ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/11043/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Носа С. П.,
суддів - Кухтея Р. В., Онишкевича Т. В.,
за участю секретаря судового засідання - Джули В. М.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року в справі №1.380.2019.000692 (головуючий суддя - Крутько О. В., м. Львів, повний текст судового рішення складено 25 вересня 2019 року) за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Львівської міської ради, державного реєстратора Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Мельник Марти Богданівни, третя особа: ТзОВ Агрон про визнання протиправними дій, зобов`язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області звернулося з позовом до Львівської міської ради, у якому просило визнати протиправними дії державного реєстратора щодо внесення запису № 14151110007006885 від 26.02.2018 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Агрон (код 19170058, м. Львів, вул. Панаса Мирного,25/2) в результаті ліквідації та зобов`язати державного реєстратора юридичних та фізичних осіб - підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про скасування запису № 14151110007006885 від 26.02.2018 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Агрон (код 19170058, м. Львів, вул. Панаса Мирного, 25/2) в результаті ліквідації.
В обґрунтування вимог позовної заяви зазначає, що державним реєстратором 26.02.2018 припинено юридичну особу ТзОВ Аграрно-промислову фірму Агрон , незважаючи на заперечення органу Пенсійного фонду України, оскільки підприємство не сплатило заборгованість по страхових внесках в сумі 30238,96 грн.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року в задоволені адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області подало апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою адміністративний позов задоволити повністю. В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції не взято до уваги, що керівникові ТзОВ "АГРОН" скеровано також рекомендований лист № 12205/07-10 від 19.12.2017 про необхідність проведення перевірки щодо правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та страхових внесків до Пенсійного фонду України, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, так як, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців засновниками (учасниками) юридичної особи прийнято рішення щодо припинення юридичної особи. Лист повернувся за закінченням терміну зберігання. Окрім того, Львівський міський центр зайнятості листом за № 06/5238 від 22.12.2017 та Перше Львівське відділення УВД ФСС України у Львівській області листом за № 307 від 22.12.2017 скеровані повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації. Листом від 29.12.2017 № 12703/07-10 Галицьким об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України м. Львова скеровано заперечення державному реєстраторові про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТзОВ "АГРОН" в результаті ліквідації. Однак, незважаючи на заперечення органу Пенсійного фонду України, державним реєстратором 26.02.2018 припинено юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю Аграрно-промислова фірма "АГРОН" (код 19170058, м. Львів, вул. Панаса Мирного, 25/2). Державним реєстратором необґрунтовано та неправомірно проведену державну реєстрацію припинення юридичної особи ТзОВ "АГРОН". Порушення порядку припинення юридичної особи призвело до неможливості погашення заборгованості по сплаті страхових внесків в розмірі 30 238,96 грн.
Державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Мельник Мартою Богданівною подано відзив на апеляційну скаргу, в якому апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області просить залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року в справі №1.380.2019.000692 залишити без змін. Поряд з цим зазначає, що твердження позивача, про те що ним було скеровано лист від 29.12.2017 року №12703/07-10 щодо заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТзОВ АГРОН в результаті ліквідації, спростовується тією обставиною, що вона особисто та управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради жодних листів не отримували. Жодних доказів підтвердження того, що такий лист був відправлений і ними отриманий позивач не надав.
Представником Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області подано заперечення щодо відзиву на апеляційну скаргу, в якому зазначено аналогічні обставини викладеним в апеляційній скарзі.
Представник позивача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримав та просив таку задовольнити.
Державний реєстратор Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Мельник Марта Богданівна, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечила та просила відмовити в її задоволенні.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.
Як встановлено, Товариство з обмеженою відповідальністю Аграрно-промислова фірма Агрон було зареєстровано за адресою: 79026, Львівська область, місто Львів, Сихівський район, вулиця Панаса Мирного, будинок 25, квартира 2.
22.02.2018 до Управління державної реєстрації через центр надання адміністративних послуг надійшов пакет документів для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації від заявника (засновника/підписанта) юридичної особи - ТзОВ АПФ Агрон Недашковського І.Є.
Заявником Недашковським І.Є. станом на 26.02.2018 (на день проведення реєстраційної дії) державному реєстратору Мельник М.Б. подано заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та довідку архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
26.02.2018 державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Мельник М.Б. було проведено реєстраційну дію Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації шляхом внесення запису № 14151110007006885 від 26.02.2018 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Агрон (код 19170058, м. Львів, вул. Панаса Мирного, 25/2).
Не погоджуючись з внесеним державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Мельником М.Б. записом №14151110007006885 від 26.02.2018 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Агрон , позивач звернувся з позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні даного позову, суд першої інстанції мотивував це тим, що дії відповідача відповідають вимогам закону, підстав для визнання їх протиправними та скасування внесеного запису до Єдиного державного реєстру немає, оскільки представник Товариства з обмеженою відповідальністю аграрно-промислова фірма Агрон для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації подав всі передбачені Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-ІV документи. Поряд з цим, до державного реєстратора не надходило від органів Мінфоходів, Пенсійного фонду України інформації про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також були відсутні повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації і в електронній системі обміну інформацією між інформаційними системами державних органів, що підтверджено долученими до матеріалів справи доказами.
Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до частини тринадцятої статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-ІV (далі - Закон № 755-ІV) для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Частиною другою статті 6 Закону № 755-ІV визначено повноваження державного реєстратора, державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 61) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
За змістом статті 28 Закону № 755-ІV підставами для відмови у державній реєстрації є: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9)щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство; 12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.
Матеріалами справи підтверджено, що 18.12.2017 до реєстру внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації (запис 14151100004006885).
До державного реєстратора не надходило від органів Мінфоходів, Пенсійного фонду України інформації про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Крім цього, відсутні повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації і в електронній системі обміну інформацією між інформаційними системами державних органів (а.с.57-58).
Також, встановлено, що 21.02.2018 представник юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю аграрно-промислова фірма Агрон (код ЄДРПОУ 19170058) Недашковський І. Є. для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації подав всі передбачені Законом № 755-ІV документи, а саме заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та довідку архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Державний реєстратор Мельник М.Б. перевірила подані документи та провела реєстраційну дію Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації , про що внесено запис № 14151110007006885 до Єдиного державного реєстру.
Поряд з цим, слід вказати, що частиною 1 статті 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Відповідно до п.7 ст.13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей:
про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єктів державної реєстрації;
про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Відтак, не заслуговують на увагу покликання апелянта на те, що ним надсилались державному реєстраторові заперечення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТзОВ "АГРОН" в результаті ліквідації, а саме лист від 29.12.2017 року №12703/07-10, оскільки в підтвердження зазначеного позивачем не надано та до матеріалів справи не долучено жодного належного доказу такого скерування. Також, зазначена інформація не внесена позивачем у інформаційну систему.
Долучені до справи повідомлення Першого Львівського міського відділення УВБ ФСС України у Львівській області, Львівського міського центру зайнятості були направлені до органу пенсійного фонду та останнім до державного реєстратора не перенаправлялись, відтак державному реєстратору не було відомо про наявність заборгованості із сплати страхових внесків ТзОВ Агрон .
Таким чином, вказані обставини у своїй сукупності підтверджують висновок суду першої інстанції, що дії відповідача відповідають вимогам закону, підстав для визнання їх протиправними немає.
Апеляційний суд, враховуючи правомірність дій державного реєстратора Мельник Марти Богданівни щодо внесення запису № 14151110007006885 від 26.02.2018 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Агрон (код 19170058, м. Львів, вул. Панаса Мирного,25/2) в результаті ліквідації, констатує про відсутність підстави для задоволення вимоги про зобов`язання державного реєстратора юридичних та фізичних осіб - підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про скасування запису № 14151110007006885 від 26.02.2018 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю Агрон (код 19170058, м. Львів, вул. Панаса Мирного, 25/2) в результаті ліквідації.
З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає задоволенню.
Згідно з ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.
Керуючись статтями 241, 250, 308, 310, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області - залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2019 року в справі №1.380.2019.000692 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складено 17 грудня 2019 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2019 |
Оприлюднено | 18.12.2019 |
Номер документу | 86387516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні