Рішення
від 02.12.2019 по справі 910/10388/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

02.12.2019справа №910/10388/19

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

справу № 910/10388/19

за позовом колективного підприємства Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців і рибалок (85612, Донецька обл., Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Грушева, буд. 2; ідентифікаційний код 24812079)

до Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Донецької обласної державної адміністрації (84306, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 6; ідентифікаційний код 00022473),

треті особи , які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства (83102, м. Красний Лиман, вул. Чапаєва, буд. 1-А; ідентифікаційний код 35292738) та

громадська організація Мисливсько-рибальське господарство Бекас (85612, Донецька обл., Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд. 2А; ідентифікаційний код 42503448),

про визнання незаконним та скасування розпорядження від 17.04.20149 №419/5-19,

за участю представників:

позивача - Токарева В.Л. (керівник; паспорт серія НОМЕР_1 );

Яворовського Г.Л. (адвокат; довіреність від 04.07.2019 №1);

відповідача - не з`явився;

третіх осіб - не з`явилися.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Колективне підприємство Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство українського товариства мисливців і рибалок (далі - Підприємство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Донецької обласної державної адміністрації (далі - Адміністрація) про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17.04.20149 №419/5-19 Про надання в користування мисливських угідь на території Мар`їнського району Донецької області громадській організації Мисливсько-рибальське господарство Бекас загальною площею 55 137,7650 га строком на 15 років (далі - розпорядження №419/5-19).

Позовні вимоги мотивовано тим, що: розпорядження №419/5-19 прийнято з порушенням норм статті 10, частини першої статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання , оскільки на момент прийняття Адміністрацією оскаржуваного розпорядження власниками та користувачами земельних ділянок не було надано погодження на ведення громадській організації Мисливсько-рибальське господарство Бекас (далі - Організація) мисливського господарства в їх межах та у Підприємства вже виникло право на ці угіддя, і це право ґрунтується на договорі про умови ведення мисливського господарства від 27.09.2016 (далі - Договір), укладеного Донецьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства (далі - Управління) та Підприємством, який є чинним; розпорядженням Адміністрації від 19.05.2016 №411 Про надання в користування надання в користування мисливських угідь на території Донецької області Підприємству надано в користування мисливські угіддя строком до 18.05.2031; у зв`язку з прийняттям Адміністрацією розпорядження №419/5-19 позивач позбувся мисливських угідь, на які Підприємство мало преважне право.

2. Стислий виклад заперечень відповідача за первісним позовом

27.08.2019 відповідач подав суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з огляду на те, що:

- Указом Президента України від 05.03.2015 №123/2015 Про утворення військово-цивільних адміністрацій утворено Донецьку обласну військово-цивільну адміністрацію; на підставі Закону України Про військово-цивільні адміністрації Донецька облдержадміністрація набула статусу обласної військово-цивільної адміністрації;

- процедура надання мисливських угідь у користування є двоступеневою: подання Державного агентства лісових ресурсів України погоджується з облдержадміністрацією та приймається рішення обласною радою;

- Адміністрацією отримано листа Державного агентства лісових ресурсів України від 04.04.2019 №03-11/2617-19 щодо направлення на погодження матеріалів про надання у користування мисливських угідь Організації;

- розпорядженням №404/5-19 Про погодження надання в користування мисливських угідь на території Марийського району Донецької області громадській організації Мисливсько-рибальське господарство Бекас погоджено надання в користування мисливських угідь на території Донецької області загальною площею 55 137,7650 га строком на 15 років зазначеній мисливській організації;

- розглянувши зазначене подання, вивчивши додані документи та враховуючи розпорядження голови Адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.04.2019 №404/5-19, розпорядженням №419/5-19 Організації надано в користування мисливські угіддя на території Донецької області загальною площею 55 137,7650 га строком на 15 років;

- таким чином, оскаржуване розпорядженням приймалося на підставі подання Державного агентства лісових ресурсів України від 16.04.2019 №03-11/2929-19 (як того вимагає частина перша статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання ) та документів, наданих Управлінням;

- розпорядженням голови Адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 08.11.2018 №1320/5-18 Про заборону здійснення полювання у мисливський сезон 2018/2019 років , зареєстрованим в Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області 12.11.2018 №254/2696, заборонено відкриття сезонів полювання на всі види мисливських тварин на території Донецької області у мисливський сезон 2018/2019 років до завершення Операції об`єднаних сил на території області, крім регулювання чисельності диких та шкідливих тварин (вилучення (відстріл та відлов) диких тварин, що перебувають у стані природної волі, за умови, що їх чисельність на конкретній території загрожує життю та здоров`ю людей, свійських тварин, завдає значних збитків сільському, лісовому чи мисливському господарству, порушує природний баланс видів, загрожує існуванню інших видів диких тварин) у встановлених Державними надзвичайними протиепізоотичними комісіями при райдержадміністраціях та міських радах карантинних зонах зі сказу, африканської чуми свиней та інших особливо небезпечних, в тому числі спільних для людей та тварин, інфекційних захворювань, а також у загрозливих з цих захворювань зонах (територіях);

- видача дозвільних документів на відстріл хижих та шкідливих тварин здійснюється лише за вмотивованими висновками (протокольними рішеннями) Державних надзвичайних протиепізоотичних комісій при райдержадміністраціях та міських радах, прийнятими на підставі обґрунтованих пропозицій міжрайонних, районних та міських управлінь Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області, з подальшим погодженням дозволів користувачами мисливських угідь з Об`єднаним оперативним штабом Збройних Сил України на території Донецької та Луганської областей та Головним управлінням Національної поліції в Донецькій області;

- Мар`їнська райдержадміністрація, районна військово-цивільна адміністрація звернулася до Адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації з листом від 08.02.2019 №01-38/167 у зв`язку з надходженням скарг мешканців Мар`їнського району Донецької області на дії Підприємства;

- з метою вивчення питань, пов`язаних з виконанням договірних умов з ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області, та опрацювання можливих шляхів їх вирішення розпорядженням голови Адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.02.2019 №143/5-19 створено робочу групу з вивчення проблемних питань, що виникли на території Мар`їнського району Донецької області з ведення мисливського господарства (далі - робоча група);

- у період з 15.02.2019 по 28.02.2019 робочою групою обстежено мисливські угіддя на території Мар`їнського району Донецької області та досліджено проблемні питання з ведення мисливського господарства; під час обстеження робочою групою виявлено ряд порушень Підприємством норм законів України Про тваринний світ , Про мисливське господарство та полювання , інших нормативно-правових актів та умов договору ведення мисливського господарства від 27.09.2016; Підприємству направлялися попередження, проте жодних змін при цьому не відбулося, що свідчило про невиконання своїх обов`язків Підприємством, що є порушенням норм статті 30 Закону України Про мисливське господарство та полювання .

3. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду міста Києва від 08.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 27.08.2019; залучено до участі у справі Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства (далі - Господарство) та громадську організацію Мисливсько-рибальське господарство Бекас (далі - Організація) як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.08.2019 відкладено підготовче засідання на 07.10.2019.

03.09.2019 позивач подав суду відповідь на відзив, в якій зазначив про те, що: право користування мисливськими угіддями за Підприємством не припинялося, строк користування встановлено до 18.05.2031; добровільної відмови від користування мисливськими угіддями не було; юридична особа, якій було надано у користування мисливські угіддя, свою діяльність не припиняла, а лише відбулася зміна директора; будь-яких інших причин, з яких Підприємство не могло здійснювати користування мисливськими угіддями, встановлено не було; розпорядження №419/5-19 прийнято з порушенням норм чинного законодавства та суперечать інтересам суспільства з огляду на те, що прийняте з порушенням норм статті 10, частини першої статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання , оскільки на момент прийняття відповідачем оскаржуваного рішення власниками та користувачами земельних ділянок не було надано погодження на ведення Організацією мисливського господарства в їх межах та у позивача вже виникло право на ці угіддя і це право ґрунтується на Договорі, який є чинним.

09.09.2019 Адміністрація подала суду заперечення на відповідь на відзив, в який зазначила про те, що: під час прийняття розпорядження №419/5-19 відповідачем дотримано вимоги статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання щодо отримання відповідних погоджень; згідно з статтею 16 Закону України Про місцеві державні адміністрації області державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на територіях областей державний контроль, зокрема, за використанням та охороною земель, лісів, надр, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу та інших природних ресурсів; у період з 15.02.2019 по 28.02.2019 робочою групою правомірно здійснювалося обстеження мисливських угідь на території Мар`їнського району Донецької області та досліджувалися проблемні питання з ведення мисливського господарства.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу №910/10388/19 до судового розгляду по суті на 04.11.2019.

Судове засідання, призначене на 04.11.2019, не відбулося у зв`язку з перебуванням судді Марченко О.В. на лікарняному.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 08.11.2019 призначено судове засідання з розгляду справи №910/10388/19 по суті на 02.12.2019.

Представники відповідача і третіх осіб у судове засідання 02.12.2019 не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Представники позивача у судовому засіданні 02.12.2019 оголосили вступне слово та підтримали позовні вимоги у повному обсязі.

Суд, заслухавши вступне слово представників позивача, з`ясувавши обставини, на які посилаються сторони, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.

Представники позивача виступили з промовами (заключним словом), в яких посилалися на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.

У судовому засіданні 02.12.2019 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.

Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

Підприємство здійснює свою діяльність з 13.05.1997, його засновником є Донецька обласна організація Українське товариство мисливців і рибалок (далі - УТМР). Основною метою діяльності Підприємства є сприяння громадянам в участі в мисливському та рибальському спорті, охорони, відтворення, збереження та раціонального використання тваринного світу.

Розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 19.05.2016 №411 Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області (із змінами, внесеними розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 21.09.2016 №826) терміном до 18.05.2031 мисливські угіддя для ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району, загальною площею 100 438,6778 га, надано Підприємству.

27.09.2016 Управлінням та Підприємством укладено договір про умови ведення мисливського господарства.

При укладенні вказаного договору були погоджені межі мисливських угідь та складена карта-схема, а саме в користування для ведення мисливського господарства Підприємству були виділені мисливські угіддя, які розташовані на території Мар`їнського району та охоплюють землі: Мар`їнської міської ради, Красногорівської міської ради, Курахівської міської ради, Олександравської селищної ради, Старомихайлівської селищної ради, Галицинівської сільської ради, Дачненської сільської ради, Богоявленської сільської ради, Єлизаветівської сільської ради, Зорянської сільської ради, Катеринівської сільської ради, Костянтинівської сільської ради, Луганської сільської ради, Максимільянівської сільської ради, Новомихайлівської сільської ради, Новоселидівської сільської ради, Новоукраїнської сільської ради, Павлівської сільської ради, Степненської сільської ради, Успенської сільської ради загальною площею 100 438,6778 га.

В наявності погодження на ведення мисливського господарства з землекористувачами Мар`ївського району, затверджені землевпорядником району.

Господарська діяльність Підприємства останній раз перевірялася Управлінням у 2013 році, істотних зауважень та недоліків в роботі позивача виявлено не було.

Розпорядження від 19.05.2016 №411 є чинним, про його скасування чи внесення будь-яких змін до нього Підприємству повідомлень не надходило та в публічному доступі на сайті Управління не розміщено.

Таким чином, Підприємство здійснює свою діяльність на законних підставах.

Разом з тим, з 28.09.2018 на території Мар`їнскього району утворено Організацію.

Адміністрацією отримано лист Державного агентства лісових ресурсів України від 04.04.2019 №03-11/2617-19 щодо направлення на погодження матеріалів про надання у користування мисливських угідь Організації.

Розпорядженням голови облдержадміністрації від 15.04.2019 №404/5-19 погоджено надання Організації у користування мисливських угідь на території Мар`їнскього району Донецької області.

Державним агентством лісових ресурсів України до Донецької облдержадміністрації надано на розгляд подання від 16.04.2019 №03-11/2929/19 про надання у користування мисливських угідь Організації.

Розпорядженням голови Адміністрації від 17.04.2019 №419/5-19 мисливські угіддя надані Організації у користування для ведення мисливського господарства, загальною площею 55 137,7650 га строком на 15 років.

Дані мисливські угіддя, загальною площею 55 137,7650 га, знаходяться на території Мар`їнського району та охоплюють мисливські угіддя, на яких Підприємство веде мисливське господарство.

На адвокатські запити Адміністрація не надала належним чином завірених копій розпорядження №419/5-19, розпорядження Адміністрації від 15.04.2019 №404/5-19 Про погодження надання у користування мисливських угідь на території Марийського району Донецької області ГО МРГ БЕКАС .

Управлінням не надало належно завіреної копії договору про умови ведення мисливського господарства, укладеного Організацією і Управлінням.

Також не було надано карт, схем меж мисливських угідь, на яких здійснює свою діяльність Організація.

На адвокатські запити за дорученням Адміністрації Управління надало копії зазначених розпоряджень.

Відповідно до відповіді на адвокатський запит від Управління отримана інформація, що Організація має погодження на ведення мисливського господарства з землекористувачами Мар`їнського району, та охоплюють землі: Красногорівської міської ради, Дачненської сільської ради, Богоявленської сільської ради, Слизаветівської сільської ради, Зорянської сільської ради, Катеринівської сільської ради, Костянтинівської сільської ради, Максимільянівської сільської ради, Новомихайлівської сільської ради, Новоселидівської сільської ради, Новоукраїнської сільської ради, Степненської сільської ради, на яких Підприємство вже веде мисливське господарство.

Під час збирання доказів було встановлено, що погодження підписані з особами, які орендують земельні ділянки строком менше ніж 15 років, так як право користування даними земельними ділянками закінчується раніше, ніж зазначено в погодженнях.

Деякі погодження підписані не уповноваженими на те особами.

В деяких погодженнях вказано більше гектарів землі, ніж перебуває в оренді у користувача земельної ділянки.

Крім цього, більшість даних земель знаходиться біля житлових будинків на відстані до 50 метрів, а відповідно до абзацу шостого пункту 2 частини першої статті 20 Закону України Про мисливське господарство та полювання на відстані ближче ніж 200 метрів від будівель населеного пункту та окремо розташованих будівель, де можливе перебування людей, полювання заборонено.

Організація отримала погодження на ведення мисливського господарства на території різних сільських рад Марийського району, але дані землі розташовані одна від одної на великій відстані, та не утворюють єдину територію, що унеможливлює здійснювати охоту тільки на цих землях, так як для цього необхідно здійснювати полювання на мисливських угіддях, на яких у Організації не має погодження.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Відповідно до статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Частиною першою статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації передбачено, що для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.

Військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об`єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.

Згідно з пунктом 8 частини третьої статті 6 Закону України Про військово-цивільні адміністрації керівник військово-цивільної адміністрації видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад). Проекти наказів керівника військово-цивільної адміністрації, які є нормативно-правовими актами, підлягають оприлюдненню в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти оприлюднюються негайно після їх підготовки. Накази та розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до частини першої статті 43 Закону України Про місцеві державні адміністрації акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та законів України, актам Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Статтею 9 Закону України Про мисливське господарство та полювання передбачено, що до повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь.

Згідно із статтею 10 Закону України Про мисливське господарство та полювання до повноважень сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення відповідно до цього Закону питань, що стосуються надання у користування мисливських угідь.

Відповідно до статті 1 Закону України Про мисливське господарство та полювання мисливські угіддя - це ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.

Частинами першою - третьою статті 21 Закону України Про мисливське господарство та полювання ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь.

Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку.

Умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь.

Згідно з частиною шостою статті 21 Закону України Про мисливське господарство та полювання відносини між власниками або користувачами земельних ділянок і користувачами мисливських угідь регулюються відповідними договорами.

Відповідно до частини першої статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок.

Частиною першою статті 23 Закону України Про мисливське господарство та полювання передбачено, що право користування мисливськими угіддями припиняється у разі:

закінчення строку користування;

добровільної відмови від користування;

припинення діяльності юридичних осіб, яким надано у користування мисливські угіддя;

систематичного невиконання обов`язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин, зобов`язань, обумовлених договором між користувачем мисливських угідь та власником (користувачем) земельних ділянок або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства;

погіршення якості мисливських угідь з вини їх користувача;

в інших випадках, передбачених законодавством.

Згідно з частинами першою і другою статті 31 Закону України Про мисливське господарство та полювання права користувачів мисливських угідь охороняються законом.

Припинення права використання державного мисливського фонду або права користування мисливськими угіддями може мати місце лише у випадках, передбачених статтею 23 цього Закону.

ВИСНОВКИ

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, відповідач зазначив про те, що: Мар`їнська райдержадміністрація, районна військово-цивільна адміністрація звернулася до Адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації з листом від 08.02.2019 №01-38/167 у зв`язку з надходженням скарг мешканців Мар`їнського району Донецької області на дії Підприємства; з метою вивчення питань, пов`язаних з виконанням договірних умов з ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області, та опрацювання можливих шляхів їх вирішення розпорядженням голови Адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.02.2019 №143/5-19 створено робочу групу; у період з 15.02.2019 по 28.02.2019 робочою групою обстежено мисливські угіддя на території Мар`їнського району Донецької області та досліджено проблемні питання з ведення мисливського господарства; під час обстеження робочою групою виявлено ряд порушень Підприємством норм Закону України Про тваринний світ , Закону України Про мисливське господарство та полювання , інших нормативно-правових актів та умов договору ведення мисливського господарства від 27.09.2016; Підприємству надсилалися попередження, проте жодних змін при цьому не відбулося, що свідчило про невиконання своїх обов`язків Підприємством та є порушенням норм статті 30 Закону України Про мисливське господарство та полювання .

Разом з тим, згідно з частиною першою статті 1 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції період проведення антитерористичної операції - це час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року №405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

На офіційному сайті Президента України за посиланням https://www.president.gov.ua/documents/1162018-24086 розміщено текст Указу Президента України від 30.04.2018 №116/2018 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 квітня 2018 року Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях , яким постановлено увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 квітня 2018 року Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях .

Жодної інформації стосовно припинення проведення антитерористичної операції на території України вказаний Указ Президента України не містить.

Статтею 3 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції передбачено, що органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Інформації стосовно віднесення позивача до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику суду не подано.

Таким чином, відповідачем було неправомірно здійснено перевірку господарської діяльності Підприємства.

Доводи ж Адміністрації стосовно того, що перевірка ґрунтувалася на встановлені належного виконання Підприємством умов договору від 27.09.2016 про умови ведення мисливського господарства, укладеного позивачем і Управлінням, а не господарської діяльності Підприємства, є необґрунтованими, оскільки саме за вказаним договором позивач і здійснює свою господарську діяльність на відведеній йому території.

Що ж до правомірного прийняття Адміністрацією, на думку останньої, розпорядження №419/5-19 у зв`язку з наведеними обставинами, то для правомірного передання Організації в користування мисливського угіддя, яке перебуває у користуванні Підприємства, слід провести відповідну процедуру розірвання договору з позивачем або в досудовому порядку, або в судовому порядку.

Доказів зазначеного врегулювання відповідачем суду не подано.

Отже, позовні вимоги Підприємства є обґрунтованими, документально підтвердженими, а тому підлягають задоволенню.

За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги колективного підприємства Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців і рибалок (85612, Донецька обл., Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Грушева, буд. 2; ідентифікаційний код 24812079) до Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Донецької обласної державної адміністрації (84306, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 6; ідентифікаційний код 00022473), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства (83102, м. Красний Лиман, вул. Чапаєва, буд. 1-А; ідентифікаційний код 35292738) та громадська організація Мисливсько-рибальське господарство Бекас (85612, Донецька обл., Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд. 2А; ідентифікаційний код 42503448), про визнання незаконним та скасування розпорядження від 17.04.20149 №419/5-19 задовольнити повністю.

2. Визнати незаконним та скасувати розпорядження Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Донецької обласної державної адміністрації (84306, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 6; ідентифікаційний код 00022473) від 17.04.20149 №419/5-19 Про надання в користування мисливських угідь на території Мар`їнського району Донецької області громадській організації Мисливсько-рибальське господарство Бекас загальною площею 55 137,7650 га строком на 15 років .

3. Стягнути з Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Донецької обласної державної адміністрації (84306, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 6; ідентифікаційний код 00022473) на користь колективного підприємства Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців і рибалок (85612, Донецька обл., Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Грушева, буд. 2; ідентифікаційний код 24812079) 1 921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) грн. судового збору.

4. Після набрання рішенням законної сили видати відповідні накази.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд міста Києва протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 10.12.2019.

Суддя О.В. Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.12.2019
Оприлюднено10.12.2019
Номер документу86209056
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/10388/19

Постанова від 10.09.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 12.08.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Постанова від 09.06.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 12.05.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 31.03.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 10.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Ухвала від 20.01.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Рішення від 02.12.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 08.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні