КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
10 грудня 2019 року м. Київ №320/6637/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши позовну заяву Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Княжицький" до Відділу у м. Бровари міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру в Київській області та державного кадастрового реєстратора Сафонової Вікторії Олександрівни про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Княжицький" з позовом до Відділу у м. Бровари міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру в Київській області та державного кадастрового реєстратора Сафонової Вікторії Олександрівни, в яком просить:
- визнати протиправним та скасувати повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за номером №ВП-3200046942019 від 12.04.2019, прийняте державним кадастровим реєстратором відділу у м. Бровари Міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру у Київській області Сафоновою Вікторією Олександрівною;
- визнати протиправним та скасувати повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за номером №ВП-3200048892019 від 21.05.2019, прийняте державним кадастровим реєстратором відділу у м. Бровари Міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру у Київській області Сафоновою Вікторією Олександрівною;
- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за №РВ-3201913442019 від 22.08.2019, прийнте державним кадастровим реєстратором відділу у м. Бровари Міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру у Київській області Сафоновою Вікторією Олександрівною;
- зобов`язати державного кадастрового реєстратора відділу у м. Бровари Міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру у Київській області Сафоновою Вікторією Олександрівну внести відомості до Державного земельного кадастру щодо зміни виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель, кадастровий номер 3210600000:00:019:0081 з 02.01 - Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на 02.07 - Для іншої житлової забудови.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі за даним адміністративним позовом, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною першою статті 122 КАС, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Положеннями абзацу першого частини другої цієї ж статті встановлено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, при визначенні початку вказаного строку суд з`ясовує момент, коли особа фактично дізналася або мала реальну можливість дізнатися про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльність), а не коли вона з`ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням.
У позовній заяві зазначено, що 06.05.2019 позивач отримав повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за номером №ВП-3200046942019 від 12.04.2019.
Також, у позовній заяві зазначено, що 21.05.2019 позивач отримав повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за номером №ВП-3200048892019.
Суд зазначає, що шестимісячний строк звернення позивача до суду з вимогою про визнання протиправною та скасування повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за номером №ВП-3200046942019 від 12.04.2019 закінчився 07.11.2019, а з вимогою визнати протиправним та скасувати повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру за номером №ВП-3200048892019 від 21.05.2019 - 22.11.2019. Разом з тим, позивач звернувся до суду лише 02.12.2019, позовну заяву позивач здав на пошту 23.11.20109, тобто після спливу строку, визначеного статтею 122 КАС для звернення до суду.
Суд звертає увагу на те, що позивач, всупереч вимог статті 161 КАС, не додав до позовної заяви заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску. Тому, позивачу в порядку усунення недоліку позовної заяви необхідно надати обґрунтоване клопотання про поновлення строку звернення до суду з такими позовними вимогами, з доказами на підтвердження поважності причин пропуску позивачем строку звернення до суду або надати суду докази, які підтверджують звернення до суду з даними позовними вимогами в межах строку, встановленого КАС.
Окрім цього, положеннями пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС встановлено, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Однак, всупереч зазначених вимог статті 160 КАС, у позовній заяві не вказані відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої статті 160 КАС:
- стосовно Відділу у м. Бровари міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру в Київській області не вказано: 1) ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); 2) офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти.
- стосовно державного кадастрового реєстратора Сафонової Вікторії Олександрівни не вказано: 1) реєстраційного номеру облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу); 2) офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти.
При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що зазначений стосовно державного кадастрового реєстратора Сафонової Вікторії Олександрівни ідентифікаційний код 39817550, згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.12.2019, присвоєний Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області.
Тому, вказані недоліки позовної заяви позивач має усунути шляхом подання до суду позовної заяви оформленої відповідно до статті 160 КАС, зокрема, із зазначенням у позовній заяві:
1) стосовно Відділу у м. Бровари міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру в Київській області:
- ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України);
- офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти.
2) стосовно державного кадастрового реєстратора Сафонової Вікторії Олександрівни:
- реєстраційного номеру облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу);
- офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти.
Крім цього, згідно з частиною третьою статті 161 КАС, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (ч.2 ст.132 КАС).
Положеннями абзацу першого частини першої статті 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон №3674-VI) визначено, що судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Частиною першою статті 4 Закону №3674-VI встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з частиною другою зазначеної статті, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який поданий юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (згідно з Законом України від 23 листопада 2018 року №2629-VIII "Про Державний бюджет України на 2019 рік", з 1 січня 2019 року встановлений прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 1921 гривня).
У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру (ч.3 ст.6 Закону №3674-VI).
Відповідно до частин першої та другої статті 9 Закону №3674-VI, судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Із змісту позовної заяви випливає, що в ній об`єднано чотири вимоги немайнового характеру. Таким чином, ставка судового збору за подання даного адміністративного позову становить 7684,00 грн (4 вимоги немайнового характеру помножити на 1921,00 грн (1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Однак, всупереч вимог статті 161 КАС, позивач до позовної заяви додав платіжні доручення від 29.10.2019 №60 та №61 про сплату судового збору в розмірі 1921,00 грн кожне, що разом становить 3842,00 грн. Водночас, суд перевіряючи зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України, сплаченого на підставі платіжних доручень від 29.10.2019 №60 та №61 встановив, що у реєстрі підтверджень оплат із Казначейства - Діловодство спеціалізованого суду не знайдено підтверджень про зарахування такого судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України. При цьому, суд встановив, що у платіжних дорученнях зазначені реквізити сплати судового збору за подання позовної заяви не до Київського окружного адміністративного суду, а до Броварського міськрайонного суду Київської області.
Тому, вказаний недолік позовної заяви позивач має усунути шляхом подання до суду документа про сплату судового збору в розмірі 7684,00 грн. Суд звертає увагу позивача на те, що інформація щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі "Судова влада України" за інтернет-адресою http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.
Частиною першою статті 123 КАС визначено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно з частинами першої та другої статті 169 КАС, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Зазначені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства, у зв`язку з чим суд, враховуючи положення статті 169 КАС, вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху та встановити строк для усунення недоліків позовної заяви.
Керуючись статтями 123, 160, 161, 169, 171, 243, 248, 256 КАС, суд
у х в а л и в:
Залишити без руху позовну заяву Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Княжицький" до Відділу у м. Бровари міськрайонного управління у Броварському районі та м. Броварах Головного управління Держгеокадастру в Київській області та державного кадастрового реєстратора Сафонової Вікторії Олександрівни про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії.
Встановити позивачу десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, зазначених у мотивувальній частині ухвали.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Басай О.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 13.12.2019 |
Номер документу | 86265565 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні