ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2019 р.Справа № 520/4481/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Калиновського В.А.,
Суддів: Сіренко О.І. , Кононенко З.О. ,
за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С
представник позивача Феленко С.О.
представник відповідача Зеленохатов І.Е.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.06.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Бабаєв А.І., м. Харків, повний текст складено 27.06.19 року по справі № 520/4481/19
за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, в якому просила суд: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області:
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 366 від 05.03.2019 року на суму 377,97 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Л-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 358 від 05.03.2019 року на суму 47,04 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Т-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-360 від 05.03.2019 року на суму 114,29 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Р-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-361 від 05.03.2019 року на суму 5536,39 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «П-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-355 від 05.03.2019 року на суму 20600,03 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Ж-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-357 від 05.03.2019 року на суму 1082,29 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Ш-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-365 від 05.03.2019 року на суму 1106,91 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований 153 адресою: м. АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , 299, літ «М-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-356 від 05.03.2019 року на суму 3624,65 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м АДРЕСА_2 , 299, літ «Ю-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-364 від 05.03.2019 року на суму 3210,11 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Н-7» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-362 від 05.03.2019 року на суму 24,26 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «И-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-354 від 05.03.2019 року на суму 287,75 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Щ-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-359 від 05.03.2019 року на суму 187,06 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «С-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-363 від 05.03.2019 року на суму 391,02 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ « О-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-379 від 05.03.2019 року на суму 6582,40 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Л-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 371 від 05.03.2019 року на суму 819,20 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Т-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 373 від 05.03.2019 року на суму 1990,40 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Р-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-374 від 05.03.2019 року на суму 96416,00 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «П-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-368 від 05.03.2019 року на суму 358748,80 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Ж-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 370 від 05.03.2019 року на суму 18848,00 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Ш-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 378 від 05.03.2019 року на суму 19276,80 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «М-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 369 від 05.03.2019 року на суму 63123,20 грн., за 2017 рік. яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за «пресою: АДРЕСА_2 , 299, літ «Ю-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 377 від 05.03.2019 року на суму 55904,00 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Н-7» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-375 від 05.03.2019 року на суму 422,4 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «И-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-367 від 05.03.2019 року на суму 5011,20 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Щ-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-372 від 05.03.2019 року на суму 3257,60 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «С-1 » ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-376 від 05.03.2019 року на суму 6809,60 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , літ «О-1 » .
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 19.06.2019 року адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задоволено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі. Зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому він, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача, наполягаючи на законності та обгрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Представник відповідача, наполягаючи на порушенні судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального права, просив скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення осіб, які прибули в судове засідання, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що між ОСОБА_1 (Покупець) та ПАТ ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ-15 укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна від 20.12.2016 року, згідно з яким позивачем придбано нежитлові будівлі, що знаходятся за адресою - м.Харків, проспект Московський, 299:
- нежитлову будівлю літ. Л-1 , загальною площею 205,7 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Т-1 , загальною площею 25,6 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Р-1 , загальною площею 62,2 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. П-3 , загальною площею 3013 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Ж-1 , загальною площею 11210,9 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Ш-1 , загальною площею 589 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. М-1 , загальною площею 602,4 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Ю-3 , загальною площею 1972,6 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Н-7 , загальною площею 1747,7 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. И-1 , загальною площею 13,2 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. Щ-1 , загальною площею 156,6 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. С-1 , загальною площею 101,8 кв.м.;
- нежитлову будівлю літ. О-1 , загальною площею 212,8 кв.м.
Також, до суду надано витяги з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на вищевказані нежитлові будівлі від 22.12.2016 року № 76691767, №76702726, №76700364, №76698496, №76673701, №76665951, №76692812, №76667992, №76693759, №76697650, №76690264, №76701908, №76694900.
Відповідно до договору дарування від 01.02.2018 року позивач передав право власності іншій особі, на вищевказані нежитлові будівлі.
Крім того, до суду надано, витяги з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на вищевказані нежитлові будівлі від 01.02.2018 року №112563228, №112572131, №112571134, №112570531, №112552656, №112536788, №112565604, №112544809, №112567560, №112569797, №112558939, №112571666, 112568875.
Так, позивачу належало в період з 20.12.2016 року по 01.02.2018 року нерухоме майно.
Головним управлінням ДФС у Харківській області щодо позивача винесено наступні податкові повідомлення-рішення:
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-366 від 05.03.2019 року на суму 377,97 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Л-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-358 від 05.03.2019 року на суму 47,04 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Т-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-360 від 05.03.2019 року на суму 114,29 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Р-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-361 від 05.03.2019 року на суму 5536,39 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «П-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-355 від 05.03.2019 року на суму 20600,03 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Ж-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 357 від 05.03.2019 року на суму 1082,29 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Ш-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-365 від 05.03.2019 року на суму 1106,91 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований 153 адресою: м. АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , 299, літ «М-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-356 від 05.03.2019 року на суму 3624,65 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м АДРЕСА_2 , 299, літ «Ю-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-364 від 05.03.2019 року на суму 3210,11 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Н-7» ;
-податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-362 від 05.03.2019 року на суму 24,26 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «И-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-354 від 05.03.2019 року на суму 287,75 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Щ-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-359 від 05.03.2019 року на суму 187,06 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «С-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-363 від 05.03.2019 року на суму 391,02 грн., за 2016 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ « О-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-379 від 05.03.2019 року на суму 6582,40 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Л-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-371 від 05.03.2019 року на суму 819,20 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Т-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-373 від 05.03.2019 року на суму 1990,40 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Р-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-374 від 05.03.2019 року на суму 96416,00 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «П-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-368 від 05.03.2019 року на суму 358748,80 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Ж-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-370 від 05.03.2019 року на суму 18848,00 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Ш-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06- 378 від 05.03.2019 року на суму 19276,80 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «М-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-369 від 05.03.2019 року на суму 63123,20 грн., за 2017 рік. яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за «пресою: АДРЕСА_2 , 299, літ «Ю-3» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-377 від 05.03.2019 року на суму 55904,00 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «Н-7» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-375 від 05.03.2019 року на суму 422,4 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «И-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-367 від 05.03.2019 року на суму 5011,20 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м.Харків, проспект Московський, 299, літ «Щ-1» ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-372 від 05.03.2019 року на суму 3257,60 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «С-1 » ;
- податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 20-40-57-06-376 від 05.03.2019 року на суму 6809,60 грн., за 2017 рік, яким було нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: м. АДРЕСА_1 , проспект Московський, 299, літ «О-1 » .
Позивач, вважаючи вищевказані рішення відповідача протиправними, звернувся з даним позовом до суду.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності прийнятих ним рішень.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 Податкового кодексу України).
Згідно п.п. 4.1.1, 4.1.3. п. 4.1 статті ПК України, податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах зокрема як:
- загальність оподаткування - кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу;
- невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.
Згідно п. 6.1. статті 6 ПК України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
В силу вимог п. 16.1. статті 16 ПК України платник податків зокрема зобов`язаний:
- стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України;
- вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів;
- подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;
- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Отже, платник податків зобов`язаний сплатити відповідні податки у встановленому законом розмірі та у встановлений строк, в свою чергу невиконання чого тягне за собою притягнення до відповідальності за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ст. 265 ПК України податок на майно складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку та плати за землю.
Підпунктом 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 ПК України встановлено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
При цьому, об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (пп.266.2.1 п. 266.2 ст.266 ПК України), а базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток (пп.266.3.1 п.266.3 ст.266 ПК України).
Відповідно до пп. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПК України база оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Згідно з пп. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПК України база оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об`єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт.
У відповідності п.п. 14.1.129-1 п. 14.1 ст. 14 ПК України у нежитловій нерухомості виділяють, зокрема будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади.
Підпунктом «є» пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПК України визначено перелік об`єктів нерухомості, які не є об`єктом оподаткування, до яких віднесено будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.
Визначення приналежності будівлі до того чи іншого класу проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з урахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об`єкта нерухомості згідно з ДК 018-2000.
Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000 призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб`єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) України. Об`єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.
Приймаючи спірні податкові повідомлення-рішення відповідач виходив з того, що нежитлові будівлі за адресою: м. Харків, пр-т Московський, буд 299, які належать на праві власності позивачу, є об`єктами оподаткування.
В обґрунтування правомірності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень відповідач посилається на рішення Харківської міської ради №112/16 від 13.01.16 р. (за 2016 р.) та рішення Харківської міської ради №542/17 від 22.02.17 р. (за 2017 р.).
Так, за 2016 р. відповідачем застосовано ставку у розмірі 1,6 відсотків мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування - 22,05 грн.
А за 2017 р. відповідачем застосовано ставку у розмірі 1 відсотка мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування - 32,00 грн.
Відповідно до пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Зважаючи на зміст наведених законодавчих норм, встановлення податку на майно, зокрема, в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є повноваженням місцевої ради, яке виконується шляхом прийняття відповідного рішення.
Одночасно підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України регламентовано порядок опублікування та застосування рішень місцевої ради про встановлення місцевих податків. Зазначені рішення офіційно оприлюднюються відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Наведеною нормою передбачено обов`язок місцевої ради опублікувати рішення про встановлення місцевого податку, а також наслідки несвоєчасного опублікування відповідного рішення. Разом з цим, норма розрізняє період опублікування рішення ради (це період, який передує плановому), плановий період (у якому планується встановити місцевий податок) і наступний період, (тобто період, який є наступним за плановим).
Кожен із цих періодів має самостійне правове значення. При цьому такі періоди не можуть співпадати в часі. Зокрема, не може бути плановим період, у якому було прийняте та опубліковане відповідне рішення ради. Плановим у будь-якому разі може бути лише той період, який є наступним після періоду опублікування рішення ради.
Якщо таке рішення не буде опубліковано до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому підлягає застосуванню відповідний податок, таке рішення застосовується з початку наступного бюджетного періоду за тим, у якому планувалося запровадити відповідний податок.
Колегія суддів звертає увагу на те, що місцеві податки і збори на 2017 рік на території міста Харкова були встановлені Рішенням Харківської міської ради Харківської області 11 сесії 7 скликання № 542/17 від 22.02.2017 року.
В даному випадку відповідні норми набрали чинності з 01 січня 2018 року.
Отже, лише в 2018 році місцеві податки і збори, встановлені Рішенням Харківської міської ради Харківської області 11 сесії 7 скликання № 542/17 від 22.02.2017 року, повинні були застосовуватись.
Рішення місцевої ради про встановлення місцевих податків приймається до початку наступного бюджетного періоду і набирає чинності з наступного бюджетного періоду. При цьому відповідно до пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України.
Саме тому за умови дії підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України рішення місцевої ради щодо встановлення місцевого податку не може набрати чинності в тому самому бюджетному періоді, в якому воно прийняте.
В свою чергу, з урахуванням пункту 10.2 статті 10 Податкового кодексу України юридичний факт встановлення місцевого податку місцевою радою відповідним рішенням має передувати його справлянню.
Виходячи із системного аналізу вищевказаних норм права, колегія суддів дійшла висновку про те, що у відповідача відсутні правові підстави для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, оскільки запроваджені Рішенням Харківської міської ради Харківської області 11 сесії 7 скликання № 542/17 від 22.02.2017 року місцеві податки і збори підлягають застосуванню лише після 01 січня 2018 року.
Що стосується Рішення Харківської міської ради Харківської області 3 сесії 7 скликання № 112/6 від 13.01.2016 р. "Про внесення змін до рішення 4 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 12.01.20111 р. № 126/11 "Про врегулювання питань справляння податків на території міста Харкова відповідно до норм Податкового кодексу України, колегія суддів зазначає, що зазначене Рішення, з огляду на викладене, повинно застосовуватися лише після 01.01.2017 року.
Крім того, колегія суддів звертає увагу на те, що відповідачем невірно було застосовано ставки даного податку.
Так, в додатку 1 до Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки рішення Харківської міської ради №112/16 від 13.01.16 р. (за 2016 р.) вказані ставки податку встановлені в таких розмірах:
1) будівлі готельні - 1 відсоток;
2) будівлі офісні - 1,6 відсотків;
3) будівлі торговельні - 1,6 відсотків;
4) гаражі - 0,2 відсотка;
5) будівлі промислові та склади -0,5 відсотка;
6) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки) - 2 відсотка;
7) господарські (присадибні) будівлі - 0,1 відсотка;
8) інші будівлі - 0,2 відсотка.
А згідно пункту 5 Додатку 1 до рішення Харківської міської ради від 22.02.2017 №542/17 "Про місцеві податки і збори у місті Харкові" (за 2017 р.) встановлені ставки податку для об`єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, які встановлюються у таких розмірах:
1) будівлі готельні - 1 відсоток;
2) будівлі офісні - 1 відсоток;
3) будівлі торговельні - 1 відсоток;
4) гаражі - 0,1 відсотка;
5) будівлі промислові та склади - 0,25 відсотка;
6) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки) -1 відсоток;
7) господарські (присадибні) будівлі - 0 відсотків;
8) інші будівлі - 0,1 відсотка.
В свою чергу, відповідно до технічних паспортів на вищевказані об`єкти нерухомого майна, які належать позивачу вбачається, що всі ці об`єкти у графі призначення зазначено : Технічний паспорт на виробничий будинок Нежитлова будівля . Тобто зазначено їх призначення - виробничий будинок.
У відповідно до ст. 2 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, яка затверджена Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 127 від 24.05.2001 року : виробничі будинки - будинки цехів і споруди, у яких виробляють продукцію .
Також термін виробничий будинок - згадується у нормативному документі ДБН В.2.2-28:2010, відповідно до якого: Виробничі будинки -виробляють продукцію .
Згідно п.п. 15 п. 1 ст. 14 ПК України будівлі - земельні поліпшення, що складаютьсяґ з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені ддля проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності.
Відповідно до п.п. 129-1 п. 1 ст. 14 ПК України об`єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового сфонду. У нежитловій нерухомості виділяють:
а) будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;
б) будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;
в) будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;
г) гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;
г) будівлі промислові та склади;
д) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);
е) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;
є) інші будівлі;
Крім того, відповідно до п. 2 Порядку проведення технічного обстеження і прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, будівель і споруд сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України № 158 від 03.07.2018 року: господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо, та прибудови до них .
Відповідно до пункту 5.3 статті 5 Податкового кодексу України інші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 року N 507, будівлі промисловості (криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо) віднесено до підрозділу "Будівлі нежитлові" група 125 "Будівлі промислові та склади" клас 1251 "Будівлі промисловості". До групи Будівлі промислові та склади (код 125) належать: криті будівлі промислового призначення: фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства та ін. за їх функціональним призначенням.
Так, на підставі наведеного вбачається, що об`єкти нерухомого майна, що належать Позивачу, є виробничими будинками, що також підтверджується відповідними технічними паспортами.
Якщо проаналізувати оскаржувані податкові повідомлення-рішення, то вбачається, що відповідачем було при розрахунку податку на нерухоме майно неправомірно застосовано ставку податку у розмірі 1,6% (2016 р.) і 1% (2017 р.) від мінімальної заробітної плати, але за яким саме критерієм (будівлі готельні чи будівлі офісні, чи будівлі торговельні, чи будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки), не зазначено взагалі.
При цьому, об`єкти нерухомого майна позивача не належать ні до будівель готельних чи будівель офісних, ні до будівель торговельних, ні до будівель для публічних виступів (казино, ігорні будинки).
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Колегія суддів зазначає, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності прийнятих ним рішень.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення винесені Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області всупереч приписів чинного законодавства, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
Таким чином позовні вимоги є законними, обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.06.2019 року по справі 520/4481/19 прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.06.2019 року по справі № 520/4481/19 залишити без змін.
.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)В.А. Калиновський Судді (підпис) (підпис) О.І. Сіренко З.О. Кононенко Повний текст постанови складено 10.12.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2019 |
Оприлюднено | 11.12.2019 |
Номер документу | 86235989 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Калиновський В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні