Справа № 523/8969/19
Провадження №2/523/3591/19
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" грудня 2019 р. м.Одеса
Суворовський районний суд м. Одеси у складі :
головуючого судді - Аліна С.С.
при секретарі - Вовкович І.В.,
розглянувши в судовому засіданні матеріали цивільної справи за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСББ Кипарис-100 про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
До Суворовського районного суду м. Одеси надійшла позовна заява ОСОБА_1 до ОСББ Кипарис-100 в якій просить:
-визнати дії ОСББ Кипарис-100 , щодо не нарахування належного тарифу по сплаті СДПТ, ліфта, підкачки та сміття незаконним за період з 01.11.2017 року по теперішній час.
- зобов`язати ОСББ Кипарис-100 провести перерахунок суми заборгованості по сплаті СДПТ, ліфта, підкачки та сміття, що числиться за мною, ОСОБА_1 , з урахуванням правильного розміру тарифів - 4 грн. 091 коп./міс., у період з 01.11.2017 року по теперішній час.
- визнати дії ОСББ Кипарис-100 щодо нарахування заборгованості по сплаті СДПТ, ліфта, підкачки та сміття у розмірі 9706 грн. незаконним.
- скасувати заборгованість по сплаті СДПТ, ліфта, підкачки та сміття у розмірі 9 706 грн. нарахований ОСББ Кипарис-100 за період з 01.11.2017 року по теперішній час.
Свої вимоги обґрунтувує тим, що позивачка перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, яка має право на пільги, в управлінні соціального захисту населення в Суворовському районі департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (далі - управління), та за статусом учасника бойових дій, користуєтеся 75% пільгами на житлово-комунальні послуги згідно зі ст. 12 Закону України від 22.10.1993 року №3531 - XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту на двох осіб.
З 01.11.2017 року будинок розташований за адресою: АДРЕСА_1 , переданий об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку „Кипарис - 100» для здійснення самозабезпечення.
Позивачка не згодна з нарахованими відповідачем видатками за користування послугами, вважає їх незаконними, та такими, які мають бути перераховані.
У судове засідання позивачка ОСОБА_1 з`явилася, позовні вимоги підтримала та просила задовольнити їх в повному обсязі.
У судове засідання представники відповідача ОСББ Кипарис-100 Новак Р.Г. та Мех В.А. з`явилися, позовні вимоги не визнали, просили у задоволенні позовних вимог відмовити.
В матеріалах справи міститься відзив відповідача на позовну заяву в якому зазначено, що позовні вимоги є не обґрунтованим та не доказаним, тому у задоволенні позовних вимог просять відмовити.
Вивчивши матеріали справи, вислухавши доводи сторін, суд вважає, що позов є не обґрунтованим, є не доказаним, тому не підлягає задоволенню. з наступних підстав.
Судом встановлено про те, що співвласниками багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , було створено ОСББ Кипарис 100 , про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 09.09.2016р. (а.с.59). Вищевказаний будинок знаходиться на балансі ОСББ Кипарис-100 .
З матеріалів справи вбачається про те, що позивачка ОСОБА_1 зареєстрована в квартирі АДРЕСА_2 , що підтверджується копією паспорта (а.с.6 (зворот).
Судом встановлено, також вбачається з матеріалів справи про те, що позивачкою не надано до матеріалів справи документів підтверджуючих її право власності на квартиру АДРЕСА_2 .
Згідно ст.369 ЦК України співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих і нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Відповідно до ст.1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Згідно ст.4 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
Відповідно до ст.10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників. До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту, визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.
Згідно норм ст.22 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачено, що для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.
Згідно зі ст.18 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , об`єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов`язане забезпечувати належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна, що належить співвласникам.
Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України 17 травня 2005 року №76 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за №927/11207, балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Судом встановлено про те, що ОСОБА_1 , перебуваєте на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, яка має право на пільги, в управлінні соціального захисту населення в Суворовському районі департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (далі - управління), та за статусом учасника бойових дій, користуєтеся 75% пільгами на житлово-комунальні послуги згідно зі ст. 12 Закону України від 22.10.1993 року №3531 - XII Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту на двох осіб.
Відповідно до ч.4-5 ст. 12 ЗУ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги: 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю);
75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.
Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. м. опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. м. на сім`ю.
Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. м. на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. м. на сім`ю);
Згідно п. З, п. 5, п. 7 ч. 1 ст. 4 Закону України Про житлово-комунальні послуги до повноважень Кабінету Міністрів України належать: встановлення граничної норми витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг; встановлення граничної норми витрат на оплату комунальних послуг для громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг; встановлення порядку надання пільг та житлових субсидій населенню в частині забезпечення надання житлових субсидій як частки вартості житлово-комунальних послуг, у тому числі їх виплати у грошовій формі.
Статтею 11 Закону України Про житлово-комунальні послуги передбачено, що при наданні житлово-комунальних послуг застосовуються державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування, встановлені законодавством.
Гранична норма витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Гранична норма витрат на оплату комунальних послуг для громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 10 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого Постановою КМ України від 29 січня 2003 року №117, для пільговиків, які мешкають у багатоквартирних будинках, у яких створено об`єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи, уповноважений орган розраховує щомісяця до 10 числа самостійно розмір пільги на сплату внесків на управління багатоквартирним будинком, на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та на оплату електроенергії, природного газу (в тому числі послуг з транспортування, розподілу та постачання), тепло-, водопостачання і водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот за попередній місяць виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, членів сім`ї, на яких поширюється пільга відповідно до статті 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених державних соціальних нормативів у сфері житлово- комунального обслуговування, а також розміру внесків.
У разі зміни розміру внесків на управління багатоквартирним будинком, на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та на оплату електроенергії, природного газу, тепло-, водопостачання і водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, об`єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи подають до 3 числа наступного місяця уповноваженому органу інформацію про новий розмір таких внесків.
Судом встановлено, також вбачається з матеріалів справи про те, що позивачкою ОСОБА_1 не було надано документів підтверджуючих право власності на квартиру АДРЕСА_2 та документи, які б підтверджували її право на пільги передбачені Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .
В матеріалах справи міститься протокол №1 зборів ОСББ за місцем знаходження АДРЕСА_3 , м. Одеса, вул. Дніпропетровська дор., 100, від 26.10.2017р., з якого вбачається, про те, що загальна чисельність співвласників багатоквартирного будинку - АДРЕСА_4 осіб, у зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 73 особи (а.с.38). На даних зборах було затверджено суми членського внеску ОС КИПАРИС-100 для житлових та нежитлових приміщень з 01.11.2017р. суми внесків
- УБПТ - 4,81 грн./кв.м.;
- Бойлерна - 1,75 грн./кв.м.;
- Ліфт - (з 2 по 16 поверх) - 1,08 грн./кв.м.;
- Вивіз сміття - 11,50 грн. з однієї зареєстрованої особи.
Протоколом № 4 зборів ОСББ за місцем знаходження АДРЕСА_3 , 100, від 20.04.2019р. затверджено внески на управління будинком були переглянуті та починаючи з 01.06.2019 р. встановлено в наступних розмірах від загальної площі приміщення:
- для першого поверху - 6,68 грн. за 1 кв. м;
- для 2-16 поверхів - 8,00 грн. за 1 кв. м. (а.с.39).
Із письмового відзиву відповідача вбачається про те, що пільги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 по оплаті за користуванням житлом та комунальними послугами, які передбачені Законом України Про статус ветеранів вій гарантії їх соціального захисту розраховуються щомісяця Управлінням соціального захист населення в Суворовському районі відповідно до наданих повноважень, передбачених п. Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги затвердженого Постановою КМ України від 29 січня 2003 року №117 та, в подальшому перераховуються на реквізити банківського рахунку ОСББ КИПАРИС-100 .
При розрахунку розміру платежів по сплаті за користування житлом та комунальними послугами по квартирі АДРЕСА_2 , ОСББ КИПАРИС-100 враховувались звіти Управління соціального захисту населення в Суворовському районі відносно наданих пільг зареєстрованим особам. Із загального розміру необхідного до сплати щомісячного платежу віднімався розмір наданої пільги, що підтверджується розрахунками щомісячних внесків по квартирі АДРЕСА_2 нарахувань по кв. АДРЕСА_5 за період з 01.11.2017 по 30.06.2019 (включно) з деталізацією від 12.07.2019 р. (а.с.40,41-58).
Свого обов`язку власники квартири АДРЕСА_2 зі сплати внесків до ОСББ КИПАРИС-100 не виконують, тому станом на 30.06.2019 р. утворилась заборгованість в розмірі 10 359,13 грн. Будь-яких дій зі зменшення заборгованості власник квартири не вживає.
Суд розглянув справу в межах позовних вимог, створивши учасникам процесу усі необхідні умови для надання, витребування доказів, користуючись принципом змагальності сторін.
Згідно ст.12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст.77 ЦПК України предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Згідно ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_1 не надала суду письмових доказів про визнання дій ОСББ Кипарис-100 незаконними та про зобов`язання ОСББ Кипарис-100 вчинити певні дії.
Також, суд вважає, що позивачка не довела суду ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, тому враховуючи викладене позовні вимоги ОСОБА_1 до ОСББ Кипарис-100 про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії - задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст. 4, 5, 13, 76-81, 133, 265 ЦПК України, ст.ст.1,2, 15-17 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", суд -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до ОСББ Кипарис-100 про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.
Копію рішення направити сторонам по справі.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення, згідно ч.1 ст. 354 ЦПК України.
Рішення складене та підписане суддею 12.12.2019р.
Суддя : Аліна С.С.
Суд | Суворовський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 14.12.2019 |
Номер документу | 86312023 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Суворовський районний суд м.Одеси
Аліна С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні