РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2019 року справа № 580/2487/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді: Тимошенко В.П.,
за участю секретаря судового засідання Остроушко Л.І.,
розглянувши за правилами загального позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області до приватного акціонерного товариства «Науково-виробниче об?єднання по племінній справі і прогресивних технологіях в тваринництві «Прогрес» про застосування заходів реагування,
встановив:
07 серпня 2019 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області (18029, м. Черкаси, вул. Прикордонника Лазаренка, 1) з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства «Науково-виробниче об?єднання по плепінній справі і прогресивних технологіях в тваринництві «Прогрес» (18034, м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 10, ідентифікаційний код 00709557), в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача розташованого за адресою Черкаська область, Золотоніський район, с. Новодмитрівка шляхом знеструмлення електроживлення (із накладення печаток) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, покласти обов`язок щодо забезпечення виконання рішення на Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що за результатом проведеної позапланової перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки відповідача, були виявлені численні порушення вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, про що складено відповідний акт.
У зв`язку з цим, посилаючись на норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , Кодексу цивільного захисту України, управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 12.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
29.08.2019 відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечував проти задоволення позову та просив відмовити в його задоволенні. Відповідач зокрема зазначив, що ним усунуто порушення вказані в акті №146 від 10.07.2019.
Ухвалою суду від 11.09.2019 постановлено розгляд справи № 580/2487/19 здійснювати за правилами загального позовного провадження.
11.10.2019 відповідачем до суду подано пояснення, в яких просив відмовити в задоволенні позову.
15.10.2019 позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якому зазначив, що посилання позивача на усунення порушень встановлених актом перевірки не підкріплені належними доказами, а тому просить позов задовольнити в повному обсязі.
Представник позивача 11.12.2019 надав суду клопотання, в якому просив справу розглянути без його участі.
Представник відповідача належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи в судове засідання не з?явився.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з?ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Приватне акціонерне товариство «Науково-виробниче об?єднання по племінній справі і прогресивних технологіях в тваринництві «Прогрес» зареєстроване, як юридична особа 23.10.1996.
Відповідно до наказу Управління ДСНС України у Черкаській області від 12.06.2019 № 116, у період з 09 по 10 липня 2019 року провідним інспектором Золотоніського районного відділу Управління ДСНС України у Черкаській області капітаном служби цивільного захисту Слюсаренком Олександром Володимировичем здійснена позапланова перевірка ПрАТ НВО Прогрес розташованого за адресою: Черкаська область, Золотоніський район, с. Новодмитрівка з метою перевірки додержання та виконання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.
За результатами позапланової перевірки складено акт № 146 позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт).
Актом позапланової перевірки встановлені порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417 (зі змінами внесеними наказом МВС України від 31.07.2017 № 657 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2017 року за № 1048/30916), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:
- не здійснено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій горищних приміщень адмінбудівлі та допоміжних приміщень;
- не обладнано сертифікованою установкою автоматичною пожежної сигналізації автогараж, зерносклади № 1, 2 та адмінбудівлю;
- не виконано з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів згідно вимог ПУЕ;
- не захищено блискавкозахистом будівлі МТФ та свинарника;
- не укладено договір про обов`язкове обслуговування з Державними аварійно-рятувальними службами;
- посадові особи не пройшли навчання та перевірку знать з питань пожежної безпеки;
- розподільчі коробки не закриті кришками з негорючого матеріалу в приміщеннях авто гаражу;
- не створено та не застраховано членів ДПД (на випадок загибелі (смерті), поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювання, одержаних під час ліквідації пожежі або наслідків аварії), застраховано відповідно до вимог нормативно-правових актів; не затверджено у відповідності до встановленого порядку положення про пожежно- технічну комісію;
- на об`єкті не створено об`єктовий запас матеріальних резервів для запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного характеру і природного характеру та ліквідації їх наслідків виходячи з максимальної гіпотетичної (прогнозованої) надзвичайної ситуації, характерної для об`єкта, а також передбаченого обсягу робіт з ліквідації її наслідків; пожежні щити не забезпечено захистом вогнегасників від потрапляння прямих сонячних променів;
- пожежні щити не забезпечено захистом вогнегасників від потрапляння прямих сонячних променів;
- електромережа не перевірена на опір ізоляції;
- не розроблено та не погоджено в установленому порядку План локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій .
Жодних зауважень чи заперечень до проведеного позапланового заходу та складеного акта перевірки з боку суб`єкта господарювання не надходило.
За наведених обставин Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області звернулось до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає таке.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V.
Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абзацу 1 частини п`ятої статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною сьомою статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.
Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Згідно статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області, затвердженого наказом ДСНС України від 21.09.2017 №507.
Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Згідно частин 1-3 статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
У відзиві на позовну заяву та поясненнях щодо усунення порушень, які стали підставою для звернення до суду представником відповідача зазначено, що ними усунено такі недоліки:
1) електромережу перевірено на опір ізоляції;
2) виконано з?єднання, відгалуження та окільцьовання жил проводів і кабелів згідно вимог ПУЕ;
3) замовлено виготовлення проектної документації на монтаж блискавкозахисту будівель МТФ та свинарника;
4) в автогаражі повністю замінено електромережу, розподільчі коробки закрито кришками з негорючого матеріалу;
5) пожежні щити забезпечено зазистом вогнегасників від потрапляння прямих сонячних променів.
На підтвердження усунення порушень відповідачем надано такі докази:
1) технічна характеристика;
2) договір №155 від 01.08.2019 про виконання поточного ремонту електромережі живлення вуличного освітлення с. Новодмитрівка та акт виконаних робіт №155 до договору № 155;
3) договір №215 від 22.09.2019 про проведення лабораторних вимірів та випробувань в електричних мережах до 1 кВ та акт виконаних робіт №215 до договору №215;
4) копію договору на проведення робіт з виготовлення проекту і монтажу системи пожежної сигналізації і системи оповіщення про пожежу від 21.10.2019 №751;
5) копію договору на проведення робіт з виготовлення проекту і монтажу системи пожежної сигналізації і системи оповіщення про пожежу від 21.10.2019 №752;
6) копію договору на проведення робіт з виготовлення проекту і монтажу системи пожежної сигналізації і системи оповіщення про пожежу від 21.10.2019 №753.
Щодо встановленого порушення, а саме не розроблено та не погоджено в установленому порядку План локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій , суд зазначає, що нормативно-правові акти на які при визначенні даного порушення посилається позивач, втратили чинність.
Таким чином суд зазначає, що відповідачем частково усунено порушення встановленні в акті перевірки.
Проте, суд вважає за необхідне зазначити, що договори на проведення робіт з виготовлення проекту і монтажу системи пожежної сигналізації і системи оповіщення про пожежу від 21.10.2019 №751, №752 та №753, є намірами на монтаж системи пожежної сигналізації і оповіщення про пожежу в приміщеннях адмінбудівель відповідача, а не фактичним їх встановленням, а тому суд не вважає це усуненням порушень встановлених актом перевірки.
Крім того, відповідачем не усунуто такі порушення:
- не здійснено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій горищних приміщень адмінбудівлі та допоміжних приміщень;
- не обладнано сертифікованою установкою автоматичною пожежної сигналізації автогараж, зерносклади № 1, 2 та адмінбудівлю;
- не захищено блискавкозахистом будівлі МТФ та свинарника.
Суд зазначає, що дані порушення є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища.
Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.
Як вбачається з матеріалів справи, дії щодо проведення вказаної вище перевірки та акт перевірки відповідачем не оскаржувались.
Згідно ж статті 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відтак, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування в даному випадку заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до приватного акціонерного товариства «Науково-виробниче об?єднання по племінній справі і прогресивних технологіях в тваринництві «Прогрес» (18034, м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 10, ідентифікаційний код 00709557) розташованого за адресою Черкаська область, Золотоніський район, с. Новодмитрівка, шляхом знеструмлення електроживлення (із накладення печаток) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
За вказаних обставин суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до повного задоволення.
Щодо покладення обов`язку забезпечення виконання рішення суду на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області, то суд зазначає таке.
Згідно зі статтею 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Відповідно до статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб, і підлягає виконанню. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Як вказано у частині четвертій статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом. Таким законом є, зокрема, Закон України «Про виконавче провадження» .
Оскільки Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Кодекс цивільного захисту України не регулюють порядок виконання структурними (відокремленими) підрозділами центрального органу, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту судових рішень вказаної категорії, їх норми не передбачають обов`язку вказаного органу виконувати рішення суду вказаної категорії, тому у задоволенні вказаного клопотання необхідно відмовити.
Керуючись статтями 14, 77, 90, 139, 205, 229, 242-246, 255 КАС України, суд
вирішив:
Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватного акціонерного товариства «Науково-виробниче об?єднання по племінній справі і прогресивних технологіях в тваринництві «Прогрес» (18034, м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 10, ідентифікаційний код 00709557) розташованого за адресою Черкаська область, Золотоніський район, с. Новодмитрівка, шляхом знеструмлення електроживлення (із накладення печаток) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 17.12.2019.
Суддя В.П. Тимошенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86418034 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні