Рішення
від 09.12.2019 по справі 560/2965/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2965/19

РІШЕННЯ

іменем України

09 грудня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання відмов протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати протиправними відмови Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 27.03.2019 №К-2928/0-1759/0/95-19, від 12.06.2019 №К-6278/0-2885/0/95-19, від 15.08.2019 №К-8849/0-3943/0/95-19 в затвердженні для ОСОБА_1 технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення, площею 3,8758 га із кадастровим номером 6824283200:05:004:0018 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердити для ОСОБА_1 технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 3,8758 га із кадастровим номером 6824283200:05:004:0018 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області та передати зазначену земельну ділянку у власність ОСОБА_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що на виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.01.2019 у справі №560/3523/18 відповідач видав наказ від 21.02.2019 №22-1360-СГ про надання їй дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки 3,88758 га з кадастровим номером 6824283200:05:004:0018 в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності. Вказана технічна документація була надана на затвердження відповідачу. Проте, отримала відмови в її затвердженні у зв`язку з не наданням визначених частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі. Також відмови Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області ґрунтувалися на відсутності підтвердження про розмір земельної частки (паю) в грошовому виразі на території сільської ради.

Вказала на помилковість застосування зазначених підстав для відмови, оскільки законодавець не пов`язує розпаювання землі, яка перебувала в користуванні фермерського господарства між його членами із наявністю досвіду роботи в сільському господарстві чи освіти, здобутої в аграрному секторі. Це стосується етапу створення фермерського господарства і його засновників.

Зазначила, що було повторно додано до технічної документації розрахунок частки (паю) на земельну ділянку, на яку вона претендує. При цьому, положеннями Закону України "Про землеустрій" не передбачено вимагання вказаного документу.

Звернула увагу на те, що Головним управління Держгеокадастру у Хмельницькій області порушено пункт 8 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затверджене наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 №333, а саме надано на заяви позивачки відповіді, оформлені листами, у той час, як рішення про затвердження технічної документації або про відмову у її затвердженні повинно оформлятися наказом.

Вважаючи, що нею виконані всі передбачені законодавством вимоги щодо розроблення та затвердження проекту землеустрою, в той час як їй протиправно відмовлено в його затверджені, звернулася до суду за захистом свої прав.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.10.2019 позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху.

У зв`язку з усуненням недоліків позовної заяви ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.10.2019 відкрито провадження в цій адміністративній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

До суду 24.10.2019 надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначив, що позивачка не надала розрахунок частки паю, а наданий нею розрахунок розмірів земельних ділянок не відповідає нормативній грошовій оцінці.

Звернув увагу на те, що на заяви ОСОБА_1 надано мотивовані відмови у формі офіційних листів, оскільки частина 7 статті 118 Земельного кодексу України не містить вимоги про те, що мотивована відмова уповноваженого органу у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою має бути прийнята у формі рішення (наказу).

Вважає, що суд не має права перебирати на себе функції відповідача та зобов`язувати останнього надати позивачу дозвіл на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення.

До суду 31.10.2019 надійшла відповідь на відзив, в якій позивачка просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Додатково зазначила, що зміна нормативно-грошової оцінки земельної ділянки не має значення для вирішення цього спору, оскільки питання відчуження, передачі в оренду чи інші дії, які потребують за своїм характером уточнення нормативно-грошової оцінки в цій справі не вирішуються.

Розглянувши подані матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд встановив наступне.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.01.2019 у справі №560/3523/18 визнано протиправною відмову від 16.03.2018 №К-20584/0-2757/0/95-18 Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області у наданні ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 3,8758 га із кадастровим номером 6824283200:05:0004:0018 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надати ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 3,8758 га із кадастровим номером 6824283200:05:0004:0018 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області.

На виконання зазначеного судового рішення, наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 21.02.2019 №22-1360-СГ "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою", надано дозвіл ОСОБА_1 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області, орієнтовний розмір земельної ділянки - 3,8758 га (6824283200:05:004:0018) із цільовим призначенням - для фермерського господарства.

Приватним підприємством "Хмельницькгеопроект" розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства, площею 3,8758 га на території Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області.

Позивачка звернулася до відповідача з заявами від 12.03.2019 (зареєстрована відповідачем 13.03.2019 за №К-2928/0/94-19), від 29.05.2019 (зареєстрована відповідачем 30.05.2019 за №К-6278/0/94-19) та від 01.08.2019 (зареєстрована відповідачем 02.08.2019 за №К-8849/0/94-19) щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 3,8758 га, що розташована за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області та передачі її безоплатно у власність для ведення фермерського господарства.

Листом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 27.03.2019 №К-2928/0-1759/0/95-19 повідомлено позивачку про відсутність підстав для задоволення її заяви від 12.03.2019 у зв`язку з ненаданням до технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), всупереч вимог частини 6 статті 118 Земельного кодексу України, документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Листом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 12.06.2019 №К-6278/0-2885/0/95-19 повідомлено позивачку про відсутність підстав для задоволення її заяви від 29.05.2019 у зв`язку з відсутністю у проекті землеустрою виправлених зауважень, які були зазначені у попередній відмові відповідача.

Листом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 15.08.2019 №К-8849/0-3943/0/95-19 повідомлено позивачку про відсутність підстав для задоволення її заяви від 01.08.2019. Зазначено, що згідно з пунктом 1 статті 13 Закону України "Про фермерське господарство" члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної сільської ради. Разом з тим, в поданій технічній документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) відсутнє підтвердження про розмір земельної частки (паю) в грошовому виразі на території Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області. Повідомлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки в розмірі земельної частки (паю), що проведена сертифікованим інженером-землевпорядником Панчук В.В. не відповідає нормативній грошовій оцінці, що відображена в технічній документації та на порталі із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, що затверджена наказом Міністерства аграрної політики №552 від 16.11.2018.

Позивачка, вважаючи відмови протиправними та такими, що порушують її права, звернулася з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.

Відповідно до статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Положеннями частини 1 статті 22 Земельного кодексу України визначено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

До земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо) (частина 2 статті 22 Земельного кодексу України).

При цьому, пунктом "а" частини 3 статті 22 Земельного кодексу України визначено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Відповідно до частини 1 статті 32 Земельного кодексу України громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Частинами 1, 2 статті 13 Закону України "Про фермерське господарство" визначено, що члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).

Членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Земельні ділянки, на яких розташовані житлові будинки, господарські будівлі та споруди фермерського господарства, передаються безоплатно у приватну власність у рахунок земельної частки (паю).

Згідно з частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до частини 14 статті 186 Земельного кодексу України технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

Як встановлено судом, підставою для відмов затвердити технічну документацію, оформлених листами від 27.03.2019 №К-2928/0-1759/0/95-19 та від 12.06.2019 №К-6278/0-2885/0/95-19 слугували висновки Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області щодо не надання позивачкою документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Зазначені твердження відповідача суд вважає безпідставними, оскільки рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.01.2019 у справі №560/3523/18, яке набрало законної сили, встановлено, що ОСОБА_1 є членом фермерського господарства "Демковецьке". Тому, суд вважає, що у неї наявний досвід роботи у сільському господарстві.

Відповідно до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, підстави відмови, зазначені в листах Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 27.03.2019 №К-2928/0-1759/0/95-19 та від 12.06.2019 №К-6278/0-2885/0/95-19, є протиправними.

Щодо відмови позивачці в затвердженні технічної документації з підстави, зазначеної в листі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 15.08.2019 №К-8849/0-3943/0/95-19, а саме відсутності підтвердження про розмір земельної частки (паю) в грошовому виразі на території Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про землеустрій" проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом; технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Приписами статті 50 Закону України "Про землеустрій" визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Згідно з статтею 55 Закону України "Про землеустрій" технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою; б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом); г) згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем; ґ) довідку, що містить узагальнену інформацію про землі (території); д) копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; е) копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі проведення робіт щодо відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); є) копію правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за умови якщо права власності на такі об`єкти зареєстровані); ж) матеріали польових топографо-геодезичних робіт; з) план меж земельної ділянки, складений за результатами зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками на межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів); и) кадастровий план земельної ділянки; і) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; ї) у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні (відновленні) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); й) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, що включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

Згідно з частиною 18 статті 186 Земельного кодексу України Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій"; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Суд вважає, що зауваження відповідача щодо недоліків технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність ОСОБА_1 , висловлені у листі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 15.08.2019 №К-8849/0-3943/0/95-19, є безпідставними, оскільки не відповідають наведеним вимогам законодавства. Наведеними положеннями Закону України "Про землеустрій" не надано відповідачу права вимагати у позивачки підтвердження розміру земельної частки (паю) в грошовому виразі на території Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області.

На підставі підпункту 13 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 №333, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за №1391/29521 (далі - Положення №333) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством.

Нормами пункту 8 Положення №333 встановлено, що Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.

Згідно з пунктом 84 Типової інструкції з діловодства в територіальних органах Держгеокадастру, затвердженої наказом Держгеокадастру від 15.10.2015 №600, накази видаються як рішення організаційно-розпорядчого характеру. За змістом управлінської дії накази видаються з основних питань діяльності територіального органу Держгеокадастру, адміністративно-господарських, кадрових питань.

Пунктом 123 вказаної Інструкції визначено, що службові листи складаються з метою обміну інформацією між установами як: відповіді про виконання завдань, визначених в актах органів державної влади, дорученнях вищих посадових осіб; відповіді на запити, звернення; відповіді на виконання доручень установ вищого рівня; відповіді на запити інших установ; відповіді на звернення громадян; відповіді на запити на інформацію; ініціативні листи; супровідні листи.

Тобто, положеннями вказаних нормативно-правових актів визначено, що за результатами розгляду будь-яких основних питань у межах повноважень територіального органу Держгеокадастру цей орган має видавати відповідний наказ. При цьому листи складаються у разі надання відповіді на звернення громадян.

Таким чином, рішення про затвердження технічної документації із землеустрою або відмова у її затвердженні повинне оформлятися розпорядчим індивідуальним правовим актом - наказом Головного управління Держгеокадастру в області. Відповідно, такі рішення не можуть оформлятися листами у відповідь на клопотання заявника.

Наведений висновок викладений у постанові Верховного Суду від 11.04.2018 у справі №806/2208/17.

Таким чином, листи Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 27.03.2019 №К-2928/0-1759/0/95-19, від 12.06.2019 №К-6278/0-2885/0/95-19, від 15.08.2019 №К-8849/0-3943/0/95-19 за змістом та формою не можуть вважатися належними рішеннями у розумінні наведених положень законодавства. Наведене свідчить про допущення відповідачем бездіяльності при розгляді заяв позивачки.

Щодо позовних вимог зобов`язального характеру, суд зазначає, що відповідачем не було належним чином оформлено рішення за наслідками розгляду заяв позивачки від 12.03.2019 (зареєстрована відповідачем 13.03.2019 за №К-2928/0/94-19), від 29.05.2019 (зареєстрована відповідачем 30.05.2019 за №К-6278/0/94-19) та від 01.08.2019 (зареєстрована відповідачем 02.08.2019 за №К-8849/0/94-19) щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 3,8758 га, що розташована за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області та передачі її безоплатно у власність для ведення фермерського господарства. Тому, належним способом захисту прав позивачки є зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повторно розглянути звернення ОСОБА_1 та вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 3,8758 га, що розташована за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області та передачі її безоплатно у власність для ведення фермерського господарства з врахуванням висновків, наведених у судовому рішенні.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене, наявні правові підстави для часткового задоволення позовних вимог.

Стосовно вимоги щодо зобов`язання відповідача подати звіт по виконанню рішення суду та встановлення строку для виконання звіту, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З урахуванням встановлених обставин у цій адміністративній справі суд вважає за потрібне встановити судовий контроль, який визначено статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправними відмови Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області у затвердженні ОСОБА_1 технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення, площею 3,8758 га із кадастровим номером 6824283200:05:004:0018 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Хмельницької області, оформлені листами від 27.03.2019 №К-2928/0-1759/0/95-19, від 12.06.2019 №К-6278/0-2885/0/95-19, від 15.08.2019 №К-8849/0-3943/0/95-19.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повторно розглянути звернення ОСОБА_1 та вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 3,8758 га, що розташована за межами населених пунктів Радковецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області та передачі її безоплатно у власність для ведення фермерського господарства з врахуванням висновків, наведених у судовому рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Встановити судовий контроль за виконанням цього рішення суду, шляхом подання звіту згідно з статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України протягом 30 календарних днів з дня набрання рішення суду у справі №560/2965/19 законної сили.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір сумі 1152 (одна тисяча сто п`ятдесят дві) грн 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадатру в Хмельницькій області

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 грудня 2019 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ) Відповідач:Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (вул. Інститутська 4/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29016 , код ЄДРПОУ - 39767479) Головуючий суддя Д.А. Божук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2019
Оприлюднено10.12.2019
Номер документу86199991
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2965/19

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 09.12.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні