ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.005055
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 грудня 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 1.380.2019.005055 за позовом ОСОБА_1 до Стенятинської сільської ради Сокальського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язати вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач - ОСОБА_1 звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просила:
- визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Стенятинської сільської
ради Сокальського району Львівської області щодо погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1 для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати Стенятинську сільську раду Сокальського району Львівської області затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1 для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Стенятинської сільської ради Сокальського району Львівської області від 11.05.2018 №247 Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд гр. ОСОБА_1 , одночасно цим рішенням гр. ОСОБА_1 зобов`язано звернутись в ліцензовану організацію для розроблення технічної документації із землеустрою, а також контроль за виконанням вказаного рішення покладено на спеціаліста інженера-землевпорядника ОСОБА_2 .
Виконуючи згадане рішення Стенятинської сільської ради, позивач уклала 27.07.2018
із ПП Рокос договір №22 на виконання робіт та наданню послуг. Вказана організація у свою чергу виготовила технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, яку необхідно затвердити на сесії Стенятинської сільської ради.
З цією метою на ім`я сільського голови с. Стенятин позивачем скеровано заяву від 24.04.2019 відповідного змісту. Сільський голова с. Стенятин листом від 25.06.2019 за №204 проінформував позивачку, що рішення по питанню технічної документації не було прийняте.
Позиція відповідача зазначена у відзиві на позовну заяву, в якому відповідач заперечив проти позовних вимог з підстав, що відповідачем для вирішення питання позивача, направлено постійну депутатську комісію, також були запрошені директор ПП Рокос , начальник Міжрайонного управління Держгеокадастру у Сокальському районі та м. Червонограді п. ОСОБА_3 , і сусіди - землекористувачі. Комісія погодила з сусідами - землекористувачами на компромісний варіант приватизації земельної ділянки позивача збільшивши площу 0,09 га до 0,12 га. Також позивачку і сусідів - землекористувачів було запрошено на чергову сесію Стенятинської сільської ради (лист № 186 від 13.06.2019 року).
На сесії сільської ради позивачці в черговий раз було запропоновано альтернативний варіант приватизації. Сусіди-землекористувачі погодились на компромісне рішення, проте позивач в черговий раз не погодилась.
Тому депутати не прийняли відповідного рішення, оскільки земельна ділянка, яка пропонується під приватизацію гр. ОСОБА_1 частково охоплює меліоративний канал по якому стічні води відводяться з полів у річку (інформація від 22.08.2019 року № 08/206 і план земельної ділянки гр. ОСОБА_1 надається, хоча в технічній документації слово канал замінено словом канава ). Натомість гр. ОСОБА_4 (син гр. ОСОБА_1 ) пропонує і погрожує канал засипати, що може привести до надзвичайної ситуації: підтопити багато домогосподарств і сільськогосподарських земель і нанести величезні збитки громадянам і с/г виробникам, як це було у травні 2017 року (відповідні звернення від громадян надаються). А тому Стенятинська сільська рада змушена захистити законні права і свободи громадян, не порушуючи при цьому прав гр. ОСОБА_1 . Позивачці запропоновано скористатись правом безоплатної приватизації земельної ділянки переданої у приватну власність згідно рішення Стенятинської сільської ради від 27.12.1993 року розміром 0.09га; відповідне рішення було прийнято в порядку та на підставі Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах №10 від 15.02.1993 року Про затвердження Порядку передачі земельних ділянок у приватну власність громадянам України , Декрету Кабінету міністрів України від 26.12.1992 року за № 15-92 Про приватизацію земельних ділянок , згідно яких у приватну власність, громадянам України передаються безоплатно земельні ділянки, надані їм для ведення особистого підсобного господарства, будівництва і обслуговування житлового будинку і господарських будівель (присадибна ділянка), садівництва, індивідуального дачного і гаражного будівництва.
Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 07.10.2019 року відкрито спрощене провадження адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Судом встановлені наступні обставини:
24.04.2019 року ОСОБА_1 звернулася із заявою до Стенятинської сільської ради для погодження меж земельної ділянки на місцевості.
20.05.2019 року ОСОБА_1 повторно звернулась із заявою до Стенятинської сільської ради для погодження і затвердження меж земельної ділянки на місцевості.
13.06.2019 року Стенятинська сільська рада надала відповідь ОСОБА_1 оформлену листом № 186, в якому повідомила, що технічна документація направлена на розгляд, а також пропозиції комісії буде розглянуто на черговій сесії, яка відбудеться 18.06.2019 року, о 17:00 у приміщені Стенятинської сільської ради. В той же час повідомлено, що позивач має можливість скористатись правом на приватизацію земельної ділянки переданої позивачу у приватну власність згідно рішення від 27.12.1993 року в розмірі 0,09 га.
25.06.2019 року Стенятинською сільською радою листом № 204 повідомлено ОСОБА_1 що рішення не було прийнято. Натомість була запропонована альтернативна пропозиція комісії площею 0,12га, на яку позивач не погодилась.
01.07.2019 року ОСОБА_1 звернулась до голови Стенятинської сільської ради, в якому просила скерувати на її адресу завірену копію рішення сесії Стенятинської сільської ради від 18.06.2019 року з питання затвердити або відмовити у затвердженні технічної документації.
11.07.2019 року Стенятинська сільська рада надала відповідь ОСОБА_1 оформлену листом № 230, в якому повідомила, що 18.06.2019 року на розгляд сесії Стенятинської сільської ради Сокальського району виносилось питання щодо затвердження технічної документації щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 області площею 0,1376га, кадастровий номер земельної ділянки - 4624887200:08:011 та передачею у власність, про що було підготовлено відповідний проект рішення.
Оскільки таке рішення не було підтримане депутатами, відповідний проект землеустрою затверджено не було.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивачка вважає, протиправною бездіяльність відповідача, щодо погодження технічної документації із землеустрою та встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).
За змістом статті 81 ЗК України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі їх із земель державної і комунальної власності.
Згідно ст. 116 ЗК України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Згідно з пункту г частини першої статті 121 ЗК України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в містах - не більше 0,10 гектара.
Згідно ч. 6 та 7 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Частиною чотирнадцятою статті 186 ЗК України передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується: Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності; власником земельної ділянки, у разі якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності.
Суд зазначає, що відповідно до статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Приписами статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон №2 80/97-ВР) сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Статтею 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Пункт 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачає, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12.04.2005 № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 15.05.2013 № 883/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2005 за № 381/10661, наказ, розпорядження, постанова, рішення (далі - розпорядчий документ) - акт організаційно-розпорядчого характеру чи нормативно-правового змісту, що видається суб`єктом нормотворення у процесі здійснення ним виконавчо-розпорядчої діяльності з метою виконання покладених на нього завдань та здійснення функцій відповідно до наданої компетенції з основної діяльності, адміністративно-господарських або кадрових питань, прийнятий (виданий) на основі Конституції та інших актів законодавства України, міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та спрямований на їх реалізацію, спрямування регулювання суспільних відносин у сферах державного управління, віднесених до його відання.
Таким чином, рішення щодо затвердження технічної документації для передачі земельної ділянки у користування повинно бути прийняте саме на пленарному засіданні ради. Відповідно, такі рішення не можуть оформлятися листами у відповідь на клопотання заявника.
Враховуючи викладене, суд вважає, що листи відповідача від 25.06.2019 року № 204 та 11.07.2019 року листом № 230 у відповідь на заяви позивача про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки за змістом та формою не може вважатися рішенням про відмову.
За викладених обставин, суд приходить до переконання, що оскільки протиправна бездіяльність відповідача полягає у неприйнятті ним жодного з тих рішень, які передбачені Земельним кодексом України, у визначений законом строк, то належним способом захисту прав позивача є визнання протиправною бездіяльності відповідача стосовно не розгляду заяви про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_1 для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 , та зобов`язання повторно розглянути зазначене звернення.
Згідно із частиною четвертою статті 245 КАС України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Стенятинської сільської ради Сокальського району Львівської області (80024, Львівська область, Сокальського району, с. Стенятин, вул. Центральна, 115) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язати вчинити дії, - задоволити частково.
Визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Стенятинської сільської ради Сокальського району Львівської області щодо не розгляду у встановленому порядку заяви ОСОБА_1 від 24.04.2019 року стосовно затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки с.Стенятин, АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4624887200:08:011.
Зобов`язати Стенятинську сільську раду Сокальського району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 24.04.2019 року стосовно затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки для обслуговування житлового будинку та господарських будівель на території АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4624887200:08:011, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
В іншій частині позову відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Стенятинської сільської ради Сокальського району Львівської області (ЄДРПОУ 04370892, Львівська область, Сокальського району, с. Стенятин, вул. Центральна, 115) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) 768,40 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.
Рішення складено у повному обсязі 16.12.2019 року.
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2019 |
Оприлюднено | 19.12.2019 |
Номер документу | 86417084 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні