ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
11 грудня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/3483/19
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Тихоненко О.М., перевіривши матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області до Філії Ніжинський міськмолзавод Дочірнього підприємства Аромат про стягнення податкового боргу,
У С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області звернулося до суду з позовом до Філії Ніжинський міськмолзавод Дочірнього підприємства Аромат про стягнення податкового боргу по податку на доходи фізичних осіб в розмірі 529 718,64 грн.
09.12.2019 Дочірнім підприємством Аромат (вул. І. Мазепи, 10, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 30737268), як юридичною особою подано клопотання про передачу справи за підсудністю, а саме до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Вирішуючи вказане клопотання суд зазначає таке.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що основними засадами (принципами) адміністративного судочинства є: 1) верховенство права; 2) рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; 3) гласність і відкритість судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; 4) змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі; 5) обов`язковість судового рішення; 6) забезпечення права на апеляційний перегляд справи; 7) забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом; 8) розумність строків розгляду справи судом; 9) неприпустимість зловживання процесуальними правами; 10) відшкодування судових витрат фізичних та юридичних осіб, на користь яких ухвалене судове рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Кодексу адміністративного судочинства України позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Правовими положеннями пунктів 95.1-95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (далі - ПК України) встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до правових положень пп. 168.4.1. п. 168.4 ст. 168 ПК України податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України.
Такий порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (далі - відокремлений підрозділ).
У разі прийняття рішення про створення відокремленого підрозділу юридична особа повідомляє про це контролюючі органи за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням таких новостворених підрозділів у встановленому порядку (пп. 168.4.2. п. 168.4 ст. 168 ПК України).
В свою чергу, пп. 168.4.3. п. 168.4 ст. 168 ПК України передбачено, що суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов`язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
Разом з тим, пп.14.1.180. п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Дочірнє підприємство Аромат зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та взято на податковий облік до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
У свою чергу відповідно до Положення про філію Ніжинський міськмолзавод , затвердженого Рішенням Загальних зборів учасників Дочірнього підприємства Аромат (далі - Положення) філія Ніжинський міськмолзавод є відокремленим підрозділом ДП Аромат (п.1.1.).
Філія має право відкривати власні розрахункові рахунки. Право першого підпису належить директору Філії, право другого підпису належить головному бухгалтеру Філії (п. 2.3 Положення).
Майно Філії становлять основні фонди та оборотні кошти, а також ініші цінності, передані Головним підприємством, вартість яких відображається в самостійному балансі Філії (п. 4.1 Положення).
Філія веде облік результатів діяльності, оперативний, бухгалтерський та податковий облік (п. 6.1 Положення).
Тобто, відповідач у справі має окремий баланс, особистий розрахунковий рахунок у банку та є платником відповідного податку, а тому відсутні правові підстави для задоволення клопотання Дочірнього підприємства Аромат про передачу справи до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 23.04.2019 у справі № 825/2049/18.
Частиною п`ятою статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Керуючись статтями 26, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
Відмовити в задоволенні клопотання Дочірнього підприємства Аромат про передачу справи за підсудністю у справі за позовом Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області до Філії Ніжинський міськмолзавод Дочірнього підприємства Аромат про стягнення податкового боргу.
Ухвала суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.М. Тихоненко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 13.12.2019 |
Номер документу | 86270096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Тихоненко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні