Рішення
від 04.08.2020 по справі 460/1307/19
ЯВОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 460/1307/19

Провадження №2/944/436/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.08.2020 рокум.Яворів

Яворівський районний суд Львівської області

в складі: головуючого - судді Карпин І. М.

з участю секретаря судового засідання Мельник Є.Є.,

представника відповідача Поставитюка В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яворові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання недійсним рішення сільської ради,

в с т а н о в и в:

Позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання недійсним рішення сільської ради. В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що на підставі свідоцтва про право на спадщину, виданого Новояворівською державною нотаріальною конторою 12.01.2008, зареєстрованого ОКП ЛОР БТІ та ЕО 22.04.2008, є власником житлового будинку АДРЕСА_1 . 26.09.2018 він замовив виготовлення технічної документації з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування вказаного житлового будинку, господарських споруд в АДРЕСА_1 . Рішенням Порічанської сільської ради №725 від 23.11.2018 затверджено акт постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища щодо погодження меж земельних ділянок в с.Поріччя між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 ,яким не включено в загальну площу його земельної ділянки стежку, яка проходить вздовж обидвох земельних ділянок знизу вгору шириною 1,4-1,5 м і відгороджена сіткою з обох боків, яка сполучає сільський стадіон з АДРЕСА_1 . З висновком комісії не погоджується, рішення сільської ради вважає незаконним та таким, що підлягає визнанню недійсним. Земельна комісія, встановлюючи нову межу, відштовхувалась не від даних технічної документації, а фактично вилучила з його користування частину земельної ділянки, в той час як законодавством визначений інший порядок вилучення земельної ділянки з користування фізичної особи. Просить визнати недійсним рішення Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області №725 від 23.11.2018 Про затвердження акту постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища щодо погодження меж земельних ділянок в с.Поріччя між ОСОБА_1 та ОСОБА_2

28.05.2019 відповідач Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області подав відзив на позовну заяву, зазначаючи, що спірна земельна ділянка розташована в межах населеного пункту с.Поріччя Яворівського району Львівської області, що стверджується викопіюванням з генерального плану. Користувачем земельної ділянки площею 0,1700 га розташованої за адресою АДРЕСА_1 є ОСОБА_1 , що підтверджується записами в погосподарській книзі с.Поріччя за 2016-2020 роки. Постійно діючою депутатською комісією з питань регулювання земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища у присутності заявників ОСОБА_1 та ОСОБА_2 попередньо розглянуто земельний спір та підготовлено висновки і рекомендації раді для прийняття рішення. 23.11.2018 на пленарному засіданні ХХХVІ сесії VII скликання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області прийнято рішення щодо вирішення земельного спору шляхом затвердження висновків та пропозицій підготовлених комісією з питань регулювання земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища. Позивач є користувачем земельної ділянки площею 0,1700 га в АДРЕСА_1 . Межі зазначеної земельної ділянки визначені огорожею, яка зокрема зазначена на кадастровому плані земельної ділянки, доданому позивачем до позову. Позивач самостійно замовив технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) , яка виготовлена з порушенням вимог Закону України Про землеустрій . Позивач включив до площі земельної ділянки прохід загального користування, який веде до сільського стадіону, орієнтованою площею 0,0291 га. Відповідно до ст.. 55 Закону України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо встановлення ( відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) включає зокрема: згоду власника земельної ділянки, а для земель державної і комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельною ділянкою, відновлення меж земельної ділянки користувачем, кадастровий план земельної ділянки. Кадастровий план, на який позивач посилається як на доказ, що підтверджує спірні межі земельної ділянки, як і сама технічна документація із землеустрою щодо встановлення ( відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) не затверджена Порічанською сільською радою не можуть бути належними та допустимими доказами. Позивач не надає належних та допустимих доказів про перебування в його користуванні земельної ділянки площею 0,1991 га . Окрім того, сільська рада приймаючи оспорюване рішення врахувала громадський інтерес при здійсненні землеустрою на місцевому рівні. Просить в позові відмовити.

Ухвалою судді Яворівського районного суду Львівської області від 18.04.2019 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання на 18.06.2019. Ухвалою Яворівського районного суду Львівської області від 18.06.2019 підготовче судове засідання закрито та призначено судовий розгляд. Розгляд справи неодноразово відкладався за клопотаннями відповідача. Будь-яких інших клопотань, пов`язаних з розглядом справи суду сторони не подавали.

В судове засідання позивач та його представник не з`явились. Позивач ОСОБА_1 подав клопотання про розгляд справи у його відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області Поставитюк В.В. в судовому засіданні проти позову заперечив, давши пояснення аналогічні доводам викладеним у відзиві на позовну заяву, просив в позові відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, об`єктивно оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, встановив наступні обставини та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником житлового будинку по АДРЕСА_1 , що стверджується свідоцтвом про право на спадщину за заповітом від 12.01.2008 та витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 22.04.2008.

28.09.2018 ОСОБА_1 звернувся у МКНВП Рейтинг з клопотанням скласти технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1991 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, яка розташована в АДРЕСА_1 на території Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області. До заяви додав свідоцтво про право на спадщину за заповітом від 12.01.2008, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно номер витягу:18598090 від 22.04.2008 реєстраційний номер 21602657, копію паспорта та ідентифікаційного номера.

Згідно з ст. 55 Закону України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється без надання дозволу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, у разі передачі у власність чи користування земельної ділянки державної чи комунальної власності, на якій розташовано житловий будинок, право власності на який зареєстровано. Така технічна документація розробляється на замовлення власника житлового будинку. Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає, зокрема згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем.

Відповідно до ч.1 ст. 21 Закону України Про державний земельний кадастр відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Згідно з ст. 107 ЗК України основою для відновлення меж є дані земельно-кадастрової документації. У разі неможливості виявлення дійсних меж їх встановлення здійснюється за фактичним використанням земельної ділянки. Якщо фактичне використання ділянки неможливо встановити, то кожному виділяється однакова за розміром частина спірної ділянки. У випадках, коли в такий спосіб визначення меж не узгоджується з виявленими обставинами, зокрема з встановленими розмірами земельних ділянок, то межі визначаються з урахуванням цих обставин.

Акт прийому-передачі межових знаків на зберігання, складеного під час виготовлення технічної документації МК НВП Рейтинг не підписаний суміжним землекористувачем ОСОБА_3 та представником Порічанської сільської ради Максимів І.С.

Між землекористувачами виник земельний спір з приводу встановлення меж земельної ділянки.

22.10.2018 ОСОБА_1 звернувся в Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області із заявою, в якій зазначив, що з метою оформлення технічної документації землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки, яку він отримав за заповітом від ОСОБА_4 по АДРЕСА_1 проводилось узгодження меж із сусідами, про що складені відповідні акти. Однак ОСОБА_3 відмовляється погодити суміжні межі земельної ділянки без зазначення ґрунтовних для цього підстав. У зв`язку з чим просить виїхати земельну комісію на дану земельну ділянку і погодити зазначені межі із сусідом ОСОБА_3 .

Відповідно до ч.3 ст. 158 ЗК України органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах.

З витягу з погосподарської книги с.Поріччя за 2016-2020 роки вбачається, що ОСОБА_1 користується земельною ділянкою для будівництва та обслуговування житлового будинку і міжгосподарських будівель і споруд площею 0,1700 га.

З акту комісії з питань регулювання земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища щодо погодження меж земельних ділянок в с.Поріччя між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 15.11.2018 вбачається, що комісія врахувавши генеральний план житлової забудови с.Поріччя, технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, геодезичну зйомку земельної ділянки, надану заявником ОСОБА_1 , встановила, що спільна межа земельних ділянок між ОСОБА_2 та ОСОБА_1 проходить по існуючій старій огорожі та відповідає проекту забудови земельної ділянки та викопіюванню з генплану с.Поріччя. Дані земельні ділянки розділяє металічний паркан (сітка). Зі слів сусідів існуюча межа розділяла вищезгадані земельні ділянки від часу забудови цих ділянок. Що стосується стежки, що проходить вздовж обидвох ділянок знизу вгору шириною 1,4 м -1,5 м і відгороджена сіткою з обидвох боків, яка сполучає сільський стадіон з АДРЕСА_1 , комісія прийшла до висновку, не включати у її загальну площу земельної ділянки ОСОБА_1 . Враховуючи наведене, комісія рекомендує залишити дану стежку в комунальній власності сільської ради.

Рішенням Порічанської сільської ради Яворівського арену Львівської області №725 від 23.11.2018 затверджено акт від 15.11.2018 комісії з питань регулювання земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища щодо погодження меж земельних ділянок між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в с.Поріччя Яворівського району Львівської області.

Відповідно до ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно з ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 198 ЗК України кадастрові зйомки - це комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок. Кадастрова зйомка включає: а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки; б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами; в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості; г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі; ґ) виготовлення кадастрового плану.

Згідно з ч.14 ст. 186 ЗК України технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

Суд відхиляє доводи позивача в тій частині, що земельна комісія не врахувала відомості зазначені в технічній документації, оскільки технічна документація виготовлялась за замовленням позивача ОСОБА_1 , не затверджена рішенням Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області, межі земельної ділянки не погоджено.

Доказів, які б стверджували що ОСОБА_1 користується земельною ділянкою для будівництва та обслуговування житлового будинку і міжгосподарських будівель і споруд площею 0,1991 га в с.Поріччя Яворівського району Львівської області позивачем суду не надано. Як вбачається із долученого позивачем кадастрового плану земельної ділянки, складеного під час виготовлення технічної документації за його замовленням, на земельній ділянці зображено паркани, які відділяють сусідні земельні ділянки між якими є ділянка шириною 1,51 м, будь-яких обставин, які б стверджували, що дана ділянка перебуває в його користуванні позивачем не наведено.

За таких обставин, оцінюючи в сукупності зібрані у справі докази, суд дійшов висновку, що в позові ОСОБА_1 про визнання рішення Порічянської сільської ради Яворівського району Львівської області слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 89, 141, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд,

у х в а л и в :

В позові ОСОБА_1 до Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання недійсним рішення сільської ради відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Львівського апеляційного суду чи через Яворівський районний суд Львівської області. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,

проживає за адресою: АДРЕСА_2

РНКОПП НОМЕР_1

Відповідач: Порічанська сільська рада

Яворівського району Львівської області

с.Поріччя Яворівського району Львівської області

вул.Шевченка,1а, код ЄДРПОУ 05290770

Суддя І.М.Карпин

Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено20.08.2020
Номер документу91057893
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання недійсним рішення сільської ради

Судовий реєстр по справі —460/1307/19

Рішення від 04.08.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 04.08.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 02.04.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 21.01.2020

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 11.10.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні