернути до Департаменту з питань запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції для належного оформлення - усунення недоліків в частині невручення примірника протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Постанова суду оскарженню не підлягає.

Суддя

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.12.2019
Оприлюднено10.12.2019
Номер документу86196670
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —752/13882/19

Постанова від 28.01.2020

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Бондаренко Г. В.

Постанова від 09.12.2019

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Постанова від 23.09.2019

Адмінправопорушення

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні