Рішення
від 16.12.2019 по справі 346/2085/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" грудня 2019 р. справа № 346/2085/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Боршовського Т.І.,

за участю секретаря судового засідання Савченко Н.В.,

представника позивача Милитчука С.М.,

представника відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України

до Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області

про визнання дій протиправними та скасування постанови від 25.04.2019

ВСТАНОВИВ:

Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України (надалі - позивач) звернувся до Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом до Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби (надалі - відповідач) , в якому просив суд: визнати неправомірними та незаконним дії головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. щодо винесення у виконавчому провадженні № 54010660 постанови від 25.04.2019 про накладення на позивача штрафу в сумі 5100,00 грн.; визнати неправомірною, незаконною та скасувати постанову головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. від 25.04.2019 про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України штрафу в сумі 5100,00 грн. у виконавчому провадженні № 54010660.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 25.04.2019 головним державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д., всупереч Закону України "Про виконавче провадження", прийнято постанову про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України штрафу в сумі 5100,00 грн. за невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017. Згідно вказаного наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017 позивача зобов`язано звільнити нежитлову будівлю по вул. С. Петлюри, 85 в м. Коломиї загальною площею 477,7 кв.м. Представник Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України вказує на те, що позбавлений можливості виконати наказ Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017, оскільки відсутнє приміщення площею 477,7 кв.м., яке б знаходилось за вказаною адресою та належало позивачу. Так, в наказі Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017 не вказано обов`язкових індивідуальних ознак спірної будівлі, а саме: кадастровий номер земельної ділянки, на якій знаходиться така будівля; фактичну (реальну) площу спірної будівлі та її об`єм згідно даних технічної інвентаризації; відомості про обстеження та оцінки технічного стану спірної будівлі та оцінки її вартості. Представник позивача зазначив, що на час реєстрації права на спірну будівлю у 2006 році інвентаризацію даного об`єкту нерухомого майна в порушення вимог Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 р. за № 582/5773, не проведено, внаслідок чого не визначено у встановленому порядку фактичної площі будівлі, не проведено обстеження та оцінку її технічного стану, вартості, а також не оформлено кадастровий план земельної ділянки під будівлею. Відповідно до даних технічного паспорту на нежитлові приміщення № 85 по вулиці С. Петлюри (Радянській) в місті Коломия, виготовленого 09.09.2008 ОКП "Коломийське МБТІ", за вказаною адресою знаходяться: під літерою "А" - приміщення адмінкорпусу загальною площею 482,1 кв.м.; під літерою "Б" - приміщення гаражу загальною площею 139,6 кв.м.; під літерою "В" - приміщення гаражу загальною площею 262,1 кв.м.; під літерою "Г" - приміщення гаражу загальною площею 220,1 кв.м.; під літерою "Д" - приміщення майстерні загальною площею 100,6 кв.м.; під літерою "Л" - приміщення котельні загальною площею 8,9 кв.м.; під літерою "К" - приміщення кладовищ загальною площею 27,7 кв.м.; під літерою "М" і "О" - приміщення убиралень площами по 1 кв.м. Отже, на думку представника позивача, серед вказаних в цьому технічному паспорті приміщень Коломийського міського спортивно-технічного клубу приміщення площею 477,7 кв.м. відсутнє. Окрім цього, представник позивача вважає, що Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України двічі притягнуто до відповідальності за одне і теж саме діяння, оскільки за невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017 старшим державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області прийнято постанову від 14.06.2017 про накладення штрафу на позивача в сумі 5100,00 грн. та постанову від 30.06.2017 про накладення штрафу на позивача в сумі 10200,00 грн. за повторне невиконання зазначеного наказу № 405 від 07.04.2017. Відповідачем не зазначено в оскарженій постанові в порушення вимог статті 75 Закону України "Про виконавче провадження" жодних обставин щодо невиконання позивачем наказу господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017 року та не подано суду жодних доказів в існування таких обставин.

Вважаючи неправомірними та незаконним дії головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. щодо винесення у виконавчому провадженні № 54010660 постанови від 25.04.2019 про накладення на позивача штрафу в сумі 5100,00 грн., Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України звернувся з цим позовом до суду, в якому просить визнати неправомірною, незаконною та скасувати постанову від 25.04.2019 про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України штрафу в сумі 5100,00 грн. у виконавчому провадженні № 54010660.

13.08.2019 Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області за результатом розгляду справи № 346/2085/19 прийняв рішення, яким задовольнив частково скаргу Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України: визнав неправомірною та скасував постанову, винесену головним державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицеєм В.Д. 25.04.2019 у виконавчому провадженні № ВП 54010660, про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб товариства сприяння обороні України штрафу в розмірі 5100 гривень, а в решті вимог відмовив.

Постановою від 29.10.2019 Восьмий апеляційний адміністративний суд задовольнив частково апеляційну скаргу Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, скасував рішення Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської від 13.08.2019 у справі № 346/2085/19, а справу направив для розгляду за підсудністю до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.

19.11.2019 справа № 346/2085/19 за позовом Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України до Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби про скасування постанови від 25.04.2019 та зобов`язання до вчинення дій надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.

Суд встановив, що в матеріалах справи № 346/2085/19 та в Єдиному державному реєстрі судових рішень відсутня ухвала Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області про відкриття провадження в цій справі № 346/2085/19.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.11.2019 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано строк для усунення недоліків. Позивач у вказаний в ухвалі строк усунув недоліки.

Івано-Франківським окружним адміністративним судом постановлено ухвалу від 04.12.2019 року про відкриття провадження в цій адміністративній справі № 346/2085/19 за позовом Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України до Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними та скасування постанови від 25.04.2019.

Судом не знайшов підстав для залучення до участі в справі третіх осіб, оскільки не встановив обставин того, що рішення у справі може вплинути на права, свободи або інтереси осіб, які не є стороною справи.

Представник позивача в судовому засіданні 11.12.2019 підтримав позовні вимоги та просила позов задовольнити повністю.

Представник Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області в судовому засіданні 11.12.2019 заявив клопотання про відкладення розгляду справи з метою забезпечення виконання вимог ухвали від 04.12.2019 щодо підготовки відзиву на позов, надання засвідчених копій всіх матеріалів виконавчого провадження ВП № 54010660 суду та позивачу, та надання оригіналів цих матеріалів для огляду суду.

Суд задовольнив клопотання представника відповідача та відклав розгляд справи на 16.12.2019.

Коломийський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області в судовому засіданні 16.12.2019 явку свого представника не забезпечив.

16.12.2019 на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника відповідача від 16.12.2019 № 52318 про відкладення розгляду справи через неможливість надання суду оригіналів матеріалів виконавчого провадження ВП № 54010660 в зв`язку з проведенням Головним територіальним управлінням юстиції в Івано-Франківській області службової перевірки. Доказів в підтвердження вказаних обставин суду до клопотання не додано.

Суд протокольною ухвалою відмовив в задоволенні клопотання представника Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області від 16.12.2019 № 52318, оскільки воно не обґрунтоване жодними доказами. Окрім цього, судом враховано, що ухвалою від 04.12.2019 суд витребував в Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, окрім відзиву на позов, засвідчені копію матеріалів виконавчого провадження ВП № 54010660. Судом також було враховано, що незважаючи на те, що відповідач не подав відзив на позов та не жодних документів в обґрунтування прийняття оскарженої постанови від 25.04.2019 року, ні Коломийському міськрайонному суду, ні Івано-Франківському окружному адміністративному суду, судом було відкладено 11.12.2019 року розгляд справи для реалізації відповідачем такого обов`язку. Однак відповідач жодних доказів суду знову не подав. При цьому, суд звертає увагу на те, що оригінали витребуваних доказів досліджуються судом лише у випадку сумнівів в достовірності копій таких доказів. В даному випадку, відповідач не виконав вимоги ухвали від 04.12.2019 та не надав суду ні копій, ні оригіналів всіх матеріалів виконавчого провадження ВП № 54010660.

Особливості розгляду окремих категорій адміністративних справ, в тому числі, що визначені статтею 287 Кодексу адміністративного судочинства України закріплені, зокрема, в статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до частини 3 якої неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій. Окрім цього, частиною 4 вказаної статті встановлено 10-денний строк на розгляд такої справи після відкриття провадження у справі.

Коломийський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області правом на подання відзиву у встановлений судом строк не скористався.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи за такої явки сторін та на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши матеріали адміністративної справи за правилами статті 287 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази, судом встановлено таке.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 27.07.2016 в справі № 909/461/16 задоволено позов Коломийської міської ради до Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Комунальне підприємство Житлоінфоцентр про витребування нежитлової будівлі по вулиці С.Петлюри, 85, в місті Коломия загальною площею 477,7 кв.м. з чужого незаконного володіння Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України та зобов`язання Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України звільнити займану нежитлову будівлю: витребувано з чужого незаконного володіння Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України нежитлову будівлю по вулиці С.Петлюри , 85 , в місті Коломия загальною площею 477,7 кв.м.; Коломийському міському спортивно-технічному клубі Товариства сприяння обороні України звільнити нежитлову будівлю по вулиці С .Петлюри , 85, в місті Коломия загальною площею 477,7 кв.м.; стягнуто з Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України на користь Коломийської міської ради 2756,00 грн. судового збору (а.с.92-97).

На виконання рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27.07.2016, видано наказ № 405 від 07.04.2017.

24.05.2017 старшим державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Юрчуком М.М. на підставі заяви Коломийської міської ради прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження № 54010660 з примусового виконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017.

14.06.2017 старшим державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Юрчуком М.М. прийнято постанову про накладення штрафу на позивача в сумі 5100,00 грн. за невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017.

30.06.2017 старшим державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Юрчуком М.М. прийнято постанову про накладення штрафу на позивача в сумі 10200,00 грн. за повторне невиконання зазначеного наказу № 405 від 07.04.2017.

24.07.2017 позивач оскаржив постанову старшого державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області від 14.06.2017 у виконавчому провадженні №54010660 до Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області. За результатом судового розгляду Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області прийняв постанову від 04.10.2017 в справі № 346/2931/17, якою скасовано постанову старшого державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області від 14.06.2017 про накладення штрафу на позивача в сумі 5100,00 грн. у виконавчому провадженні № 54010660.

Державний виконавець Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області звернувся 14.01.2019 до Господарського суду Івано-Франківської області із заявою про роз`яснення рішення в порядку, передбаченому пунктом 10 частини 2 статті 18 Закону України Про виконавче провадження .

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 19.02.2019 відмовлено в роз`ясненні рішення від 27.07.2016 в справі № 909/461/16. В той же час, Господарський суд вказав, що в рішенні суду від 27.07.2016 у справі № 909/461/16 зазначено, що згідно свідоцтва про право власності від 09.03.2006 Коломийська міська рада є власником нежитлової будівлі площею 477,7 кв.м. по вулиці С.Петлюри, 85 у місті Коломиї, площа якого збільшилась до 482,1 кв.м. у зв`язку з демонтажем пічок. Також суд зазначив, що Коломийська міська рада не зверталася до суду із заявою про зміну позовних вимог щодо зміни площі нежитлової будівлі.

25.04.2019 головним державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. прийнято постанову про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України штрафу в сумі 5100,00 грн. за невиконання наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017.

Вважаючи неправомірними та незаконним дії головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. щодо винесення у виконавчому провадженні № 54010660 постанови від 25.04.2019 про накладення на позивача штрафу в сумі 5100,00 грн., Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України звернувся з цим позовом до суду.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закону України "Про виконавче провадження".

Так, згідно статті 1 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частиною 1 статі 5 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України "Про виконавче провадження" під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 1 статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 63 Закону України "Про виконавче провадження" за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.

Частиною 2 статті 63 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що у разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.

Відповідно до статті 75 Закону України "Про виконавче провадження" в разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання. У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин виконавець у тому самому порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до органів досудового розслідування з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення.

Таким чином, обов`язковою умовою прийняття виконавцем постанови про накладення на боржника штрафу є невиконання боржником без поважних причин рішення.

З огляду на зміст оскаржуваної постанови від 25.04.2019 про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України штрафу в сумі 5100,00 грн., то вона прийнята у зв`язку з невиконанням наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017, згідно якого позивача зобов`язано звільнити нежитлову будівлю по вулиці С.Петлюри, 85, в місті Коломия загальною площею 477,7 кв.м.

Суд звертає увагу на те, що в зазначеній постанові не зазначено жодних обставин в обґрунтування невиконання боржником без поважних причин рішення суду.

В матеріалах справи відсутні будь-які докази невиконанням Коломийським міським спортивно-технічним клубом Товариства сприяння обороні України наказу Господарського суду Івано-Франківської області № 405 від 07.04.2017, які б слугували підставою для прийняття головним державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області постанови від 25.04.2019 про накладення на позивача штрафу в сумі 5100,00 грн. у виконавчому провадженні № 54010660, оскільки копії матеріалів виконавчого провадження ВП № 54010660 суду не надано. З поданих позивачем інформацій з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень від 01.06.2019 року, від 07.12.2019 року щодо виконавчого провадження 54010660 таких обставин не встановлено.

Окрім цього, суд звертає увагу на те, що постановою головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області від 30.06.2017 на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України накладено відповідно до статей 63, 75 Закону України "Про виконавче провадження" штраф в розмірі 10200 грн., тобто в подвійному розмірі за повторне невиконання рішення суду без поважних причин, встановленому частиною 2 статті 75 Закону України Про виконавче провадження . Згідно інформацій з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень від 01.06.2019 року, від 07.12.2019 року така постанова державного виконавця не скасована.

В той же час спірна постанова прийнята 25.04.2019 року в розмірі, що відповідає санкції за первинне невиконання рішення суду без поважних причин, встановленому частиною 1 статті 75 Закону України Про виконавче провадження . Проте постанова від 25.04.2019 року про накладення штрафу не містить обгрунтування підстав для застосування 25.04.2019 року штрафу на підставі частини 1 статті 75 Закону України Про виконавче провадження .

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з вимогами статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Нормами частини другої зазначеної статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд, відповідно до положень частини п`ятої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішує справу на підставі наявних доказів.

Зазначена стаття визначає як розподіляються обов`язки щодо доказування і подання доказів між особами, які беруть участь у справі, та передбачає активну роль суду у процесі доказування та спрямована на забезпечення повного з`ясування обставин у справі на основі поєднання принципів змагальності та офіційності.

Презумпція винуватості покладає на суб`єкта владних повноважень обов`язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів.

Презумпція винуватості суб`єкта владних повноважень-відповідача означає припущення, що повідомлені позивачем обставини у справі про рішення, дії, бездіяльність відповідача і про порушення права, свободи чи інтересу відповідають дійсності, доки відповідач їх не спростує на основі доказів.

Відповідно до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

В даному випадку, Коломийський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області не надав суду ні відзиву на позовну заяву, ні будь-яких доказів того, що постанова від 25.04.2019 про накладення на Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України штрафу в сумі 5100,00 грн. у виконавчому провадженні № 54010660 прийнята головним державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. на підставі закону, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

З огляду на вказане, постанова головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. про накладення штрафу від 25.04.2019 року в ВП № 54010660 є протиправною та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги про визнання неправомірною та незаконною дії державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. щодо винесення постанови про накладення штрафу від 25.04.2019 року у ВП № 54010660, то суд звертає увагу на таке.

Як було зазначено судом вище, термін виконавче провадження , який визначений в статті 1 Закону України "Про виконавче провадження", включає в себе не лише дії органів, але й осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів. Частиною 1 статті 5 вказаного Закону передбачено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців,

В свою чергу, частиною 2 статті 75 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

Зважаючи на зміст даного адміністративного позову, позивач оскаржує дії головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. про накладення штрафу від 25.04.2019 року в ВП № 54010660 та просить суд скасувати зазначену постанову від 25.04.2019 року. Тобто, в даному випадку дії державного виконавця полягають у прийнятті оскаржуваної постанови. Факт визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу від 25.04.2019 року включає в себе і факт визнання протиправними дій державного виконавця щодо прийняття цієї постанови, оскільки такі дії є складовою процедури прийняття рішень державним виконавцем. Таким чином, де-юре вимога про визнання протиправними дій державного виконавця по прийняттю постанови є складовою частиною вимоги про визнання протиправною постанови державного виконавця та її скасування та поглинається останньою.

Отже, суд дійшов висновку, що ефективним способом захисту порушеного права позивача в спірних правовідносинах буде визнання протиправною та скасування постанови головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. від 25.04.2019 про накладення штрафу у виконавчому провадженні № 54010660.

Таким чином, позов Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України до Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області належить задовольнити: визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. від 25.04.2019 про накладення штрафу у виконавчому провадженні № 54010660.

Щодо розподілу судових витрат у справі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

В підтвердження судових витрат у справі позивачем подано платіжне доручення № 238 від 02.12.2019 про сплату судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 1921,00 грн.

З огляду на задоволення позову, позивачу належить відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області 1921,00 грн. судових витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви до суду.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262, 271, 272, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Микицей В.Д. від 25.04.2019 про накладення штрафу у виконавчому провадженні № 54010660.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (ідентифікаційний код - 38367905, вулиця Театральна, 15, місто Коломия, Івано-Франківська область, 78200) на користь Коломийського міського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України (ідентифікаційний код - 02720247, вулиця Петлюри, 85, місто Коломия, Івано-Франківська область, 78203) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921 (одну тисячу двадцять одну) гривню.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів, з дня його проголошення.

Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Учасники справи:

Позивач: Коломийський міський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України, ідентифікаційний код - 02720247, вулиця Симона Петлюри, 85, місто Коломия, Івано-Франківська область, 78200.

Відповідач: Коломийський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код - 38367905, вулиця Театральна, 15, місто Коломия, Івано-Франківська область, 78200.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено18.12.2019
Номер документу86377985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —346/2085/19

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Постанова від 23.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 16.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Постанова від 29.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні