Рішення
від 12.12.2019 по справі 540/2117/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2117/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Морської Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Хімтекс" Приватного торгівельно-промислового підприємства "Хімтрейд" до Митниці ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару,

встановив:

Дочірнє підприємство "Хімтекс" приватного торгівельно-промислового підприємства "Хімтрейд" (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Митниці ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач), у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача про визначення коду товару №КТ-UA508030-0006-2019 від 01.08.2019 р., в частині зміни коду товару УКТЗЕД на товари: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS.

Ухвалою від 15.10.2019р. відкрите спрощене провадження у справі, судове засідання призначене на 04.11.19р.

Ухвалами від 04.11.2019р. та 04.12.2019р. у судовому засіданні оголошена перерва до 12.12.2019р.

11.12.2019р. подали до суду заяви про закінчення розгляду справи у письмовому провадженні.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що ДП Хімтекс ввезено на митну територію України та поданий до митного оформлення товар, в тому числі текстильно-допоміжні речовини: SETASIL KF-94 CONZ - пом`якшуючий агент з силіконом для текстильної промисловості, SETASIL HKS - гідрофільний силіконовий пом`якшувач, SETACROSS ML - зшиваючий агент, що підвищує міцність до стирання, SETAPRET ECO-PLUS - допоміжна речовина для оздоблювальних матеріалів, ОСОБА_1 - закріплювач для прямих та активних барвників в процесі фарбування текстильних матеріалів. Відповідно до вимог УКТ ЗЕД в графі 33 митної декларації позивачем заявлено код товару текстильно-допоміжні речовини, які використовують у текстильній промисловості 3809910000 (Митним тарифом України встановлена ставка мита у розмірі 0%). Відділом митного оформлення №1 м/п Херсон- центральний Митниці ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення про визначення коду товару від 01.08.2019 №КТ-ІІА508030- 0006-2019 (копія надається Суду), яким було змінено визначені ДП Хімтекс у графі 33 коди товару УКТЗЕД.

Позивач вважає зазначене рішення протиправним, оскільки визначення коду товару відповідачем проведено за правилом 3 (b) (виходячи з матеріалу чи компоненту, який визначає основні властивості цих товарів), тобто Митниця ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі виходила з того, що товар не можна класифікувати на підставі його назви, яка б відповідала конкретній товарній позицій, незважаючи на те, що текстильно-допоміжні речовини SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS мають чітке комерційне найменування та призначення.

В поясненнях до УКТЗЕД в товарній позиції 3809 є більш детальний опис товарів: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS, ніж визначений Митницею ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі під час здійснення контролю правильності класифікації та при прийнятті ним оскаржуваного класифікаційного рішення.

Стверджує, що Митницею ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийняте спірне рішення про визначення коду товару на підставі Висновку Одеського управління з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС №142008700-0949 від 26.07.2019р., який, очевидно, не відповідає фактичним даним відносно хімічного складу продуктів: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS, тобто є суперечливим та не дає можливості однозначно віднести спірний товар до коду, визначеного митним органом. На виконання приписів статті 69 Митного кодексу України ДП Хімтекс надало документи, які містять інформацію, достатню для перевірки відповідності опису товару заявленому коду за УКТ ЗЕД, до Митниці ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі для митного оформлення текстильно-допоміжних речовин, призначених для використання в текстильній промисловості: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS, а саме - витяги з каталогу Setas Colorcenter Textile Auxiliaries (Текстильно- допоміжні речовини).

Представник позивача у судових засіданнях 04.11.2019р. та 04.12.2019р. підтримала позовні вимоги повністю, просила суд їх задовольнити із підстав, викладених у позові та відповіді на відзив.

Відповідач надіслав суду відзив, із якого слідує, що він заперечує проти задоволення позову. Відповідач вважає спірне рішення про визначення коду товару законним та обгрунтованим, мотивуючи наступним. Товар № 8 класифіковано за кодом 3809 91 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита 0) товарної позиції 3809 групи 38 Різноманітна хімічна продукція : 3809 Апретуючі засоби (текстильно-допоміжні речовини), препарати для прискорення фарбування або закріплення барвників, а також інші продукти і готові препарати (наприклад, препарати та засоби для обробки та протрави), видів, які використовують у текстильній, паперовий, шкіряній промисловості або аналогічних виробництвах, які в інших товарних позиціях не зазначені: - інші: 3809 91 00 00 - видів, які використовують у текстильній промисловості або аналогічних виробництвах. Приміткою 1(а) до групи 38 передбачено, що ця група не включає окремі елементи або сполуки визначеного хімічного складу. Згідно пояснень до товарної позиції 3809 до цієї товарної позиції не включаються: (g) емульсії, дисперсії чи розчини полімерів (товарна позиція 3209 або група 39). Тому для класифікації товарів за кодом 3809 91 00 00 згідно з УКТ ЗЕД необхідно визначити матеріал, з якого вони виготовлені.

За результатами лабораторних досліджень (Висновок експерта Одеського управління ДИМЕ ДФС від 26.07.2019 №142008700-0949) та виходячи з наявної в розпорядженні документації, у відповідності із правилами 1 та 6 Основними правилами інтерпретації класифікації товарів за УКТЗЕД, примітками до груп 38, 39 та пояснення до товарних позицій 3809 3910 було прийнято рішення, що товари SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS

класифікуються як силікони у первинних формах за кодом 3910 00 00 90 згідно з УКТ ЗЕД,

товар SETACROSS ML класифікується як смоли меламінові за кодом 3909 20 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, товар SETAPRET ECO-PLUS класифікується як інші альдегіди за кодом 2912 19 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, товар SETAFIX WWS класифікується як неорганічні хімічні сполуки за кодом 2853 00 90 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Стверджує, що виробник товару SETAS KIMYA SANAVI A.S. в комерційному інвойсі № 8Т02019000000949 від 12.06.2019 та митній декларації країни відправлення № 19341200ЕХ194649 від 13.06.2019 товар SETASIL HKS також класифікує за кодом 3910 00 00, а товар SETACROSS ML класифікує за кодом 3909 20 00.

Представник відповідача у судових засіданнях 04.11.2019р. та 04.12.2019р. просила суд відмовити у задоволення позову із підстав, викладених у відзиві.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив наступне.

23 травня 2005 року між Дочірнім підприємством Хімтекс Приватного торгівельно- промислового підприємства Хімтрейд (покупець) та SETAS KIMYA SANAVI A.S. (продавець, Туреччина) укладений Контракт №02/05/05, предметом якого є наступне: продавець продає, а покупець купує товари (барвники, пігменти, текстильно-допоміжні речовини). Перелік товарів, кількість, ціна та вартість вказуються в окремих додатках до Контракту.

На виконання вищевказаного контракту та додатку №157 від 12.06.2019р. продавцем поставлений ДП Хімтекс товар, який ввезений на митну територію України, в тому числі текстильно-допоміжні речовини: SETASIL KF-94 CONZ - пом`якшуючий агент з силіконом для текстильної промисловості, SETASIL HKS - гідрофільний силіконовий пом`якшувач, SETACROSS ML - зшиваючий агент, що підвищує міцність до стирання, SETAPRET ECO-PLUS - допоміжна речовина для оздоблювальних матеріалів, ОСОБА_1 - закріплювач для прямих та активних барвників в процесі фарбування текстильних матеріалів.

З метою розмитнення товару позивачем відповідачу до митної декларації були додані наступні документи: Контракт №02/05/05 від 23.05.2005р., Додатки до контракту №137 від 30.05.2017р., №144 від 28.12.2017р., №157 від 12.06.2019р.; сертифікат про походження товару №0721648 від 13.06.2019; інвойс № 8Т02019000000949 від 12.06.2019р.;, пакувальний лист б/н від 12.06.2019р.; автотранспортна накладна №129737 від 13.06.2019р.; довідка про транспортні витрати 13/02 від 13.06.2019р.; Договір транспортного експедирування №08.11.17 від 08.11.2017р.; інформацію про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації (в якості відомостей про документ зазначається ідентифікатор справи, зґенерований інформаційною системою та переданий декларанту в автоматичному режимі) №4231597 від 15.06.2019р.; копію митної декларації країни відправлення № 19341200ЕХ194649 від 13.06.2019р.

В графі 31 опису товару 8 митної декларації ДП Хімтекс зазначено : Текстильно- допоміжні речовини, призначені для використання в текстильній промисловості, є сумішами речовин на основі органічних та полімерних сполук складної хімічної будови з вмістом води : SETASIL KF-94 CONZ - пом`якшуючий агент з силіконом для текстильної промисловості, SETASIL HKS - гідрофільний силіконовий пом`якшувач, SETACROSS ML - зшиваючий агент, що підвищує міцність до стирання, SETAPRET ECO-PLUS - допоміжна речовина для оздоблювальних матеріалів, ОСОБА_1 - закріплювач для прямих та активних барвників в процесі фарбування текстильних матеріалів.

Відповідно до вимог УКТ ЗЕД в графі 33 заявлено код товару текстильно-допоміжні речовини, які використовують у текстильній промисловості 3809910000 (Митним тарифом України встановлена ставка мита у розмірі 0%).

18 червня 2019 року Митниця ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі направила ДП Хімтекс наступні електронні повідомлення: а) відповідно до ст. 69 Митного кодексу України просимо надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених кодів товарів №6 та №8, поданого до митного оформлення, із зазначенням його хімічного складу; б) згідно зі ст. 338 Митного кодексу України, відповідно до п.2 наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2012 №1316, інформуємо Вас про необхідність проведення митного огляду. в) повідомляємо Вас про необхідність взяття проб (зразків) товару 19.06.2019р. у відповідності до ст. 356 Митного кодексу України.

На виконання запиту ДП Хімтекс надало Митниці технічну документацію (витяги з каталогу Setas Colorcenter Textile Auxiliaries (Текстильно-допоміжні речовини), яка містить інформацію, необхідну для підтвердження заявлених кодів товарів за УКТ ЗЕД, у тому числі листи безпеки та інструкції для використання

19 червня 2019 року Митницею ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі проведено частковий митний огляд товарів, за результатами чого складено акт № ІІА508030/2019/0003902.

За розпорядженням керівника митного поста 19 червня 2019 року було відібрано проби вищевказаних товарів для проведення дослідження в Одеському управлінні з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз, за результатами чого було складено акт № ІІА508030/2019/0003902.

За наслідками цього дослідження Одеським управлінням з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС складений висновок №142008700-0949 від 26.07.2019р., в якому визначені певні характеристики товару за результатами випробувань.

На підставі вищевказаного висновку відділом митного оформлення №1 м/п Херсон- центральний Митниці ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення про визначення коду товару від 01.08.2019 №КТ-ІІА508030- 0006-2019, яким було змінено визначені ДП Хімтекс у графі 33 коди товару УКТЗЕД.

Зміна коду товару стала підставою для видання митним органом картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № ІІА508030/2019/003902 від 18.06.2019р.

Не погодившись із рішенням про зміну коду товару, позивач звернувся до суду.

Судом встановлено, що спір між сторонами стосується визначення коду товару УКТЗЕД ввезеного позивачем SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS.

Позивач стверджує, що зазначені товари - текстильно-допоміжні речовини, які використовують у текстильній промисловості , відтак необхідно застосовувати код товару 3809910000 згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідач стверджує, що зазначені товари є хімічними речовинами, які мають бути класифіковані за їх хімічним складом: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS класифікуються як силікони у первинних формах за кодом 3910 00 00 90 згідно з УКТ ЗЕД,

товар SETACROSS ML класифікується як смоли меламінові за кодом 3909 20 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, товар SETAPRET ECO-PLUS класифікується як інші альдегіди за кодом 2912 19 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, товар SETAFIX WWS класифікується як неорганічні хімічні сполуки за кодом 2853 00 90 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Надаючи оцінку позиціям сторін, суд враховує наступні обставини та положення законодавства.

За змістом статті 69 Митного кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Відповідно до ст. 67 Митного кодексу, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Законом України від 19.09.2013 №584-VII Про митний тариф України встановлюється Митний тариф України групи 01-72; групи 73-97.

Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

5. На додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:

(a) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;

(b) відповідно до правила 5 (a) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом з цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов`язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Аналіз наведених положень свідчить про те, що фактично митним органом було здійснено класифікацію товару за правилом 3 (b) (виходячи з матеріалу чи компоненту, який визначає основні властивості цих товарів), тобто відповідач виходив з того, що товар не можна класифікувати на підставі його назви, яка б відповідала конкретній товарній позицій.

Судом встановлено, що позивач задекларував текстильно-допоміжні речовини: SETASIL KF-94 CONZ - пом`якшуючий агент з силіконом для текстильної промисловості, SETASIL HKS - гідрофільний силіконовий пом`якшувач, SETACROSS ML - зшиваючий агент, що підвищує міцність до стирання, SETAPRET ECO-PLUS - допоміжна речовина для оздоблювальних матеріалів, ОСОБА_1 - закріплювач для прямих та активних барвників в процесі фарбування текстильних матеріалів. Відповідно до вимог УКТ ЗЕД в графі 33 митної декларації позивачем заявлено код товару текстильно-допоміжні речовини, які використовують у текстильній промисловості 3809910000.

Відповідно до примітки 1 до групи 38 Різноманітна хімічна продукція ця група не включає: (a) окремі елементи або сполуки визначеного хімічного складу, за винятком: (1) штучного графіту (товарна позиція 3801); (2) інсектицидів, родентицидів, фунгіцидів, гербіцидів, інгібіторів пророщування та регуляторів росту рослин, дезінфекційних засобів та аналогічних продуктів, поданих у формах або упаковках, як зазначено у товарній позиції 3808; (3) продукції, яку використовують як заряди для вогнегасників або готових вогнегасних гранат (товарна позиція 3813); (4) сертифікованих еталонних матеріалів, зазначених у примітці 2 до цієї групи; (5) товарів, зазначених у примітці 3 (a) або 3 (c) до цієї групи; (b) суміші хімічних речовин із харчовими продуктами або іншими поживними речовинами, що використовуються у виготовленні продуктів харчування (переважно товарна позиція 2106); (c) золу, шлак та залишки (включаючи шлам, крім шламу стічних вод), які містять метали, миш`як або їх суміші та відповідають вимогам примітки 3 (a) або 3 (b) до групи 26 (товарна позиція 2620); (d) лікарські засоби (товарної позиції 3003 або 3004); або (e) відпрацьовані каталізатори, які використовують для добування недорогоцінних металів або для виробництва хімічних сполук недорогоцінних металів (товарна позиція 2620), відпрацьовані каталізатори, що використовуються переважно для добування дорогоцінних металів (товарна позиція 7112), або каталізатори, які складаються з металів або сплавів металів, що подаються, наприклад, у вигляді тонкоподрібненого порошку або скелетних каталізаторів (розділи XIV або XV).

Поставлені товари є готовою хімічною продукцією, що призначена у використанні у текстильній промисловості відповідно до витягів із каталогу виробника (т. 1 а.с. 73-97).

Тобто поставлений товар є хімічною продукцією готовою до використання, а не хімічною сполукою, призначеною для її переробки або використання при виготовленні інших хімічних речовин.

Зазначена обставина підтверджена також виробником товару листом від 05.08.2019р. (т. 1 а.с. 202, 211).

Зокрема у вказаному листі зазначено, що хімічний склад продуктів: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS, які були реалізовані ДП Хімтекс за Контрактом №02/05/05 від 23.05.2005р. протягом 2005р. - 2019р., не змінювався, починаючи з 2005р. Продукт SETASIL KF-94 CONZ є препаратом, що змінює тактильні властивості продукції: пом`якшувач на основі силікону для використання у текстильній промисловості. Продукт SETASIL HKS є препаратом, що змінює тактильні властивості продукції: гідрофільний силіконовий пом`якшувач для використання у текстильній промисловості. Продукт SETACROSS ML є препаратом, призначеним для використання під час фарбування текстильних виробів і в процесі друкування, як закріплювач пігментів для використання в текстильній промисловості: зшиваючий агент, що підвищує міцність до стирання. Продукт SETAPRET ECO-PLUS є препаратом, що надає тканині властивостей незминальності для використання в текстильній промисловості: допоміжна речовина для оздоблювальних матеріалів. Продукт SETAFIX WWS є препаратом, призначеним для використання під час фарбування текстильних виробів і в процесі друкування, як закріплювач барвників для текстильної промисловості: закріплювач для прямих та активних барвників в процесі фарбування текстильних матеріалів.

Таким чином, зазначений опис товару в повній мірі відповідає змісту, наведеному в поясненнях до коду 3809910000 згідно УКТЗЕД.

Разом із тим відповідачем прийняте рішення про визначення коду товару від 01.08.2019 №КТ-ІІА508030- 0006-2019, яким було змінено визначені ДП Хімтекс у графі 33 коди товару УКТЗЕД. Формулювання графи 31 ВМД Опис товару було визначено наступним чином:

3910000090 - SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS - речовини у вигляді прозорої безбарвної рідини, що містить в своєму складі силікон з амінними групами та воду. Використовується у текстильній промисловості в якості пом`якшуючого агента;

3909200000 - SETACROSS ML - речовина у вигляді прозорої безбарвної рідини, що містить в своєму складі полімерний матеріал - меламінову смолу (аміноальдегідна смола). Використовується у текстильній промисловості, як зшиваючий агент, що підвищує міцність до стирання;

2912190090 - SETAPRET ECO-PLUS - речовина у вигляді прозорої безбарвної рідини - альдегід ациклічний, до складу якого не входить інша кисневмісна функціональна група : гліоксаль (діальдегід). Використовується у текстильній промисловості як допоміжна речовина : протизаломна смола, що знижує зминальність матеріалів;

2853009000 - SETAFIX WWS - прозора безбарвна рідина, що містить у своєму складі речовину синтетичного походження - ціанамід. Використовується у текстильній промисловості як закріплювач для прямих та активних барвників в процесі фарбування.

У спірному рішенні (п.3) від 01.08.2019, зокрема, зазначено, що документами, якими керував відповідач під час прийняття рішення є: Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності, прийнята Законом України Про митний тариф України від 19.09.2013 №584-VII; Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджені Наказом ДФС України від 09.06.2015 №401 (примітки до груп 28,29, 38 та 39, пояснення до товарних позицій 2853,2912,3809, 3909 та 3910); Висновок Одеського управління ДИМЕ ДФС від 26.07.2019р. №142008700- 0949, акт про проведення огляду товарів від 19.06.2019р. №ІІА508030/2019/003902.

Суд відмічає, що застосований відповідачем Наказ ДФС України від 09.06.2015 №401, яким затверджені Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності не зареєстрований мінюстом, відтак не має статусу нормативно-правового акту та не носить зобов`язального характеру.

Також суд вважає безпідставним посилання на Висновок Одеського управління ДИМЕ ДФС від 26.07.2019р. №142008700- 0949, акт про проведення огляду товарів від 19.06.2019р. №ІІА508030/2019/003902, з огляду на наступне.

На вирішення експерту були поставлені наступні питання: який хімічний склад наданих зразків? Чи відповідає склад наданому опису (гр. 31 ВМД)? За можливістю надайте відсотковий вміст основної діючої речовини? Чи можна віднести надані зразки до окремих хімічних речовин визначеного хімічного складу? Якщо так, до яких? Чи можна вважати надані зразки силіконами у розумінні товарної позиції 3910 УКТЗЕД? Чи відповідають зразки за визначеними фізико-хімічними властивостями наданим аркушам безпеки та технічної документації? Просимо визначити характеристики товару необхідні для однозначної класифікації згідно УКТЗЕД.

Щодо спірних товарів SETASIL KF-94 CONZ (проба 2), SETASIL HKS М (проба 3), SETACROSS ML (проба 5), SETAPRET ECO-PLUS (проба 6), SETAFIX WWS (проба 7) відповідь однозначна і повна у висновку надана лише щодо одного питання Чи відповідають зразки за визначеними фізико-хімічними властивостями наданим аркушам безпеки та технічної документації .

Так у висновку зазначено: Визначені показники проб №№1-6 не суперечать відомостям супровідних документів (п.п.7.13-7.17, 7.19-7.24, 7.27). Для проби №7 на клопотання експерта від 27.06.2019 №977/7/94-94/87-21 щодо надання інформації про хімічну назву, клас речовини (полімер, поверхнево-активна речовина тощо) СА8 номери компонентів препарату SETAFIX WWS при листі Митниці ДФС Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі в 10.07.2019 №4554/21-70-64 в наданій документації (п.п.7.25, 7.26) зазначена необхідна інформація відсутня. Експертні підрозділи ДПМЕ ДФС не відносять товари до певних товар позицій УКТЗЕД. .

Тобто висновком експерта лише підтверджено відповідність показників проб товарів SETASIL KF-94 CONZ (проба 2), SETASIL HKS М (проба 3), SETACROSS ML (проба 5), SETAPRET ECO-PLUS (проба 6) технічному опису та листкам безпеки матеріалу, доданих як супровідні документи.

Суд відмічає, що в поясненнях до товарної позиції 3809 немає заборони щодо включення до товарної позиції 3809 текстильно-допоміжних речовин, у складі яких наявні: силікон (SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS) або модифікована диметил дигідрокси етилен речовина (SETAPRET ECO-PLUS), або гексаметилол меламін смола (SETACROSS ML), або модифікована смола (SETAFIX WWS).

Згідно Основних правил інтерпретації класифікації товарів критеріями розмежування товарних позицій є не тільки матеріал, з якого виготовлений товар, а й функції, що їх виконує товар, спосіб виробництва, зовнішній вигляд тощо. Тобто, саме характеристики товарів є визначальними для здійснення класифікації товарів.

Дана правова позиція узгоджується із висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 02.04.2019р. ро справі № 808/3476/16.

Враховуючи вищенаведене, оскільки відповідачем не обгрунтовано, яким чином хімічний склад товарів: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS свідчить про їх невідповідність товарній позиції 3809, твердження відповідача що позивач порушив порядок застосування правил інтерпретації УКТ ЗЕД є не обгрунтованими.

Згідно з п.1 ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, та те, що відповідачем не підтверджено належними доказами правомірність оскарженого рішення, суд визнає його протиправним та скасовує.

Частиною 1 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктами владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа..

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов задовільнити повністю.

Визнати протиправними иа скасувати рішення про визначення коду товару №КТ-UA508030-0006-2019 від 01.08.2019 року, прийняте Митницею ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі в частині зміни коду товару УКТЗЕД на товари: SETASIL KF-94 CONZ, SETASIL HKS, SETACROSS ML, SETAPRET ECO-PLUS, SETAFIX WWS.

Стягнути з Митниці ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 39624611, 73000, м.Херсон, вул.Гоголя,13) на користь Дочірнього підприємства "Хімтекс" приватного торгівельно-промислового підприємства "Хімтрейд" (код ЄДРПОУ 31135103, 73026, м.Херсон, вул.Потьомкінська,112) сплачений судовий збір у сумі 1921,00 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Морська Г.М.

кат. 108020100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено13.12.2019
Номер документу86299347
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2117/19

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні