Постанова
від 04.12.2019 по справі 460/1307/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/10141/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Іщук Л. П.,

суддів - Обрізка І. М., Онишкевича Т. В.,

за участю секретаря судового засідання - Кітраль Х. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року (ухвалене головуючим суддею Друзенко Н. В. у м. Рівне) у справі за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

04 червня 2019 року фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27 лютого 2019 року № 0003231304.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що винесене податкове повідомлення-рішення, яким застосовано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію нею податкових накладних, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки висновок контролюючого органу не підтверджується належними і допустимими доказами.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач подала апеляційну скаргу, у якій, з покликанням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення та прийняти нове, яким задовольнити позов.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не враховано що подані відповідачем докази, зокрема, квитанції про прийняття податкових накладних, є недопустимими, оскільки не засвідчені у встановленому законом порядку, відтак, контролюючий орган не довів наявність підстав для винесення податкового повідомлення-рішення за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

В судове засідання з розгляду апеляційної скарги учасники справи не прибули, є належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, а тому відповідно до частини четвертої статті 229, статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційний суд ухвалив розгляд апеляційної скарги здійснити за відсутності учасників справи та без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши доповідь головуючого судді, проаналізувавши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, суд вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Головним управлінням ДФС у Рівненській області проведена документальна планова виїзна перевірка фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2016 року, за результатами якої складено акт від 08 листопада 2017 року № 1235/17-00-13-09/2769903844.

Вказаний акт перевірки містить, зокрема, висновок про порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що є порушенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

На підставі вказаного вище акта перевірки Головним управлінням ДФС у Рівненській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 27 лютого 2019 року № 0003231304, яким на підставі статті 120-1 Податкового кодексу України до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 застосовано штраф у розмірі 81612,21 грн.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції керувався тим, що відповідачем правомірно та підставно застосовано до позивача штраф оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, оскільки термін реєстрації податкових накладних порушений.

Апеляційний суд погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно із пунктом 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Згідно з пунктами 7, 8 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Відповідно до пунктів 10, 11 датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття. Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку. Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

Аналіз вищенаведених норм дає підстави для висновку, що складені платниками податку податкові накладні, підлягають реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних в установлені законодавством терміни, за порушення яких передбачена відповідальність у вигляді застосування штрафних санкцій. При цьому, єдиним належним доказом прийняття податкової накладної контролюючим органом та її реєстрації є відповідні квитанції.

Як видно з акту перевірки, контролюючим органом встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних від 17 вересня 2016 року № 137 на 9 днів, від 20 вересня 2016 року № 117 - 6 днів, від 23 вересня 2016 року № 164 - 3 дні, від 30 вересня 2016 року №173 - 2 дні, від 30 вересня 2016 року №172 - 2 дні, від 30 вересня 2016 року №171 - 2 дні, від 30 вересня 2016 року № 170 - 2 дні, від 30 вересня 2016 року № 169 - 2 дні, від 30 вересня 2016 року № 167 - 2 дні, від 30 вересня 2016 року № 168 - 3 дні, від 30 вересня 2016 року № 152 - 16 днів, від 27 вересня 2016 року № 138 - 19 днів, від 03 жовтня 2016 року № 176 - 2 дні, від 04 жовтня 2016 року № 177 - 1 день, від 06 жовтня 2016 року № 179 - 10 днів, від 06 жовтня 2016 року №180 - 10 днів, від 05 жовтня 2016 року № 181 - 11 днів, від 08 жовтня 2016 року № 185 - 8 днів, від 05 жовтня 2016 року № 186 - 11 днів, від 07 жовтня 2016 року № 187 - 9 днів, від 12 жовтня 2016 року № 188 - 4 дні, від 11 жовтня 2016 року № 189 - 5 днів, від 08 жовтня 2016 року № 190 - 8 днів, від 12 жовтня 2016 року № 192 - 4 дні, від 12 жовтня 2016 року № 191 - 4 дні, від 13.10.2016 №193 - 3 дні, від 13.10.2016 №196 - 3 дні, від 05.10.2016 №178 - 11 днів, від 11 жовтня 2016 року № 197 - 5 днів, від 14 жовтня 2016 року № 198 - 2 дні, від 04 жовтня 2016 року № 153 - 12 днів, від 11 жовтня 2016 року № 174 - 5 днів, від 24 жовтня 2016 року № 224 - 2 дні, від 18 жовтня 2016 року № 226 - 8 днів, від 31 жовтня 2016 року № 217 - 1 день, від 01 листопада 2016 року № 235 - 2 дні, від 08 листопада 2016 року - 1 день, 10 листопада 2016 року № 232 - 5 днів, від 15 листопада 2016 року № 233 - 6 днів, від 23 листопада 2016 року № 249 - 1 день, від 22 листопада 2016 року № 254 - 2 дні, від 19 листопада 2016 року № 248 - 5 днів, від 18 листопада 2016 року № 247 - 6 днів, від 17 листопада 2016 року № 246 - 7 днів, від 15 листопада 2016 року № 245 - 9 днів, від 22 листопада 2016 року № 273 - 5 днів, від 29 листопада 2016 року № 279 - 6 днів, від 30 листопада 2016 року № 280 - 5 днів, від 30 листопада 2016 року № 267 - 5 днів, від 30 листопада 2016 року № 262 - 21 день, від 30 листопада 2016 року № 266 - 5 днів, від 30 листопада 2016 року № 264 - 5 днів, від 22 листопада 2016 року № 243 - 69 днів, від 02 грудня 2016 року № 289 - 3 дні, від 01 грудня 2016 року № 282 - 18 днів, від 05 грудня 2016 року № 283 - 14 днів, від 12 грудня 2016 року № 290 - 7 днів, від 12 грудня 2016 року № 293 - 7 днів, від 13 грудня 2016 року № 296 - 6 днів, від 14 грудня 2016 року № 297 - 5 днів, від 07 грудня 2016 року № 299 - 12 днів, від 15 грудня 2016 року № 298 - 4 дні, від 06 грудня 2016 року № 263 - 13 днів, від 13 грудня 2016 року № 281 - 13 днів.

При цьому, до матеріалів справи контролюючим органом додані квитанції № 1 про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з яких, зокрема, вбачається наступне: податкова накладна від 02 грудня 2016 року № 289 прийнята від платника податків та зареєстрована 20 грудня 2016 року; податкова накладна від 22 листопада 2016 року № 273 прийнята від платника податків та зареєстрована 14 лю того 2017 року; податкова накладна від 30 листопада 2016 року № 262 прийнята від платника податків та зареєстрована 05 січня 2017 року; податкова накладна від 05 грудня 2016 року № 283 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 12 грудня 2016 року № 290 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 12 грудня 2016 року № 293 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 13 грудня 2016 року № 296 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 14 грудня 2016 року № 297 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 07 грудня 2016 року № 299 прийнята та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 15 грудня 2016 року № 298 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 06 грудня 2016 року № 263 прийнята від платника податків та зареєстрована 03 січня 2017 року; податкова накладна від 13 грудня 2016 року № 281 прийнята від платника податків та зареєстрована 10 січня 2017 року;

Таким чином, вищевказані квитанції безумовно свідчать про порушення позивачем встановлених термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з огляду на несвоєчасне їх відправлення на реєстрацію.

Апеляційний суд зазначає, що саме квитанції №1 є повідомленням про отримання податкової накладної контролюючим органом та технічним способом інформування платника податків щодо реєстрації або нереєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку про безпідставність доводів скаржника про недопустимість наданих відповідачем доказів з огляду на їх неналежне засвідчення, оскільки норми Національного стандарту України "Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів" стосуються оформлення та надання саме письмових доказів, натомість, контролюючим органом надані копії вказаних квитанцій в електронній (цифровій) формі, засвідчені електронним цифровим підписом.

В свою чергу, апеляційний суд зазначає, що фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , спростовуючи доводи податкового органу про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, не надала жодних доказів, зокрема, квитанцій про реєстрацію чи про відмову в реєстрації податкових накладних, на підтвердження вчасного відправлення вказаних вище податкових накладних на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.

Враховуючи викладене, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність застосування до позивача штрафних санкцій оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, що свідчить про необгрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.

За наведених обставин, апеляційний суд вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, що відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись статтями 310, 315, 316, 321, 322, 328 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року у справі № 460/1307/19 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та не може бути оскаржена, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Л. П. Іщук судді І. М. Обрізко Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складено 11 грудня 2019 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86274618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/1307/19

Рішення від 04.08.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 04.08.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 02.04.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 21.01.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 11.10.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні