ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
12 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 804/4604/18
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,
за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні м.Дніпрі апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2018 року (суддя - Олійник В.М., повний текст складено 20.09.2018р.) у справі №804/4604/18 за позовом Акціонерного товариства Нікопольський завод феросплавів до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
в с т а н о в и В :
Акцонерне товариство Нікопольський завод феросплавів звернулося до суду з позовом, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:
- від 08.06.2018 р. №0007324609, яким встановлено суму завищення від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до суми податкового кредиту наступного звітного періоду усього у сумі 1899726 грн.;
- від 08.06.2018р. № 0007334609 (форми Р ), яким підприємству збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 3077556 грн. за основним платежем на суму - 2051704 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 1025 852 грн..
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на безпідставні висновки перевіряючих осіб щодо нереальності правочинів, укладених у перевіреному періоді , і вказував на реальність господарських операцій, за наслідками яких позивачем визначено фінансовий результат господарської діяльності, у тому числі податкові зобов`язання з податку на прибуток та з податку на додану вартість.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2018 року позов задоволено. Рішення суду мотивовано встановленими обставинами справи, які, за позицією суду першої інстанції, свідчать про реальність господарських операцій, які не визнаються відповідачем та підтвердження цих операцій належним чином оформленими первинними документами. Відносно висновків контролюючого органу щодо неможливості виконання контрагентом позивача своїх зобов`язань за договором, суд вказав на те, що такі доводи відповідача фактично є припущеннями та жодними доказами не підтвердженні.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову. Апеляційна скарга
фактично обґрунтована висновками перевіряючих осіб, які зроблено в Акті перевірки та яким, на думку заявника апеляційної скарги, судом першої інстанції не надано належної правової оцінки.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін з огляду на його законність і обґрунтованість.
Перевіривши, в межах доводів апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Встановлені судом першої інстанції обставини справи свідчать про те, що посадовими особами Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПАТ НЗФ з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами ТОВ Укрмашіндустрія (і.к. 31343060) за грудень 2016 року, ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ (і.к. 40123224) за січень - квітень 2017 року в частині податку на прибуток за 2016 рік, півріччя 2017 року.
За результати перевірки складено акт від 05.03.2018 №27/28-10-46-09/00186520, в якому зроблено висновки про порушення ПАТ НЗФ :
- пп. а п. 198.1, пп. 198.3 ст. 198, п. 201.1, 201.10 ст. 201, п.200.4 ст. 200, з урахуванням норм п.44.1 ст. 44, п. 44 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України ПАТ НЗФ завищено податковий кредит всього у сумі 1934446 грн., у т.ч. грудень 2016 року - 34720 грн., за січень 2017 року 683909 грн., лютий 2017 року - 538449 грн., квітень 2017 року - 341939 грн., травень 2017 року - 335429 грн., що призвело до завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкових зобов`язань та податкового кредиту у загальному розмірі 1599017 грн., у т.ч. грудень 2016 року 34720 грн., січень 2017 року - 683909 грн., лютий 2017 року - 538449 грн., квітень 2017 року 341939 грн. травень 2017 року - 335429 грн.;
- пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України з врахуванням пп.14.1.13 п.14.1 ст.14, п.44.1 ст.44 цього Кодексу та абзацу другого, ст.1, частини другої статті 3, статті 4, частини першої, другої, третьої, п`ятої ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п.1.2, пп.2.1, 2.2, 2.4, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 24.05.95 № 88, абзац другий розділу І Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 №291, п.3.10 Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності, затверджених наказом Мінфіну від 28.03.2013 №433, а саме ПАТ Нікопольський завод феросплавів не відображено в складі доходів вартість безоплатно отриманих товарно-матеріальних цінностей невідомого походження, операції по придбанню яких не підтверджені первинними документами, у зв`язку із чим занижено податок на прибуток за І квартал (півріччя) 2017 року у сумі 2 089 202 грн.
На підставі акта від 05.03.2018 №27/28-10-46-09/00186520 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби були винесені наступні податкові повідомлення - рішення:
- від 26.03.2018 № 0002324609, яким підприємству було встановлено суму завищення від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до суми податкового кредиту наступного звітного періоду усього у сумі 1934446 грн.;
- від 26.03.2018 № 0002334609, яким підприємству було збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств за основним платежем на суму - 2 089 202 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 1044601 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення були оскаржені підприємством в адміністративному порядку.
13.06.2018 року ПАТ НЗФ отримало Рішення державної фіскальної служби України про результати розгляду скарги від 05.06.2018 № 19214/6/99-99-11-01-02-25, яким скаргу ПАТ було частково задоволено - скасовано податкові повідомлення - рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 26.03.2018 року № 0002324609 та №0002334609 у частині не підтвердження реальності здійснення господарських операцій з ТОВ Укрмашіндустрія та у відповідній частині штрафні санкції, а в іншій частині податкові повідомлення - рішення залишені без змін.
З урахуванням рішення Державної фіскальної служби України про результати розгляду скарги від 05.06.2018 № 19214/6/99-99-11-01-02-25 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби 08.06.2018 були складені нові податкові повідомлення - рішення:
- № 0007324609 (форми В4 ), яким Публічному акціонерному товариству Нікопольський завод феросплавів було встановлено суму завищення від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до суми податкового кредиту наступного звітного періоду усього у сумі 1899726 грн.;
- № 0007334609 (форми Р ), яким Публічному акціонерному товариству Нікопольський завод феросплавів було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 3077556 грн. за основним платежем на суму - 2051704 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 1025 852 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення оскаржені підприємством у судовому порядку.
За наслідками перегляду справи, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову з огляду на таке.
Так, встановлені обставини справи свідчать про те, що оскаржувані податкові повідомлення рішення прийняті контролюючим органом з огляду на його позицію про нереальність господарських операцій між ПАТ НЗФ та ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ з приводу придбання товарів, які відображені позивачем у податковому обліку за перевірений період.
Нереальність господарських операцій контролюючий орган пов`язує з наступним.
Згідно наданим до перевірки посвідченнями якості коксохімічної продукції ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ не є виробником продукції, виробником зазначений ТОВ Краматорский феросплавний завод .
ПАТ НЗФ до перевірки сертифікати якості дрібняка коксового від виробника ТОВ Краматорский феросплавний завод не надані.
За аналізом ЄРПН у січні-квітні 2017 року ТОВ Краматорский феросплавний завод надавав послуги ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ по зважуванню вагонів, постачання дрібняка коксового в цей період не встановлено.
Згідно з ЄРПН протягом 2016 року та п`яти місяців 2017 року ТОВ Краматорский феросплавний завод здійснило постачання всього 1389,98 т. дрібняка коксового на адресу двох контрагентів: ТОВ ФІРМА АЛЬТАІР-ГРУП (код за ЄДРПОУ 39051104) в обсязі 1046,82 т., ТОВ УКРПРОМ АЛЬЯНС (код за ЄДРПОУ 38355250) в обсязі 345,55 т..
Виходячи з наведеного, постачання ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ дрібняка коксового виробництва ТОВ Краматорский феросплавний завод простежується за ланцюгом: ТОВ Краматорский феросплавний завод - ТОВ УКРПРОМ АЛЬЯНС - ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ - ПАТ НЗФ у кількості тільки 345,5 т., що не відповідає заявленому згідно з первинними документами ПАТ НЗФ обсягу постачання у кількості 3109 т.
Окрім того, в залізничних накладних відправником коксової продукції вказано ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ , станція відправлення Донецької залізниці - ст. Краматорськ, у податкового органу відсутня інформація про наявність власних/орендованих об`єктів нерухомості у містах відвантаження вугілля на території Донецької області.
Також, від ДПІ у м.Краматорську ГУ ДФС в Донецькій області отримано інформацію від 03.05.2016 №32/05-15-14-02-40123224, згідно якої у ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ відсутній кваліфікований персонал, підприємство відсутнє за місцем знаходження, відсутнє документальне підтвердження фінансово - господарської діяльності за січень 2017 року, відсутні основні засоби.
Таким чином, за позицією контролюючого органу, аналіз баз даних свідчить про відсутність у ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ можливості підтвердити реальність господарських відносин з платниками податків за січень 2017 року.
З наведених підстав, контролюючим органом зроблено висновок про нереальність господарських операцій між ПАТ НЗФ та ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ і, як наслідок, про неправомірність відображення ПАТ НЗФ по цим господарським операціям податкового кредиту, що призвело до завищення від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до суми податкового кредиту наступного звітного періоду.
Крім цього, оскільки, під час проведення перевірки було встановлено факт оприбуткування ПАТ НЗФ товарів, придбання яких обумовлено договорами поставки з ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ та враховуючи висновки перевіряючих осіб щодо нереальності цих господарський взаємовідносин, контролюючим органом зроблено висновок про те, що отримані підприємством товари є безоплатно отриманими товарами, у зв`язку з чим ПАТ НЗФ було зобов`язано збільшити доходи на суму безоплатно отриманих активів.
Отже встановлені обставини справи свідчать про те, що завищення ПАТ НЗФ від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до суми податкового кредиту наступного звітного періоду, заниження податкових зобов`язань з податку прибуток, контролюючий орган пов`язує з заниженням підприємством доходу та завищення податкового кредиту по господарським взаємовідносинам з ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ , з огляду на позицію контролюючого органу щодо нереальності цих господарських операцій.
Відповідно до ч.2 ст.73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Таким чином, у спірних правовідносинах, з огляду на позицію податкового органу щодо нереальності укладених правочинів, враховуючи приписи ч.2 ст.73 КАС України, має бути доведеним (спростованим) факт (реальність) здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ .
Встановлені обставини справи свідчать про те, що основним видом діяльності позивача є: виробництво чавуну, сталі та феросплавів (Код КВЕД 24.10).
У перевіреному періоді позивач мав господарські взаємовідносини з ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ .
Так у перевіреному періоді ПАТ НЗФ з ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ були укладені договори постачання: від 26.08.2016 №1603891, від 14.04.2016 №1601892 та від 29.12.2016 №1700080.
На підставі вказаних договорів позивачем у перевіреному періоді було придбано у ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ дрібняк коксовий КМ-3 (за ТУ У23.1-00190443-011:211). Всього протягом вказаного проміжку часу на адресу ПАТ НЗФ було поставлено товару на загальну суму 11398 357,37 грн..
ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ виписало та передало позивачу податкові накладні на окремі партії товару, які містяться в матеріалах справи (а.с. 29- 57 т.2).
Відпуск товару проведено на підставі видаткових накладних. Приймання-передача товару проведена на підставі актів приймання-передачі товару.
На підставі виставлених постачальником рахунків на оплату ПАТ НЗФ провело розрахунок за товар в безготівковій формі шляхом перерахування на рахунок ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ грошових коштів в загальній сумі 11398357,37 грн., що підтверджується платіжними дорученнями, належним чином засвідчені копії яких містяться в матеріалах справи (а.с. 134 а.с. 147 т. 2).
Перевезення товару здійснювалося залізничним транспортом до станції Нікополь, Придніпровської залізниці, що підтверджується залізничними накладними.
Якість продукції підтверджена посвідченнями якості коксохімічної продукції.
Позивачем оприбутковано отриманий від ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ товар за прибутковими ордерами.
Копії зазначених вище документів містяться в матеріалах справи (а.с. 198 250 т.1, а.с. 1- 26 т.2).
На підставі отриманих від ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ податкових накладних ПАТ НЗФ віднесло до складу податкового кредиту з ПДВ у січні 2017 року суму 683908,88 грн., у лютому 2017 року суму 538448,68 грн., у квітні 2017 року суму 341939,77 грн. та у травні 2017 року 335 428,89 грн..
З наданих позивачем первинних документів, копії яких долучено до матеріалів справи, можливо встановити зміст та обсяг господарських операцій, в них визначено найменування поставлених товарів, їх кількість та вартість, визначено сторони господарських операцій та осіб відповідальних за здійснення господарських операцій. Тобто, вказані документи, у розумінні Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , підтверджують факт здійснення між сторонами господарських операцій.
Враховуючи викладене, суд першої інстанції обґрунтовано вказав на підтвердження спірних господарських операцій належним чином оформленими первинними документами.
Надаючи оцінку контролюючого органу щодо нереальності господарських операцій, суд апеляційної інстанції також враховує, що фактично контролюючий орган і не заперечує надходження позивачу та оприбуткування останнім товарів, які обумовлені вказаними договорами. Про вказані обставини свідчить те, що в акті перевірки контролюючий орган вказує на заниження позивачем доходу. При цьому, такі висновки зроблені з огляду на те, що під час проведення перевірки було встановлено факт оприбуткування ПАТ НЗФ товарів, придбання яких обумовлено договорами поставки з вказаним контрагентом, але враховуючи висновки перевіряючих осіб щодо нереальності цих господарський взаємовідносин, контролюючим органом зроблено висновок про те, що отримані підприємством товари є безоплатно отриманими товарами, у зв`язку з чим ПАТ НЗФ було зобов`язано збільшити доходи на суму безоплатно отриманих активів.
Тобто, контролюючий орган фактично не заперечує надходження до позивача товарів, а з приводу позиції контролюючого органу щодо безоплатно отриманих товарів, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити те, що за визначенням пп. 14.1.13 п. 14.1 ст. 14 ПК України, безоплатно надані товари, роботи, послуги:
а) товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів;
б) роботи (послуги), що виконуються (надаються) без висування вимоги щодо компенсації їх вартості;
в) товари, передані юридичній чи фізичній особі на відповідальне зберігання і використані нею.
Під час розгляду справи не встановлено укладання позивачем договорів дарування, інших договорів, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості товарів, або отримання позивачем таких товарів без укладення таких договорів. Не встановлено і передання позивачу на зберігання товарів.
Напроти, під час розгляду справи судом встановлено факт сплати позивачем грошових коштів саме за поставлені товари.
Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про необґрунтованість позиції контролюючого органу щодо заниження позивачем доходів внаслідок не відображення в їх складі вартості безоплатно отриманих товарів.
Про фактичну поставку позивачу товару свідчать і Довідки Головного управління ДФС у Харківській області.
Так у довідці ГУ ДФС у Харківській області від 26.06.2018р. №2618/20-40-14-09-09/40123224 Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ зазначено про підтвердження поставки дрібняка коксового на ПАТ НЗФ , в період з листопада 2016 року по 01 лютого 2017 року, у кількості 2372,98 тон.
У довідці ГУ ДФС у Харківській області від 16.05.2018р. №27/20-40-12-02-10/40123224 Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ зазначено про підтвердження поставки дрібняка коксового на ПАТ НЗФ , в період з 04.0.2017р. по 22 лютого 2017 року, у кількості 736,148тон.
Тобто документальною перевіркою та звіркою постачальника позивача підтверджено об`єми задекларованого позивачем товару - дрібняка коксового, які отримані від ТОВ КРАМПРОМ ПОСТАЧАННЯ.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновок суду першої інстанції про те, що відповідачем не наведено об`єктивних доказів, які б свідчили про порушення позивачем податкового законодавства, про які зазначено в акті перевірки та які стали підставою для прийняття контролюючим органом спірних податкових повідомлень-рішень.
Таким чином, дослідивши встановлені обставини справи та аргументи, які наведені відповідачем, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для його скасування не існує.
На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2018 у справі №804/4604/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у строки, визначені ст. 329 КАС України.
Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 12.12.2019р.
Повне судове рішення складено 13.12.2019р.
Головуючий - суддя Я.В. Семененко
суддя Н.А. Бишевська
суддя І.Ю. Добродняк
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2019 |
Оприлюднено | 16.12.2019 |
Номер документу | 86330715 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні