Постанова
від 12.12.2019 по справі 320/5667/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/5667/18 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Кобаля М.І., Мельничука В.П., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2019 року адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бучанської міської ради Київської області про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом у якому просив:

- скасувати рішення Бучанської міської ради № 151/5-6-VII від 28.01.2016 р. Про зміну цільового призначення земельної ділянки приватної власності по АДРЕСА_3 ;

- скасувати рішення Бучанської міської ради № 151/6-6-VII від 28.01.2016 р. Про зміну цільового призначення земельної ділянки приватної власності по АДРЕСА_3 .

На обгрунтування своїх вимог позивач зазначав, що встановлення та зміну цільового призначення земельних ділянок здійснено з порушенням вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Закону України Про охорону земель та Закону України Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів .

Так, ОСОБА_1 звертав увагу, що змінюючи цільове призначення земельних ділянок, які не відповідали генеральному плану м. Буча, плану зонування та детальному плану, а також відповідним нормам ДБН та ДСТУ, відповідач заздалегідь розумів про неможливість їх багатоквартирної житлової забудови та надання йому у майбутньому містобудівних умов та обмежень.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2019 р. у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та ухвалити постанову про задоволення позову з підстав, наведених у позовній заяві.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 3, 4845 га (кадастровий номер 3210800000:01:128:0180) по АДРЕСА_3 та земельної ділянки площею 4, 1907 га (кадастровий номер 3210800000:01:128:0181) по АДРЕСА_3 .

За даними Свідоцтва про право власності Серії СТА № 411232 від 25.07.2015 р. та свідоцтва про право власності Серії СТА № 411231 від 25.07.2015 р. названі земельні ділянки були призначені для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

У листопаді 2015 р. позивач ініціював зміну цільового призначення земельних ділянок.

За заявами ОСОБА_1 товариство з обмеженою відповідальністю Земельна Українська Компанія розробило два проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється з будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Зазначені проекти землеустрою були надані на погодження до відділу Держгеокадастру у м. Бучі Київської області Головного управління Держгеокадастру у Київській області та відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради.

Висновками № 01-8/3-16 від 20.01.2016 р. та № 01-8/2-16 від 20.01.2016 р. відділ Держгеокадастру у м. Бучі Київської області Головного управління Держгеокадастру у Київській області погодив проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1 цільове призначення яких змінюється з будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Водночас, відділ Держгеокадастру у м. Бучі Київської області Головного управління Держгеокадастру у Київській області у цих висновках зазначив про те, що на земельних ділянках діють обмеження у їх використанні - охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта транспорту та охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи.

Також, відділ Держгеокадастру у м. Бучі Київської області Головного управління Держгеокадастру у Київській області надав висновки про обмеження (обтяження) на використання земельної ділянки № 03-18/2-16 від 19.01.2016 р. та № 03-18/3-16 від 19.01.2016 р. за змістом яких на земельній ділянці площею 3, 4845 га діють обмеження у використанні площею 0, 0214 га - охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта транспорту, а на земельній ділянці площею 4, 1907 га діють обмеження у використанні площею 4, 1907 га - охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта транспорту та площею 0, 7452 га - охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи.

Так само і відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Бучанської міської ради висновками № 321 від 25.12.2015 р. та № 322 від 25.12.2015 р. погодив позивачеві проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, однак надав висновки про наявні обмеження (обтяження) на використання земельних ділянок № 329 від 25.12.2015 р. та № 330 від 25.12.2015 р. відповідно до яких на використання земельних ділянок існують наступні обмеження (обтяження): код 01.01.08 - охоронна зона навколо інженерних комунікацій; код 01.06.10 - заборона на провадження окремих видів діяльності; код 01.06.23 - інші обмеження.

Рішенням Бучанської міської ради № 151/5-6-VII від 28.01.2016 р. Про зміну цільового призначення земельної ділянки приватної власності по вул. Гмирі Бориса, 2-Д, в м. Буча затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється з будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку та змінено цільове призначення земельної ділянки площею 3, 4845 га (кадастровий номер 3210800000:01:128:0180).

Також, 28 січня 2016 р. Бучанська міська рада прийняла рішення № 151/6-6-VII від 28.01.2016 р. Про зміну цільового призначення земельної ділянки приватної власності по АДРЕСА_3 .

Цим рішенням затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється з будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку та змінено цільове призначення земельної ділянки площею 4, 1907 га (кадастровий номер 3210800000:01:128:0181).

12.06.2018 р. ОСОБА_1 звернувся до Бучанської міської ради із заявою про надання йому містобудівних умов та обмежень на проектування багатоквартирної житлової забудови по АДРЕСА_3 .

19 червня 2018 р. Бучанська міська рада прийняла рішення № 341 Про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єктів будівництва .

Це рішення вмотивовано невідповідністю наданого містобудівного розрахунку вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а саме: Генеральному плану м. Буча (земельні ділянки розташовані в зоні пролягання магістрального газопроводу); Плану зонування м. Буча (земельні ділянки розташовані в зоні, яка формується в межах територій на яких передбачається організація санітарно-захисних зон); Детальному плану території житлового кварталу (забудова даних територій не передбачена).

Підпунктом к частини 1 статті 12 Земельного кодексу України (надалі за текстом - ЗК України ) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст віднесено вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до частини 1 статті 18 ЗК України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об`єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії.

Частиною 1 статті 20 ЗК України установлено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

За змістом частини 3 названої статті ЗК України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності, розташованих у межах населеного пункту, здійснюється сільською, селищною, міською радою за ініціативою власників земельних ділянок. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення. Відмова Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Із наведеного випливає, що цільове призначення земельної ділянки приватної власності може бути змінене виключно за ініціативою її власника.

При цьому, отримавши погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, орган місцевого самоврядування зобов`язаний у місячний строк затвердити цей проект.

Будь-яких випадків, за яких орган місцевого самоврядування може відмовити у затвердженні погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміні її цільового призначення стаття 20 ЗК України не передбачає.

Згідно частин 1 та 2 статті 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

У даній ситуації проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється з будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку були погоджені, як відділом Держгеокадастру у м. Бучі Київської області Головного управління Держгеокадастру у Київській області, так відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради.

За таких обставин, слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову, оскільки приймаючи спірні рішення Бучанська міська рада діяла на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені чинним законодавством.

Посилання позивача на статтю 21 ЗК України обгрунтовано не взято судом до уваги.

Названою статтею передбачено, що порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Тобто, виходячи з буквального тлумачення цієї правової норми підставою для визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування може бути порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Водночас, у даній правовій ситуації такий порядок відповідачем було дотримано.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а посилання скаржника на те, що зміна цільового призначення земельних ділянок відбулася із порушенням Генерального плану м. Буча, Плану зонування та Детального плану, а також відповідних норм ДБН та ДСТУ, колегія суддів не приймає як доказ.

Земельний кодекс України розрізняє процедуру погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження.

Обставини, на які посилається в апеляційній скарзі ОСОБА_1 , стосуються процедури погодження проекту землеустрою.

Так, відповідно до частини 6 статті 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Разом з тим, ані висновки відділу Держгеокадастру у м. Бучі Київської області Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ані висновки відділу містобудування та архітектури Бучанської міської ради про погодження проектів землеустрою не є предметом спору у цій справі.

Наведене виходить за межі заявлених позовних вимог.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2019 р. - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 16 грудня 2019 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя М.І.Кобаль

суддя В.П.Мельничук

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86359879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5667/18

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні