УХВАЛА
м. Вінниця
12 грудня 2019 р. Справа № 120/2952/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни, розглянувши у письмовому провадженні клопотання представника позивача про поновлення строку звернення до суду в адміністративній справі за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Пирогова, 135-А, м. Вінниця, 21037) до Малого приватного сільськогосподарського підприємства "Грабарівське" (с. Грабарівка, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24015) про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Пирогова, 135-А, м. Вінниця, 21037) до Малого приватного сільськогосподарського підприємства "Грабарівське" (с. Грабарівка, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24015) про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені.
Ухвалою суду від 18.09.2019 відкрито провадження у справі за вказаним позовом та вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 15.11.2019 позовну заяву Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишено без руху з наданням позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви, а саме подання заяви про поновлення строку звернення до суду з доказами поважності причин його пропуску.
26.11.2019 до суду надійшло клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду. У клопотанні позивач визнає факт пропуску строку звернення до суду з цим позовом, однак просить суд врахувати, що це пов`язано з відсутністю коштів на сплату судового збору. Позивач зазначає, що відповідно до Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України № 129 від 14.04.2011, Фонд соціального захисту інвалідів є неприбутковою бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України. Як розпорядник коштів вищого рівня, Фонд лише у серпні 2019 року виділив позивачу бюджетні асигнування за напрямком використання "Судові витрати". Відтак Вінницьке обласне відділення Фонду з поважних та незалежних від нього причин не могло звернутися до суду своєчасно. До клопотання додано копію повідомлення про направлення коштів на фінансування витрат зі сплати судового збору від 19.08.2019 за № 02/20-342/10 та копію банківської виписки про надходження на рахунок позивача коштів для сплати судового збору в розмірі 88018,00 грн.
Вирішуючи подане позивачем клопотання, суд враховує наступне.
Особливості строків звернення до адміністративного суду врегульовано статтею 122 КАС України. Зокрема, частиною першою цієї статті передбачено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Відтак положеннями Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" визначено граничний строк сплати відповідними суб`єктами адміністративно-господарських санкцій у разі невиконання нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".
Проте стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення строків їх сплати в судовому порядку здійснюється в межах строків звернення, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.
Такі ж висновки містяться у постанові Верховного Суду України від 03.02.2015 у справі № 820/10328/13-а.
Як встановлено судом, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з Малого приватного сільськогосподарського підприємства "Грабарівське" адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2018 році.
Оскільки в силу вимог закону такі санкції розраховуються та сплачуються підприємцями самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, право на звернення до суду з позовом про їх стягнення в судовому порядку виникло у позивача з 16.04.2019.
Відтак, останнім днем строку для звернення позивача в даній справі до суду є 16 липня 2019 року. До суду адміністративний позов надійшов 13.09.2019, що підтверджується відтиском штампу суду на заяві, тобто поза межами тримісячного строку, встановленого ч. 2 ст. 122 КАС України.
Згідно з ч. 1 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення (ч. 1 ст. 121 КАС України).
З наданих позивачем доказів видно, що кошти, необхідні йому для покриття судових витрат, було виділено (розподілено) Фондом соціального захисту інвалідів лише 12.08.2019, і лише відтоді у позивача з`явилися необхідні бюджетні асигнування для сплати судового збору за подання до суду позовної заяви.
Відтак суд погоджується з доводами позивача про те, що він з поважних причин не міг реалізувати свої повноваження щодо звернення до суду з цим позовом.
При цьому суд враховує, що відсутність у суб`єкта владних повноважень коштів для сплати судового збору при зверненні до адміністративного суду, як правило, не визнається судом тією обставиною, що дає достатні підстави для звільнення від сплати судового збору або відстрочення (розстрочення) його сплати.
Як зазначено у рішенні Європейського Суду з прав людини від 26 березня 2006 року у справі "Мельник проти України", норми, що регулюють строки подачі скарг, безсумнівно, спрямовані на забезпечення належного здійснення правосуддя і юридичної визначеності. Зацікавлені особи мають розраховувати на те, що ці норми будуть застосовані. У той же час такі норми та їх застосування не повинні перешкоджати учасникам провадження використовувати доступні засоби захисту.
Крім того, згідно з рішенням Європейського суду з прав людини у справі "Іліан проти Туреччини" правило встановлення обмежень до суду у зв`язку з пропуском строку звернення до суду повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму; воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру; перевіряючи його виконання, слід звертати увагу на обставини справи.
З огляду на викладене суд доходить висновку, що наведені позивачем причини пропуску строку звернення до адміністративного суду є поважними, а тому його заяву про поновлення такого строку належить задовольнити.
Керуючись ст.ст. 121, 122, 123, 166, 248, 256, 293, 294 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву позивача про поновлення строку звернення до адміністративного суду задовольнити та поновити Вінницькому обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів строк звернення до суду з позовом в адміністративній справі № 120/2952/19-а.
2. Судовий розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного продження без виклику сторін.
3. Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2019 |
Оприлюднено | 16.12.2019 |
Номер документу | 86297489 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні