Рішення
від 11.12.2019 по справі 826/3928/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 грудня 2019 року № 826/3928/18

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Сальве

до Головного управління ДФС у м. Києві

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Сальве звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.11.2017 № 0053651207 в частині суми нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних за січень-лютий 2017 року в розмірі 31205,21 гривень.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що затримка реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних викликана протиправними діями контролюючих органів щодо призупинення дії договору про визнання електронних документів, що позбавило позивача можливості здійснювати реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, та, як наслідок, призвело до нарахування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації спірних податкових накладних.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду відзив на позовну заяву зазначаючи, що за результатами камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладених та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладених позивача встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, у зв`язку з чим позивачу нараховано штраф відповідним податковим повідомленням-рішенням.

Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.

Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Сальве за січень-вересень 2017 року.

За результатами перевірки складено акт від 07.11.2017 № 13687/26-15-12-07-20/40448490, яким встановлено наступні порушення граничних строків реєстрації податкових накладних:

- від 29.08.2017 № 36 з перевищенням терміну реєстрації на 4 дні;

- від 29.08.2017 № 33 з перевищенням терміну реєстрації на 4 дні;

- від 21.08.2017 № 25 з перевищенням терміну реєстрації на 4 дні;

- від 16.08.2017 № 36 з перевищенням терміну реєстрації на 5 днів;

- від 01.02.2017 № 1 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 06.02.2017 № 4 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 07.02.2017 № 8 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 14.02.2017 № 12 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 03.02.2017 № 3 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 09.02.2017 № 10 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 08.02.2017 № 6 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 07.02.2017 № 5 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 08.02.2017 № 9 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 07.02.2017 № 7 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 10.02.2017 № 13 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 02.02.2017 № 2 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 13.02.2017 № 11 з перевищенням терміну реєстрації на 3 дні;

- від 23.01.2017 № 9 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 17.01.2017 № 8 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 25.01.2017 № 13 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 24.01.2017 № 12 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 31.01.2017 № 15 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 23.01.2017 № 10 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 17.01.2017 № 6 з перевищенням терміну реєстрації на 16 днів;

- від 10.01.2017 № 7 з перевищенням терміну реєстрації на 31 день;

- від 05.01.2017 № 1 з перевищенням терміну реєстрації на 31 день;

- від 12.01.2017 № 5 з перевищенням терміну реєстрації на 31 день;

- від 10.01.2017 № 3 з перевищенням терміну реєстрації на 31 день;

- від 10.01.2017 № 2 з перевищенням терміну реєстрації на 31 день.

На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.11.2017 № 0053651207, яким до позивача застосовано штрафні санкції:

- за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 210513,16 гривень застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 21051,32 гривень;

- за затримку реєстрації податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 40546,90 гривень застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 8109,38 гривень;

- за затримку реєстрації податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 38453,08 гривень застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 11535,93 гривень.

Позивач погоджується з правомірністю податкового повідомлення-рішення в частині порушення граничних строків реєстрації податкових накладних за серпень 2017 року.

Водночас, зазначає, що затримка у реєстрації податкових накладних відбулася не з вини позивача, а внаслідок протиправних дій контролюючого органу, у зв`язку з чим позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду були порушені з огляду на наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За положеннями пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 7 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Згідно з положеннями пункту 9 Порядку № 1246 причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: наявність помилок під час заповнення податкової накладної; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3. статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Таким чином процедура прийняття податкової накладної полягає у вчиненні податковим органом фактичних дій з розшифрування податкової накладної, перевірки електронного цифрового підпису та визначення відповідності електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, а також реєстрації податкової накладної у день її отримання органом державної податкової служби (у разі відсутності причин для відмови).

У матеріалах справи наявна квитанція від 06.01.2017 № 1, з якої вбачається, що позивачем направлено для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідну податкову накладну. Водночас, документ не було прийнято, оскільки порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233.

Між позивачем та Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві укладено договір від 24.06.2016 № 240620161 про визнання електронних документів.

Листом від 05.01.2017 б/н податковий орган повідомив позивача про виникнення спірних питань, пов`язаних з автентичністю податкових документів в електронному вигляді, часом їх відправлення, а також коректністю ключової інформації, зважаючи на невідповідність номенклатури придбаного та реалізованого товару, зазначеної в зареєстрованих податкових накладних за результатами опрацювання зареєстрованих з 01.12.2016 по 05.01.2017 податкових накладних. З метою врегулювання спірних питань, керуючись пунктом 1 розділу 5 договору про визнання електронних документів від 24.06.2016 № 9105997466, позивачу запропоновано протягом п`яти робочих днів після отримання цього повідомлення з`явитись до податкового органу та надати відповідні пояснення і документи щодо діяльності підприємства.

Листом від 19.01.2017 № 1417/10/26-55-12-04 у зв`язку виявленням недостовірних даних, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних (невідповідність номенклатури реалізованих товарів (робіт, послуг) номенклатурі придбаних товарів (робіт, послуг); (реалізація товарів (робіт, послуг) без наявності їх придбання (імпорту)) податковий орган просить надати позивача інформацію та її документальне підтвердження щодо відображення в обліку та звітності операцій по господарських відносинах та підтвердження факту включення до податкових зобов`язань податкових накладних, виписаних в адресу контрагентів-покупців та включення до податкового кредиту сум податку на додану вартість згідно податкових накладних, виписаних контрагентам-постачальникам за грудень 2016 року.

На вказаний запит позивач у листі від 25.01.2017 № 25/1 повідомив, що підприємство дійсно вело господарську діяльність у грудні 2016 року; по результатам діяльності та взаємовідносин з контрагентами позивачем були сформовані податкові зобов`язання та податковий кредит; всі податкові накладні по вказаним операціям зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних та відображені у податковій декларації за грудень 2016 року; за наслідками вказаних операцій позивачем надано копії первинних документів щодо господарських операцій за вказаний період всього на 364 аркушах.

Згідно з повідомленням про тимчасове зупинення дії договору про визнання електронних документів від 01.02.2017 відповідно до пункту 5 розділу 1 договору про визнання електронних документів від 24.06.2016 № 9105997466, повідомлено про тимчасове зупинення дії договору та з метою врегулювання спірних питань запропоновано позивачу надати відповідні пояснення та документи щодо діяльності підприємства.

Правомірність дій податкового органу щодо зупинення дії договору про визнання електронних документів від 24.06.2016 № 9105997466 була предметом розгляду адміністративної справи №826/3218/17.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.06.2019 по справі № 826/3218/17 судом встановлено, що право контролюючого органу на зупинення дії договору про визнання електронних документів, нормами чинного законодавства, затвердженою у встановленому законом порядку типовою формою договору про визнання електронних документів контролюючому органу та умовами договору про визнання електронних документів від 24.06.2016 № 240620161 не передбачено, а лише визначено право розірвання договору виключно з підстав ненадання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або зміни платником податків місця реєстрації.

З матеріалів справи не вбачається, що позивачем змінено місце реєстрації чи скасовано сертифікат відкритого ключа, тобто умови договору, недодержання яких могло б призвести до його розірвання, позивачем не порушено, зворотного відповідачем не доведено .

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних за період січень-лютий 2017 року сталося не з вини платника податків, а через неправомірні дії контролюючих органів, якими протиправно зупинялась дія договору про визнання електронних документів, внаслідок чого податкові накладні не приймались до реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, що і обумовило затримку реєстрації таких податкових накладних.

Враховуючи викладене, податкове повідомлення-рішення від 29.11.2017 № 0053651207 в частині суми нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних за січень-лютий 2017 року в розмірі 31205,21 гривень прийняте контролюючим органом формально, нерозсудливо, без врахування необхідності досягнення збалансованості між негативними наслідками для платника податків та цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (контроль над адмініструванням податків і зборів з метою забезпечення надходжень до бюджету).

Керуючись статтями 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Сальве (01601, м. Київ,, Печерський узвіз, 5, каб. 109, код ЄДРПОУ 40448490) до Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 29.11.2017 № 0053651207 в частині нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних за січень-лютий 2017 року в розмірі 31205 (тридцять одна тисяча двісті п`ять) грн. 21 коп.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Сальве (01601, м. Київ,, Печерський узвіз, 5, каб. 109, код ЄДРПОУ 40448490) судові витрати по сплаті судового збору 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.12.2019
Оприлюднено13.12.2019
Номер документу86270733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3928/18

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 03.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 11.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 27.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні